رفع ارور 491 گوگل پلی اندروید

۹ روش رفع ارور ۴۹۱ گوگل پلی در گوشی اندروید

در هنگام دانلود برنامه ها و یا بروزرسانی آن ها در گوگل پلی، ممکن است خطاهای مختلفی رخ دهد. یکی از این ارور ها، خطای ۴۹۱ است. این ارور ممکن است در هر دستگاهی مانند سامسونگ، Huawei، HTC، Nexus و.. رخ دهد. امروز در انزل وب روش رفع ارور ۴۹۱ گوگل پلی را آموزش می دهیم.

حل مشکل کد خطای ۴۹۱ گوگل پلی اندروید

How to Fix Google Play ۴۹۱ Error Code

خطای ۴۹۱ مانع دانلود برنامه ها از گوگلی پلی و همچنین آپدیت کردن آن ها می شود که قطعا قابل تحمل نخواهد بود. البته این ارور ممکن است برای یک برنامه خاص در تبلت یا گوشی اندروید شما نشان داده شود که در هر صورت در ادامه مطلب چند روش را برای رفع آن مرور می کنیم.

معنای کد خطای ۴۹۱ گوگل پلی

برای خطای ۴۹۱ گوگل پلی توضیحات خاصی وجود ندارد و نمی توان دقیقا گفت که به چه معنی بوده و برای چه دلیلی نشان داده می شود. اما طبق گزارشات، معمولا این خطا در زمان هایی که برنامه های گوگل پلی اطلاعات یا داده هایی را خراب کنند، مشکلی در ورود به حساب گوگل وجود داشته باشد و یا برخی از تنظیمات در گوشی شما با گوگلی پلی سازگار نباشند، نشان داده می شود.

نحوه رفع ارور ۴۹۱ گوگلی پلی در اندروید

ریستارت کردن اولین قدم است! هنگامی که خطای بارگیری در حالت تعلیق گوگل پلی را دیدید، گوشی خود را ریستارت کنید. با نگه داشتن دکمه پاور گوشی و زدن گزینه Restart و یا خاموش کردن گوشی با تپ روی دکمه Power OFF و مجددا روشن کردن گوشی، اقدام به ریستارت کردن کنید.

همچنین اگر شما علاوه بر این مشکل، دنبال راه حلی برای استفاده از برنامه های Not Available in Your Country هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش روش های دانلود مستقیم و بدون تحریم از گوگل پلی را مطالعه نمایید.

پاک کردن حافظه کش گوگلی پلی در رفع ارور ۴۹۱

برای انجام این روش و پاک کردن کش برنامه گوگل پلی به تنظیمات گوشی بروید و وارد قسمت Apps و یا Applications شوید. سپس برنامه Google Play Service را پیدا و انتخاب کنید. سپس روی گزینه Clear Data و همینطور Clear Cache تاچ کنید. این کار را برای برنامه Google Play Store را هم انجام دهید.

توجه داشته باشید که با این کار تمامی اطلاعات و داده های این برنامه ها مانند اکانت و.. حذف می شود و باید مجدد وارد اکانت خود در برنامه شوید.

پاک کردن حافظه کش گوگلی پلی در رفع ارور 491

پاک کردن آپدیت گوگلی پلی در رفع خطای ۴۹۱

اگر با روش های قبلی مشکل آپدیت گوگل پلی سرویس رفع نشد، باید بروزرسانی های Google Play Store و Google Play Service را حذف کنید. به تنظیمات رفته و وارد بخش Apps شوید. سپس برنامه Google Play Store را انتخاب کنید و روی Uninstall Updates تپ کنید. مجدد به لیست برنامه ها بروید و همین کار را روی برنامه Google Play Service هم انجام دهید. پس از آن دستگاه خود را ریستارت کنید.

پاک کردن آپدیت گوگلی پلی در رفع خطای 491

برخی از کاربران نیز با ارور has stopped مواجه می شوند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، مطلب روش های رفع ارور Unfortunately has stopped در اندروید را بخوانید.

ارور ۴۹۱ گوگل پلی و حذف اکانت گوگل برای رفع آن

همانطور که اشاره کردیم، این ارور ممکن است به خاطر اکانت شما باشد. به همین دلیل به تنظیمات رفته و وارد بخش Accounts شوید. سپس اکانت گوگلی که با آن وارد گوگلی پلی شده اید را انتخاب کنید و Remove Account را بزنید. پس از انجام این کار گوشی خود را ریستارت کنید و دوباره به همین قسمت از تنظیمات وارد شوید و مجدد همان اکانت گوگل را وارد کنید.

