آموزش روش تبدیل جدول ورد به اکسل

آموزش تصویری و گام به گام روش تبدیل جدول ورد به اکسل

اگر شما نیاز به انتقال یک لیست یا جدول از ورد به اکسل  دارید، مجبور نیستید هر بخش از اطلاعات را سلول به سلول کپی کنید و با چند کلیک می توانید این کار را انجام دهید. امروز در انزل وب نحوه روش تبدیل جدول ورد به اکسل (Word to Excel) را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه تبدیل جدول از Word به Excel 2007 ، ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۶ و..

How to Convert Word Table to Excel

مدیریت و استفاده از جدول و لیست در اکسل راه ساده تر و حرفه ای تر نسبت به ورد می باشد. ممکن است شما جدولی در ورد داشته باشید و قصد انتقال آن را به اکسل دارید. احتمالا اولین راه انتقال فیلد به فیلد اطلاعات است که در پروژه های بزرگ بسیار وقت گیر خواهد بود و نیازی به این کار نیست. خب پس چگونه جدول را از ورد به اکسل ببریم؟ در ادامه راهنمای انجام اینکار را به شما آموزش خواهیم داد.

تبدیل لیست ورد به اکسل

ابتدا برای شروع تبدیل ورد به اکسل ۲۰۱۳ و.. ، سند متنی را برای هرگونه خطای قالب بندی اسکن کنید. قبل از شروع فرآیند تبدیل شما باید اطمینان حاصل کنید که خطایی در سند وجود نداشته باشد و با این کار انتقال به درستی انجام می شود.

تبدیل لیست ورد به اکسل

برای قالب بندی در سند ورد، کلید های Ctrl+Shift+* را فشار دهید. علامت پاراگراف در انتهای خط ها نمایش داده می شود. شما با وارد کردن علائم می توانید بین سلول ها تماییز ایجاد کنید.

تبدیل لیست ورد به اکسل

علامت پاراگراف بین هر ورودی را جایگزین کنید تا فضای اضافی از بین برود. اکسل بین نوشته ها برای تعیین سطر ها از فضای خالی استفاده می کند اما برای کمک به فرآیند قالب بندی باید آن ها را حذف کنید. در کل بهتر است یک علامت پاراگراف در پایان یک ورودی داشته باشید و یکی در فاصله بین نوشته ها.

برای باز کردن پنجره سرچ و جایگزینی، کلید های Ctrl+H را فشار دهید. سپس عبارت ^p^p  را در فیلد وارد کنید. این کد متعلق به دو علامت پاراگراف در یک ردیف است. اگر هر ورودی یک خط است و خطوط خالی بین آن ها وجود دارد، مجدد عبارت ^p را سرچ کنید. یک کاراکتر محدود کننده را در فیلد جایگزین وارد کنید، مانند علامت ~ و در نهایت روی Replace All کلیک کنید.

تبدیل لیست ورد به اکسل

حالا که نوشته های شما جدا هستند، برای جداکردن ورودی ها نیز Ctrl+H را بزنید. به عنوان مثال ورودی نام در خط اول، ورودی آدرس در خط دوم و کد پستی در خط سوم باشد، یکی از علامت های ^p را در فیلد Find حذف کنید. کاراکتر را در قسمت جایگزین به کاما تغییر دهید و روی Replace All کلیک کنید.

برای مطالعه بیشتر در این زمینه و تبدیل اکسل به ورد، پیشنهاد می کنیم حتما مطلب آموزش ۴ روش برای قرار دادن اطلاعات جدول، نمودار و.. فایل اکسل در ورد را مطالعه نمایید.

تبدیل لیست ورد به اکسل

برای تکمیل فرآیند قالب بندی، شخصیت محدودیتی را جایگزین کنید. پس از انجام کار های بالا، مجدد Ctrl+H را زده و  ~ یا هر شخصیت دیگری که وارد کرده اید را سرچ کنید. باز هم ^p را وارد کرده و روی Replace All کلیک کنید.

تبدیل لیست ورد به اکسل

فایل را به عنوان یک فایل متنی ساده ذخیره کنید. روی برگه File کلیک کرده و Save As را بزنید. روی منوی کشویی Save as type را انتخاب کنید و فرمت Plain Text را بزنید. یک نام برای فایل خود انتخاب کرده و OK را بزنید.

