رفع ارور رم There is Not Enough Memory در فتوشاپ

۲ روش رفع ارور رم There is Not Enough Memory در فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ یکی از نام آشناترین برنامه‌های ویرایش تصاویر است. اما گاهی در هنگام کار با فتوشاپ و استفاده از آن ممکن است با ارور There is Not Enough Memory یا به عبارتی رم کافی موجود نیست مواجه شوید. مشکل پر بودن رم می تواند روی کار های شما تاثیر گذارد و مانع کارکرد شما شود. امروز در انزل وب روش های رفع ارور پیغام رم There is Not Enough Memory در فتوشاپ را آموزش می دهیم.

حل مشکل پیغام Not Enough Memory در نرم افزار فتوشاپ

How to Fix Photoshop There’s Not Enough RAM in Windows

در هنگام کار با برنامه فتوشاپ (Photoshop) و در هنگام ریسایز، اعمال افکت، برش و انتقال تصاویر و سایر عمل هایی که احتیاج به رم دارد، ارور و خطای عدم وجود فضای کافی در مموری یا (RAM) There is Not Enough Memory نمایش داده می شود. اما این مشکل در جایی عجیب می شود که شاید شما از حافظه رم بالا مثل ۸ گیگابایت و.. استفاده کنید و بدون باز بودن برنامه دیگر، این ارور نمایش داده می شود که به نظر می رسد یک باگ یا اشکال در فتوشاپ یا ویندوز خصوصا در نسخه ۱۸۰۳ ویندوز ۱۰ باشد! در ادامه روش رفع این مشکل را مرور می کنیم که می توانید آن ها را برای رفع خطا برنامه خود امتحان کنید.

رفع ارور There is Not Enough Memory در فتوشاپ

اولین کاری که می توانید برای ارور Not Enough Memory در فتوشاپ انجام دهید در خود برنامه فتوشاپ است. برنامه فتوشاپ را باز کنید و منوی Edit را باز کنید. سپس Preference را انتخاب کنید و روی Performance کلیک کنید.

رفع ارور There is Not Enough Memory در فتوشاپ

مقدار Photoshop memory usage را روی حداقل ۱۵۰۴ قرار دهید یا با کمک نوار لغزنده، مقدار را روی ۱۰۰% یا مقدار بیشتر از ۱.۵ گیگابایت بگذارید.

رفع ارور There is Not Enough Memory در فتوشاپ

سپس روی OK کلیک کرده تا تنظیمات ذخیره شود. اگر با این راه حل مشکل شما حل نشد، چک کنید درایوتان هم فضا داشته باشد، می توانید در همان پنجره و با رفتن روی تب Scratch Disks، درایو را در صورت نبود حافظه عوض کنید.

به طور کلی برای افزایش حافظه برای فتوشاپ می توانید در منوی Edit گزینه Purge را انتخاب کنید و دکمه All را بزنید. با این کار تمام حافظه مربوط به نگهداری Undo و Clipboard آزاد می شود و دیگر نمی توانید از آن ها استفاده کنید و از این روش فقط در صورت وجود مشکلاتی مانند کمبود فضا فتوشاپ برای ذخیره کردن فایل و عدم وجود فضای کافی در درایو فتوشاپ استفاده کنید و برای مشکل فضای رم، انجام قسمت اول این روش کافی است.

همینطور اگر در فکر افزودن فونت به فتوشاپ هستید، مطلب آموزش اضافه کردن فونت و نصب فونت فارسی و انگلیسی در فتوشاپ را مطالعه نمایید.

روش رفع ارور Not Enough Memory در ویندوز

اگر شما مشکل ارور پر بودن رم در فتوشاپ به ویژه در ویندوز ۱۰ نسخه ۱۸۰۳ رو به رو شده اید و یا در انجام روش قبلی فتوشاپ شما هنگ کرده است و ارور An Integer Between 96 and 8 is Required را نمایش می دهد، باید برنامه را با Task Manger ببندید و ابتدا کلید های Win+R را روی کیبورد فشار دهید تا پنجره RUN باز شود. سپس دستور Regedit را وارد کنید و OK را برای باز شدن ویرایشگر ریجستری بزنید. شما همچنین می توانید در سرچ ویندوز نیز Regedit را سرچ کنید.

روش رفع ارور Not Enough Memory در ویندوز

حال دایرکتوری HKEY_CURRENT_USER را انتخاب کنید و گسترش دهید. در زیر دایرکتوری ها به قسمت Software و بعد Adobe بروید و Photoshop را انتخاب کنید. حال باید زیر پوشه فتوشاپ با شماره نسخه خود را انتخاب کنید. به طور مثال اگر از نسخه Photoshop Elements 15 استفاده کنید، پوشه ۱۵.۰ را خواهید دید و در نسخه CC 2018 نام زیر-پوشه ۱۲۰.۰ خواهد بود.

روش رفع ارور Not Enough Memory در ویندوز

پس از انتخاب آن روی قسمت خالی سمت راست پنجره کلیک راست کنید و New… را بزنید. در گزینه های موجود DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.

روش رفع ارور Not Enough Memory در ویندوز

نام آن را به OverridePhysicalMemoryMB تغییر دهید. حال روی OverridePhysicalMemoryMB دابل کلیک کنید و Hexadecimal را انتخاب و در باکس آن مقدار Value data را روی ۲۴۰۰ قرار دهید. در نهایت روی OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود. حال ویرایشگر ریجستری را ببندید و فتوشاپ را باز کنید. حال باید مشکل شما رفع شده باشد.

برای آشنایی بیشتر و درک کامل موارد توضیح داده شده برای رفع نمایش پیام Not Enough Memory، می توانید ویدیوی زیر را روش انجام مراحل توضیح داده شده را نشان می دهد تماشا کنید.

همچنین برای افزایش مهارت های فتوشاپی خود، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش حذف یک یا چند نفر به همراه عوامل اضافی از عکس را مطالعه کنید.

تعمیر فایل های آسیب دیده بعد از نمایش خطای Not Enough Memory فتوشاپ

اگر در هنگام کار روی یک فایل PSD باخطای پر شدن حافظه فتوشاپ یا An Integer Between 96 and 8 is Required مواجه شوید، فایل های شما آسیب می بیند و برای استفاده آن ها باید اقدام به تعمیر فایل ها کنید. برای تعمیر فایل های آسیب دیده فتوشاپ می توانید از برنامه Yodot PSD repair برای ویندوز و همچنین Yodot PSD repair برای مک استفاده کنید و با کمک این برنامه، فایل های PSD آسیب دیده در خطای There is Not Enough Memory را تعمیر کنید.

تعمیر فایل های آسیب دیده بعد از نمایش خطای Not Enough Memory فتوشاپ

برای استفاده از Yodot PSD repair پس از انتخاب فایل آسیب دیده در برنامه، گزینه Repair را بزنید. Yodot PSD repair شروع به بررسی فایل می کند و نتایج در تب Preview نمایش داده می شود. پس از اتمام تعمیر، فایل جدید و سالم را در محل مورد نظر ذخیره کنید.

تعداد زیادی از کاربران فتوشاپ نیز مشکل برعکس نوشته شده فونت فارسی دارند که برای رفع این مشکل مطالعه مطلب روش رفع مشکل برعکس نوشتن فارسی در فتوشاپ مفید و کاربردی خواهد بود.

جلوگیری از اتفاق مجدد پیغام Not Enough Memory

پس از انجام مراحل بالا برای رفع خطای Because There is Not Enough Memory، احتمالا دیگر این خطا را نخواهید دید ولی به طور کلی لازم به ذکر است که فتوشاپ یک برنامه قدرتمند و در عین حال سنگین است که نیاز به فضای رم زیادی دارد. تقریبا ۱.۵ گیگ از حافظه رم شما باید در اختیار فتوشاپ در زمان اجرا باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که اگر رم شما کم است با استفاده از ترفند و برنامه های مخصوص از استفاده بیهوده آن جلوگیری و از باز کردن همزمان برنامه ها خودداری کنید و در فتوشاپ هم روی چند پروژه کار نکنید. سعی کنید به صورت تک تک پروژه های خود را انجام دهید.

در پایان پس از رفع رفع خطای Because there is not enough memory فتوشاپ، پیشنهاد می کنیم یک لوگو هم برای خود طراحی کنید و از آن برای کارها و پروژه های خود استفاده کنید. به همین منظور مطالعه مطلب آموزش قدم به قدم ساخت و طراحی لوگو در فتوشاپ را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های رفع ارور There is Not Enough Memory در فتوشاپ را بررسی کردیم. شما با استفاده از کدام راه حل مشکل خود را برطرف کردید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

لیست برترین ها: 15 جایگزین فتوشاپ در ویندوز (سبک تا حرفه ای)
لیست برترین ها: ۱۵ جایگزین فتوشاپ در ویندوز (سبک تا حرفه ای)
راهنما کامل حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ (همه نسخه ها)
راهنما کامل حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ (همه نسخه ها)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر جهت عکس در فتوشاپ (سریع و گام به گام)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)
آموزش تغییر اندازه متن در فتوشاپ (کلید میانبر و..)

نظرات

  • Hamid says:

    سلام
    وقت بخیر و خسته نباشید
    بنده رو لب تاپم ۶گیگ رم دارم ولی همش هم usable هست ولی داخل خود فوتوشاپ یک گیگ رم بیشتر available نیست…. چیکار باید بکنم؟!

