15 تا از بهترین ابزار های آنلاین تست سرعت سرور و هاست سایت

۱۵ تا از بهترین ابزار آنلاین تست سرعت سرور و لود شدن سایت

سرعت یک وب سایت می تواند عامل مهمی در موفقیت آن باشد. به همین دلیل ابزار هایی گوناگون ساخته شده اند تا با کمک آن سرعت وبسایت را بررسی کرده و جهت بهبود آن تلاش کنید. امروز در انزل وب بهترین ابزار های آنلاین تست سرعت سرور و لود شدن سایت را معرفی و مرور خواهیم کرد.

بهترین سرویس تست سرعت هاست و آنالیز سرور سایت آنلاین

Best Website Speed Test Analysis Tools

بارگذاری سریعتر وبسایت، موجب بهتر شدن رتبه در موتور های جستجو، افزایش مدت زمان بازدید، نرخ پرش کمتر، نرخ تبدیل بالاتر و به طور کلی بهبود حس و تجربه بهتر برای کاربر می شود. به همین دلیل های مهم است که این موضوع مهم بوده و در ادامه مطلب سرویس های مطلوب جهت تست را به شما معرفی می کنیم.

موارد تاثیر گذار روی سرعت سایت

قبل از تست سرعت هاست و.. باید توجه داشته باشید که اسکریپت های دقیق، فونت ها و پلاگین ها روی زمان بارگذاری تاثیر گذارند. این برنامه های تست کننده، موارد زیر را آنالیز و بررسی می کنند:

  • بررسی جزئی کردن اسکریپت های شما
  • پیدا کردن تصاویر بزرگ که موجب افزایش سرعت می شوند.
  • رندر کردن جاوا اسکریپت یا CSS
  • تست زمان به بایت اول (TTFB)
  • تجزیه و تحلیل بار کل، اندازه صفحه و..
  • بررسی عملکرد در مکان های جغرافیایی مختلف
  • بررسی سرعت رندر در مرورگر های مختلف
  • تجزیه و تحلیل هدر HTTP
  • اندازه گیری عملکرد شبکه تحویل محتوی
  • تایید بارگیری درست از CDN

اصطلاحات و مفاهیم تست سرعت هاست دانلود و..

اصطلاحات و مفاهیم تست سرعت وبسایت

عبارت هایی در تست سرعت بررسی می شوند و نتیجه سنجش آن ها را خواهید دید که برای درک بهتر، مهمترین این مفاهیم را به شما معرفی می کنیم.

  • Time to first byte (TTFB): اندازه گیری زمان پاسخگویی یک وب سرور است. یعنی زمانی که مرورگر شما برای شروع دریافت اطلاعات پس از آنکه از سرور درخواست کرده است، زمان بگذرد.
  • Render-blocking: این قسمت به جاوا اسکریپت و CSS اشاره دارد که صفحات شما را تا جایی که ممکن است بارگیری می کند.
  • CSS: تاخیر ناشی از بارگیری CSS
  • Minification of Resources: شناسایی منابع غیر ضروری که نیازی به بارگذاری ندارند.
  • HTTP Requests: داده هایی که مرورگر شما از یک سرور با HTTP می خواهد.

بهترین سرویس های تست سرعت سایت وردپرس و..

حال بهترین سرویس ها را برای تست سرعت لود شدن سایت به شما معرفی می کنیم. لازم به ذکر است که ممکن است نتیجه تست ها حتی از یک سرویس متفاوت باشد پس بهتر است چند بار تست را انجام دهید و زمان میانگین را محاسبه کنید.

همچنین اگر به دنبال سرویس برای تست سرعت اینترنت خود هستید، مطلب ۷ تا از بهترین سایت های تست سرعت اینترنت مخابرات، ایرانسل، همراه اول و.. را مطالعه نمایید.

ابزار تست سرعت سرور سایت KeyCDN

ابزار تست سرعت سایت KeyCDN

سرویس KeyCDN یک ابزار سریع است که می توانید از آن برای تست سرعت لود سایت استفاده کنید. شما می توانید نتایج تست خود را به صورت عمومی نیز به اشتراک بگذارید. این سرویس می تواند به راحتی نیاز های شما در این زمینه را رفع کند.

سرویس تست سرعت لود شدن سایت گوگل

سرویس Google PageSpeed برای تست سرعت سایت

گوگل نیز سرویسی تحت عنوان Google PageSpeed برای این منظور دارد. این سرویس وبسایت شما را از مقیاس ۱ تا ۱۰۰ رتبه بندی می کند. این سرویس در نسخه دسکتاپ و موبایل برای سایت شما گزارش می دهد.

آنالیز و تست سرعت وبسایت با Pingdom

تست سرعت سایت با Pingdom

سرویس Pingdom نیز یکی از مشهور ترین ابزار های تست سرعت سایت است. گزارش این سرویس به چهار قسمت Waterfall Breakdown, Performance Grade, Page Analysis و History می شود. همچنین این سرویس تست ها را از چهار مکان مختلف انجام می دهد.

پیشنهاد می کنیم مطلب معرفی ۶ تا از بهترین هاست های رایگان خارجی را هم مطالعه نمایید.

سرویس تست سرعت لود شدن وب سایت GTmetrix

سرویس GTmetrix در تست سرعت

ابزار GTmetrix با دسترسی به جزئیات زیاد، با دو معیار PageSpeed و YSlow سایت شما را چک می کند. رتبه بندی در این سرویس از A تا F می باشد. با ثبت نام رایگان می توانید از ۷ موقعیت متفاوت تست را انجام دهید. امکان انتخاب مرورگر مختلف نیز برای تست وجود دارد.

