13 روش حل مشکلات آپدیت جدید ویندوز 10

۱۳ روش حل مشکلات آپدیت جدید ویندوز ۱۰

همانطور که میدانید ویندوز ۱۰ آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز است و مایکروسافت به طور مداوم آن را بروزرسانی می کند. در برخی از بروزرسانی ها مشکلاتی مانند حذف فایل های بروزرسانی از هارد یا نمایش صفحه آبی مرگ شده است و اینها تنها چند مورد از مشکلات است. برای کمک به این دسته از کاربران امروز در انزل وب قصد داریم روش هایی که به رفع مشکل آپدیت جدید ویندوز ۱۰ کمک می کند را آموزش دهیم.

رفع مشکل آپدیت جدید ویندوز ۱۰

How to Fix Windows 10 New Update Problems

برخی از کاربران گزارش داده اند که با آپدیت ویندوز ۱۰ با مشکلات زیر مواجه شده اند برای مثال:

  • فایل های بروزرسانی از هارد حذف می شود و شما باید قبل از آپدیت ویندوز خود از اطلاعاتتان بکاپ بگیرید.
  • تعدادی از کاربران بعد از آپدیت خود مشکلات صوتی را تجربه می کنند که این مسئله به خاطر عدم سازگاری درایور اینتل است. این مشکل به حدی گسترده بود که مایکروسافت اقدام به حل این مشکل کرد و در حال حاضر بروزرسانی وجود دارد که می توانید برای رفع این مشکل دانلود کنید.
  • آپدیت ویندوز ۱۰ باعث نمایش صفحه آبی مرگ می شود. یکی از بدترین مشکلاتی که کاربران HP  بعد از آپدیت ویندوز ۱۰ با آن رو به رو هستند این است که بروزرسانی ویندوز ۱۰ باعث نمایش صفحه آبی مرگ می شود. به نظر می رسد این مشکل ناشی از درایور صفحه کلید باشد و مایکروسافت در بروزرسانی که جدیدا منتشر کرده است این مشکل را حل کرده است.
  • آپدیت ویندوز در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ باعث حذف فایل هایی که در پوشه Documents ذخیره شده اند می شود. درست است که این مشکل همه کاربران را تحت تاثیر قرار نداده است اما شما باید پوشه Documents خود را بررسی کنید و ببینید اطلاعاتتان پاک شده است یا نه. بهتر است قبل از آپدیت از پوشه Documents خود بکاپ بگیرید.

اگر سیستم شما تحت تاثیر این مشکلات قرار گرفته است مایکروسافت پیشنهاد می کند که استفاده از دستگاه خود را به حداقل برسانید و در اسرع وقت با آنها تماس بگیرید.

رفع مشکل آپدیت جدید ویندوز 10

استفاده از ابزار عیب یابی برای رفع مشکلات بعد از آپدیت ویندوز ۱۰

اگر بعد از آپدیت ویندوز ۱۰ با مشکل مواجه شده اید روی منوی Start کلیک کنید، بعد آیکن چرخ دنده در سمت چپ را کلید کنید تا پنجره تنظیمات یا Settings باز شود. حالا Update & Security و بعد Troubleshoot را کلیک کنید. سپس Windows Update بعد Run the troubleshooter را کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید و اگر ابزار عیب یابی راه حلی پیدا کرد روی Apply this fix کلیک کنید.

