راهنمای خرید بهترین فلش مموری در بازار ایران

راهنمای خرید و ۷ روش انتخاب بهترین فلش مموری در بازار ایران

ذخیره سازی ابری بسیار عالیست، اما فلش های USB نیز برای نصب سیستم عامل و ساخت فلش بوت فوق العاده کاربردی هستند. شما از فلش مموری می توانید برای انتقال و حمل اطلاعات خود استفاده کنید، آهنگ های مورد علاقه خود را روی فلش مموری بریزید و به ضبط ماشین خود وصل کنید و رانندگی لذت بخشی را داشته باشید و بسیاری کاربردهای دیگر. فلش مموری های متنوعی در بازار امروزی وجود دارد اما از دید شما بهترین فلش مموری بازار باید دارای چه خصوصیات و مشخصه هایی باشد؟

بهترین مارک فلش مموری چیست و چگونه فلش مناسب انتخاب کنیم؟

USB Flash Drive Buyers Guide

فلش مموری یک ابزار ذخیره سازی مناسب و قدرتمند است که توسط دانش آموزان و دانشجویان استفاده می شود. صاحبان کسب و کارها و هر کسی که به پشتیبان گیری و حمل فایل ها نیاز دارند می توانند از فلش مموری استفاده کنند. پرینترها، دستگاه های کپی و بسیاری از دستگاههای دیگر امروزه از فلش مموری پشتیبانی می کنند. فلش مموری به کاربران امکان دسترسی سریع و ذخیره سازی می دهد. شما می توانید سیستم عامل ویندوز را از روی فلش مموری نصب کنید و … فلش مموری ها به سرعت جایگزین فلاپی دیسک ها شدند. انواع مختلفی از فلش مموری ها در بازار وجود دارد که کاربران باید با توجه به مشخصه هایی همچون ظرفیت ذخیره سازی، سرعت انتقال فایل و طراحی اقدام به خرید آنها کنند.

بهترین مارک فلش مموری چیست و چگونه فلش مناسب انتخاب کنیم؟

فلش مموری ۱۶ گیگ یا ۳۲ گیگ؟

یکی از عواملی که هنگام خرید فلش مموری باید در نظر داشته باشید این است که از خود سوال کنید که به چقدر ظرفیت ذخیره سازی نیاز دارید؟ پاسخ به این سوال همانطور که قبلا نیز در مطلب چقدر هارد درایو برای کارهای خود نیاز داریم؟ انزل وب به آن اشاره کردیم تا حد زیادی به نوع فایل هایی که می خواهید ذخیره کنید بستگی دارد. تقریبا تمام فلش مموری های امروزی ظرفیت ذخیره سازی خود را بر حسب گیگابایت تعیین می کنند. ۱ گیگابایت حدود ۱ میلیارد بایت، ۱ میلیون کیلوبایت (KB) یا ۱۰۰۰ مگابایت است. ظرفیت ذخیره سازی از ۴ گیگابایت یا کمتر تا بیش از ۱۰۰ گیگابایت می تواند متفاوت باشد. ظرفیت ذخیره سازی بزرگتر به معنای قیمت بیشتر است. فایل های متنی معمولا فضای ذخیره سازی کمی را نیاز دارند و این به این معناست که یک فلش ۴ گیگابایتی می تواند صدها سند متنی را ذخیره کند. اگر شما از فلش مموری برای ذخیره اسناد و عکس ها استفاده می کنید درایو ۴ یا ۸ گیگابایتی شاید برای شما کافی باشد.

فلش مموری 16 گیگ یا 32 گیگ؟

عکس های با کیفیت به فضای بیشتری نیاز دارند. ممکن است یک سند دارای جداول و نمودارها و تصاویر مختلف باشد که همه اینها به حجم فایل متنی اضافه می کند برای ذخیره سازی این فایل ها یا فایل های موسیقی کم حجم فلش مموری ۱۶ گیگابایتی شاید برای شما کافی باشد. کلیپ های تصویری حجم بیشتری دارند و به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند. اگر شما با فیلم ها و فایل های هنری کار می کنید ارزش این را دارید که یک فلش مموری ۳۲ گیگابایتی یا بیشتر خریداری کنید. پس بهتر است قبل از خرید میانگین اندازه فایل هایی که نیاز به ذخیره سازی دارید را برآورد کنید.

سرعت بهترین فلش مموری های بازار

شما ممکن است دو فلش مموری شبیه به همی را پیدا کنید که هر دو دارای ۶۴ گیگابایت حافظه و USB3.0 هستند و برند یکسانی دارند. اما چرا قیمت یکی از آنها بیشتر است؟ پاسخ ساده است کامپوننت ها و قطعات مورد استفاده در فلش مموری باعث ایجاد تفاوت قیمت شده اند. دو چیز وجود دارد که سرعت فلش مموری را تعریف می کند یکی پورت USB و دیگری کامپوننت های فلش مموری است. USB 3.0 بسیار سریعتر از USB 2.0 است اما پورت USB باید توسط دستگاهی که دارید نیز باید پشتیبانی شود. به طور کلی USB 3.0 اطلاعات را با سرعت ۱۰۰ مگابایت در ثانیه انتقال می دهد در حالی که USB 2.0 اطلاعات را با سرعت ۱۵ مگابایت در ثانیه انتقال می دهد.

