شخیص شارژر تقلبی از اصل آیفون اپل سامسونگ

۲۱ روش تشخیص شارژر تقلبی از اصل آیفون اپل ، سامسونگ و..

استفاده از یک شارژر جانبی برای گوشی‌های هوشمند می‌تواند پیامدهای منفی داشته باشد به طور مثال سرعت شارژ شدن بیش از حد ضعیف می‎شود. برای اینکه تفاوت بین یک شارژر واقعی و تقلبی را بشناسید جزئیاتی وجود دارد که باید آنها را بررسی کنید، امروز در انزل وب روش‌های تشخیص شارژر تقلبی از اصل آیفون اپل ، سامسونگ و.. را به شما آموزش خواهیم داد. اگر متوجه شدید که شارژر شما تقلبی است می‌توانید به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید و یک شارژر اصل خریداری کنید.

روش های تشخیص شارژر تقلبی از اصل سامسونگ

How to Identify an Original Samsung or iPhone Apple Charger from a Fake

قبلا در انزل وب دقیق ترین روش های تشخیص گوشی اصل از تقلبی سامسونگ، آیفون اپل و.. را آموزش دادیم، اما اگر قصد دارید برای گوشی خود یک شارژر بخرید آیا می‌توانید شارژر اورجینال را از شارژر تقلبی جدا کنید؟ بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند بر این باورند که استفاده از شارژرهای جانبی و کابل USB خطری ندارد با این حال تجربه بسیاری از افراد این موضوع را ثابت کرده است که شارژهای تقلبی یا جعلی می‌تواند ناامن باشد و به شما و گوشی‌تان آسیب بزند. تفاوت کابل‌های اصلی و تقلبی به حدی ریز و کوچک است که کمتر کسی می‌تواند آنها را از هم جدا کند.

در این پست ما به شارژرهای اصلی و جعلی را بررسی کردیم و اطلاعات بدست آمده را در این پست با شما به اشتراک می‌گذاریم. توجه کنید که هنگام خرید شارژر از فروشگاه‌های آنلاین حتما سیاست برگشت کالا را در نظر داشته باشید. به این ترتیب وقتی متوجه می‌شوید که یک کابل فیک را برای شما ارسال کرده‌اند شما می‌توانید کالا را برگردانید. طبق گفته سامسونگ و اپل حتما از شارژرهای اصلی و تایید شده Samsung و Apple استفاده کنید چونکه شارژهای تقلبی می‌توانند بسیار نا‌امن باشند. شما می توانید با این ۵ روش از خراب شدن سیم شارژر گوشی آیفون ، اندروید و.. جلوگیری کنید!

۴ روش تشخیص شارژر اصلی از فرعی سامسونگ

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که کیفیت شارژر خود را ارزیابی کنید. به طور کلی شارژرهای سامسونگ لبه‌های پلاستیکی خشن ندارند و پرینت‌های بی کیفیت و ورودی خروجی USB انحصاری ندارند. شارژرهای تقلبی بیشتر از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا ۵۰ درصد گوشی شما را شارژ کند و اغلب خیلی زود داغ می‌شود.

تشخیص شارژر اصلی از فرعی سامسونگ

مطمئن شوید که نوشته‌های شارژر در سمت پلاگین نیست. اگر نوشته‌های شارژر شما در همان طرف پلاگین باشد شارژر شما تقلبی است. برخی از شارژرهای سامسونگ مثل شارژر اصلی سامسونگ j7 و.. این اطلاعات را در همان طرفی که پورت USB است دارند.

تشخیص شارژر اصلی از فرعی سامسونگ

باید لوگوی UL را در پشت شارژر پیدا کنید. این علامت باید در پایین و سمت چپ شارژر باشد و لوگوی UL در یک دایره باید قرار گرفته باشد. UL مخفف Underwriters Laboratories است که یک سازمان ایمنی است که استاندارد امنیت را برای تمام فناوری‌هابی بازار تعیین می‌کند. اگر شارژر شما لوگوی UL را ندارد نباید از آن استفاده کنید.

تشخیص شارژر اصلی از فرعی سامسونگ

خروجی USB را پیدا کنید. اگر USB در سمت راست قرار دارد شارژر شما اصل است.

تشخیص شارژر اصلی از فرعی سامسونگ

از آنجا که شارژرهای سامسونگ به طور مرتب ظاهرشان تغییر می کند، اینکه بتوانید یک شارژ اصل از فرعی را تشخیص دهید می‌تواند مشکل باشد. با این حال اگر شارژر شما مدت زمان زیادی را برای شارژ کردن گوشی شما لازم دارد یا کابل USB کج یا خم شده است بهتر است یک شارژر جدید خریداری کنید.

تشخیص شارژر اصلی از فرعی سامسونگ

خرید شارژر اصلی سامسونگ

اگر امکان خرید آنلاین از وب سایت سامسونگ را دارید بهتر است از طریق سایت اقدام به خرید شارژر اصلی کنید. به سربرگ Mobile بروید.

