دیسک دیفرگ یا دفرگ كردن هارد ویندوز 10 ، 8 و 7

آموزش کامل دیسک دیفرگ یا دفرگ کردن هارد ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ کامپیوتر

Disk Defragment یا دیفرگ کردن هارد دیسک کار بسیار ساده است گرچه با ظهور هاردهای SSD دیگر لازم نیست خودمان عملیات دیفرگ کردن را به صورت دستی انجام دهیم و خود ویندوز می تواند این عملیات را به صورت اتوماتیک انجام دهد، اما برای آن دسته از کاربرانی که با این عملیات آشنایی ندارند و دارای هاردهای مغناطیسی هستند ما آموزش کامل دیسک دیفرگ (Disk Defrag) یا دفرگ کردن هارد در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ کامپیوتر را تدارک دیده ایم.

آموزش دیسک دیفرگ (Disk Defragment) ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ کامپیوتر و لپ تاپ

How and When to Defragment Your Hard Drive in Windows 10 , 8 And 7

همانطور که میدانید اطلاعاتی که ما روی هارد ذخیره می کنیم به صورت متوالی فضای هارد را اشغال نمی کنند، علاوه بر این با پاک کردن اطلاعات از فضای هارد باعث ایجاد شکاف هایی بین نواحی اشغال شده می شود که همین امر با گذشت زمان، موجب کند شدن سیستم می شود چونکه هارد مجبور است برای نوشتن اطلاعات جدید به دنبال فضای خالی مناسب باشد تا اطلاعات را در آنجا بنویسد. برای اینکه سرعت کامپیوتر خود را افزایش دهید شما می توانید اطلاعات ذخیره شده هارد را کنار هم بچینید بدون اینکه گپی (Gap) میان آنها باقی مانده باشد و این کار را با ابزار داخلی ویندوز که Defragment نامیده می شود می توانید انجام دهید. در واقع دیفرگ به شکل فشرده شده اطلاعات اشاره دارد که در بین این اطلاعات دیگر فضای خالی وجود ندارد.

آموزش دیفرگ (Disk Defragment) در ویندوز 10، 8 و 7

اگر هارد شما کند شده است از ۷ روش رفع مشکل کند شدن هارد اکسترنال وسترن دیجیتال و.. استفاده کنید.

آیا من باید هارد خود را دیفرگ کنم؟

توجه داشته باشید که هاردهای SSD مانند هاردهای مغناطیسی HDD کار نمی کنند. هاردهای اس اس دی به دیفرگ کردن نیازی ندارند و خود ویندوز هر ماه یکبار دیفرگ کردن هارد SSD را انجام می دهد ( البته اگر شما سیستم ریستور را فعال کرده باشید) و این چیزی نیست که شما را نگران کند چونکه به طور خودکار دیفرگ انجام می شود که به معنای افزایش عمر و عملکرد هارد شما می باشد. بنابراین با هارد SSD ویندوز خود همه کارها را انجام می دهد. شما می توانید برای بهینه سازی کلی از ابزار Optimize Drive استفاده کنید (به طور مثال برای بهبود عملکرد دستور TRIM را ارسال کنید). با این وجود اگر از هارد SSD استفاده نمی کنید می توانید مراحل زیر را برای دیفرگ کردن هارد خود انجام دهید.

آیا من باید هارد خود را دیفرگ کنم؟

۱۱ روش رفع مشکل پر شدن رم ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ کامپیوتر و لپ تاپ را مطالعه بفرمایید.

آموزش دیفرگ در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

برای دیفرگ کردن هارد خود در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ تقریبا مراحل یکسانی را باید طی کنید و این ابزار داخلی ویندوز در تمامی نسخه های این سیستم عامل یکسان است، برای شروع در کادر جستجوی منوی Start عبارت optimize یا Defrag را تایپ کنید و از نتایج نمایش داده شده ابزار Defragment and Optimize Drives را انتخاب کنید.

آموزش دیفرگ در ویندوز 10

درایو مورد نظر خود را انتخاب کنید و دکمه Analyze را کلیک کنید. توجه داشته باشید اگر هارد شما SSD باشد این گزینه خاکستری است و برای شما غیرقابل دسترس است.

آموزش دیفرگ در ویندوز 10

حالا درصد فایل های دفرگ شده بررسی می شود.

آموزش دیفرگ در ویندوز 10

اگر می خواهید هارد خود را دیفرگ کنید دکمه Optimize یا Defragment Disk را انتخاب کنید.

آموزش دیفرگ در ویندوز 10

از ۷ روش رفع مشکل گیر کردن کپی فایل و پوشه در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ استفاده کنید.

آموزش زمانبندی Disk Defragmenter در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

چنانچه می خواهید ویندوز به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه در روز و ساعت مشخصی هارد شما را دیفرگ کند، شما می توانید در پنجره Disk Defragmenter دکمه Configure schedule را کلیک کنید.

آموزش زمانبندی Disk Defragmenter در ویندوز 7، 8 و 10

پنجره جدیدی مانند زیر برای شما باز می شود، گزینه Run on a schedule را انتخاب کنید و در گزینه اول مشخص کنید که دیفرگ کردن به صورت روزانه باشد یا هفتگی یا ماهانه، در گزینه دوم روز و در گزینه سوم ساعت دیفرگ کردن را مشخص کنید و در گزینه آخر هم درایو هاردتان را انتخاب کنید و دکمه OK را کلیک کنید و پنجره قبلی را Close کنید.

آموزش زمانبندی Disk Defragmenter در ویندوز 7، 8 و 10

در آخر پیشنهاد می کنیم برای افزایش سرعت ویندوز خود از ۱۴ روش کاربردی که قبلا در انزل وب آموزش دادیم استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما آموزش دیفرگمنت در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را به شما ارائه دادیم، چنانچه در مورد موضوع امروز نظر و یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات