آموزش تصویری حذف افراد و عوامل اضافی عکس در فتوشاپ

ساده و سریع : آموزش حذف یک یا چند نفر و عوامل اضافی عکس در فتوشاپ

امروز در انزل وب قصد داریم نحوه حذف فرد در تصاویر توسط نرم افزار فتوشاپ (Photoshop) را به شما آوزش دهیم. با استفاده از این روش شما می توانید خیلی سریع و ساده عوال اضافی از تصویر را حذف کنید، این موارد می تواند شامل حذف نوشته و لوگو از روی عکس نیز باشد. برای حذف عوامل اضافی از تصویر شما باید چند عکس داشته باشید که در ادامه پست امروز با جزئیات بیشتری در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

نحوه حذف شی و شخص از یک قسمت تصویر در فتوشاپ (Photoshop)

How to Easily Remove People from Your Photos With Photoshop

قبلا در انزل وب ۳ روش ساخت و طراحی لوگو در فتوشاپ را به شما آموزش دادیم، در پست امروز انزل وب ما قصد داریم افرادی که در تصویر زیر هستند را تنها با چند کلیک حذف کنیم.

نحوه حذف شخص از تصویر در فتوشاپ Photoshop

تا به نتیجه زیر برسیم:

نحوه حذف شخص از تصویر در فتوشاپ Photoshop

راز این ترفند این است که شما فقط از یک عکس استفاده نخواهید کرد. ۱۵ عکس با فاصله های ۳۰ ثانیه گرفته شده است و از قابلیت فتوشاپ برای پیدا کردن مقدار میانه هر پیکسل استفاده شده است. اگر شما ریاضی دبیرستان را فراموش کرده اید مقدار میانه اعداد ۱,۲,۳,۷,۹ شما ۳ خواهد بود یعنی به ترتیب اعداد را از کوچک به بزرگ مرتب می کنیم اگر تعداد اعداد فرد باشد عددی که در وسط قرار گرفته است میانه است اما اگر تعداد زوج باشد دو عدد وسط با هم جمع و تقسیم بر ۲ م شود تا میانه بدست بیاید. در واقع میانه به معنای میانگین نیست و نقطه مرکزی توزیع را نشان می دهد.

این جایی است که عکس ها به هم ربط داده می شوند، این بدان معناست که هر وقت یک پیکسل در بیشتر از نصف اوقات فاقد شخص باشد فتوشاپ از مقدار بک گراند استفاده می کند. برای مثال اگر مقدار پیکسل عکس ما ۱۳۳,۱۳۳,۱۳۳,۱۳۳,۹۲ باشد ۱۳۳ نشاندهنده بک گراند و ۹۲ نقطه ای است که فرد قدم می زند. مقدار میانه ۱۳۳ است بنابراین مقداری که در تصویر ترکیب می شود ۱۳۳ یا همان بک گراند است.  ممکن است این بحث کمی برایتان پیچیده باشد اما لازم نیست که ریاضی را درک و تمرین کنید. شما باید فقط بیش از نصف زمان به هر نقطه صحنه نگاه می کنید بک گراند قابل مشاهده داشته باشید. در GIF زیر شما می توانید این توضیحات را به صورت عملی مشاهده کنید

نحوه حذف شخص از تصویر در فتوشاپ Photoshop

 حذف یک شخص در قسمتی از عکس در فتوشاپ

برای حذف یک شخص از عکس در فتوشاپ شما باید چند عکس بگیرید. اگر شما در منطقه ای هستید که جمعیت افراد کم است و سریع حرکت می کنند گرفتن ۵ عکس با فاصله های ۳ یا ۴ ثانیه ای ممکن است کافی باشد. برای جمعیت های بیشتر و یا زمانی که افراد به آرامی حرکت می کنند شما به عکس بیشتری احتیاج دارید و فاصله بین عکس گرفتن باید طولانی تر باسد. گرفتن ۲۰ عکس با فاصله های زمانی ۳۰ ثانیه ای برای اکثر موارد جوابگو است.

دوربین خود را روی سه پایه قرار دهید و آن را روی مد دستی قرار دهید. مدت زمانی را به کار و انتخاب تنظیمات درست اختصاص دهید. شما باید تا حد امکان عکس های یکدستی را بگیرید. بعد از آماده شدن شروع به عکس گرفتن کنید. شما می توانید از ریموت شاتر استفاده کنید یا اینکه دکمه شاتر خود را فشار دهید. وقتی که کار تمام شد تمام عکس ها را در یک پوشه در کامپیوتر خود قرار دهید. اگر عکس کج است می توانید از آموزش کامل نحوه چرخاندن متن، عکس و.. در فتوشاپ (Photoshop) استفاده کنید.

گرفتن عکس برای حذف یک شخص از عکس در فتوشاپ

آموزش حذف فرد و اشیا از عکس با فتوشاپ

حالا که عکس را آماده کرده اید وقت آن است که قسمت هایی از عکس را که افراد در آن هستند را حذف کنیم. برای حذف عوامل اضافی ابتدا برنامه فتوشاپ را باز کنید و به مسیر File > Scripts > Statistics بروید.

آموزش حذف قسمتی از عکس با فتوشاپ

در پنجره Image Statistics از منوی کرکره ای Stack Mode گزینه Median را انتخاب کنید.

آموزش حذف قسمتی از عکس با فتوشاپ

در زیر بخش Source Files روی دکمه Browse کلیک کنید و تمام عکس های خود را انتخاب کنید. مطمئن شوید گزینه Attempt to Automatically Align Source Images انتخاب شده است حالا دکمه OK را کلیک کنید.

آموزش حذف قسمتی از عکس با فتوشاپ

بعد از چند دقیقه شما مشاهده خواهید کرد که در عکس هیچ شخصی وجود ندارد.

آموزش حذف قسمتی از عکس با فتوشاپ

۶ روش قرار دادن واترمارک روی عکس در فتوشاپ Photoshop را یاد بگیرید.

آموزش حذف عوامل اضافی از تصویر

در نگاه اول عکسی که بدست آورده اید بسیار خوب به نظر می رسد اما وقتی که روی عکس زوم می کنید متوجه عوامل اضافه ای در عکس خواهید شد.

آموزش حذف عوامل اضافی از تصویر

خبر خوب این است که این مشکل خیلی ساده و به صورت دستی رفع می شود. شما با استفاده از ابزار clone stamp  و brush می توانید در عرض ۳۰ ثانیه این موارد اضافه را پاک کنید.

آموزش حذف عوامل اضافی از تصویر

مورد دیگری نیز که وجود دارد اگر شما روی ابرها زوم کنید غیر طبیعی بودن ابرها را مشاهده خواهید کرد که برای رفع آن می توانید از ماسک کردن یا ادغام این عکس با یکی دیگر از عکس ها استفاده کنید.

آموزش حذف عوامل اضافی از تصویر

نتیجه کار شما به صورت زیر باید باشد.

آموزش حذف عوامل اضافی از تصویر

در آخر توصیه می کنیم آموزش کامل تصویری ۴ روش روتوش عکس و صورت در فتوشاپ Photoshop را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما روش دیگری برای حذف فرد در تصاویر توسط فتوشاپ می شناسید؟ اگر در مورد پست امروز نکته ای وجود دارد که بیان نشده است می توانید در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

لیست برترین ها: 15 جایگزین فتوشاپ در ویندوز (سبک تا حرفه ای)
لیست برترین ها: ۱۵ جایگزین فتوشاپ در ویندوز (سبک تا حرفه ای)
راهنما کامل حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ (همه نسخه ها)
راهنما کامل حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ (همه نسخه ها)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)

نظرات