ابزار تست سرعت سایت با سرویس WebPageTest

تست با سرویس WebPageTest

ابزار WebPageTest نیز در تست سرعت لودینگ سایت مانند دیگر سرویس های معرفی شده می باشد با این تفاوت که ۴۰ مکان مختلف و بیش از ۲۵ مرورگر متنوع را پوشش می دهد. علاوه بر این موارد این سرویس از روشی منحصر به فرد نیز استفاده می کند.

تست سرعت سایت وردپرس Varvy Pagespeed

سرویس Varvy Pagespeed

ابزار Varvy Pagespeed توسط Patrick Sexton برای تست وب سایت توسعه داده شده است. این ابزار با نما های گرافیکی اطلاعات مورد نیاز را نمایش می دهد که در نوع خود مناسب استفاده است.

برای زیبا تر کردن سایت خود، مطالعه مطلب ۱۳ تا از بهترین سایت های دانلود قالب HTML و وردپرس فارسی و انگلیسی رایگان را فراموش نکنید.

ابزار Uptrends برای تست سرعت هاست سایت

ابزار Uptrends برای تست سرعت سایت

ابزار Uptrends سرویسی ساده است. گزارش های این سرویس به دو بخش تقسیم می شود و از ۳۵ مکان مختلف تست های خود را انجام می دهد.

استفاده از سرویس Dotcom-Monitor برای سنجش سرعت سایت

استفاده از سرویس Dotcom-Monitor برای سنجش سرعت سایت

اگر شما می خواهید تمام آزمون های جغرافیایی را همزمان انجام دهید، Dotcom-Monitor این کار را برای شما انجام می دهد. گزارش های ۵ قسمتی در مکان های مختلف و ۷ مرورگر متفاوت می تواند جوابگوی سریع نیاز های شما باشد.

تست سایت وردپرس Yellow Lab Tools

سرویس Yellow Lab Tools

ابزار Yellow Lab Tools به عنوان ابزاری پیشرفته وب سایت شما را تست می کند. این سرویس اطلاعات زیادی را به شما می دهد که برای شما مفید و کاربردی خواهد بود.

 Google Chrome DevTools برای تست سرعت و قالب سایت

استفاده از Google Chrome DevTools برای تست سرعت سایت

البته نمی توان سرویس Google Chrome DevTools را برای این موضوع فراموش کرد. ابزاری با استفاده ساده و ویژگی های حرفه ای برای شما! شما در هر زمانی می توانید با زدن دکمه های Ctrl+Shift+I در ویندوز و Cmd+Opt+I در مک در مرورگر کروم به این قسمت دسترسی داشته باشید.

تستر سرعت سایت Sucuri Load Time Tester

تستر Sucuri Load Time Tester برای سرعت سایت

یک روش ساده و سریع برای تست سرعت بالا آمدن سایت ، Sucuri Load Time Tester است. این سرویس عملکرد جهانی سایت شما را بررسی می کند و از A تا F رتبه بندی می کند.

استفاده از ابزار تست سرعت لود سایت Pagelocity

استفاده از ابزار Pagelocity

سرویس Pagelocity با رویکردی منحصر به فرد سایت شما را بررسی و یک امتیاز کلی از ۱۰۰ نمره می دهد. برای استفاده از ویژگی های بیشتر باید یک حساب کاربری بسازید.

تست سرعت سایت با YSlow

تست سرعت سایت با YSlow

سرویس YSlow یک پروژه منبع باز است که صفحات وب  و قالب آنها را تجزیه و تحلیل می کند. این سرویس در سه مرحله و با استفاده از ۲۳ قانون مختلف اقدام به رتبه بندی سایت شما می کند.

پروژ منبع باز PerfTool برای تست سرعت

پروژ منبع باز PerfTool برای تست سرعت

ابزار PerfTool نیز یک پروژه پرطرفدار منبع باز است که در Github میزبانی می شود. این سرویس در کل بیش از ۲۰۰ شاخص عملکرد سایت شما و تست سرعت قالب وردپرس را نمایش می دهد. مزیت این سرویس این است که می توانید تست همزمان برای صفحات مختلف را انجام دهید تا در زمان خود صرفه جویی کنید.

همچنین برای محک سرعت تایپ خود، پیشنهاد می کنیم مطلب ۱۵ تا از بهترین سایت های تست سرعت تایپ فارسی و انگلیسی آنلاین را هم مرور کنید.

تست سرعت سایت ایرانی

تست سرعت سایت با سرویس ایرانی واکاو

در ابزار های ایرانی نیز می توان به سرویس واکاو اشاره کرد. شما می توانید به راحتی سایت خود را در این سیستم ارزیابی کنید و حتی به صورت تمام وقت آن را پایش کنید. از آنجایی که این سرویس تست صفحات را از ایران انجام می دهد، گزینه مناسبی جهت وبسایت های ایرانی محسوب می شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز بهترین سرویس های تست سرعت لود شدن سایت و محتوا آن را به شما معرفی کردیم. از نظر شما بهترین سرویس از نظر عملکرد کدام است؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

11 روش بهینه سازی و افزایش سرعت مودم برای بالا بردن سرعت اینترنت
۱۱ روش بهینه سازی و افزایش سرعت مودم برای بالا بردن سرعت اینترنت
آموزش 17 روش افزایش سرعت کپی در ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش ۱۷ روش افزایش سرعت کپی در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
آموزش 17 روش حل مشکل کند بودن ویندوز 11
آموزش ۱۷ روش حل مشکل کند بودن ویندوز ۱۱
آموزش 18 روش موثر افزایش سرعت ویندوز 11
آموزش ۱۸ روش موثر افزایش سرعت ویندوز ۱۱

نظرات