خرید شارژر اصلی سامسونگ j7 و ...

Accessories را کلیک کنید.

خرید شارژر اصلی سامسونگ j7 و ...

All Mobile Accessories را کلیک کنید.

خرید شارژر اصلی سامسونگ j7 و ...

اسکرول را پایین بکشید تا Adaptive Fast Charger را پیدا می‌کنید روی آن کلیک کنید. در اینجا شارژر استانداردی برای گوشی خود پیدا کنید.

خرید شارژر اصلی سامسونگ j7 و ...

کابل شارژر تقلبی می تواند گوشی شما را خراب کند، کار کردن گوشی را متوقف کند و حتی باعث آتش‌سوزی شود. اگر شما می‌خواهید یک شارژر جدید خریداری کنید روی دکمه Add to Cart کلیک کنید.

خرید شارژر اصلی سامسونگ j7 و ...

۱۱ روش تشخیص شارژر تقلبی اپل از شارژر اصلی

اپل توصیه می‌کند که از لوازم جانبی که خود تایید نکرده است استفاده نکنید، محصولات اپل دارای نشان “Made for Apple” است. نکاتی وجود دارد که شما با توجه به آنها می‌توانید لوازم جانبی تقلبی را بشناسید. اگر شما از شارژر تقلبی استفاده می‌کنید مشکلات زیر ممکن است برای شما ظاهر شود:

  • دستگاه آیفون شما می‌تواند خراب شود.
  • کابل ممکن است به راحتی خراب شود.
  • انتهای کانکتور بسیار داغ می‌شود و یا ممکن است برای دستگاه شما مناسب نباشد.
  • شما ممکن است قادر به سینک کردن یا شارژ دستگاه خود نباشید.

مقایسه بسته بندی و سیم کشی برای شناسایی کابل تقلبی اپل

برای شناسایی کابل‌ها و لوازم جانبی تقلبی و بی اعتبار به دقت به بسته‌بندی لوازم جانبی خود دقت کنید.

مقایسه بسته بندی و سیم کشی برای شناسایی کابل تقلبی اپل

برخی لوازم جانبی ممکن است دارای نسخه‌های قبلی خود باشد.

مقایسه بسته بندی و سیم کشی برای شناسایی کابل تقلبی اپل

روی کابل شارژر اپل شما عبارت “Designed by Apple in California” یا “Assembled in China,” “Assembled in Vietnam,” یا “Indústria Brasileira” را در ۷ اینچی کانکتور تبدیل Lightning به USB خود مشاهده خواهید کرد. در انتهای این متن شما شماره سریال ۱۲ رقمی را مشاهده خواهید کرد.

مقایسه بسته بندی و سیم کشی برای شناسایی کابل تقلبی اپل

معمولا در انتهای کانکتور تبدیل Lightning به USB شما برند شرکت سازنده را خواهید دید.

مشخصات و مقایسه کانکتورهای کابل اصلی و جعلی کابل اپل

برای شناسایی کابل تقلبی اپل شما می‌توانید کانکتورها را مقایسه کنید. عکس‌هایی که در ادامه نمایش داده شده‌اند کابل‌های تقلبی اپل را با کابل‌های اصلی مقایسه می‌کند. این فقط چند مورد جزئی است و باز هم موارد دیگری وجود دارند که باید به آنها توجه کنید.

در اینجا شما نمونه‌هایی از کانکتور تبدیل Lightning به USB را مشاهده خواهید کرد. در کابل اورجینال اپل کانکتورها یک تکه و صاف هستند، گوشه‌ها مستطیل شکل و حالت پخ مانند دارد و رنگشان طلایی یا نقره‌ای است. در کابل‌های تقلبی اپل کانکتورها چند تکه و زبر هستند و گوشه‌ها مربعی هستند.

مقایسه کانکتور Lightning و USB

در کابل اورجینال اپل عرض و طول بوت اپل ۷.۷ در ۱۲ میلیمتری و ثابت است. در کابل‌های تقلبی طول بوت اپل خیلی پهن، طولانی یا نازک است و متفاوت می باشد.

مقایسه کانکتور Lightning و USB

در کابل اورجینال اپل بخشی که به گوشی وصل می‌شود دارای رنگ خاکستری متالیک است. در شارژرهای تقلبی این بخش سفید یا سیاه می باشد.

مقایسه کانکتور Lightning و USB

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون

برای تشخیص شارژر تقلبی از اصل اگر به انتهای کانکتور کابل تبدیل Lightning به USB خود نگاه کنید متوجه می‌شوید که در کابل‌های اورجینال اپل بخش‌هایی که در دایره مشخص شده است با لبه فاصله دارند.