سرعت بهترین فلش مموری های بازار

مورد دیگری که سرعت را تحت الشعاع خود قرار می دهد نوع حافظه فلش و کنترلر مورد استفاده است. بهترین فلش مموری ها ارز انواع پیشرفته کنترلر ها و حافظه با کیفیت استفاده می کنند و درایو حالت جامد (SSD) در آنها یافت می شود در حالی که در فلش مموری های ارزانتر قطعات ارزانتری استفاده می شود و انتقال و ذخیره سازی اطلاعات در آن بسیار خوب نیست. به طور مثال فلش مموری Sandisk Extreme USB 3.0 اطلاعات را با سرعت ۲۰۰ مگابایت در ثانیه می نویسد در حالی که اکثر فلش مموری های USB 3.0 دیگر سرعت انتقال ۱۰۰ تا ۱۱۰ مگابایت در ثانیه را دارند. با ۷ روش افزایش سرعت انتقال اطلاعات از فلش مموری و هارد اکسترنال USB آشنا شوید.

آیا فلش مموری خوب باید نازک و کوچک باشد؟

فلش مموری های کوچک و نازک همیشه بهترین فلش مموری نیستند. شما باید سعی کنید بین اندازه، سرعت و توان عملیاتی توازن ایجاد کنید. درست است که فلش مموری های کوچک قابل حمل تر هستند اما اگر اندازه آن خیلی کوچک باشد در کیفیت قطعات مورد استفاده تاثیر می گذارد. قطعات بهتر معمولا به فضای فیزیکی بیشتری نیاز دارند. در سالهای اخیر ما شاهد درایوهای نازک و کوچکی هستیم اما اگر می خواهید یک فلش مموری قدرتمند را داشته باشید ممکن است به فلش مموری بزرگی نیاز داشته باشید.

فلش مموری خوب

بهترین فلش مموری دارای چند سیکل نوشتن باید باشد؟

به طور میانگین در فلش مموری ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سیکل می توان نوشت. شاید دیدن این ارقام باعث وحشت شما شود اما این سیکل بسیار زیادی است. شما احتمالا هنگام وصل کردن و جدا کردن فلش مموری به آن آسیب می رسانید. فلش مموری هایی که دارای ۳۰۰۰ سیکل نوشتن هستند بیش از ۴ سال عمر می کنند و این در حالی است که شما در روز ۲ بار از فلش مموری استفاده می کنید. ۱۰ علت کار نکردن و دلایل سوختن فلش مموری را بررسی بفرمایید.

بهترین فلش مموری دارای چند سیکل نوشتن باید باشد؟

بهترین مارک فلش مموری OTG

کاربران اندروید همیشه سعی می کنند فلش مموری هایی را خریداری کنند که هم پورت USB معمولی و هم پورت MicroUSB داشته باشند (مانند Kingston Micro Duo). شما باید ببرسی کنید که آیا گوشی اندروید شما از USB OTG پشتیبانی می کند یا نه و ساده ترین روش برای فهمیدن این موضوع خواندن جعبه تلفن یا مشخصات تلفن در سایت سزنده یا جستجو در گوگل است. اگر دستگاه شما از USB OTG پشتیبانی نمی کند پس خرید یک فلش مموری که دارای پورت MicroUSB است بی فایده است.

بهترین مارک فلش مموری OTG

بهترین فلش مموری های ایمن

فلش مموری های خاصی برای کاربرانی که می خواهند از اطلاعات شخصی خود محافظت کنند طراحی شده است. این فلش مموری ها در مقابل آسیب های فیزیکی محافظت شده هستند مانند وقتی که شما فلش را در جیب شلوار خود قرار می دهید و روی آن می نشینید. فلش مموری های ایمن شما را در مقابل هکر ها و یا سارقان اطلاعات محافظت می کند. اگر اطلاعات شما بسیار حساس است و باید رمزگذاری شود پس فلش مموری هایی مانند IronKey  یا Aegis Key Security را که دارای یک پد برای ورود پین است خریداری کنید. LOK-IT، فلش درایو یا گاو صندوقی امن برای ذخیره اطلاعات شما!

بهترین فلش مموری های ایمن

شکل و شمایل فلش مموری ها در بازار

امروزه فلش مموری ها با شکل و شمایل متفاوتی عرضه می شوند. شما می توانید یک استایل شکیل یا خنده دار و یا عجیب را برای خود انتخاب کنید تا راحتتر بتوانید فلش مموری خود را از بین فلش مموری های اعضای خانواده تان جدا کنید. در اینجا برای انتخاب بهترین مارک فلش مموری سلیقه شماست که حرف اول را می زند.

شکل و شمایل فلش مموری ها در بازار

۳ روش حل مشکل خالی نشان دادن فلش مموری پر و عدم نمایش اطلاعات آن را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

انتخاب بهترین فلش مموری برای ضبط ماشین، بوت و … به میزان هزینه ای که شما قصد خرج کردن دارید، میزان فضای و سرعت مورد نیاز شما و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اگر در پست امروز موردی وجود دارد که از قلم افتاده است می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش حذف کامل ویروس New Folder.exe از فلش و کامپیوتر ویندوز 10 8 7
۲ روش حذف کامل ویروس New Folder.exe از فلش و کامپیوتر
آموزش کامل تصویری و گام به گام نصب ویندوز از روی فلش مموری
چگونه روی فلش مموی و هارد اکسترنال رمز بگذاریم ؟
۳ راه برای رمز گذاری روی فایل های مهم هارد اکسترنال و فلش
حل ارور You need to format the disk in drive before you can use it
رفع مشکل پیغام فرمت You need to format the disk فلش مموری و هادر اکسترنال

نظرات