ارور 404 سایت در مرورگر چیست؟ 8 روش رفع ارور 404 در مرورگر

ارور ۴۰۴ سایت در مرورگر چیست؟ ۸ روش رفع ارور ۴۰۴ در مرورگر

خطا ۴۰۴ در زمانی که شما سعی در بازدید از یک وبسایت دارید ممکن است رخ دهد. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید و دنبال آشنایی بیشتر با آن و همینطور رفع آن هستید، این مطلب را دنبال کنید. امروز در انزل وب ارور ۴۰۴ را معرفی می کنیم و روش حل آن را نیز آموزش می دهیم.

حل مشکل ارور ۴۰۴ Not Found در مرورگر

How to Fix a 404 Not Found Error

ارور ۴۰۴ از جمله خطاهای رایج محسوب می شود. احتمالات زیادی برای ایجاد این مشکل وجود دارد. مثلا شاید آدرس را اشتباه تایپ کرده باشید، در گوگل با خطا ۴۰۴ – Not Found – جستجوی Google مواجه شوید، کش مرورگر مشکل داشته باشد و یا خود وب سایت دچار مشکل شده باشد. در ادامه بیشتر آن را بررسی می کنیم.

ارور ۴۰۴ مرورگر چیست؟

ارور 404 چیست؟

همانطور که اشاره شده، ارور ۴۰۴ اینترنت هنگامی که مرورگر شما در حال تلاش برای دسترسی به وبسایت است اما نمی تواند آن را پیدا کند رخ می دهد. عدد ۴۰۴ کد وضعیت HTTP است که وب سرور برای توصیف این نوع خطا استفاده می کند. هنگامی که شما این خطا را دریافت می کنید، وب سایت های مختلف صفحه هایی متفاوت و شاید سفارشی به شما نشان دهند که با عبارتی مانند Google’s 404 Error در بالای صفحه مشخص می شود. این خطا ممکن است با عبارت دیگری مانند نمونه های زیر مشخص شوند:

  • ۴۰۴
  • ۴۰۴ Resource not found
  • Error 404
  • HTTP 404
  • ۴۰۴ Not Found
  • Error 404 Not Found
  • ۴۰۴ Page Not Found
  • ۴۰۴ File or Directory Not Found

همه این خطا ها نشانگر ارور ۴۰۴ در آدرس وارد شده هستند.

اقدامات لازم برای رفع ارور ۴۰۴

اولین کاری که برای رفع ارور ۴۰۴ گوگل باید انجام دهید، رفرش کردن صفحه است. از دکمه F5 می توانید برای این کار استفاده کنید یا دکمه Refresh را کنار آدرس بزنید. این روش شاید در خیلی موارد کار نکند ولی انجام آن فقط ۱ ثانیه طول می کشد! پس این راه را امتحان کنید.

اقدامات لازم برای رفع ارور 404

برای رفع ارور ۴۰۳ Forbidden نیز مطلب آموزش ۹ روش رفع ارور ۴۰۳ Forbidden گوگل و سایر سایت ها در مرورگر را مطالعه نمایید.

چک کردن آدرس وارد شده برای حل مشکل خطا ۴۰۴ سایت در مروگر

اگر شما خودتان آدرس URL را تایپ کرده اید، احتمالا در جایی اشتباه کردید. حتی ممکن است این آدرس در پیوند ها نیز اشتباه باشد پس آدرس را دقیق حرف به حرف بررسی مجدد کنید.

چک کردن آدرس وارد شده برای حل مشکل نمایش ارور 404

در نمونه بالا کلمه watht اشتباه نوشته شده است که با تغییر به watch درست می شود.

جستجو سایت در هنگام برخورد با ۴۰۴ Error

اگر اطلاعاتی از سایت مورد نظر دارید، می توانید آدرس را سرچ کنید تا ارور ۴۰۴ مودم رفع کنید. اگر نتوانستید اشتباه آدرس خود را پیدا کنید، بهتر است آن را با کلمات کلیدی جستجو کنید تا آن را پیدا کنید.

جست و جوی سایت در هنگام برخورد با 404 Eror

می توایند کلمات کلیدی مشخص شده در آدرس را به خاطر بسپارید و درصورت باز شدن سایت، در قسمت سرچ سایت آن ها را جستجو کنید.

جست و جوی سایت در هنگام برخورد با 404 Eror

با این کار می توانید مقاله مناسب را که آدرسی اشتباه از آن داشتید را به راحتی پیدا کنید.

جست و جوی سایت در هنگام برخورد با 404 Eror

اگر سایت مورد نظر قسمت سرچ نداشت، در گوگل از عبارت site: استفاده کنید و نام سایت را جلوی دو نقطه بنویسید و بعد از فاصله کلمات کلیدی را وارد کنید.

جست و جوی سایت در هنگام برخورد با 404 Eror

همینطور با خطای Aw Snap در کروم مواجه شدید؟ پس مطلب ۱۰ روش حل مشکل ارور Aw Snap مرورگر گوگل کروم کامپیوتر و اندروید را هم بخوانید.

پاک کردن کش مرورگر برای رفع ارور ۴۰۴ در مرورگر کروم و..

ممکن است صفحه با خطا در مرورگر شما ذخیره شده باشد و الان این خطا رفع شده باشد. پس لازم است کش مرورگر خود را پاک کنید. برای پاک کردن این قسمت از حافظه بسته به مدل مرورگر خود به تنظیمات رفته و Clear Cache را پیدا کرده و بزنید. در مرورگر موزیلا به تنظیمات رفته و قسمت تاریخچه یا History را باز کنید. سپس روی پاک کردن تاریخچه کلیک کنید. در قسمتی که باید بازه زمانی را انتخاب کنید، عبارت Everything را بزنید. قسمت جزییات را باز کرده و قسمت Cache را تیک بزنید تا تمام کش مرورگر پاک شود.

تغییر DNS Server برای رفع ارور ۴۰۴ در مرورگر فایرفاکس و..

ممکن است مشکل از DNS Server شما نیز باشد که ایپی این سایت ها را مسدود کرده باشد یا سرور ها مشکل داشته باشد. برای این کار به کنترل پنل رفته و وارد قسمت Control Panel > Network and Internet > Network and Sharing Center > Change adapter settings بشوید.

تغییر DNS Server برای رفع ارور 404

روی کانکشن خود کلیک راست کرده و گزینه Properties را بزنید.

تغییر DNS Server برای رفع ارور 404

در لیست عبارت Internet Protocol Version 4 (TCIP/IPv4) را پیدا کنید و روی دکمه Properties ضربه بزنید.

تغییر DNS Server برای رفع ارور 404

حال گزینه Use the following DNS server addresses را بزنید و آدرس دی ان اس دیگری مانند گوگل را وارد کنید. در اولی مقدار ۸.۸.۸.۸ و در فیلد دوم ۸.۸.۴.۴ مطابق شکل بنویسید.

تغییر DNS Server برای رفع ارور 404

رفتن به دایرکتوری قبلی

اگر خود سایت در نمایش ارور ۴۰۴ در اندروید و.. مشکلی ندارد و مقاله و مطلب مورد نظر شما لود نمی شود، در قسمت آدرس در صورت امکان به دایرکتوری قبلی بروید. به عنوان مثال اگر آدرس مطلب مورد نظر www.web.com/a/b/c.htm است و با ارور ۴۰۴ مواجه می شوید، به قسمت www.web.com/a/b/ بروید. باز هم به عقب تر یا www.web.com/a/ بروید و مطلب مورد نظر را پیدا نمایید.

برای ارور ۵۰۴ نیز پیشنهاد می کنیم مطلب علت و روش های رفع ارور ۵۰۴ Gateway Timeout سایت ها در مرورگر را بررسی و مرور نمایید.

ایجاد مشکلات موقت برای سایت علت ارور ۴۰۴

گاهی ممکن است سایت به خاطر ایجاد مشکلات موقتی ارور ۴۰۴ را نمایش دهد. در این مورد نمی توانید کاری انجام دهید و باید مدتی برای رفع مشکل Error 404 صبر کنید. برای مطمئن شدن از این مورد می توانید عبارت is website down را در گوگل سرچ کنید و دنبال نام سایت در لیست های مختلف باشید تا از این مورد مطمئن شوید و مدتی بعد به سایت سر بزنید. کار بران مختلف که در وبسایتی دچار این خطا می شوند، نام آن را در سایت هایی قرار می دهند تا ببینند کاربری دیگری نیز این مشکل را دارد یا نه.

تماس با وبسایت برای رفع ارور ۴۰۴

در نهایت برای ارور ۴۰۴ در وای فای باید با مدیر وبسایت تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح سازید. اگر نتوانستید اطلاعات تماسی به دست بیاورید، سعی کنید در شبکه های اجتماعی آن ها را پیدا کنید. از آنجایی که نمایش ارور ۴۰۴ تاثیر بسیار بدی روی سئو سایت و نمایش آن در موتور های جستجو خواهد داشت، مدیران سریعا مشکل مورد نظر را باید رفع کرده و دلیل آن را برایتان باز گو خواهند کرد.

مطالعه مطلب ۱۵ راه رفع مشکل ارور Certificate در مرورگر گوگل کروم ، فایرفاکس ، ادج و اینترنت اکسپلورر را نیز در همین زمینه فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز ارور ۴۰۴ را معرفی و روش رفع آن را مرور کردیم. اگر ارور را رفع کردید، با چه روشی موفق به حل مشکل شدید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش افزودن و نصب افزونه در مایکروسافت اج (Microsoft Edge)
آموزش افزودن و نصب افزونه در مایکروسافت اج (Microsoft Edge)
فعال سازی جاوا اسکریپت در مرورگر کروم ، فایرفاکس و کامپیوتر و گوشی اندروید و..
آموزش فعال سازی جاوا اسکریپت مرورگر کروم ، فایرفاکس و.. کامپیوتر ، گوشی اندروید و آیفون
نصب افزونه های گوگل کروم روی مرورگر مایکروسافت اج
آموزش استفاده و نصب افزونه های گوگل کروم در مرورگر مایکروسافت اج
رفع ارور Server not Found فایرفاکس
۹ روش رفع ارور Server not found مرورگر فایرفاکس

نظرات

  • غلامحسین says:

    سلام و خسته نباشید از شما بخاطر آموزش های خوب و مفیدتان
    ان شاالله خداوند به شما سلامتی و توان خدمت بیشتر به همنوع را عنایت فرماید
    باز هم تشکر

  • Maede says:

    در اندروید، از طریق تنظیمات گوگل، همگام سازی رو فعال کردم در حریم خصوصی و رفع شد… با سپاس