تبدیل لیست ورد به اکسل

فایل را در اکسل باز کنید. روی File کلیک کرده و Open را انتخاب کنید. در منوی کشویی روی All Excel Files کلیک کرده و Text Files را بزنید. سپس روی Next کلیک کنید. علامت کاما را در لیست پیدا و اتخاب کنید و در نهایت روی Next کلیک کنید. فرمت داده ها را برای هر ستون انتخاب کرده و روی Finish کلیک کنید.

تبدیل لیست ورد به اکسل

اگر از اکسل زیاد استفاده می کنید، مطالعه مطلب ۷ روش استفاده و درج تاریخ شمسی در اکسل به صورت اتوماتیک و.. می تواند برای شما مفید و کاربردی باشد.

تبدیل جدول از ورد به اکسل

برای تبدیل جدول در ورد به اکسل نیز قبل از تبدیل باید فرمت قالب بندی جدول خود را در ورد بررسی کنید.

تبدیل جدول ورد به اکسل

روی علامت + کوچکی که در گوشه بالا و سمت چپ جدول ظاهر شده است کلیک کنید. با این کار همه اطلاعات داخل جدول انتخاب می شود.

تبدیل جدول ورد به اکسل

سپس از منو روی دکمه Copy کلیک کنید یا دکمه های Ctrl+C را بزنید.

همچنین برای تبدیل فایل اکسل به پی دی اف، مطلب آموزش ۴ روش تبدیل فایل اکسل به PDF بدون نرم افزار جانبی و آنلاین را بخوانید.

تبدیل جدول ورد به اکسل

سپس برنامه اکسل را باز کنید.

تبدیل جدول ورد به اکسل

اکنون باید دکمه های Ctrl+V را فشار دهید تا جدول برای انتقال صفحه ورد به اکسل کپی شود.

تبدیل جدول ورد به اکسل

هر ستون باقیمانده را قسمت بندی و جدا کنید. بسته به نوع داده ای که وارد می کنید، ممکن است لازم باشد برخی از تغییر فرمت های اضافی را انجام دهید.

تبدیل جدول ورد به اکسل

برای تقسیم ستون، روی ستون مورد نظر کلیک کنید تا کل آن انتخاب شود. برگه Data را باز کنید و روی Text to Columns کلیک کنید. حال روی Next کلیک کرده و سپس علامت کاما را از قسمت Delimiters انتخاب نمایید. روی Finish کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود. ستون دیگری را که باید تقسیم شود را انتخاب کنید و روند را تکرار کنید. به جای کاما به عوان تعریف کننده فضای خالی (Space) را انتخاب کنید.

اگر فایل اکسل شما معیوب شد، مطالعه مطلب آموزش ۱۴ روش ریکاوری فایل اکسل و حل مشکل باز نشدن فایل خراب شده را برای رفع آن فراموش نکنید.

تبدیل متن به جدول در ورد

جدول شما باید صحیح و کامل باشد. اگر خطوط شبکه با علامت قطب نما در یک جعبه در گوشه بالا و سمت چپ ستون قرار داشته باشد، جدول صحیح است در غیر این صورت متن فقط در فرمت Columned قرار دارد. در این صورت برای تبدیل آن به جدول، با اضافه کردن یک کاما ردیف و ستون را جدا کنید.

تبدیل متن به جدول در ورد

سپس روی منوی File کلیک کرده و Table را انتخاب کنید. به پایین اسکرول کنید و Convert را بزنید. سپس Text to Table را انتخاب کنید و تعداد سطر و ستون را وارد کنید. مقداری پایین تر رفته و Separate Text At نیز زده و علامت کامایی که برای جداکردن ستون استفاده کرده اید وارد کرده و روی OK کلیک کنید. حال که متن تبدیل به جدول شده است طبق روش معرفی شده آن را به اکسل منتقل کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز روش تبدیل جدول و لیست ورد به اکسل را آموزش دادیم. شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این زمینه در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

کامل ترین راهنما مرتب سازی بر اساس دو ستون در اکسل (تصویری)
کامل ترین راهنما مرتب سازی بر اساس دو ستون در اکسل (تصویری)
آموزش تمام روش های ایجاد چک باکس در اکسل به صورت تصویری
آموزش تمام روش های ایجاد چک باکس در اکسل به صورت تصویری
آموزش بهترین و سریع ترین روش های مقایسه دو ستون در اکسل
آموزش بهترین و سریع ترین روش های مقایسه دو ستون در اکسل
11 نرم افزار جایگزین اکسل (رایگان و پولی)
۱۰ نرم افزار جایگزین اکسل (رایگان و پولی)

نظرات