تغییر و برنامه جایگزین دکمه پاور اندروید

۱۰ روش تغییر و برنامه جایگزین دکمه پاور اندروید

همه وسایل الکترونیکی حساس هستند مخصوصا اگر این وسیله گوشی باشد. معمولا ما در طول روز زیاد با گوشی کار می کنیم و به همین دلیل دکمه پاور را زیاد فشار می دهیم. همین امر باعث خراب شدن دکمه پاور گوشی می شود. اگر دکمه پاور گوشی شما عملکرد مناسبی ندارد می توانید از بهترین برنامه جایگزین دکمه پاور اندروید استفاده کنید. ما از این برنامه های جایگزین برای تغییر دکمه پاور گوشی استفاده خواهیم داد.

دانلود نرم افزار جایگزین و ویجت تغییر دکمه پاور اندروید

Best Android Power Button Replacement Apps

شاید شما یک گوشی دارید که دکمه پاور آن خراب شده است و برای روشن یا خاموش کردن آن با مشکل مواجه شده اید. دلایل زیادی وجود دارد که منجر به خراب شدن دکمه پاور گوشی شما می شود به طور مثال کهنه شدن گوشی، کیفیت ساخت بد و سایر موارد باعث خراب شدن دکمه پاور شما می شود. در هر صورت در این مواقع خاموش و روشن کردن گوشی مشکل می شود در این پست ما می خواهیم شما را کمک کنیم تا این مشکل را به سادگی حل کنید. قبلا ۱۵ تا از زیباترین و بهترین لانچر های اندروید را معرفی کردیم که با کمک آنها می توانید حال و هوای گوشی خود را تغییر دهید، در ادامه ۱۰ روش تغییر و برنامه جایگزین دکمه پاور اندروید را به شما آموزش خواهیم داد.

دانلود برنامه جایگزین و تغییر دکمه پاور اندروید

روشن کردن گوشی از طریق شارژر

شما می توانید با وصل کردن گوشی به شارژر صفحه نمایش خود را فعال کنید و بعد روی صفحه گوشی دست بکشید و الگو یا رمز خود را وارد کنید و با گوشی کار کنید اما این راه حل خوبی نمی باشد چون که طبق تحقیقات تقریبا در روز ما ۱۵۰ بار دکمه پاور را فشار می دهیم که اگر ۱۵۰ بار گوشی را به شارژر وصل کنیم باعث خرابی سوکت گوشی می شویم.

روشن کردن گوشی از طریق شارژر

روشن کردن گوشی از طریق منوی بوت

منوی بوت یا مد ریکاوری یکی از منوهایی است که می تواند تعدادی از مشکلات شما را حل کند. بیشترین استفاده ای که از این منو می شود  بازیابی تنظیمات کارخانه، فلش کردن رام جدید یا پاک کردن حافظه است. یکی دیگر از کاربردهای این منو این است که به ما اجازه فعال کردن گوشی را می دهد. برای دسترسی به منوی بوت ما از کلیدهای ترکیبی استفاده می کنیم که در بین دستگاه های مختلف این کلیدها متفاوت خواهد بود:

  • دکمه اصلی + دکمه افزایش صدا + دکمه کاهش صدا
  • دکمه اصلی + دکمه پاور
  • دکمه پاور + دکمه افزایش صدا
  • دکه پاور + دکمه کاهش صدا
  • دکمه اصلی +دکمه پاور + دکمه کاهش صدا
  • دکمه افزایش صدا + دکمه کاهش صدا

وقتی به منوی بوت وارد شدید گزینه reboot system now را انتخاب کنید تا گوشی فعال شود.

روشن کردن گوشی از طریق منوی بوت

اما این راه حل هم بسیار جالب به نظر نمی رسد چونکه برای فعال کردن منوی بوت باز هم به دکمه پاور احتیاج هست. اگر علاوه بر دکمه پاور با خراب شدن دکمه هوم مواجه هستید می توانید از ۱۰ تا از بهترین روش های جایگزین دکمه فیزیکی هوم Home اندروید استفاده کنید. شما می توانید از با دکمه Home اندروید برای کپی پیست کردن متن استفاده کنید.