استفاده از ابزار عیب یابی برای رفع مشکلات بعد از آپدیت ویندوز 10

پاک کردن فضای هارد و رهایی از مشکل نصب نشدن آپدیت ویندوز ۱۰

بروزرسانی ویندوز ۱۰ به مقدار مشخصی از فضای هارد دیسک نیاز دارد. اگر هارد اصلی شما تقریبا پر شده است پس هنگام نصب ویندوز ۱۰ به مشکل بر می خورید. آپدیت اکتبر ۲۰۱۸ ویندوز برای نسخه ۳۲ بیتی به ۱۶ گیگابایت و برای نسخه ۶۴ بیتی به ۲۰ گیگابایت فضای خالی نیاز دارد. بنابراین اگر ویندوز نمی تواند آپدیت شود فضای درایو خود را بررسی کنید اگر درایو پر شده است عبارت Disk Clean-up را در کادر جستجوی ویندوز تایپ کنید و ابزار Disk Clean-up را انتخاب کنید. اطلاعاتی که می خواهید پاک کنید را انتخاب کنید و OK را کلیک کنید. بعد از انجام این کار برای آپدیت ویندوز ۱۰ خود اقدام کنید.

پاک کردن فضای هارد و رهایی از مشکل نصب نشدن آپدیت ویندوز 10

علت دانلود نشدن آپدیت ویندوز ۱۰ چیست؟ آنتی ویروس ها

نرم افزارهای آنتی ویروس مطمئنا کاربردی هستند اما گاهی اوقات هنگام نصب بروزرسانی ویندوز مشکل ساز می شوند. اگر شما نرم افزار آنتی ویروس نصب دارید قبل از بروزرسانی ویندوز ۱۰ ماه اکتبر آن را غیرفعال کنید تا مشکل حل شود. بعد از بروزرسانی مجددا آنتی ویروس خود را فعال کنید و به طور معمول از آن استفاده کنید. شما حتی می توانید به طور موقت برنامه آنتی ویروس خود را حذف کنید و بعد از اینکه مطمئن شدید ویندوز آپدیت شده است مجددا آن را نصب کنید.

علت دانلود نشدن آپدیت ویندوز 10 چیست؟ آنتی ویروس ها

حل مشکل آپدیت ویندوز ۱۰ از طریق CMD

اگر سعی دارید آپدیت ویندوز ۱۰ را نصب کنید ممکن است به ریست سرویس آپدیت و تلاش مجدد نیاز داشته باشید. برای انجام این کار Command Prompt را به عنوان Run as administrator باز کنید

حل مشکل آپدیت ویندوز 10 از طریق CMD

و دستورات زیر را به ترتیب وارد کنید و اینتر بزنید:

net stop wuauserv

net stop bits

net stop cryptsvc

Ren %systemroot%\SoftwareDistribution\SoftwareDistribution.bak

Ren %systemroot%\system32\catroot2 catroot2.bak

net start wuauserv

net start bits

net start cryptsvc

بعد از اجرای این دستورات سیستم خود را ریستارت کنید و برای نصب آپدیت ویندوز ۱۰ اقدام کنید.

رفع مشکل شبکه در آپدیت جدید ویندوز ۱۰

موقع آپدیت ویندوز ۱۰ ممکن است مرورگر شما کار نکند و به اینترنت متصل نشود. وقتی که کاربر سعی دارد به وب سایت برود پیغام can’t reach this page به وی نمایش داده می شود و این قطعا یک مسئله آزار دهنده است. مایکروسافت توضیح می دهد که شما باید IPv6 را فعال کنید. برای انجام این کار تنظیمات را باز کنید و به مسیر Networking & Internet > Network and Sharing Center بروید. در این قسمت آداپتور شبکه خود را انتخاب کنید، Properties را کلیک کنید و به سربرگ Networking بروید و گزینه Internet Version 6 (TCP/IPv6) را فعال کنید. در آخر برای ذخیره تغییرات دکمه OK را کلیک کنید.

