بهترین نرم افزار های مدیریت شبکه ویندوز

۶ تا از بهترین نرم افزار های مدیریت شبکه و اینترنت در ویندوز ، مک و لینوکس

مدیریت شبکه یکی از مباحثی است که اهمیت زیادی با گسترش استفاده از شبکه پیدا کرده است. به همین منظور می توانید از برنامه هایی با کاربرد مناسب در این زمینه استفاده کنید تا به خوبی شبکه خانگی یا ادارای خود را مدیریت نمایید. امروز در انزل وب بهترین نرم افزار های مدیریت شبکه وای فای ، LAN ، اینترنت و.. را به شما معرفی می کنیم.

دانلود بهترین نرم افزار مانیتورینگ شبکه وایرلس ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

Best Network Management Tools

پیگیری و نظارت بر شبکه به معنی تماشای فعالیت یا مانیتورینگ شبکه می باشد. به منظور جلوگیری از بروز مشکلات بهتر است بر شبکه خود نظارت داشته باشید. با کمک این برنامه ها می توانید نقش یک مدیر IT را در کنار خود داشته باشید.

برنامه های مانیتورینگ شبکه

اکثر ابزار های نرم افزار مدیریت شبکه داخلی به طور قابل توجهی مشابه هستند. تفاوت بین برنامه ها به نحوه مدیریت و ارائه اطلاعات SNMP بستگی دارد. در ادامه بهترین سرویس ها را معرفی و مرور می کنیم.

برنامه مدیریت شبکه وای فای و.. SolarWinds

برنامه SolarWinds Network Performance Monitor را می توان به عنوان رهبری در بازار برنامه های نظارت بر شبکه و بهترین نرم افزار مانیتورینگ شبکه معرفی کرد. این برنامه با استفاده از SNMP دستگاه های جدید در شبکه را به طور مستمر کشف می کند و بر آن ها نظارت می کند. این نرم افزار روی محیط ویندوز سرور نصب می شود و در ابتدا عملیات یک سیستم اولیه را انجام می دهد. با جمع آوری اطلاعات، NPM یک نقشه از شبکه تولید می کند. NPM می تواند SNMPv2 و SNMPv3 را اداره کند. در داشبورد برنامه امکان مشاهده و دریافت هشدار ها وجود دارد که امکان فیلتر کردن آن ها و دریافت هشدار هایی که به صورت فایل ارسال شده اند اشاره کرد.

برنامه مدیریت شبکه SolarWinds

مانیتورینگ این برنامه دستگاه های بی سیم را نیز تشخیص می دهد و می تواند بر شبکه بی سیم هم نظارت کند. با قابلیت نقشه برداری این برنامه همواره اتصالات بین دستگاه ها را می توانید بررسی کنید. قابلیت نظارت بی سیم NPM همچنین شامل نقشه های گرمایی است که رد سیگنال ها را نشان می دهد تا دچار ضعف سیگنال و یا همپوشانی بیش از حد نشوید.

با مدولار بودن این نرم افزار مانیتورینگ کاربران شبکه قابلیت نظارت و تحلیل را می توان با سایر ابزار های SolarWinds ادغام کرد و گسترش داد. این شرکت یک پلتفرم مشترک برای سیستم مدیریت زیر ساخت IT به نام Orion را ایجاد کرده است. این پلتفرم باعث می شود که محصولات مختلف این شرکت با یکدیگر هماهنگ شوند، داده ها را به اشتراک بگذارند و از امکانات متقابل استفاده کنند. مانیتورینگ پهنای باند، مدیرت مجازی سازی، مانیتور سرور و برنامه ها به همراه مدیریت پیکربندی از جمله این امکانات می باشند. این برنامه نیازمند پرداخت هزینه است که امکان نصب نسخه آزمایشی ۳۰ روزه را دارید.

توجه داشته که در صورت عدم دسترسی به سایت سازنده، از تغییر دهنده آیپی استفاده کنید. همچنین می توانید نسخه رایگان برنامه های معرفی شده را از سایت های ایرانی دانلود کنید.

ابزار مدیریت شبکه Paessler PRTG

برنامه Paessler PRTG بسته ای از ابزار های نظارت در یک رابط واحد است. نظارت بر دستگاه های شبکه و سرور، برنامه های کاربردی و امکان ضبط، تجزیه و تحلیل و پیگیری ترافیک شبکه از امکانات اصلی این نرم افزار مانیتورینگ شبکه prtg هستند. معماری PRTG از سنسور های تشکیل شده است که اجزای مختلف را مانیتور می کنند. در این برنامه برای استفاده تا ۱۰۰ سنسور نیازی به پرداخت هزینه ندارید. در نظارت از پینگ و SNMP برای شناسایی و ردیابی سویچ ها و روتر ها و.. استفاده می شود.

ابزار مدیریت شبکه Paessler PRTG

امکان گزارش نویسی هشدار ها و ارسال برای سایر اعضای تیم هم در این ابزار وجود دارد. این سرویس قابلیت نظارت بر شبکه های بی سیم وای فای، نقشه برداری خودکار و امکان سفارشی کردن آن از دیگر امکانات می باشند که در این برنامه به صورت نسخه آزمایشی رایگان سی روزه نا محدود قابل دسترس است. این برنامه روی ویندوز سرور نصب می شود و به عنوان یک سرویس آنلاین در دسترس است.

پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش جلوگیری از آپدیت خودکار نرم افزار ها،مدیریت اتصال و مصرف حجم اینترنت را هم مطالعه نمایید.