ارور 491 گوگل پلی و حذف اکانت گوگل برای رفع آن

ریست کردن App Preference برای حل مشکل ۴۹۱ گوگل پلی

اگر همچنان این مشکل گوگل پلی در ایران و.. را دارید، وارد تنظیمات گوشی شده و به قسمت برنامه ها بروید. سپس روی علامت سه نقطه در بالا و سمت راست صفحه تاچ کنید. حال گزینه Reset App Preference را بزنید و گزینه Reset Apps را در پیام مشاهده شده بزنید.

ریست کردن App Preference برای حل مشکل 491 گوگل پلی

حذف کردن Proxy/Port از APN

در روشی دیگر اگر از اینترنت سیم کارت استفاده می کنید و پروکسی یا پورت را تنظیمات APN وارد کرده اید، با حذفش می توانید مشکل را حل کنید. به تنظیمات بروید و وارد بخش Network Connection شوید. سپس More networks را بزنید و Mobile networks را انتخاب کنید. حال روی Access Point Names کلیک کرده و APN ها را چک کنید. اگر تنظیمات Proxy/Port در آن ها اضافه شده است، اقدام به حذف آن کنید.

حذف کردن APN و Proxy/Port

آیا تا کنون با ارور Install Blocked هم مواجه شده اید؟ برای رفع این ارور هم می توانید مطلب علت غیرفعال شدن Install و روش حل این مشکل در اندروید را مطالعه نمایید.

دانلود برنامه گوگل پلی از اینترنت برای رفع مشکل ۴۹۱ گوگل پلی

قبل از دانلود گوگل پلی ابتدا به تنظیمات گوشی بروید و در بخش Security گزینه Unknown Source را فعال کنید. سپس فایل برنامه گوگل پلی (با فرمت APK) را از اینترنت و سایت های معتبر دانلود کنید و اقدام به نصب آن در سیستم خود کنید.

دانلود برنامه گوگلی پلی از اینترنت برای رفع مشکل 491 گوگل پلی

تنظیم ساعت و تاریخ جهت حل مشکل ارور ۴۹۱

طبق گزارش کاربران، مواردی هم وجود داشته است که به دلیل خاموش کردن حالت تنظیم اتوماتیک ساعت و تغییر ساعت دچار این مشکل شده اند. اگر ساعت شما هم تنظیم نیست، آن را درست کنید و در صورت امکان روی حالت تنظیم اتوماتیک در بخش تنظیمات گوشی در قسمت Date and Time روی حالت Automatic قرار دهید.

ریست فکتوری کردن گوشی برای رفع خطای ۴۹۱ گوگل پلی

اگر با هیچ روشی نتوانستید مشکل ارور ۴۹۱ گوگل پلی خود را حل کنید، باید راه حل ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه را امتحان کنید. پس از بکاپ گرفتن از اطلاعات خود در گوشی، به تنظیمات بروید و در بخش Backup & Reset، گزینه Factory data reset را بزنید. با تایید پیام گوشی شما به تنظیمات کارخانه بر میگردد و دیگر نباید مشکل با گوگل پلی و نمایش این ارور داشته باشید.

دقت کنید که با این کار تمامی اطلاعات، تنظیمات و داده های گوشی شما حذف می شود. پس قبل از انجام این کار، از تمامی اطلاعات خود شامل شماره ها، پیام ها، فایل ها و برنامه و..  بکاپ یا نسخه پشتیبان تهیه کنید.

ریست فکتوری کردن گوشی برای رفع خطای 491 گوگل پلی

در پایان اگر از گوگل پلی خسته شده اید و دنبال جایگزینی مناسب برای آن می گردید، مطالعه مطلب معرفی بهترین مارکت های اندروید جایگزین گوگل پلی را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های مختلف رفع مشکل ارور ۴۹۱ گوگل پلی را برای گوشی های اندرویدی آموزش دادیم. شما با استفاده از کدام راه حل مشکل خود را رفع کردید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 13 روش حل مشکل Download Pending در گوگل پلی
آموزش ۱۳ روش حل مشکل Download Pending در گوگل پلی
آموزش 4 روش طریقه تغییر کشور در گوگل پلی
آموزش ۴ روش طریقه تغییر کشور در گوگل پلی
آموزش 13 روش حل مشکل ارور Check your connection گوگل پلی
آموزش ۱۳ روش حل مشکل ارور Check your connection گوگل پلی
آموزش 8 روش رفع ارور Google Play Authentication is Required
آموزش ۸ روش رفع ارور Authentication is required گوگل پلی

نظرات

  • علی says:

    من تمام راه حل هارو امتحان کردم ولی نتیجه نگرفتم بعد متوجه شدم با اینترنت گوشی کار میکنه ولی با وای فای کار نمیکنه وا فای رو روشن خاموش کردم درست شد