آموزش تصویری تبدیل ویدیو

آموزش کامل تبدیل ویدیو به فرمت فایل MP3 ، MP4 ، AVI و.. در کامپیوتر

این روزها با توجه به بهبود و دسترسی سریعتر مردم به رسانه و ابزار ضبط تصاویر اکثر کاربران در کامپیوتر و لپ تاپ شخصی خود بیش از ۱۰۰ فایل ویدیویی با فرمت های مختلف نظیر MP4 ، MKV ، AVI و.. دارند. برخی از دستگاه ها توانایی پخش بعضی از فرمت فایل ها را ندارند و نیاز به تبدیل ویدیو برای اجرا درست آنها حس میشود، در ادامه این مطلب انزل وب میخواهیم به شما به صورت گام به گام نحوه تبدیل فایل های ویدیویی و فیلم به فرمت های مورد نیاز را در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ آموزش دهیم، با ما همراه باشید.

آموزش تبدیل فرمت ویدیو و فیلم به MP3 ، MP4 ، MKV و.. در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

 ۲۰۱۸ Best Free Version Video Converter for Windows 10 , 8 and 7

همانطور که قبلا نیز در مطالب تبدیل ویدیو انزل وب به آن اشاره کردیم با توجه به قدرت پردازش کامپیوترهای شخصی تبدیل فایل های ویدیویی در ویندوز و سایر سیستم عامل ها بسیار سریعتر و با کیفیت بهتری انجام میشود، این روزها ابزارهای کار با ویدیو (Video Toolbox) بسیاری دراینترنت از سوی کمپانی های مختلف برای تبدیل ویدیو به فرمت های مورد نیاز منتشر شده اند که انتخاب بهترین آنها کار کمی زمان بر و دشوار به نظر میرسد، در ادامه مطلب ما به سراغ یکی از نرم افزارهای برتر Video Converter ویندوز رفته ایم و نحوه کار با این برنامه را برای تبدیل فیلم به فرمت های مورد نیاز شما بررسی کردیم.

آموزش نصب و کار با نرم افزار رایگان Wondershare Video Converter

برنامه Wondershare Free Video Converter یک نرم افزار مبدل ویدیو (Video Converter) با نسخه رایگان و حرفه ای برای سیستم عامل ویندوز و مک میباشد که دارای امکانات پیشرفته برای تبدیل فایل های ویدیویی میباشد، شما از طریق این برنامه میتوانید بیش از ۱۰۰۰ فرمت فایل به یکدیگر را به آسانی و با دقت تمام در کامپیوتر خود تبدیل کنید، به طور کلی میتوان از قابلیت های کلیدی این نرم افزار به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت بسیار بالا نرم افزار در تبدیل ویدیو
  • پشتیبانی از بیش از ۱۰۰۰ فرمت ویدیویی رایج دستگاه های دیجیتال امروزی
  • تبدیل و پردازش دسته ای ویدیوها به صورت همزمان
  • قابلیت رایت فایل های تبدیل شده بر روی DVD و CD برای پخش در دستگاه های خانگی
  • سایر امکانات مثل ویرایشگر ویدیو، نرم افزار داخلی ضبط صفحه، گیف ساز و..

برای شروع ابتدا نرم افزار را از سایت اصلی دانلود و بر روی سیستم عامل خود نصب کنید.

Wondershare Video Converter

مراحل نصب نرم افزار با نصب سایر برنامه ها چندان تفاوتی ندارد و احتمالا برای نصب آن به مشکل بر نخواهید خورد.

پس از نصب و اجرا با صفحه اصلی نرم افزار مواجه خواهید شد که از شما درخواست استفاده از نسخه حرفه ای که دارای امکانات بسیار کامل تر میباشد یا استفاده از نسخه رایگان آزمایشی با امکانات محدودتر است نمایش داده میشود.

آموزش نصب و کار با نرم افزار رایگان Wondershare Video Converter

پس از از رجیستر کردن برنامه یا انتخاب گزینه رایگان صفحه اصلی نرم افزار به شما نمایش داده میشود.

برای شروع در صفحه اصلی و تب Convert برنامه میتوانید فایل های ویدیویی خود را برای تبدیل در نرم افزار درگ کنید.

 نرم افزار تبدیل ویدیو

یا از طریق گزینه Add Files آنها را به برنامه اضافه کنید.

Add Files

پس از اضافه کردن فایل ها و شناسایی فرمت آنها توسط نرم افزار برای تعیین فرمت تبدیل از منو کشویی سمت راست بالا برنامه فرمت خروجی را انتخاب کنید به طور مثال برای تبدیل فایل avi to mp4 باید این منو را بر روی MP4 تنظیم کنید.

