آموزش گام به گام تصویری کار با توییتر (Twitter)

آموزش گام به گام تصویری کار با توییتر (Twitter) – بخش دوم

حتما نام شبکه اجتماعی توییتر را شنیده اید. یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی با بیش از ۳۳۰ میلیون کاربر فعال! در بخش قبلی مطلب آموزش تویتر به نحوه ثبت نام و کار با بخش های اصلی این سرویس محبوب پرداختیم در ادامه شما را با سایر تنظیمات و قابلیت های کاربردی این شبکه اجتماعی به صورت مرحله به مرحله و تصویری آشنا خواهیم کرد.

راهنمای تصویری ثبت نام و کار با توییتر در گوشی و کامپیوتر

The Complete Guide on How to Use Twitter

احتمالا برای اولین بار که به توییتر وارد شوید، سوالاتی مانند نحوه استفاده، ترفند ها و.. به ذهن شما می رسد که با جزییات بیشتری در مورد آن آشنا شوید. در این مطلب، روش استفاده از توییتر در وب را آموزش می دهیم. برنامه های نسخه اندروید و آیفون توییتر نیز تقریبا مشابه همین روش هستند. قبلا در انزل وب قسمت اول این آموزش را به شما ارائه دادیم که اگر آن را مطالعه نکرده اید، ابتدا قسمت اول آموزش گام به گام تصویری کار با توییتر (Twitter) را مطالعه کنید و سپس به این قسمت مراجعه کنید.

آموزش استفاده از توییتر

در قسمت قبلی این آموزش، توییتر را به همراه اجزای آن معرفی کردیم و روش ثبت را هم آموزش دادیم. حال که با قسمت های مختلف آشنا شدیم، نگاهی به نحوه استفاده از توییتر و استفاده از ترفند هایی مختلف خواهیم داشت.

آموزش استفاده از قابلیت لیست فالورهای خاص در توییتر

همانطور که در مطلب قبلی اشاره کردیم، توییتر با فالور ها کم هیجان انگیز نخواهد بود. اما اگر تعداد فالور های شما خیلی زیاد باشد، ممکن است در دنبال کردن و بررسی آن ها به مشکل برخورد کنید. مدیران توییتر برای رفع این مشکل استفاده از لیست در توییتر را پیشنهاد می دهد. به طور مثال شما ۵۰۰ حساب را دنبال می کنید. اما شما می خواهید توییت های ۵۰ حساب خاص را از دست ندهید. برای این کار روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید و گزینه Lists را انتخاب کنید.

در سمت راست صفحه گزینه Create new list را بزنید و نام و توضیحات مختصری از لیست را در فیلد های قرار داده شده وارد کنید. سپس باید تصمیم بگیرید که لیست خصوصی (Private) باشد یا برای همه قابل نمایش (Public) باشد. در صورت عمومی بودن هرکسی می تواند آن را مشاهده کند. پس از اتمام تعیین تنظیمات، روی Save List برای ذخیره کردن لیست کلیک کنید.

آموزش استفاده از Lists در توییتر

اکنون می توانید حساب ها را به لیست خود اضافه کنید. به صفحه پروفایل های مورد نظر بروید و روی دکمه سه نقطه کلیک کنید و گزینه Add or remove from lists را بزنید. حال لیست ها را مشاهده می کنید و می توانید مخاطب را به آن ها اضافه و یا همینطور حذف کنید.

آموزش استفاده از Lists در توییتر

پس از اضافه کردن افراد به لیست، به صفحه لیست ها بروید و روی نام لیست خود کلیک کنید. اکنون شما اعضای لیست و فید های آن ها را می بینید. در لیست سمت چپ می توانید پروفایل هر فرد را انتخاب کنید تا راحت تر توییت های او را مشاهده کنید.

آموزش استفاده از Lists در توییتر

آموزش Muting, Blocking و Reporting در توییتر

اگر از سمت حساب کاربری اذیت می شوید و یا آن را نا مناسب می دانید، می توانید از راه ها بلاک کردن، میوت کردن و ریپورت یا گزارش در توییتر استفاده کنید. از قابلیت Mute کردن در توییتر زمانی استفاده کنید که می خواهید شخصی در لیست دنبال کنندگان شما باشد، اما توییت های آن را در تایم لاین نشان داده نشود.

آموزش Muting, Blocking و Reporting در توییتر

شما می توانید در هر زمانی مجدد شخص را UnMute کنید. برای انجام این کار در توییتر روی اکانت کاربر مورد نظر روی سه نقطه کلیک کنید و گزینه Mute @Account را بزنید. (به جای Account نام شخص نشان داده می شود)

آموزش Muting, Blocking و Reporting در توییتر

قابل ذکر است که توییت های شما برای شخص نشان داده می شود و شما با رفتن به صفحه شخص می توانید توییت ها را ببینید. همچنین شخص هیچ اطلاعی از این که شما او را میوت کرده اید دریافت نمی کند.

در موارد شدید تر می توانید شخصی را بلاک یا مسدود کنید. از قابلیت Block کردن در توییتر زمانی استفاده کنید که نخواهید شخصی شما را دنبال کند، توییت شما را ببیند و یا پیام ارسال کند. در این مورد نیز آن ها متوجه بلاک شدن از طرف شما نمی شوند مگر موقه ای که بخواهند پروفایل شما را ببینند یا به شما پیام بدهند.

آموزش Muting, Blocking و Reporting در توییتر

برای مسدود کردن شخصی در توییتر، با استفاده از همون روش خاموش کردن، در بین گزینه ها، Block @Account را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید با توجه به قابلیت توییتر، اشخاصی را که بلاک می کنید، اگر از حساب خود خارج شوند می توانند توییت های شما را ببینند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۶ روش بلاک کردن و رفع بلاک فرد در توییتر را مطالعه نمایید..

از این منو همچنین می توانید برای ریپورت کردن و گزارش کاربران نیز استفاده کنید. از قابلیت Report کردن در توییتر زمانی استفاده کنید که مشکوک به حسابی باشید که هک شده است، هرزنامه ارسال می کند و یا با سو استفاده قوانین توییتر را زیر پا می گذارد. برای این منظور در منوی معرفی شده، گزینه Report @Account را بزنید و پس از انتخاب دلیل، روی Next کلیک کنید. توجه داشته باشید که اگر حساب کاربر یا توییت هایی را دوست ندارید را نباید ریپورت کنید. ریپورت کردن فقط برای گزارش حساب های ناقض قوانین است.

آموزش حذف کردن توییت در توییتر

در توییتر امکان ویرایش پس از ثبت توییت را ندارید. با این حال اگر نظر شما راجب توییت پس از ثبت آن عوض شد، می توانید آن را حذف کنید. برای حذف توییت در توییتر، به نمایه یا پروفایل خود بروید و توییت مورد نظر را انتخاب کنید. روی منوی کشویی در سمت راست توییت کلیک کنید و گزینه Delete Tweet را بزنید و آن را تایید کنید.

آموزش حذف کردن توییت در توییتر

برای پاک کردن ریتوییت ها هم پس از انتخاب توییت، روی دکمه سبز ریتوییت مجدد کلیک کنید تا غیر فعال شود.

همچنین مطالعه مطلب آموزش خروج از اکانت جیمیل ، اینستاگرام ، واتساپ ، تلگرام و.. از راه دور نیز می تواند برای شما مفید و کاربردی باشد.

آموزش ارسال پیام مستقیم در توییتر

پیام های خصوصی یا Direct Messages امکان ایجاد یک مکاله خصوصی بین شما و سایر کاربران را می دهد. هیچ کس دیگری نمی تواند این مکالمه را ببیند. برای ارسال پیام در توییتر، روی برگه پیام ها در بالای صفحه کلیک کنید. گزینه New Message را بزنید و شخص مورد نظر را برای گفتگو انتخاب کنید.

آموزش ارسال پیام مستقیم در توییتر

به طور پیشفرض امکان ارسال پیام به فالوینگ های خود را دارید. برای ارسال پیام به سایر اشخاص، پروفایل آن ها را باز کنید. در این کنار نام آن ها گزینه ای به نام Message وجود دارد که باید آن را بزنید.

آموزش خصوصی کردن اکانت توییتر

اگر تمایل به استفاده شخصی یا خصوصی تر دارید، روی عکس پروفایل خود کلیک کنید و Settings را انتخاب کنید. در تب Privacy and safety در سمت چپ، گزینه Protect your Tweets را بزنید. با فعال کردن این گزینه اکانت شما Private می شود. برای فالو کردن حساب های شخصی ابتدا باید به آن ها درخواست دهید و در غیر این صورت امکان نمایش توییت وجود ندارد. همچنین در کنار نام اکانت های Private علامت قفل مشاهده می شود.

آموزش Private کردن اکانت توییتر

اگر حساب شما خصوصی باشد، کس نمی تواند توییت های شما ریتوییت کند یا اگر پاسخ اکانتی را بدهید که شما را فالو نکند، نمی تواند پاسخ را ببیند. اگر دلیل خاصی ندارید، بهتر است از اکانت عمومی استفاده کنید تا لذت بیشتری ببرید.

آموزش خاموش کردن ریتویت برای یک کاربر

اگر تمایل به دیدن ریتوییت های فراوان یک کاربر در تایم لاین خود ندارید، روی پروفایل او کلیک کرده و منو آن را باز کنید. سپس گزینه Turn off Retweets را بزنید. با این کار ریتوییت های شخص را در فید های خود نخواهید دید.

آموزش خاموش کردن ریتویت برای یک کاربر

آموزش تنظیمات مهم در توییتر

برخی از تنظیمات در توییتر وجود دارند که توجه به آن ها مهم می باشد که آن ها را معرفی می کنیم. پس از ورود به تنظیمات توییتر، می توانید موارد معرفی شده را ببینید و آن را تغییر دهید.

  • General > Login verification: در این قسمت شما می توانید تنظیمات two-factor یا ورود دو مرحله ای را فعال کنید. با این کار افزایش امنیت حساب شما قابل توجه خواهد بود.
  • Mobile: اگر گوشی هوشمند نداشته باشید، می توانید با تنظیم این قسمت نوتیفکشن ها را به صورت پیامک دریافت کنید.
  • Notifications: اگر نوتیفکش های زیادی دریافت می کنید که آزار دهنده است، در این قسمت می توانید آن ها را فیلتر کنید.
  • Apps: سرویس هایی که به حساب توییتری شما متصل هستند را در اینجا می توانید مشاهده و مرور کنید.

آموزش پین کردن توییت

توییت ها در صفحه شما به ترتیب زمانی قرار می گیرند. اگر بخواهید یک توییت در بالای صفحه شما به عنوان اولین توییت نشان داده شود، می توانید آن را پین کنید. برای پین کردن توییت در توییتر، روی منوی توییت مورد نظر که می تواند شامل اطلاعات و.. راجب شما باشد کلیک کنید ور در بین گزینه ها Pin to your profile page را انتخاب کنید.

آموزش پین کردن توییت

آموزش گرفتن تیک تایید توییتر

همانطور که قبلا ذکر شد، هر کسی می تواند در خواست گرفتن تیک آبی توییتر را بدهد. اگر فکر می کنید صفحه شما نیاز به تایید شدن و ارزش عمومی دارد، می توانید اقدام به شروع فرآیند گرفتن تیک آبی توییتر بکنید. قبلا در انزل وب به صورت کامل در این مورد توضیح داده ایم که برای آشنایی بیشتر با روش آن، مطلب ۱۰ قدم اساسی گرفتن تیک آبی توییتر و دریافت نشان تایید شده برای صفحه را مطالعه نمایید.

آموزش گرفتن تیک آبی توییتر

آموزش میانبر های توییتر در کیبورد

شما می توانید کار های زیادی در توییتر بدون موس و با صفحه کلید انجام دهید. در تصویر زیر میانبر های مختلف را مشاهده می کنید که با یادگیری آن ها عملکرد سریعتری نیز می توانید داشته باشید.

آموزش میانبر های توییتر در کیبرد

اموزش فعال کردن حالت شب یا Night Mode در توییتر

استفاده از تم شب برای توییتر گردی در شب بسیار مناسب و مفید می باشد. همچنین اگر تم تاریک را دوست دارید، می توانید از این گزینه استفاده کنید. روی نمایه خود کلیک کنید و گزینه Night Mode را انتخاب کنید تا رنگ غالب تم شما تیره شود.

اموزش فعال کردن حالت شب یا Night Mode در توییتر

برنامه توییتر در دستگاه های مختلف

با این که توییتر از طریق وب در هر دستگاهی قابل دسترس است، اما می توانید از برنامه های رسمی توییتر برای دسترسی راحت در پلتفرم های مختلف استفاده کنید. البته قابل ذکر است برنامه های غیر رسمی نیز با امکانات بیشتر وجود دارند که در استفاده از آن ها به دلایل امنیتی مراقب باشید.

  • برنامه توییتر در ویندوز: برای دسترسی به توییتر در ویندوز از طریق برنامه، ابتدا برنامه توییتر برای ویندوز را از فروشگاه ویندوز دانلود کنید و مشابه نسخه وب از آن استفاده نمایید.
  • توییتر در Linux: اگر شما از کاربران Linux هستید، می توانید از برنامه Corebird استفاده کنید.
  • توییتر در اندروید: برای استفاده از توییتر در گوشی اندرویدی خود، می توانید برنامه توییتر نسخه اندروید را دانلود کنید. عملکرد این برنامه ها مشابه نسخه وب می باشد.
  • توییتر در iOS: کاربران گوشی های اپل نیز به راحتی برنامه توییتر برای iOS را می توانند در آیتونز دانلود کنند و توییتر را در گوشی خود داشته باشند.

سعی کردیم در این دو بخش شمار را با قابلیت های اصلی تویتر آشنا کنیم اگرچه تویتر نیز مانند سایر شبکه های اجتماعی محبوب همواره در حال تغییر و تحول و اضافه کردن امکانات جدید میباشد که امکان بررسی تک تک این موارد در قالب یک پست وجود ندارد پس پیشنهاد میکنیم با ما در سایر آموزش های شبکه اجتماعی تویتر مثل آموزش ۵ تا از بهترین روش های حذف یکباره توییت های توییتر و.. حتما همراه باشید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب راهنمایی های بیشتری به صورت گام به گام و تصویری در استفاده از توییتر را به شما ارائه دادیم. اکنون دیگر آماده استفاده کامل از توییتر هستید! منتظر دیدن نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما در این زمینه در بخش دیدگاه این پست هستیم.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش جدید و 2 روش سریع نصب گوگل پلی روی ویندوز 11
حل مشکل ساسبند شدن توییتر
آموزش 3 روش ساخت اکانت توییتر بدون شماره تلفن و با شماره
آموزش ۳ روش ساخت اکانت توییتر بدون شماره تلفن و با شماره
آموزش ترفند ها و نکات مهم هشتگ زدن در توییتر
آموزش ترفند ها و نکات مهم هشتگ زدن در توییتر
آموزش ویرایش توییت در توییتر
آموزش ویرایش توییت در توییتر

نظرات