مرورگر سبک و بدون نیاز به نصب ویندوز

معرفی و دانلود ۱۱ مرورگر سبک و بدون نیاز به نصب ویندوز کامپیوتر

بسیاری از ما می دانیم که مرورگر های بزرگ و محبوب مانند گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس کار خود را به خوبی انجام می دهند و قسمت بزرگی از بازار مرورگر ها را به خود اختصاص داده‌اند اما مشکلاتی هم مانند اشغال فضای زیاد هارد و رم دارند که باعث سنگین شدن سیستم شما می شوند. امروز در انزل وب تعدادی از بهترین مرورگر های سبک و بدون نیاز به نصب در ویندوز کامپیوتر را معرفی می کنیم تا به وسیله آنها این مشکل را حل و با سرعت بیشتر جایگزین کنید.

بهترین مرورگر سبک ، سریع و پرتابل ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

Best Lightweight Browsers for Windows 10 , 8 and 7

وجود نرم افزار ها و مرورگر های بزرگ شاید به نظر کامل برسد و با قابلیت های فراوانی که دارند، اکثر کارهای آنلاین ما را انجام دهند اما متاسفانه به مرور زمان علاوه بر مصرف زیاد CPU و با بزرگ و حجیم شدن برنامه ها، کامپیوتر ها را سنگین کرده و شاید برای رایانه های ضعیف مشکلاتی را ایجاد کنند. راه کار این مشکل، استفاده از مرورگر سبک و بدون نیاز به نصب است که با مصرف و اشغال فضا و منابع سیستم کمتر، تاثیر زیادی روی کار سیستم نداشته باشند. در ادامه بهترین مرورگر سبک و سریع ویندوز را معرفی می کنیم.

مرورگر سبک ویندوز Midori

یکی از سبک ترین مرورگر های ویندوز، مرورگر Midori می باشد. این برنامه OpenSource از HTML5، بوکمارک، RSS، غلط یاب انگلیسی، مرور ناشناس و. پشتیبانی می کند.

مرورگر سبک ویندوز Midori

همچنین ویژگی های دیگری مانند تنظیمات حریم خصوصی، فونت، صفحه نمایش و.. نیز برای شما دارد. موتور جستجو پیشفرض این مرورگر DuckDuckGo است و در کل محیطی ساده و مینیمالیست دارد. در صفحه اصلی این مرورگر شما می توانید به راحتی جستجو کنید و به وبگردی بپردازید.

دانلود مرورگر سبک برای کامپیوتر Comodo IceDragon

مرورگر Comodo IceDragon نیز گزینه دیگر برای وبگردی شما است. ابتدا قابل ذکر است که شرکت Comodo یک کمپانی امنیتی است و از این موضوع می توان نتیجه گرفت که با مرورگری سبک و بسیار امن طرف خواهیم بود. ویژگی های این مرورگر مانند موزیلا است و شامل منوها، افزونه ها و.. می شود.

دانلود مرورگر سبک ویندوز Comodo IceDragon

این مرورگر کم حجم ادعا می کند که با استفاده از سرویس DNS شرکت Comodo سریع تر از سایر دی ان اس ها عمل می کند. همچنین امکان اسکن امنیتی صفحه وب، گزارش خرابی و.. را نیز در خود دارد.

همینطور اگر برای گوشی اندرویدی خود نیز در جستجوی مرورگر سریع هستید، مطلب معرفی بهترین و سریعترین مرورگر اینترنت اندروید به شما کمک خواهد کرد.

مرورگر سبک و متن باز SeaMonkey

همانند گزینه قبل، مرورگر SeaMonkey نیز یک مرورگر متن باز است که دارای یک سرویس گیرنده ایمیل نیز می باشد. همینطور با استفاده از ویرایشگر داخلی، صفحه وب ساده را توسعه می دهد.

مرورگر سبک و متن باز SeaMonkey

این مرورگر می تواند با ویژگی مدیریت رمز عبور، انجام فرایند با حرکات موس، دستورات صوتی و.. می تواند کار های شما را انجام دهد. با توجه به متن باز بودن برنامه، تغییرات مکرر دارد که شاید خیلی پایدار نباشد اما حافظه و انرژی کمتر نقطه مقابل این مشکلات می باشد.

مرورگر پرتال کم حجم Maxton Cloud برای ویندوز

مرورگر کم حجم Maxton Cloud برای ویندوز

مرورگر سبک و کم حجم Maxton Cloud ویژگی های زیادی را با خود حمل می کند اما باز هم حجم مناسبی دارد. بلوک کردن تبلیغات، اسکرین شات گرفتن از صفحه، حالت شب و مدیریت رمز عبور از ویژگی های این نرم افزار می باشد. همچنین امکان همگام سازی بین دستگاه های مختلف نیز در این برنامه وجود دارد. این مرورگر در نسخه های مختلف برای سایر پلتفرم ها مانند اندروروید و آیفون در دسترس است.