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون

اما اگر به کابل تقلبی اپل خود نگاه کنید متوجه می‌شوید که این فاصله کم شده است.

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون

اگر به قسمت تماس USB کابل اصلی خود نگاه کنید یک صفحه طلایی مشاهده خواهید کرد.

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون

در حالی که در کابل تقلبی این صفحه نقره‌ای است.

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون

سطح USB کابل اصل نرم و تخت است.

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون

در حالی که این سطح در کابل‌های تقلبی خشن یا زبر است

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون

سطح عایق کابل‌های اصلی تخت و یکنواخت هستند.

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون

در حالی که در کابل‌های تقلبی این قسمت به عقب کشیده شده است.

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون

در ادامه شما نمونه هایی از تبدیل Lightning به ۳۰ پین را مشاهده خواهید کرد. اولی متعلق به اپل است و دومی تقلبی است. در کابل اصلی اپل شما اتصالات واضح و لیزری را مشاهده خواهید کرد و کانکشن درست در وسط بدنه آداپتور است و کانکتور Lightning براق است اما در کابل تقلبی اتصالات مات و از بین رفته هستندکانکشن به طرف پایین متمایل شده است و کانکتور براق نیست.

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون

در ادامه یک نمونه تبدیل Lightning به Micro USB را مشاهده خواهید کرد. اولی متعلق به اپل و دومی تقلبی است. در کابل اپل شکا علامت USB را مشاهده خواهید کرد و کانکشن وسط بدنه است و کانکتور براق است. اما در کابل تقلبی علامت USB از بین رفته و یا اینکه واضح نیست. بدنه آداپتور کمی بزرگتر است.

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون

راه های تشخیص شارژر اصلی از فرعی هواوی ، سامسونگ و..

در ادامه به صورت خلاصه ۶ مورد دیگر از تفاوت های شارژر اصلی با فرعی هولوی، سامسونگ و غیره را لیست خواهیم کرد:

اولین چیزی که شما هنگام انتخاب یک شارژر باید بدان توجه کنید کیفیت ساخت است. شارژر اصلی باید به خوبی ساخته شده باشد و محکم باشد این در حالی است که برخی شارژرهای تقلبی پلاستیکی و ارزان قیمت هستند.

اگر شما شارژر اصلی و تقلبی را در دست بگیرید با ارزیابی وزن می‌توانید که کدام یک تقلبی هستند. با توجه به کیفیت ساخت عالی شارژر اصلی به جعلی باید وزن آن بیشتر باشد.

زاویه ها و لبه های شارژر را مقایسه کنید. لبه‌های شارژر جعلی دارای منحنی های بیشتر و پلاستیک اضافه است در حالی که لبه های شارژر اصلی صاف و هموار است.

تشخیص شارژر اصلی از فرعی هواوی، سامسونگ و ...

هر دو شارژر اصلی و تقلبی دارای یک بخش میانی هستند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید دارای یک اتصال تیز و برجسته است.

همانطور که از تصویر زیر پیداست در دو شاخه شارژر اصلی یک برجستگی وجود دارد در حالی که در شارژرهای تقلبی دو شاخه صاف و بدون برجستگی است.

تشخیص شارژر اصلی از فرعی هواوی، سامسونگ و ...

همانطور که در تصویر زیر مشاهده یک فرورفتگی در شارژر‌های اصلی وجود دارد که در شارژرهای تقلبی این فرورفتگی جزئی است.

تشخیص شارژر اصلی از فرعی هواوی، سامسونگ و ...

در آخر از شما دعوت می کنیم پست ۶ تا از بهترین برنامه تشخیص پول ، چک پول ، دلار و.. تقلبی اندروید و آیفون را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب در مورد تفاوت شارژر تقلبی و اصلی آیفون، سامسونگ، هواوی و غیره صحبت کردیم. به نظر شما چه تفاوت دیگری می تواند وجود داشته باشد؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

روش و نرم افزار تشخیص SD Card ، فلش مموری اصل از تقلبی
۹ روش و نرم افزار تشخیص SD Card و فلش مموری اصل از تقلبی
دقیق ترین روش های تشخیص گوشی اصل از تقلبی سامسونگ، اپل و..
دقیق ترین روش های تشخیص گوشی اصل از تقلبی سامسونگ، آیفون اپل و..

نظرات

  • محمد ابراهیم says:

    راهنمایی شما خیلی خوب بود. اگر که هر کسی به این نکات توجه کند به نظرم هیچوقت در دام ادمهای متقلب نمی افتد. اما گاهی تشخیص شارژر اصلی سخت می شود که به نظرم باید به دو نکته توجه کنند.

    برای شما بهترین کار این است که از جای معتبر خرید کنید. جایی که به شما مهلت تست بدهند و مطمئن باشید که اگر از کابل یا آداپتور خود راضی نیستید، آن را پس گرفته یا تعویض می‌کنند.