باز کردن گوشی از طریق ADB

برای استفاده از این روش شما باید از قسمت Developers’ Options یا گزینه های برنامه نویسان ویژگی USB Debugging یا اشکال زدایی USB را فعال کرده باشید. اگر این گزینه را فعال نکرده اید به قسمت About phone یا درباره تلفن بروید و هفت بار به صورت پشت سر هم Build number را تپ کنید. حالا Developer options برای شما فعال می شود به آنجا بروید و USB debugging را انتخاب کنید. بعد از انجام اینکار گوشی خود را به سیستم وصل کنید و فایل SDK Platform-Tools را دانلود کنید .(در صورت امکان این ابزار را از سایت اصلی گوگل دانلود کنید). وقتی که دانلود کامل شد فایل را از حالت فشردگی خارج کنید و آن را به درایو ریشه ببرید. حالا Command Line را باز کنید.

باز کردن گوشی از طریق ADB

اولین دستوری که باید اجرا کنید دستور cd C:/platform-tools است که با اجرای این دستور شما به پوشه tools اندروید وارد می شوید. حالا دستور adb devices را اجرا کنید تا شناسه دستگاه خود را مشاهده کنید.

باز کردن گوشی از طریق ADB

اگر شناسه دستگاه خود را نمی بینیداین بدان معنی است که درایور گوشی خود را روی سیستم نصب نکرده اید و یا اینکه گزینه اشکال زدایی USB فعال نیست. حالا دستور adb –s DEVICE_ID reboot را وارد کنید تا گوشی شما روشن شود.

باز کردن گوشی از طریق ADB

نرم افزار دکمه پاور اندروید Always on Display

برنامه Always on Display یکی از بهترین برنامه های جایگزین است که دارای یک مد به نام Always On Display است اگر شما این مد را فعال کنید در بازه های زمانی صفحه نمایش شما در حالت خاموش قرار بگیرید و دیگر صفحه قفل نخواهد شد. این کار باعث کاهش عمر باتری شما خواهد شد. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است با استفاده از برنامه Always on Display زمان، تاریخ و نوتیفیکیشن های دریافتی روی صفحه گوشی نمایش داده می شود و دیگر نیازی به فشار دادن دکمه پاور برای نمایش این اطلاعات نیست.

نرم افزار دکمه پاور اندروید Always on Display

برنامه جایگزین دکمه پاور اندروید Gravity Screen

برنامه Screen Gravity یکی دیگر از برنامه های جایگزین دکمه پاور اندروید است که از فروشگاه گوگل پلی می توانید دانلود کنید. این برنامه می تواند سنسورهای مختلف گوشی را به دکمه پاور گوشی تبدیل کند. با استفاده از این برنامه برای قفل کردن گوشی خود باید گوشی را در جیبتان یا روی یک سطح صاف قرار دهید. اگر قابلیت Proximity Sensor برنامه را فعال کنید با نزدیک شدن گوشی به یک شی صفحه گوشی شما خاموش می شود. برای روشن کردن مجدد صفحه نمایش خود می توانید از سنسور اثر انگشت که با گزینه Fingerprint unlock, Lock Support فعال می شود استفاده کنید.

برنامه جایگزین دکمه پاور اندروید Gravity Screen

نرم افزار روشن شدن گوشی بدون دکمه پاور Proximity Actions

اگر گوشی شما مجهز به سنسور دوربین جلو است پس می توانید از برنامه جایگزین Proximity Actions برای تغییر عملکرد دکمه Power اندروید استفاده کنید. با استفاده از برنامه Proximity Actions می توانید با تکان دادن درست جلوی صفحه نمایش، گوشی خود را روشن کنید. این برنامه تقریبا تمام قابلیت های Gravity Screen را پوشش می دهد.

نرم افزار روشن شدن گوشی بدون دکمه پاور Proximity Actions

برنامه DoubleTap to Lock یک جایگزین خوب برای دکمه پاور- روشن/خاموش

همانطور که از نام برنامه DoubleTap to Lock پیداست شما به جای دکمه پاور یا روشن/ خاموش می توانید روی صفحه نمایشتان دو بار تپ کنید. دوبار تپ کردن نیازی به آموزش ندارد چونکه همه ما این کار را بلد هستیم. برای استفاده از این برنامه صفحه گوشی شما باید لمسی باشد.

برنامه DoubleTap to Lock یک جایگزین خوب برای دکمه پاور- روشن/خاموش

البته برخی از گوشی ها (مانند Xiaomi و LG) دارای این قابلیت هستند و نیازی به نصب این برنامه ندارند.

برنامه DoubleTap to Lock یک جایگزین خوب برای دکمه پاور- روشن/خاموش

تبدیل دکمه ولوم به پاور با برنامه Power Button To Volume Button

قبلا در انزل وب به سوال چگونه کاربرد و عملکرد دکمه های تنظیم صدا اندروید را عوض کنیم؟ پاسخ دادیم، نرم افزار Power Button To Volume Button یکی دیگر از برنامه های فروشگاه گوگل پلی هست که به شما اجازه می دهد عملکرد دکمه ولوم را به دکمه پاور تبدیل کنید. این روش برای افردی که دکمه پاورشان خراب شده است پیشنهاد می شود.

تبدیل دکمه ولوم به پاور با برنامه Power Button To Volume Button

برنامه برای روشن و خاموش کردن گوشی از طریق لرزاندن

برنامه Shake to Lock/Unlock یکی از برنامه های سبک تغییر کلید پاور گوشی است که می توانید از گوگل پلی دانلود کنید و آن را روی گوشی خود نصب کنید. حالا به جای اینکه دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی خاموش و روشن کنید می توانید آن را بلرزانید.

برنامه Shake to Lock/Unlock برای روشن و خاموش کردن گوشی از طریق لرزاندن

Virtual SoftKeys نرم افزار جایگزین دکمه پاور

نرم افزار Virtual SoftKeys جایگزین خوبی برای دکمه پاور است چونکه شما را قادر می سازد از کلیدهای مجازی برای خاموش و روشن کردن گوشی خود استفاده کنید. برنامه را از گوگل پلی نصب کنید.

Virtual SoftKeys نرم افزار جایگزین دکمه پاور

برنامه را باز کنید و در صورت تمایل مجوزهای دسترسی را اعطا کنید. روی دکمه Go to Settings تپ کنید و از منوی Accessibility روی گزینه VirtualSoftKeys تپ کنید تا فعال شود. در نهایت برای تایید تغییرات OK را تپ کنید.

Virtual SoftKeys نرم افزار جایگزین دکمه پاور

تمام روش هایی که در بالا بحث شد بدون هزینه بودن و آخرین راهی که می توانید انجام دهید تعمیر کلید پاور گوشی است که به مقداری هزینه احتیاج دارد. در آخر پیشنهاد می کنیم پست چگونه دکمه گیر کرده گوشی و تبلت را تعمیر و درست کنیم؟ مطالعه تا این مشکل را به صورت فیزیکی و همیشه حل کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب سعی کردیم روش هایی را برای افرادی که با خراب شدن دکمه پاور اندروید مواجه هستند ارائه دهیم. شما برای حل مشکل خود از چه روشی استفاده کردید و چه روش دیگری را برای تغییر عملکرد دکمه پاور اندروید پیشنهاد می دهید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

حل مشکل کار نکردن VPN در اندروید
۱۳ روش تست شده حل مشکل کار نکردن VPN در اندروید (تخصصی و سریع)
بهترین و مطمئن ترین روش های بستن سایت غیر اخلاقی در اندروید
بهترین و مطمئن ترین روش های بستن سایت غیر اخلاقی در اندروید
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش روش حل مشکل ناهماهنگی صدا و تصویر در اندروید
آموزش ۴ روش حل مشکل ناهماهنگی صدا و تصویر در اندروید

نظرات

  • None says:

    برنامه‌ی Volume power که شما معرفی کردید ، دیگه از روی گوشیم حذف نمی‌شه ! می‌شه بگید چی کار کنم حذف بشه ؟!

  • مهرداد says:

    عزیز برادر اول باید گوشی بالا بیاد تا بشه برنامه روش نصب کرد اگه گوشی روشن میشد که نیاز به این کارا نبود

    • امیر حسین زرینی says:

      سلام ببخشید من یه تبلت Lenovoدارم که نمیخوام دکمه پاورش خراب بشه بخاطر این چند ماهی هست که دنبال یه برنامه خوب برای روشن خاموش کردن صفحه هستم و برنامه های دیگه روی تبلت من جواب نمیدن لطفاً راهنماییم کنید

  • آنا says:

    ببخشید یک سوال داشتم من یک گوشی لنوو vibe c مدل ۴۰ a 2020 a{ لطفا از چپ به راست بخوانید } دارم که دکمه پاور آن خراب شده می خواستم بپرسم آیا نرم افزار یا اپلیکیشنی هست که من بر روی لب تاب بریزم و با استفاده از آن گوشی خاموش خود را روشن کنم ؟؟؟ ممنون

  • alitaha says:

    سلام من یه سونی سی دارم که دکمه های ولم و پاور کلا خراب شده و گوشی خاموش شده راهی هست که روشنش کنم چون نیازی به خود گوشی ندارم اطلاعاتش برام مهم هست