مروگر سبک و بدون نیاز به نصب Vivaldi

مروگر سبک و بدون نصب Vivaldi

یکی دیگر از گزینه های دانلود مرورگر کم حجم و قابل اطمینان، Vivaldi می باشد. این مرورگر با موتور جستجو پیش فرض گوگل ارائه می شود. گزینه های سفارشی مانند تم ها، یادداشت و. را نیز دارد که با قابلیت تغییر خودکار تم به شما تنوع می دهد. این مرورگر جوان، حجم کمی دارد و در تست HTML 5 حتی از موزیلا هم بهتر ظاهر شده است و در آینده جای پیشرفت زیادی دارد.

دانلود سریعترین مرورگر اینترنت برای کامپیوتر Torch

مروگر Torch برای ویندوز

مرورگر Torch از موتور های کروم استفاده می کند و برای کسانی که دنبال وبگردی خوب هستند، رضایت بخش می باشد. به طور عمده این مرورگر برای گوش دادن به موسیقی و تماشای ویدیو طراحی شده است و ویژگی های مدیریت رسانه راحتی دارد. برای موزیک نیز برنامه Torch Music را طراحی کرده است. گزینه ویژه Download هم در این مروگر وجود دارد تا نیازی به نصب برنامه مدیریت دانلود نداشته باشید.

اگر ساعت های زیادی را به وبگردی مشغول هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب افزایش سرعت کار با مرورگر ها از طریق حرکات موس را هم مطالعه کنید.

دانلود Lunascape یکی از سبک ترین مرورگر ویندوز

دانلود Lunascape برای وبگردی در ویندوز

مرورگر Lunascape همانند گزینه Maxton Cloud از چند موتور استفاده می کند. به طور کلی موتور های Trident (Internet Explorer), Gecko(Mozilla Firefox) و Webkit (Safari and formerly Chrome) در این مرورگر قرار داده شده اند که هر زمان امکان سویچ وجود دارد. به این صورت این مرورگر سعی در بهترین اجرا را دارد.

مرورگر Avant برای ویندوز

مرورگر Avant برای ویندوز

مرورگر Avant تقریبا مانند اینترنت اکسپلورر است که از آن بهتر، کم حجم تر و سریعتر می باشد. در نسخه بدون نیاز به نصب این مرورگر ویژگی های پایه بی صدا کردن صفحه، پشتیبانی از اسکریپت ها و انیمیشن ها قرار داده شده است. این مرورگر هم با استفاده ترکیبی از مرورگر ها سعی در ایجاد تجربه بهتر دارد.

مرورگر Pale Moon

مرورگر Pale Moon

در زمان تولید Pale Moon، مرورگری مانند اینترنت اکسپلورر بود که سعی داشت تا به فایرفاکس برسد! در نهایت این مرورگر روی منبع اصلی فایرفاکس ساخته شده و ویژگی های اکثر فایرفاکس را با حجم کمتر و مصرف کمتر داده های سیستم را دارد.

اگر همچنان از کروم و فایرفاکس استفاده می کنید، مطلب روش افزایش سرعت مرورگر کروم و موزیلا را هم مطالعه نمایید.

مرورگر کم حجم Browzar

مرورگر کم حجم Browzar

همانند دو نسخه قبلی، مرورگر Browzar نیز یکی از قدیمی های میدان است و در کنار کم حجم و سبک بودن، روی مسلئه امنیت هم مانور زیادی می دهد. شما می توانید از این مرورگر بدون ایجاد مشکل خاصی خصوصا در ویندوز های قدیمی تر استفاده کنید.

مرورگر قابل حمل Opera@USB

مرورگر قبل حمل Opera@USB

ابتدا لازم است که بدانید Opera@USB مرورگر توسط تیم اوپرا طراحی نشده است. با این حال تیم طراحی جدا این مرورگر سعی در ارائه نسخه ای بدون عیب و نقص داشتند. ظاهرا مدتی است که این برنامه آپدیت نمی شود اما می تواند یکی از گزینه های موجود خصوصا برای کاربران قدیمی تر و دوست دار محیط اوپرا باشد.

در پایان اگر هیچ کدام از مرورگر ها نظر شما را جلب نکرد، مطالعه مطلب دانلود بهترین مرورگر های اینترنت برای کامپیوتر و.. را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز مرورگر های مختلف و متنوع سبک و بدون نیاز به نصب را به شما معرفی کردیم. انتخاب اول شما کدام مرورگر است؟ همچنین می توانید سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این زمینه در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

۷ روش کاهش مصرف حافظه رم توسط گوگل کروم برای افزایش سرعت آن

نظرات

  • بابک says:

    سلام ممنون از زحمتی که کشیدی خیلی خوب بود فقط بفرمایید بین این مرورگرها خودت کدومشو ترجیح میدی؟