حل مشکل با نوشتن حرف پ فارسی در کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر

۶ روش حل مشکل با نوشتن حرف پ فارسی در کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر

اگر با نوشتن حرف پ فارسی در کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر به مشکل بر خوردید باید بدانید که این مشکل می تواند به علت به هم خوردن جای حروف، پشتیبانی نکردن کیبورد از حرف پ، نصب چند کیبورد فارسی در ویندوز به وجود می آید که خوشبختانه برای همه این موارد راه حل هایی وجود دارد. برای تایپ حرف پ فارسی در کیبورد کامپیوتر می توانید از راه حل هایی که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد استفاده کنید.

طریقه نوشتن حرف پ در کیبورد ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Write a Persian Letter on the Windows 10 , 8, and 7 Keyboard

هنگام نوشتن متن های فارسی به احتمال زیاد به حرف پ احتیاج پیدا خواهید کرد، اما در برخی مواقع این حرف پ برای شما نوشته نمی شود. گاهی چینش دکمه های کیبورد به هم می ریزد و حتی کیبورد از حرف پ پشتیبانی نمی کند. به هر حال به هر علتی که هست ما در ادامه روش هایی را برای حل مشکل تایپ نشدن پ را آموزش می دهیم که امیدواریم بتواند مشکل شما را حل کند.

طریقه نوشتن حرف پ در کیبورد ویندوز 10 ، 8 و 7

حرف پ در کیبورد لپ تاپ کجاست؟

اگر کیبورد شما حرف پ را نمی نویسد برای تایپ حرف پ در کیبورد لب تاب شما باید اول ببینید که سیستم شما حرف پ دارد یا نه. برای انجام این کار عبارت on-screen keyboard را در کادر جستجوی ویندوز بنویسید و از لیست نتایج on-screen keyboard را انتخاب کنید. با کلیک کردن دکمه های Alt+Shift کیبورد را به حالت فارسی ببرید و ببینید حرف پ دارد یا نه.

حرف پ در کیبورد لپ تاپ کجاست؟

حرف پ در کیبورد لپ تاپ

برای تایپ حرف پ شما باید دکمه \ را با Shift نگه دارید تا حرف پ برای شما تایپ شود. علاوه بر این شما می توانید از برنامه Keyboard Layout Manager استفاده کنید و کیبورد خود را در ویندوز اصلاح کنید. با استفاده از این برنامه می توانید عملیاتی مانند تغییر جای کلید ها، اصلاح جای حروف و برجسب کیبورد و غیره انجام دهید. با استفاده از این برنامه شما می توانید از کلید پ مانند سایر کلیدها استفاده کنید یعنی با یکبار زدن دکمه پ حرف پ برای شما تایپ خواهد شد.

حرف پ در کیبورد لب تاب

نوشتن حروف پ با استفاده از کیبورد مجازی کیت ست

سایت کیت ست یک سایت با مجموعه ای از ابزارهای گوناگون است که هر روز به تعداد ابزار های خود اضافه می کند شما در این سایت می توانید به صورت آنلاین مهریه حساب کنید، وزن ایده آل تان را محاسبه کنید، تبدیل مبنا انجام دهید، مصرف بنزین خود را محاسبه کنید و ده ها ابزار دیگر که از این بین ما می خواهیم از کیبورد و فارسی نویس آنلاین کیت ست برای نوشتن حرف پ استفاده کنیم. خوشبختانه کیت ست ابزارهای خود را به گونه ای طراحی کرده است که کاربر کمترین پیچیدگی را حس کند. وقتی که وارد این ابزار می شوید در کادر سمت راست حرف پ را بنویسید و در کادر سمت چپ متن را کپی کنید و در برنامه ای که از حرف پ پشتیبانی نمی کند پیست کنید.

نوشتن حروف پ با استفاده از کیبورد مجازی کیت ست

در مورد ۶ روش رفع مشکل زیرنویس فارسی kmplayer، mx player، vlc player و.. بخوانید.

حرف پ در ویندوز ۱۰

در صورتی که زبان سیستم را به درستی به فارسی تنظیم کرده باشید کیبورد شما حتما حرف پ را می نویسد یا نحوه انجام این کار را یاد ندارید پست آموزش کامل روش تنظیم و تغییر زبان در ویندوز ۱۰ را مطالعه بفرمایید. شما می توانید برنامه ورد را باز کنید و صفحه کلید خود را به فارسی تغییر دهید و کلیدهای ~ \ / ز را انتخاب کنید اگر باز هم حرف پ برای شما تایپ نشد بار دیگر دکمه ها را با Shift امتحان کنید.

حرف پ در ویندوز 10

حرف پ و ژ در کیبورد لپ تاپ

برای نوشتن حرف ژ و پ شما باید کلید Shift+C را با هم بگیرید. در بعضی از کیبوردها این کلید برای حرف پ و در بعضی دیگر برای حرف ژ است که شما باید آن را امتحان کنید. اگر باز هم نتوانستید حرف پ را تایپ کنید از کلید `~ کنار عدد ۱ در سمت چپ صفحه کلید استفاده کنید.

حرف ژ در کیبورد لپ تاپ

اگر هم حوصله تایپ کردن و خواندن متن های فارسی را ندارید می توانید از روش های جایگزینی که قبلا آموزش دادیم استفاده کنید.

روش نوشتن حرف پ در کیبورد کامپیوتر

در صورتی دکمه Caps Lock یا Function کیبورد روشن باشد شما به جای حرف پ علامت \ را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این اگر دو کیبورد فارسی را روی سیستم خود نصب کرده باشید همین مشکل رخ خواهد داد. برای حل این مشکل به مسیر زیر بروید:

‪Start > Control Panel > Region and Language > Keyboard and Languages > Change keyboards‎

روش نوشتن حرف پ در کیبورد کامپیوتر

بعد از کلیک دکمه Change keyboards‎ به سربرگ General بروید. صفحه کلید Farsi یا Persian را کلیک کنید و دکمه Remove را کلیک کنید حالا شما باید فقط یک کیبورد به نام Persian Experimental Standard داشته باشید.

روش نوشتن حرف پ در کیبورد کامپیوتر

از ۵ تا بهترین برنامه و سرویس های اصلاح غلط املایی فارسی آنلاین و آفلاین استفاده کنید.

نوشتن حرف پ با برنامه های فارسی نویس ویندوز

در برخی از محیط ها مانند Flash, Corel Draw, 3D Max , Adobe Photoshop نمی توانید حرف پ بنویسید می توانید از برنامه های فارسی نویس ویندوز مانند فارسی نویس مریم، شتاب فارسی نگار و بهترین فارسی نویس مک مانند Medad Persian، LeoMoon  استفاده کنید. اگر به کیبورد دیگری احتیاج دارید می توانید آن را در پست معرفی بهترین کیبورد های فارسی و فارسی نویس های گوشی و کامپیوتر پیدا کنید.

نوشتن حرف پ با برنامه های فارسی نویس ویندوز

علاوه بر این اگر در برنامه هایی مانند فتوشاپ مشکل برعکس نوشتن متن دارید می توانید از ۴ روشی که قبلا در انزل وب آموزش دادیم استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب سعی کردیم تمام راهکارهایی که برای نوشتن حرف پ کاربرد دارد را به شما معرفی کنیم، چنانچه شما راهکار دیگری سراغ دارید و یا نکته ای وجود دارد که در پست امروز از قلم افتاده است می توانید آن را در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما کامل گذاشتن نیم فاصله در کیبورد ویندوز و مک (به همراه میانبرهای جدید)
راهنما کامل گذاشتن نیم فاصله در کیبورد ویندوز و مک (به همراه میانبرهای جدید)
آموزش 9 روش رفع مشکل عدم تایپ در ورد
آموزش ۹ روش رفع مشکل عدم تایپ در ورد
Is typing در پیام رسان و برنامه چت چه زمانی نمایش داده میشود؟
Is typing در پیام رسان و برنامه چت چه زمانی نمایش داده میشود؟
سریع و ساده : آموزش کار و استفاده از قابلیت های گوگل داکس (Google Docs)
سریع و ساده : آموزش کار و استفاده از قابلیت های گوگل داکس (Google Docs)

نظرات

صفحات 1 2