بهترین آموزشگاه ‌های زبان انگلیسی در تهران

آیا با بهترین آموزشگاه ‌های زبان انگلیسی در تهران آشنایی دارید؟ [رپورتاژ آگهی]

در سال‌های اخیر، تب و تاب یادگیری زبان انگلیسی در میان همگان آنقدر بالا گرفته که شاید کمتر کسی را بتوان پیدا کرد که تابحال در یک آموزشگاه حداقل یکی دو ترم را نگذرانده یا اسم چند آموزشگاه معروف را نشنیده باشد.

افراد مختلف به دلایل فراوان روش‌های یادگیری متفاوتی داشته و به همین خاطر معمولا نظر اشخاص درباره بهترین موسسه زبان متفاوت است. ممکن است یک نفر در آموزشگاهی تجربه خوبی داشته و به همه توصیه کند که حتما برای یادگیری زبان به آن آموزشگاه بروند، اما بعضی از دوستان همان شخص از آن آموزشگاه نتیجه خوبی نگرفته و در نهایت از یادگیری زبان انگلیسی مایوس می‌شوند.

شهر ما پر از آموزشگاه‌های مختلف و رنگارنگ است، اما واقعیت این است که کمتر موسسه‌ای پیدا می‌شود که بتواند افراد مختلف را به خود جذب کرده و خود را با روش‌های یادگیری آنها هماهنگ کند. این کار توانایی زیادی را می‌طلبد و موسساتی که می‌خواهند چنین کاری کنند بایستی سالها به صورت اختصاصی روی بهبود کیفیت آموزشی خود کار کرده و از استادان با تجربه و حرفه‌ای استفاده کنند.

در ادامه مطلب، با ویژگی‌های آموزشگاه‌ های خوب زبان انگلیسی که زبان‌آموزان خود را همواره راضی نگه داشته‌اند آشنا خواهیم شد.

کارکرد تخصصی روی یک زبان

موسسات معتبر زبان انگلیسی، معمولا برای گسترش کسب و کار خود به سراغ آموزش زبان های دیگر نمی‌روند.

دلیل این امر هم روشن است. آموزش کامل یک زبان خارجی مثل زبان انگلیسی خود به تنهایی جنبه‌های فراوانی دارد. کار بر روی چهار مهارت اصلی‌ زبان انگلیسی یعنی گفتگو (Speaking)، گوش کردن (Listening)، خواندن (Reading) و نوشتن (Writing)، خود پروژه‌ای سنگین و پر و از جزئیات است که نیاز به تقویت دستور زبان (Grammar) و دایره واژگان (Vocabulary) زبان آموزان نیز دارد.

دوره‌ های آموزش زبان انگلیسی، دوره‌ های آمادگی آزمون‌ های بین‌ المللی مثل CAE، FCE، PET، IELTS و TOEFL iBT، آموزش تخصصی زبان انگلیسی در زمینه‌های حرفه‌ای گوناگون از جمله صنایع نفت و گاز، مدیریت، پرواز، مهاجرت و غیره، و همچنین کلاس‌های جانبی آموزشی و تفریحی مثل درک فیلم و استندآپ کمدی بعضی از دوره‌هایی هستند که می‌توانند در یک موسسه زبان معتبر ارائه شوند.

نکته دیگر این است که آموزش زبان انگلیسی فقط برای بزرگسالان نیست، بلکه همه رده‌های سنی باید بتوانند مطابق نیازها و علاقه‌های خود از دوره های زبان انگلیسی استفاده کنند.

واضح است که پرداختن به تمامی این امور آسان نیست و نیاز به کار فراوان و تخصصی دارد. اگر آموزشگاهی بتواند در آموزش یک زبان خاص هر چه زبان آموزان می‌خواهند را به آنان ارائه دهد، کار بسیار بزرگی انجام داده است. پس پیشنهاد می‌کنیم گول تبلیغات پر زرق و برق آموزشگاه‌هایی که مدعی هستند تمامی زبان‌های آسیایی و اروپایی (!) را آموزش می‌دهند را نخورید.

استادان حرفه ‌ای و باتجربه

در بسیاری از آموزشگاه های زبان در تهران و دیگر شهرستان‌ها، بسیار شاهد این هستیم که استادان این موسسات، به طور مستمر “می‌آیند و می‌روند”. بعضی از این آموزشگاه‌ها هم اتفاقا جزو موسسات بسیار معروف و پرشعبه هستند.

اتفاقی که می‌افتد این است که اگر در این موسسه ثبت نام کنید، احتمال دارد یک استاد بسیار خوب یا بسیار بد نصیب شما شود. اگر هم معلم شما خوب باشد، هیچ تضمینی وجود ندارد که ترم بعد هم معلم خوبی داشته باشید یا حتی آن استادِ مورد نظر را بتوانید دیگر تا آخر عمرتان ببینید!

دلیل اصلی این موضوع، اهمیت ندادن این موسسات به آموزش صحیح زبان انگلیسی و تمرکز بیشتر روی جنبه کسب و کاری‌شان است. در این آموزشگاه ها معمولا سیاست این است که استاد با پرداختی نسبتا کمی استخدام شده و در صورت ناراضی بودن زبان آموزان، استاد بعدی جایش را بگیرد. وارد شدن به این آموزشگاه ها به عنوان استاد هم چندان سخت نیست و صرفا نیاز به گذراندن دوره‌ای کوتاه دارد.

رویکرد موسسات معتبر زبان انگلیسی، جذب استادان حرفه‌ای و باتجربه و نگه داشتن آنان در آموزشگاه است. ورود به یک موسسه زبان خوب به عنوان استاد اصلا کار آسانی نیست و نیاز به گذراندن دوره‌های بین المللی تدریس زبان انگلیسی و تجربه بالا دارد. اما شما به عنوان زبان آموز می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که روند یادگیری زبان انگلیسی به صورتی منظم و با ثبات انجام خواهد شد.

منابع آموزشی مناسب

منابع آموزش زبان انگلیسی فراوانند. کتاب‌ های آموزش زبان انگلیسی هر ساله توسط دانشگاه های آکسفورد و کمبریج و همچنین موسسه پیرسون وارد بازار شده و ویرایش های جدید آنها روز به روز جای ویرایش های قبلی را می‌گیرند. اما همیشه سوال اینجاست که کدام کتاب برای آموزش زبان انگلیسی بهتر است؟

جواب به این سوال ساده نیست، اما مهم‌ترین نکته این است که منابع آموزشی زبان انگلیسی باید با سطح زبان آموزان، هدف آنان از یادگیری و علاقه‌ های آنان متناسب بوده و بتوانند در کمترین زمان، مهارت‌ های زبانی این افراد را در عمل بهبود دهند.

تجربه ما نشان داده که کتاب های آموزش زبان انگلیسی نه باید بیش از حد ساده و زیاده از حد دشوار باشند. کتاب های بسیار آسان برای زبان آموزان چالش چندانی ایجاد نکرده و عملا چیزی به معلومات آنان اضافه نخواهند کرد. از طرف دیگر هم کتاب های بسیار سنگین و پرمحتوا معمولا برای یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) و نه به عنوان یک زبان خارجی طراحی شده و مناسب ما ایرانی‌ها نیستند. افراد معمولا با کار روی این کتاب‌ها، تنها چند ترم را گذرانده، چیزی یاد نگرفته و روانه آموزشگاه دیگری می‌شوند که کتاب دیگری را از اول شروع کنند.

در هنگام انتخاب یک آموزشگاه زبان خوب، به نوع منابع آموزشی مورد استفاده آموزشگاه دقت کنید. کتاب‌های مناسب، کتاب‌هایی هستند که برای آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی طراحی شده‌اند. از جمله این کتاب‌ها، می‌‎توان به سری‌های Four Corners، English File، Interchange، Solutions و Passages اشاره کرد.

پیشنهاد ما

با توجه به گستردگی زبان انگلیسی و پیچیدگی‌‎ها و حساسیت‌های فراوان در آموزش این زبان، انتخاب بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی کار آسانی نباشد.

یک آموزشگاه زبان خوب، بایستی از نظر دوره و منابع آموزشی ارتباط خوبی با زبان آموزان برقرار کرده تا آنها در نیمه راه دلسرد و خسته از یادگیری زبان نشوند.

حضور استادان باتجربه و نظارت دقیق آموزشی هم فاکتورهای دیگری هستند که در انتخاب آموزشگاه باید در نظر گرفت.

تمرکز دقیق برآموزش یک زبان و پرداختن کامل به تمامی جنبه‌های متفاوت آن هم از مواردی است که در انتخاب بهترین موسسه زبان اهمیت فراوانی دارد.

یک آموزشگاه خوب بایستی با ارائه انواع دوره‌ های عمومی و تخصصی زبان انگلیسی و ارائه کلاس برای تمامی گروه‌های سنی، بتواند پاسخگوی نیازهای تمامی مخاطبان خود باشد تا زبان آموزان بتوانند از ابتدا تا انتهای مسیر یادگیری زبان را با آرامش طی کنند.

در میان موسسات برتر آموزش زبان انگلیسی، شاید کمتر موسسه‌ای پیدا شود که تک تک این ویژگی‌ها را با هم در اختیار داشته باشد. اگر ساکن غرب تهران هستید که چه بهتر! اگر هم اینطور نیست اما کیفیت آموزش زبان انگلیسی برای شما ارزش اندکی راه دور را دارد، موسسه زبان ایران اروپا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر، به آدرس iran-europe.net سری زده یا با شماره ۰۲۱-۴۹۱۰۹۰۰۰ تماس بگیرید!

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

در حال حاضر این امکان فعال نیست