  • امیررضا says:

    سلام

  • فاطمه says:

    واقعن مرسی از توضیح خوب و واضحتون کمک خیلی بزرگی کردید دمتون گرم

  • sahar says:

    از خدا هر چی می خوایید بهتون بده!! ممنون واقعا

  • C says:

    دمتون گرم. دیگه کلافه شده بودم.

  • امیر کارگر says:

    بسیار سپاسگزارم از مطلب شما. خدا خیرتان دهد. مشکلم حل شد. میخواستم برم رم بخرم.

  • hamed says:

    آقاااااا دمتون گرم ب روش دومی حل شد خیلی مرسی

  • نگین says:

    همه این روش ها رو دو سه بار امتحان کردم هر روش دیگه ای بگین رفتم ولی باز همینه دیگ نمیدونم باید چکار کنم

  • نگیت says:

    خدا خیرتون بده…. چه مشکل بزرگیو رفع کردی???

  • شقایق says:

    دم شما گرم خیر ببنید ?

  • مریم says:

    واقعا ازتون ممنونم مشکل بزرگی ازم حل کردین تمام کار من با فتشاپه و داشت بازی در میاورد فکر می کردم ویروسی شده و باید کلا پاکش کنم از اول نصب منم خدا خیرتون بده

  • مهناز says:

    سلام
    عالی بود. ممنون برای راهنمایی ارزنده شما. امیدوارم همیشه سالم و پیروز باشید.

  • دادفر says:

    از راهنمایی شما ممنون
    با دو روش باز مشکل رم برطرف نشد و خطا مجدد خطا داد.

  • Ali says:

    ممنون بابت مطلب خوبتون. مشکلم رو حل کرد.

  • حمید جعفری says:

    سلام خیلی ممنون عالی بود

  • ali says:

    خیلی کمکم کردین. ممنون از مطلب مفیدتون

  • photograph says:

    عالی ممنون مشکلم حل شد

  • مهرداد says:

    انزل وب عزیز خداییش دمتون گرم من هربار مشکلی داشتم با راهنماییهای شما مشکلم حل شده،حلالتون باشه

  • ma says:

    سلام واقعا ممنونم بابت این مطلب .خیلی مفید بود. اینقدر گیر کرده بودم که دیگه می خواستم برم ویندوزم رو عوض کنم.ولی الان درست شد.عالی بود

  • مرتضی says:

    از راهنمایی شما بسیار بسیار سپاسگزارم
    مشکلم حل شد

  • SAEED says:

    عرض سلام وخسته نباشید.ویندوز ۱۰ ۶۴-bit نصبه روی سیستمم.طبق آموزش شما باز باید۳۲_bit رو انتخاب کنم

  • Sama says:

    کار من اصلا راه نیفتاد.دوباره با همون پیغام مواجه شدم

  • amir says:

    اولین باره دارم توی یک سایت نظر میدم واقعا عالی بود درست شد بیشتر از ۲هفته بود لنگش بودم اما درست نمیشد ۳ بار هم ویندوزم رو عوض کردم دمت گرم خدا ای

  • مهدی خلیلی says:

    این رو هم اضافه کنم که قسمت اول مطلب تو خیلی سایتا هستش که البته کمک چندانی هم نمیکنه، قسمت دوم هستش که خیلی کاربردی هستش.

  • مهدی خلیلی says:

    با سلام
    کار هر روزم شده بود مراقبت از ویندوز لپ تاپ که یه وقت آپدیت نشه و فتوشاپم دچار این مشکل بشه، که خب شد. غصه‌ام گرفته بود برا تعوض ویندوز به ریلیز قدیمی و دردسر ویندوز ریختن و …
    خلاصه، ممنون از این مطلب، مفید بود و کاربردی.
    دم شما گرم

  • sahel says:

    اولین باره که توی سایتی نظر میذارم . واقعا دمت گرم . خدا خیرت بده عالی بود . کلی گیر کرده بودم و فقط سایت شما نجاتم داد

  • Maryam says:

    واااااای خدا خیرت بده
    الان دو هفته است درگیرم
    همه کار کردم
    ویندوز عوض کردم بازم همین اخطارا رو میداد
    یه عاااااالمه مررررررررسی
    خیلی کارم راه افتاد?❤️❤️❤️❤️❤️

  • narii says:

    ممنون واقعا کارم راه افتاد

  • MOZHII says:

    سلام بسیار سپاسگذارم.
    اللهی خیر دو عالم ببینید واقعا نمیدونستم چیکار کنم.

  • مهدی says:

    بی نهایت سپاس فراوان .

صفحات 1 2 3 4 5