برنامه ManageEngine برای مدیریت شبکه

ابزار ManageEngine نیز گزینه قدرتمند نرم افزار مانیتورینگ سرور دیگری است که گوشه ای از شرکت ZOHO می باشد. بنابراین امکان همگام سازی و هماهنگی با سایر برنامه های این شرکت را نیز خواهید داشت. نظارت بر OpManager از SNMP برای ردیابی سلامتی شبکه و دستگاه ها استفاده می شود. این برنامه امکان نقشه برداری خودکار را نیز دارد. شما می توانید به داشبورد برنامه از طریق موبایل هم دسترسی داشته باشید.

برنامه ManageEngine برای مدیریت شبکه

این برنامه در نسخه های Enterprise و Essential ارائه شده است که ویژگی های متفاوتی را دارند. با قابلیت مدولار بودن برنامه می توانید ابزار ها و ماژول های مختلفی را از در برنامه استفاده کنید. نسخه رایگان برنامه تا ساپورت ۵ دستگاه را انجام می دهد که بیشتر از آن نیاز به نسخه کامل برنامه دارد.

مانیتورینگ شبکه با WhatsUp Gold

برنامه WhatsUp Gold قابلیت نظارت بر شبکه های متوسط را دارد که شبکه های بی سیم را نیز به عنوان نرم افزار مدیریت شبکه وایرلس تحت پوشش قرار می دهد. این برنامه نیز از SNMP برای نظارت استفاده می کند و امکان مانیتورینگ و ثبت خودکار دستگاه ها نیز در برنامه وجود دارد. امکان مشاهده هشدار ها در داشبورد وجود دارد که قابلیت ارسال هشدار با پیامک نیز در برنامه گنجانده شده است.

مانیتورینگ شبکه با WhatsUp Gold

بسته استاندارد برنامه قادر به نظارت مجازی است که در نسخه های دیگر از هوش عمیقتر، عملکرد VM و.. نیز استفاده کنید. نظارت VoIP، مانیتورینگ ابری، مانیتورینگ سرور و تحلیل ترافیک از جمله مزایای این برنامه در نسخه رایگان ۳۰ روزه است.

مطالعه مطلب امنیت اطلاعات شبکه ، اینترنت ، فضای مجازی و.. چیست و چه کاربردی دارد؟ نیز می تواند برای شما مفید باشد.

برنامه Spiceworks Inventory برای مدیریت شبکه داخلی

اگر دنبال برنامه رایگان هستید، می توانید Spiceworks Inventory را در لیست نرم افزارهای مدیریت شبکه نصب کنید. این سرویس از آگهی کسب درآمد می کند و در سیستم های ویندوز، مک، لینوکس نصب می شود. این ابزار از وسایل شبکه نقشه تهیه می کند. با استفاده از تابع مدیریت دستگاه ها را مدیریت و پشتیبانی می کند.

برنامه Spiceworks Inventory برای مدیریت شبکه

این ابزار برنامه ای جامع و کاربردی برای سیستم های کوچک تا متوسط می باشد. این برنامه قابلیت نظارت بر سیستم های ابری و بی سیم نیز دارد. با قابلیت Active Directory نیز می توانید رفتار های مشکوک را پیگیری کنید.

همینطور مطالعه مطلب مضرات، تاثیر و آسیب های شبکه های اجتماعی بر افراد و خانواده را فراموش نکنید.

دانلود نرم افزار مانیتورینگ شبکه Zabbix

برنامه Zabbix نیز گزینه ای دیگر برای شبکه های کوچک و متوسط به عنوان نرم افزار مانیتورینگ شبکه است. امکانات معمول و مشابه سایر برنامه ها نیز در این ابزار وجود دارد. هشدار ها نیز قابلیت ارسال با ایمیل و پیامک را دارند. نظارت بر انواع شبکه های ابری و بی سیم و جمع اوری داده هم در این برنامه امکان پذیر است.

مدیریت شبکه با برنامه Zabbix

این برنامه نقشه ای از شبکه شما طراحی می کند و بر آن نظارت می کند. امکان استفاده از نظرات سایرین برای رفع مشکلات و حتی راهنمایی خود شرکت با پرداخت هزینه هم امکان پذیر است. این برنامه در ویندوز، لینوکس، یونیکس و مک قابل اجرا است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز بهترین ابزار های مدیریت شبکه را معرفی کردیم. انتخاب شما کدام برنامه است؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش نصب و راه اندازی DHCP در ویندوز و ویندوز سرور
آموزش نصب و راه اندازی DHCP در ویندوز و ویندوز سرور
آموزش تصویری راه اندازی و ساخت شبکه وایرلس در ویندوز 10 ، 8 و 7
آموزش تصویری راه اندازی و ساخت شبکه وایرلس در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
اشتراک گذاری اینترنت در شبکه ویندوز 10 ، 8 و 7
آموزش ۵ روش اشتراک گذاری اینترنت در شبکه ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
تعریف شبکه اتنرنت به زبان ساده
Ethernet یا اترنت چیست؟ تعریف شبکه اترنت به زبان ساده

نظرات

  • محمد says:

    با سلام وعرض ادب خدمت گروه پرتلاش انزل وب
    مطلب بسیار کاربردی و مفید واقع شد، اما ای کاش از سیستم سنتر مایکروسافت و System center Operation manager مانیتورینگ شبکه قدرتمند مایکروسافت اشاره ای میکردین .
    سپاس