نرم افزار تغییر فرمت

برای اینکار ابتدا بر روی منو کلیک و از پنجره باز شده تب Video را انتخاب و فرمت فایل خروجی مدنظر خود را تععین کنید، با انتخاب هر فرمت فایل انکد و رزولوشن های متفاوت برای تبدیل به فرمت مدنظر را مشاهده خواهید کرد این مورد نشان دهنده تنوع و قدرت بالا نرم افزار برای تبدیل فرمت ها به یکدیگر میباشد.

پس از انتخاب فرمت در صورت نیاز میتوانید از طریق ابزار داخلی برنامه ویدیوهای خود را نیز ویرایش کنید. برای ادیت ویدیو از لیست فایل های تصویری، فایل مورد نظر خود را انتخاب و از آیکن های قیچی جهت برش ویدیو، کراپ یا تنظیمات برای اضافه کردن واترمارک، زیرنویس، تنظیم صدا و.. آن استفاده کنید.

ویرایش ویدیو

در مرحله آخر برای تبدیل ویدیو خود توسط این نرم افزار Video Converter بر روی دکمه Convert All پایین صفحه کلیک کنید تا پردازش و فرآیند تبدیل دسته ای ویدیو ها شروع شود، در صورت لزوم میتوانید با کلیک بر روی دکمه Convert جلو هر ویدیو فرآیند تبدیل فایل را به صورت تک به تک و انتخابی انجام دهید. پیشنهاد میکنیم برای برای افزایش سرعت تبدیل بر روی آیکن رعد برق پایین سمت چپ برنامه کلیک کنید تا High Speed Conversion نرم افزار فعال شود.

Video Converter

در نهایت پس از انجام فرآیند تبدیل بر روی تب Converted کلیک کنید، حالا فایل ها تبدیل شده شما نمایش داده میشوند. جهت دسترسی مستقیم به فیلم یا ویدیو مدنظر بر روی آیکن پوشه جلو آن کلیک کنید تا محل ذخیره سازی فایل به شما نمایش داده شود.

تبدیل ویدیو در ویندوز 10

همچنین میتوانید از طریق منو Menu > Preferences > Location وارد بخش محل ذخیره سازی شوید و مسیر فایل های تبدیل شده، فایل های آماده برای رایت کردن و.. را تغییر دهید.

تغییر مسیر فایل ذخیره شده

باید اشاره کینم امکانات و تنظیمات نرم افزار Wondershare Video Converter بسیار زیاد میباشد و ما تنها در اینجا یکی از اصلی ترین قابلیت های این برنامه را به صورت مختصر به شما معرفی کردیم، پیشنهاد میکنیم برای استفاده بدون محدودیت از این نرم افزار و دسترسی به ابزار بیشتر مثل دانلودر ویدیو، ادیتور حرفه ای، انتقال فایل های تبدیل شده به گوشی و.. از نسخه حرفه ای تر Wondershare Video Converter Ultimate استفاده نمایید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

همانطور که قبلا نیز گفتیم تبدیل فایل در ویندوز با سرعت بیشتری نسبت به سایر دستگاه مثل گوشی یا نسخه وب انجام میشود اما همه نرم افزارها ممکن است فایل را به خوبی تبدیل و رندر نکنند و پس از مدتی انتظار باعث ناامیدی شما شوند، Wondershare Video Converter یکی از قوی ترین برنامه های موجود حال حاضر برای اینکار میباشد، در صورتی که موفق به نصب و استفاده از نسخه رایگان یا حرفه ای این نرم افزار شدید حتما تجربیات خود را در زمینه تبدیل ویدیو و Video Toolbox این برنامه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تبدیل آهنگ به ویس (Ogg) و ویس به آهنگ ( Mp3 ) در تلگرام
آموزش کامل تبدیل آهنگ به ویس (Ogg) و ویس به آهنگ (Mp3) در تلگرام
تبدیل PDF فارسی و انگلیسی به فایل Word
آموزش ۴ روش کاربردی تبدیل PDF فارسی و انگلیسی به فایل Word
آموزش تبدیل ویدیو به mp3 : آنلاین و آفلاین
آموزش تبدیل ویدیو به MP3 : آنلاین با لینک مستقیم دانلود و روش آفلاین
چگونه با استفاده از ایمیل فایل ها را به فرمت های مختلف تبدیل کنیم
چگونه با استفاده از ایمیل فایل ها را به فرمت های مختلف تبدیل کنیم

نظرات

  • محمد.. says:

    بزنید دانلود فرمت فاکتوری بهترین نرم افزار تبدیل فایلها به فرمتهای مختلف بنظر من محمد …ادمین سایت بدرد نمیخوره سایتش فقط فرمت فاکتوری نصب کنید نیاز به کد رجیستری ندارد

  • آرمان قائدی says:

    با سلام
    من از این نرم افزار برای تبدیل فرمت استفاده کردم ولی فرمت را به صورت کامل انجام نداد

  • آناهیتا says:

    با سلام منک وقتی فیلمی رو برای تلوزیون کانورت می کنم نصفه فیلمو کانورت می کنه به طور کامل کانورت نمیشه آیا این نرم افزار محدودیت زمانی دارد؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

  • جوادافشارزاده says:

    سلام خداقوت
    توروخدا هرکی رو دوست داریدبگیدکدریجستری نرم افزارwondershar video free converter چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من به این نرم افزاواقعا احتیاج دارم
    این چندمین باره که من ازشما درخواست کدریجستری میکنم لطفاتوجه کنید

    • آراد says:

      برو برنامه رو از سایت سرزمین دانلوددانلود کن و وقتی برنامه نصب شد رمز فایل فشرده که تو سایت هستو بنویس واونو از حالت فشرده خارج کن وبرنامه رو نصب کن اما بازش نکن و همونجا یه پوشه ای حست به نام پچ فایل داخلش کپی کن تو محل نصب برنامه پیست کن و بعد اجراش کن وبعد گزینه پچ رو بزن تا عملیات کرک شروع شه وبعد برنامه رو اجرا کن و استفاده کن

    • مهران مصوری says:

      از نرم افزارXilisoft Video Converter Ultimate استفاده کنید کرکش راحت گیر میاد

  • MH says:

    سلام
    وقتی که تبدیل میکنی به یه کیفیت دیگه زمانش کم میشه
    مثلا یه فیلم ۵۰ دقه رو میکنه ۱۵ دقه
    لطفا جواب بدین

    • جوادافشارزاده says:

      سلام من نرم افزارwondershare video converter ultimateرانصب کردم اماکد ریجستری میخاد لطفا هرچه زودتر به من این کد راایمیل کنیدلازمش دارم
      باتشکر

  • Hediye says:

    باسلام
    لطفا لطفا لطفا کد ریجستری شو بگید خیلی عجله دارم و کارم گیره لطف بزرگی میکنید اگه کدشو بگید اینترنتو زیرو رو کردم دیگه خسته شدم^۰^

    • جوادافشارزاده says:

      سلام.خسته نباشید
      من نرم افزاررانصب کردم امادرانتهاوقتی میخام فرمت فیلمو باconvertتغییر بدم یک صفحه جدید باز میشه که مینویسه buy nowیاregister من مورد اول را زدم اماازآن سردرنیاوردم وچیزی نتونستم بگیرم درمورد دوم هم ازمن کدریجستری میخاهدکه من آنراندارم ووقتی گزینهfree trial یا containue trial راil وقتی میزنم صفحه بسته میشه ولی فرمت تعییر نمیکنه لطفا هرچه سریعتر مراراهنمایی کنیدواین کدرابه من بدهید لازمش دارم
      باتشکرفراوان

  • سارا دهش says:

    سلام ممنون بابت معرفی این برنامه
    اما برای من در حین کار با این نرم افزار یک مشکل ایجاد شد و آن این است که زمان نهایی فیلم ها را کوتاه تر میکند برای مثال یک کلیپ۱۰دقیقه ای رو در ۳ دقیقه ذخیره کرده است و مابقی کلیپ وجود ندارد.
    اگر ممکنه پاسخگوی این مشکل باشید، سپاسگزارم!

  • alireza says:

    چرت نگو شیرین واسه اینکه کامل convert کنی نیاز به رجیستر داری الکی بلد نیستین زر نزنین لطفا یکی بگه کدش چیه؟

  • مجید says:

    بسیار ممنون از اینکه وقت گذاشتید و این نرم افزار + آموزش رو در دسترس گذاشتید.

  • فرشید says:

    آقا این که کد ریجستری میخواد!!!!!!!چیکار کنیم!!!!

  • p says:

    لطفا وقتی اموزش ی چیزی رو میذارید کامل همه چیزو توضیح بدید و وقت ادمو بیخودی هدر ندید

  • shirin says:

    عالی بود. کساییم که پرسیدن واس ریجستر اصن کد نمیخاد یه کم انگلیسیتونو قوی کنین میفهمین که باید چکار کرد

  • محمد جواد says:

    کد ربجسترو کسی نمیدونه؟؟؟؟؟

  • محمد جواد says:

    کد ریجستر رو لطفا بگید

  • محمد جواد says:

    سلام ممنون بابت برنامه خوبی که منتشر کردین . ولی متاسفانه برای ریجستر کردن کد میخواد ترو خدا کد رو بگید خیلی به این برنامه لازم دارم ممنون…

  • ep9798 says:

    مررررررررررسی منو نجات داد از این همه نرم افزار آبکی و سرعت پایین