رفع مشکل شبکه در آپدیت جدید ویندوز 10

دلیل مشکل آپدیت نشدن ویندوز ۱۰ ۰x80070422

اگر در آپدیت ویدوز ۱۰ دچار مشکل شده اید این می تواند  به علت پردازنده های اینتل باشد. به نظر می رسد که این مشکل مربوط به پردازنده های Skylake (نسل ۶) یا پردازنده های جدیدتر اینتل باشد. ظاهر این مشکل توسط درایور Intel Display Audio برای برخی از تراشه ها ایجاد شده است. اگر شما دارای یکی از این تراشه ها باشید یک پنجره با مضمون What needs your attention ظاهر می شود که هشدار می دهد درایور Intel Display Audio باعث ایجاد شده شده است. یک دکمه Confirm وجود دارد اما با کلیک این دکمه آپدیت ویندوز ۱۰ با شکست مواجه می شود. مایکروسافت به دنبال راه حل است. اینتل گفته است که این امر در برخی از تراشه های Skylake یا جدیدتر که از درایورهای ۱۰.۲۵.۰.۳ تا ۱۰.۲۵.۰.۸ دارند رخ می دهد. اما اگر درایور گرافیک اینتل ۲۴.۲۰.۱۰۰.۶۲۸۶ یا بهتر را در سیستم خود دارید این گزارش حاوی راه حلی می باشد.

دلیل مشکل آپدیت نشدن ویندوز 10 0x80070422

اینترنت و وای فای، دلیل نصب نشدن آپدیت ویندوز ۱۰

برای رفع مشکل آپدیت نشدن ویندوز، Settings را باز کنید و Update & Security و بعد Troubleshoot و سپس Network Adapter و در نهایت Run the troubleshooter را انتخاب کنید. یک پنجره باز می شود که از شما می پرسد کدام آداپتور را می خواهید عیب یابی کنید. آداپتوری که مشکل دارد را انتخاب کنید و بعد Next را کلیک کنید. ویندوز ۱۰ مشکلات را شناسایی و آن را رفع می کند. اگر هنوز با وای فای خود مشکل دارد تنظیمات را باز کنید و به Network & Internet بروید و بعد Status و Network reset را کلیک کنید. در پنجره باز شده Yes را انتخاب کنید و سیستم خود را ریستارت کنید.

اینترنت و وای فای، دلیل نصب نشدن آپدیت ویندوز 10

حل مشکل آپدیت شدن ویندوز ۱۰

اگر در حین بروزرسانی ویندوز ۱۰ خود با ارور ۰x800F0922 مواجه می شوید ممکن است که این پیغام خطا به علت فعال بودن بزار تغییر دهنده آی پی باشد. برای رفع این مشکل ابزار تغییر دهنده آی پی را غیرفعال کنید و دوباره به آپدیت ویندوز ۱۰ خود بپردازید.

مشکل آپدیت شدن ویندوز 10

نصب آپدیت ویندوز ۱۰ از طریق فلش بوتیبل

اگر هنوز مشکل آپدیت ویندوز ۱۰ دارید می توانید از طریق فلش مموری اقدام به نصب ویندوز ۱۰ کنید. برای این کار شما نیاز به حداقل ۵ گیگابایت فضای خالی یک DVD یا فلش مموری دارید. بسته به نسخه سیستم عامل خود یکی از فایل های ISO ویندوز ۱۰ را دانلود کنید و یک فلش مموری بوتیبل بسازید و از طریق فلش مموری ویندوز آپدیت شده را نصب کنید.

نصب آپدیت ویندوز 10 از طریق فلش بوتیبل

۲۵ مورد از قابلیت های جدید آپدیت ویندوز ۱۰ را بررسی بفرمایید.

ویندوز ۱۰ خود را آپدیت کنید!

اگر هنگام آپدیت ویندوز ۱۰ پیغام The update isn’t applicable to your computer را دریافت می کنید شاید آخرین آپدیت ویندوز ۱۰ را نصب کرده نباشید، پس به مسیر Settings > Update & Security > Windows Update بروید و Check for updates را کلیک کنید. نسخه آپدیت پیدا شده را نصب کنید و بعد دوباره جهت نصب آپدیت جدید ویندوز ۱۰ تلاش کنید.

ویندوز 10 خود را آپدیت کنید!

چگونه مشکل آپدیت نشدن ویندوز ۱۰ را حل کنیم؟ با chkdsk

روش دیگر حل مشکل آپدیت نشدن ویندوز ۱۰ این است که Command Prompt را باز کنید و دستور زیر را وارد کنید:

chkdsk/f c:

حالا اینتر را فشار دهید و کلید Y صفحه کلید خود را فشار دهید. اگر خطایی پیدا شد دستورالعمل ها را برای رفع آن دنبال کنید.

چگونه مشکل آپدیت نشدن ویندوز 10 را حل کنیم؟

توقف فرآیند آپدیت ویندوز ۱۰

اگر هنگام آپدیت ویندوز ۱۰ دانلود قطع می شود و یا گیر می کند، دکمه ویندوز و R را فشار دهید تا پنجره Run اجرا شود حالا عبارت C: \ Windows \ SoftwareDistribution \ Download را وارد کنید و اینتر کنید. حالا فایل های داخل پوشه را پاک کنید.

توقف فرآیند آپدیت ویندوز 10

۹ روش غیرفعال کردن و حذف نمایش پیغام پاپ آپ آپدیت ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را بررسی بفرمایید.

پاک کردن آپدیت ویندوز ۱۰

در آخر اگر ویندوز ۱۰ شما آپدیت نشد می توانید به مسیر Settings > Update & security > Recovery بروید و Get started را که زیر Go back to the previous version of Windows 10 است را انتخاب کنید تا به نسخه قبلی ویندوز ۱۰ خود برگردیذ. ویندوز از شما دلیل بازگشت به نسخه قبلی را خواهد پرسید به سوال پاسخ دهید و در پنجره بعد No, thanks را انتخاب کنید. در پنجره های بعدی Next و Next را کلیک کنید و در نهایت Go back to earlier build را کلیک کنید تا آپدیت اکتبر ۲۰۱۸ ویندوز ۱۰ حذف شود.

پاک کردن آپدیت ویندوز 10

کدها و علل آپدیت نشدن ویندوز ۱۰

در ادامه تقریبا تمام کدهای خطا و علت بروز این خطاها هنگام آپدیت ویندوز ۱۰ توضیح داده شده است.

پیغام خطا

معنی

۰x80073712

فایل مورد نیاز Windows Update آسیب دیده یا گم شده است.

۰x800F0923

این خطا نشان می دهد که درایور یا سایر نرم افزارهای موجود در کامپیوتر شما با آپدیت ویندوز ۱۰ سازگار نیست. برای اطلاع در مورد چگونگی رفع این مشکل، با پشتیبانی مایکروسافت تماس بگیرید.

۰x80200056

این به این معنی است که فرآیند ارتقاء قطع شده است چونکه شما به طور تصادفی کامپیوتر خود را راه اندازی مجدد کرده اید یا از رایانه خود خارج شده اید. سعی کنید دوباره آپدیت را شروع کنید.

۰x800F0922

این خطا ممکن است به این معنی باشد که رایانه شما نمیتواند به سرورهای آپدیت ویندوز متصل شود.  اگر از یک اتصال VPN برای اتصال به یک شبکه کاری استفاده می کنید، از شبکه جدا شوید و نرم افزار VPN را غیر فعال کنید و دوباره آپدیت را شروع کنید.

این خطا همچنین می تواند به این معنا باشد که فضای خالی کافی در پارتیشن سیستم وجود ندارد. این مشکل را با استفاده از نرم افزار جانبی تغییر دهنده اندازه پارتیشن حل کنید.

Error: We couldn’t complete the updates. Undoing changes. Don’t turn off your computer.

Error: Failure configuring Windows Updates. Reverting changes.

اینها خطاهای عمومی هستند و ممکن است هر بار که بروز رسانی ویندوز انجام می شود رخ دهد.  با مشاهده سابقه به روزرسانی، کد خطای به روزرسانی ناموفق را پیدا کنید. کد خطا را بنویسید و با پشتیبانی مایکروسافت تماس بگیرید.

Error: The update isn’t applicable to your computer.

این خطا ممکن است به این معنی باشد که رایانه شما نیازی به آپدیت ندارد.

۰xC1900208 – ۰x4000C

این خطا می تواند به این علت باشد که یک برنامه ناسازگار روی کامپیوتر شما نصب شده است، و از آپدیت ویندوز جلوگیری می کند.

۰xC1900200 – ۰x20008

۰xC1900202 – ۰x20008

این خطا به این معناست که کامپیوتر شما حداقل شرایط لازم برای دانلود یا نصب آپدیت ویندوز ۱۰ را برآورده نمی کند.

۰x80070070 – ۰x50011

۰x80070070 – ۰x50012

۰x80070070 – ۰x60000

این خطاها به احتمال زیاد نشان می دهد که کامپیوتر شما فضای کافی برای نصب آپدیت ندارد. فضای هارد را خالی کنید و دوباره آپدیت ویندوز را نصب کنید.

در آخر توصیه می کنیم آموزش کامل تصویری نحوه آپدیت ویندوز قدیمی ۷، ۸، ۸٫۱ و.. به ویندوز ۱۰ را مطالعه بفرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما علل و نحوه حل مشکل آپدیت نشدن ویندوز ۱۰ را آموزش دادیم، امیدواریم با این روش ها مشکل شما برطرف گردد. چنانچه روش دیگری می شناسید یا نظر و پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه زیر آن را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • HamidReza88 says:

    سلام چرا ارور من تو این سایت نیست مال من ارور میزنه what needs your attention

  • milad says:

    با سلام بعد از اپدیت ویندوز در پوشه ویندوز دو پوشه هست یکی به نام windows.old هست و دیگری windows خالی نوشته است که اپدیت شده است میخواستم راهنمایی کنین تا ببینم مشکل داره یا نه یا خودش همین طور هست با تشکر از سایت خوبتون

    • بلال علی پور says:

      ویندوز ۱۰ نسخه ۱۰.۰ سال ۲۰۱۵ هست
      در تنظیمات Windows Upgrade
      اپدیت ویندوز ۱۰ ورژن ۱۹۰۳ و‌ تمام اپدیت ها مجدد دانلود‌ می شود کامل نمی شود و راهنمایی کنیم چه‌کار کنیم

    • سید علیرضا عالمی says:

      باید پوشه ی old windoso پاک کنی چیزی حدود ۱۰ گیگ از فضای داریو سی تو گرفته شایدم بیشتر بستگی داره چقدر اپدیت کرده باشی اون پوشه برای اینوساخته شده که اگه از اپدیت ویندوز خوشت نیومد و مشکلی داشتی بتونی برگردونی به قدیم

  • Mehdi says:

    سلام خسته نباشید من مدتی تصمیم گرفتم اپدیت های پیاپی ویندوز رو ببندم از یک نرم افزار استفاده کردم و از شر اپدیت ها راحت شدم اما مدت زیادی گذشت وتصمیم گرفتم اپدیت رو فعال کنم اما با اینکه وارد نرم افزار شدم گزینه فعال کردن رو زدم هیچ اتفاقی رخ نداد دائما ارور می داد برخی جاها گفتن شاید مشکل از فایل های رجیستری هست با نرم فازار ریجستری ریپر شروع کردم به پاک کردن فایل های ریجستری منتها مشکلم حل که نشد هیچ الان هیچ نرم افزاری رو نمی تونم اپدیت کنم و همه ارور می دن حتی کی ام پلیر که همیشه به راحتی اپدیت میشد هم اپدیتش با ارور مواجه میشه ای دی ام که میشه به راحتی بالا می اومد باید چندبار کلیک کنم و ارورهاشو رفع کنم می دونم مشکل بخاطر حذف فایل های ریجستری هست اما نمی دونم چطور حلش کنم لطفا اگه راه کاری دارید کمک کنید واقعا کلافه شدم

  • کامران says:

    سلام و عرض خسته نباشید به شما. و ممنون از سایت خوبتون. من ویندوزم رو پاک کردم و از اول نصب کردم و الان آپدیت نمیشه و این ارور میده
    ۰x80240fff

    لطفا کمکم کنید. دفعه های قبل که آپدیت میکردم اصلا اینطوری نمیشد.

    • علي says:

      دقیقاً منم این ارورو میگیرم اگر راه حلی پیدا کردین به من هم بگین ممنون میشم

    • دهئشن says:

      منم همین طور دقیقا
      There were some problems installing updates, but we’ll try again later. If you keep seeing this and want to search the web or contact support for information, this may help: (0x80240fff)
      این پیام برای من میاد وهر کاری که میکنم نمیشه
      من کل گوگلو گشتم ولی و خیلی کار ها کردم حتی مشکل یاب ویندوزم ولی نمیشه

  • من says:

    سلام چندروز پیش بود ک ویندوز من اپدیت رو دانلود کرده بود و خودش شب خاموش کرد و اپدیت شد دقیقا قبل از قطعی اینترنت فکرکنم ۲۴م یا قبل تر از اون روز نرم افزارهای ادوبی بعد از باز شدن یک دقیقه بعد خود ب خود بسته میشن مثلا فوتوشاپ و ایلوستریتور من هم چون شغلم وابسته ب نرم افزارهاست واقعا لنگ بودم یک هفته ک بخاطر قطعی اینترنت همه کارا خوابیده بود حالا بعد ی هفته کارها داره میاد اما نمیتوم انجم بدم کسی میتونه کمکم کنه؟ حتی فایل های اکسل و ورد هم سنگین باز میشن و در بعضی مواقع کرش میکنن و ازش میپره بیرون

  • unknown says:

    این آپدیتهایی که ماکروسافت داره میده هر روز اینقدر ما رو درگیر رفعشون کرده که هر روز یه اپدیت با wsus میزنم فردا اروراشو باید رفع کنم اخه این چ ویندوزیه داره نشر میشه که سر از رجیستری ویندوز هم باید دربیاری و تغییرش بدی یا سکوریتیش خیلی بالاست و پرینتر شیرینگ رو نمی بینی یا اروراشه چیزهایی که قبلا بدون مشکل انجام میشد هم داره ارور میده پدر ما که دراومد

  • mohammadreza says:

    سلام
    هنگام نصب update ویندوز ۱۰ با خطای ۰x800f081e رو به رو میشوم و می گوید The specified package is not applicable to this image
    دلیلش چیست و چیکار کنم؟

  • کریمی راد says:

    سلام یه مرحله اخر از ویندوز اپدیت نمیشه علت؟

  • علیرضا says:

    سلام.
    این مشکل صوتی بدجور داره منو اذیت میکنه به خاطر کارم
    ولی سیستم اپدیت شده ولی هنوز اوکی نیست
    کارت صدا اکسترانال دارم که کامل رو سیستم نصبه
    چکار میشه کرد؟

  • محمد says:

    با سلام و احترام
    بسیار عالی و کاربردی.
    سپاسگزارم.

  • علیرضا says:

    مطلب خوبی بود . خیلی وقت بود دنبال این راه حل بودم که اینجا پیداش کردم

  • محمد says:

    سلام آپدیت جدید ویندوز ۱۰ کلا برای من نمایش داده نمیشه.فلتش روهم نمیتونم بفهمم چرا؟

  • Moj says:

    با سلام خدمت دست اندرکاران وبسایت انزل وب . آموزش هایتان در همه زمینه ها از جمله کامپیوتر و موبایل عالی است . لطفا آموزشی را در رابطه با آموزش گام به گام تصویری کار با گوگل پلاس (+g) منتشر کنید. با تشکر