دانلود و ترمیم فایل ناقص دانلود شده

۹ روش ادامه دانلود و ترمیم فایل ناقص دانلود شده در IDM و دیگر برنامه های ویندوز

چگونه فایل ناقص دانلود شده را ترمیم کنیم یا دانلود قطع شده را ادامه دهیم؟ این سوالی است که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد. اگر شما حجم زیادی از اینترنت خود را برای دانلود فایلی صرف کرده باشید و در آخرین دقایق با قطعی اینترنت مواجه شده باشید و هنگام باز کردن فایل با پیغامی مانند The file is corrupt and cannot be opened مواجه خواهید شد، توصیه می کنیم قبل از دانلود مجدد فایل خود از روش های تعمیر فایل ناقص دانلود منیجر و سایر برنامه های کامپیوتری که در ادامه معرفی خواهیم کرد استفاده کنید.

روش های تعمیر فایل ناقص دانلود منیجر و سایر برنامه های کامپیوتر

Best Tools to Repair Corrupted or Damaged Files in Windows

آیا این پیغام های خطا برای شما آشنا هستند؟

  • The file is corrupt and cannot be opened
  • The file or directory is corrupted and unreadable
  • There was an error opening this document. The file is damaged

یک فایل کامپیوتری مجموعه ای از اطلاعات را به گونه ای سازماندهی می کند که برنامه ها بتوانند آن ها را بخوانند. اگر بخشی از اطلاعات فایل از بین رود و یا گم شود این فایل دیگر قابل خواندن نخواهد بود و به عبارت دیگر خراب شده و یا آسیب دیده است. خرابی می تواند به چند طریق ایجاد شود. ویروس ها می توانند به فایل ها آسیب بزنند، نرم افزار به دلیل باگ هایی که دارد ممکن است فایل را به درستی ایجاد نکند، فایل ناقص دانلود شده باشد و غیره. متاسفانه تعمیر فایل خراب یا آسیب دیده می تواند مشکل باشد و شانس موفقیت به فرمت فایل ها، مقدار اطلاعات از دست رفته، نرم افزار بازیابی و موارد دیگر بستگی دارد. اگر فایلی دارید که ناقص دانلود شده است می توانید از برنامه های ترمیم فایل که در ادامه توضیح خواهیم داد استفاده کنید.

روش های تعمیر فایل ناقص دانلود منیجر و سایر برنامه های کامپیوتر

تعمیر فایل ناقص دانلود شده با Repair Toolbox

برنامه Repair Toolbox تنها یک برنامه واحد نیست بلکه ۲۲ ابزار منحصر به فرد دارد که هر کدام برای تعمیر انواع مختلف فایل ها طراحی شده است. شما می توانید همه این ۲۲ ابزار را نصب کنید و یا فقط یک یا دو موردی که به آن نیاز دارید را نصب کنید. همه این ابزارها به یک روش کار می کنند. شما فایل آسیب دیده یا ناقص را به برنامه می دهید و یک نام برای فایل تعمیر شده انتخاب می کنید و روی Repair کلیک می کنید.

فرمت های پشتیبان شده شامل Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, PDF, ZIP, RAR, Illustrator, Photoshop و غیره است. متاسفانه برنامه Repair Toolbox کاملا رایگان نیست و نسخه دموی هر یک از این ابزارها محدودیت هایی دارند به عنوان مثال نسخه دموی ابزار PDF تنها صفحه اول هر سند پی دی اف را ذخیره می کند در حالی که نسخه دموی ابزار ZIP فقط نشان می دهد که فایل شما قابل تعمیر است یا نه و اجازه ذخیره را به شما نمی دهد.

تعمیر فایل ناقص دانلود شده در IDM با Repair Toolbox

Hetman File Repair – نرم افزار ترمیم فایل های تصویری دانلود شده در کامپیوتر

برنامه Hetman File Repair به طور کلی ابزار تعمیر فایل نیست بلکه روی تعمیر فایل های تصویری که ناقص دانلود شده اند تمرکز می کند. توجه داشته باشید که این بدان معنا نیست که شما می توانید با استفاده از این برنامه عکس های پاک شده خو را بازیابی کنید و یا اینکه می توانید از دستگاه های خراب شده تان عکس ها را ریکاوری کنید. اگر یک فایل تصویری دارید که باز نمی شود می توانید از ابزار Hetman File Repair استفاده کنید. برنامه Hetman File Repair می تواند فایل های JPEG، TIFF، BMP و PNG را تعمیر کند. نحوه کار با این برنامه به حدی آسان است که هر کسی می تواند از آن استفاده کند. گرچه برنامه Hetman File Repair به طور رایگان فایل های تصویری شما را اسکن می کند اما برای تعمیر و ذخیره تصاویر به لایسنس نیاز دارد.

Hetman File Repair - نرم افزار ترمیم فایل های تصویری دانلود شده در کامپیوتر

تعمیر فیلم های خراب دانلود شده با برنامه Digital Video Repair

برنامه Digital Video Repair یک ابزار رایگان است که می تواند برای تعمیر فایل های MP4, MOV و فیلم های AVI که ناقص دانلود شده اند مورد استفاده قرار گیرد البته این ب شرطی است که برنامه ها با Xvid, DivX, MPEG4, 3ivx یا Angel Potion رمزگذاری شده باشند. هنگام استفاده از برنامه Digital Video Repair باید مراقب باشید فریم ها را از دست ندهید چونکه این ابزار نمی تواند فریم ها را تولید کند.

تعمیر فیلم های خراب دانلود شده با برنامه Digital Video Repair

ترمیم فایل ورد، اکسل، پاورپوینت و فشرده ای که ناقص دانلود شده

برنامه Stellar File Repair Toolkit از ۴ ابزار تشکیل شده است که از هر یک از این ۴ ابزار برای تعمیر اسناد ورد، تعمیر اسناد اکسل، پاورپوینت و فایل ZIP مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که شما این برنامه را اجرا می کنید می توانید تمام سیستم خود را برای فایل های آسیب دیده یا ناقص اسکن کنید و یا یک فایل خاص را برای تعمیر مشخص کنید. برنامه Stellar File Repair Toolkit حتی می تواند فایل هایی که با رمز محافظت شده اند را تنها با یک کلیک تعمیر کند. متاسفانه این برناه با قیمت بالایی به فروش می رسد، در حالی که شما می توانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید و فایل های خود را اسکن کنید اما برای ذخیره فایل تعمیر شده باید ۶۹ دلار پرداخت کنید.

ترمیم فایل ورد، اکسل، پاورپوینت و فشرده ای که ناقص دانلود شده

ترمیم فایل دانلود ناقص با System File Checker

System File Checker یکی از ابزارهای ویندوز است که از آن برای تعمیر فایل های آسیب دیده خود می توانید استفاده کنید. Command Prompt را باز کنید و دستور sfc /scannow را در آن تایپ و اینتر کنید. بسته به سخت افزار سیست شما ممکن است ۱۵ تا ۶۰ دقیقه فرآیند اسکن طول بکشد. بعد از این بازه زمانی ابزار System File Checker فایل های آسیب دیده شما را تعمیر خواهد کرد.

ترمیم فایل دانلود ناقص با System File Checker

ادامه دانلود فایل ناقص با برنامه Seg Manager

برنامه Seg Manager یکی دیگر از برنامه هایی است که می توانید برای تعمیر فایل هایی که به صورت ناقص دانلود شده اند از آن استفاده کنید. برنامه را دانلود و نصب کنید. پس از اجرای برنامه از طریق گزینه Open broken file فایل ناقص خود را انتخاب کنید و در قسمت File URL لینکی که فایل را از آنجا دانلود کرده اید وارد کنید. برنامه بعد از انجام بررسی های لازمه قسمت های باقی مانده را دانلود می کند و نقص فایل شما را برطرف می کند.

ادامه دانلود فایل ناقص با برنامه Seg Manager

دانلود Segment Downloader – بهترین نرم افزار تعمیر فایل های RAR

اگر شما برای دانلود فایل های فشرده مدت زمان زیادی صبر کرده باشید اما در آخرین دقایق دانلود اینترنت شما قطع شود به طوری که فایل شما ناقص دانلود شود حس خیلی بدی را ایجاد خواهد کرد. فکر کردن به اینکه دوباره باید این حجم زیاد را دانلود کنید ناامید کننده است. شما می توانید با استفاده از برنامه Segment Downloader دانلود را از همانجایی که قطع شده است ادامه دهید و فایل RAR ناقص خود را ترمیم کنید.

Segment Downloader - بهترین نرم افزار تعمیر فایل های RAR

ترمیم فایل دانلود ناقص با برنامه File Repair

برنامه File Repair یکی دیگر از ابزارهای رایگان تعمیر فایل است که شما به کمک آن می توانید ارورهای زیر را:

  • Unable to read file
  • File cannot be accessed
  • File is not in a recognizable format
  • Application or software cannot open the type of file represented by file-name
  • Out of memory or Low system resources errors

که در فایل هایی که دارای فرمت:

  • فایل های ورد  (.doc, .docx, .docm, .rtf)
  • فایل های اکسل  (.xls, .xla, .xlsx)
  • فایل های اکسس  (.mdb, .mde, .accdb, .accde)
  •  فایل های پاورپوینت (.ppt, .pps, .pptx)
  • فایل های فشرده  (.zip, .rar)
  • پی دی اف  (.pdf)
  • فایل های ویدیویی  (.avi, .mp4, .mov, .flv, .wmv, .asf, .mpg)
  • فایل های موسیقی  (.mp3, .wav)
  • فایل های تصویری  (.jpg, .jpeg, .gif, .tiff, .bmp, .png)

هستند را برطرف کنید.

ترمیم فایل دانلود ناقص با برنامه File Repair

نحوه تغییر مسیر دانلود در مرورگر گوگل کروم، فایرفاکس، UC، دانلود منیجر و.. اندروید را مطالعه بفرمایید.

آموزش ادامه دانلود قطع شده در IDM

اینترنت دانلود منیجر یا IDM یکی از برنامه هایی است که برای مدیریت و دانلود بسیاری از فایل ها از اینترنت استفاده می شود. IDM با تقسیم فایل کار می کند تا سرعت را افزایش دهد. در پایان دانلود IDM تمام فایلها به هم وصل می شوند اما گاهی اوقات یکی از این قست ها به درستی دانلود نمی شود و IDM نمی تواند فایل ها را با هم ادغام کند و دانلود را کامل کند. برای اینکه بتوانید این مشکل را حل کنید باید دو مورد زیر را داشته باشید:

  • سیستم شما باید بتواند دانلود را از سر بگیرد، که به این معناست که اگر شما دانلود را متوقف کردید سرور بتواند از آن حمایت کند و با استارت دوباره به همان نقطه ای که توقف صورت گرفته است باز گردد.
  • شما به برنامه هایی که تقسیم کننده و الحاق کننده فایل نیاز دارید که می توانید از برنامه های رایگان Fastest File Splitter و HJ Split استفاده کنید.

قبل از اینکه دانلود کامل شود به محل ذخیره سازی فایل IDM بروید. در نوار ابزار IDM گزینه Options را انتخاب کنید و بعد گزینه save to را انتخاب کنید و به قسمت temporary directory بروید و آدرس را کپی کنید. پوشه ای که فایل آسیب دبده وجود دارد را پیدا کنید و آن را باز کنید. بعد از باز کردن پوشه متوجه می شوید که فایل دانلدی شما به چند بخش تقسیم شده است همه این بخش ها آسیب ندیده اند و شما می تواند برخی از آنها را با هم ادغام کنید. پنجره را مینیمایز کنید و مجددا دانلود را شروع کنید. شما باید میزان پیشرفت دانلود IDM را ببینید که قسمت هایی که آسیب ندیده اند را با هم ترکیب می کند.

ادامه دانلود قطع شده در IDM

اما شما هنوز نمی توانید این فرآیند را کامل کنید چونکه بخش های آسیب دیده هنوز باقی مانده اند. دانلود را ببندید و پوشه موقت IDM را ماکزیمایز کنید. حالا شما باید قسمت هایی که به تازگی با هم ترکیب شده اند را ببینید و تنها دو یا سه فایل باقی مانده باشد. این فایل هایی که ترکیب نشده اند همان فایل های آسیب دیده هستند.

حالا شما باید از اسپلیتر فایل برای حذف انتهای فایل آسیب دیده استفاده کنید. شما باید یک بخش فایل را با نرم افزار باز کنید و آن را به بخش های ۲۵۰ تا ۵۰۰ کیلوبایت تقسیم کنید. برای مثال اگر فایل شما ۱۰ مگابایتی است، آن را به ۲۰ قسمت که هر کدام ۵۰۰ کیلوبایت هستند تقسیم کنید. فراموش نکنید فایل اصلی را پاک کنید حالا شما ۲۰ بخش دارید که دارای نامی مانند filename.001, filename .002, filename.003 تا filename.020 است. قسمت filename.020 را پاک کنید و دوباره با استفاده از برنامه این ۱۹ قسمت را با هم ادغام کنید. حالا به برنامه IDM باز گردید و دانلود را دوباره از سر بگیرید. حالا قسمت پایانی به درستی دانلود خواهد شد.

در آخر از شما دعوت می کنیم از ۵ روش دانلود مستقیم و سریع فایل های تورنت توسط IDM استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب نحوه بازیابی فایل ناقص دانلود شده را به شما آموزش دادیم اگر در این زمینه تجربه ای دارید و یا راه حلی می شناسید که در لیست امروز انزل وب وجود نداشت می توانید آن را در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 19 روش دانلود کامل یک سایت در ویندوز ، مک و لینوکس
آموزش ۱۹ روش دانلود کامل یک سایت در ویندوز ، مک و لینوکس
آموزش حذف کامل برنامه اینترنت دانلود منیجر در ویندوز 10 ، 8 و 7
آموزش حذف کامل برنامه اینترنت دانلود منیجر در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
آموزش 11 روش حل مشکل ارور 403 برنامه دانلود منیجر IDM
آموزش ۱۱ روش حل مشکل ارور ۴۰۳ برنامه دانلود منیجر IDM
آموزش 3 روش حل مشکل دانلود نشدن فایل توسط ارور فایروال IDM
آموزش ۳ روش حل مشکل دانلود نشدن فایل توسط ارور فایروال IDM

نظرات

  • شیر says:

    کاش برنامه ای با همین قابلیت( ریزوم دانلود فایل ناقص) برای اندروید هم وجود داشته باشه و معرفی بشه