تلفن سانترال چیست؟ آموزش تصویری نصب تلفن سانترال

تلفن سانترال چیست؟ آموزش تصویری نصب تلفن سانترال در محل کار و خانه

احتمالا کلمه تلفن سانترال را شنیده باشید. معمولا در محیط های تجاری از تلفن های سانترال به جای تلفن معمولی استفاده می کنند. اما تلفن سانترال چیست و چگونه آن را نصب کنیم؟ امروز در انزل وب تلفن سانترال را معرفی می کنیم و آموزش تصویری نصب تلفن سانترال در محل کار و یا خانه را ارائه می دهیم.

معنی سانترال چیست؟ نحوه سیم کشی و نصب دستگاه سانترال

What is Central and Business Phone and How to Setup it?

در مکان های تجاری و اداری ، معمولا از خطوط مختلف تلفن استفاده می شود. برای هر خط تلفن نیز معمولا به یک دستگاه تلفن نیاز است که جا دادن و مدیریت همه آن ها در یک میز سخت است. در نتیجه تلفن های سنترال ابداع شده اند که توانایی مدیریت چندین خط را دارند. در ادامه بیشتر قابلیت های آن را معرفی می کنیم.

تلفن سانترال چیست؟

سیستم تلفن سانترال یک سیستم تلفن تجاری با قابلیت اتصال چند خط است که معمولا در محیط های تجاری استفاده می شود. این تلفن ها حاوی کلید هایی مانند KTS و PBX هستند. این سیستم همچنین امکان ایجاد منشی تلفنی و تقسیم خطوط نیز دارند.

تلفن سانترال چیست؟

پیشنهاد می کنیم مطلب بررسی و آموزش کامل نصب دزدگیر با سیم و بیسیم خانه و اماکن را هم مطالعه نمایید.

تاریخچه ساخت تلفن سانترال

نیاز به تلفن مرکزی از زمان های بعد اختراع تلفن کاملا حس می شد. در زمان هایی که هنوز تلفن دکمه ای و شکل قدیمی وجود داشت، تلفن هایی برای مبادله اطلاعات شعبه های خصوصی وجود داشتند که کلید هایی مجزا برای سنترال داشتند.

تاریخچه ساخت تلفن سانترال

قبل از ظهور IC ها این تلفن ها از رله تشکیل می شدند که با همان شکل رو به پیشرفت بودند. در زیر نمونه ای از تلفن سنترال از سال های ۱۹۵۸ میلادی که تا اوایل دهه ۸۰ تولید می شد را می بینید.

تاریخچه ساخت تلفن سانترال

در قرن ۲۱ و با پیشرفت فناوری، تلفن های سنترال نیز جدید تر و کاربردی تر شدند. امکانات مختلف دیگری نیز به این تلفن ها اضافه شد.

تاریخچه ساخت تلفن سانترال

نحوه کارکرد و آموزش تلفن سانترال

علاوه بر مواردی که معرفی کردیم، حال مثالی از کار این دستگاه بررسی می کنیم. فرض کنید در یک اداره سه نفر کارمند وجود دارد که مسئول بخش های مختلفی هستند. در این مورد علاوه بر عدم امکان استفاده از منشی تلفنی، اگر به هر کارمند یک تلفن مجزا بدهید، در صورتی که نیاز به انتقال تماس به کارمند دیگر باشد، باید شماره تلفن آن را به کاربر بدهند و یا شخص مورد نظر را صدا کنند که غیر منطقی است.

نحوه کارکرد تلفن سانترال

در نتیجه با استفاده از تلفن های سانترال، هر کاربر یک کد و خط روی تلفن دریافت می کند. در صورت نیاز به انتقال تماس، می توان کد آن شخص را گرفته و تماس را منتقل کنید. همچنین برای تماس داخلی رایگان نیز می توانند از این تلفن استفاده کنند.

اگر در فکر نصب دوربین مدار بسته هستید، مطلب آموزش تصویری نصب دوربین مدار بسته بیسیم و سیم دار دیجیتال در منزل و محل کار را هم بخوانید.

انواع سانترال

به طور کلی سانترال به دو دسته کم ظرفیت و پر ظرفیت تقسیم بندی می شود. در دسته کم ظرفیت، تلفن ها شامل حداکثر ۸ خط شهری و ۲۴ خط داخلی می شود.

انواع سانترال

سانترال های پر ظرفیت بیش از ظرفیت سیستم کم ظرفیت را ارائه می دهد. در دسته های پرظرفیت از سیستم های جدیدی نیز استفاده می شود.

انواع سانترال

همچنین مطالعه مطلب آموزش نحوه کار و استفاده از سیستم هشدار دهنده تشخیص دود و حریق نیز برای شما مفید خواهد بود.

عوامل موثر در انتخاب سانترال پاناسونیک و.. مناسب

قبل از خرید تلفن سانترال باید به مواردی توجه داشته باشید.

  • اتصال تلفن یکی از موارد است. می توانید از ارتباط های ثابت و یا VoIP استفاده کنید. استفاده از گزینه دوم به دلیل نگهداری راحت تر بیشتر مورد پسند واقع می شود.
  • سیستم تلفن مجازی: شرکت هایی که همه افراد را در یک مکان ندارند،  باید از سیستم های شبکه مجازی استفاده کنند.
  • حافظه نگهداری یا ضبط تماس ها هم در بعضی از موارد ممکن است برای شما مورد نیاز واقع شود.
  • هزینه نیز قطعا گزینه مهمی در انتخاب نوع سیستم می باشد.
  • در نهایت به ویژگی های سیستم هم توجه کنید. سرویس هایی مانند منشی تلفنی، پست صوتی، بلک لیست، تماس های از دست رفته و دریافت تماس روی رایانه از موارد مهم است.
  • استفاده از سیستم با موبایل هوشمند و برقراری کنفرانس و تماس گروهی نیز از جمله موارد دیگری است که ممکن است برای شما قابلیت پر استفاده باشند.

آموزش نصب تلفن سانترال

تلفن های سانترال، قطعه ای سانترال دارند که این قطعه باید روی دیوار در مکان مناسبی به دور از آب و گرد و خاک و فاصله نزدیک پست مخابراتی باشد.

نحوه نصب تلفن سانترال

سپس باید نقشه مخابراتی مناسبی طراحی شود. بعد اقدام به نصب دستگاه کنید. برای این کار می توانید از مشاوران و کارشناسان این امر کمک بگیرید. برای درک بهتر و آموزش کامل روش نصب سانترال ، می توانید ویدیو های زیر را مشاهده کنید تا کاملا با روش نصب آشنا شوید.

ویدیو بالا نحوه نصب و تنظیمات تلفن سانترال پاناسونیک را به صورت مرحله به مرحله توضیح داد اما در ادامه ویدیوی دیگری از آماده سازی نصب تلفن های تجاری سانترال در خانه را مشاهده میکنید:

در پایان اگر به ساخت و نصب قطعات الکتریکی علاقه مند هستید مطالعه مطلب ۳ روش ساخت پنل سلول خورشیدی در خانه میتواند برای شما جالب باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز تلفن سانترال را معرفی کردیم و نحوه تصویری نصب آن را نشان دادیم. نظر شما راجب این تلفن ها چیست؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات