سایت فشرده سازی و کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت آنلاین

۱۰ سایت فشرده سازی و کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت آنلاین

فشرده سازی عکس یک کار پیچیده است. هنگامی که شما یک عکس را فشرده می کنید نه تنها می خواهید که کیفیت تصویرتان به همان صورت باقی بماند بلکه می خواهید حجم آن نیز کاهش پیدا کند. در بیشتر مواقع وقتی که عکسی را فشرده می کنید و با اندازه فایل کوچکتری ذخیره می کنید کیفیت خود را از دست می دهند. سرویس های مختلفی وجود دارند که به کمک آنها می توانید عکس ها را فشرده کنید بدون اینکه کیفیت عکس را از دست بدهید ما این سرویس های کاهش حجم عکس آنلاین را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

سایت های تغییر سایز و کاهش دهنده حجم عکس آنلاین

Best Online Services For Compress Images Online

تصاویر از نقاطی به نام پیکسل تشکیل شده اند که هر کدام یک رنگ را که ترکیبی از سه رنگ پایه قرمز، سبز و آبی است را نشان می دهد. برای ذخیره هر کدام از این پیکسل ها به ۳ بایت نیاز هستد. عکسی که بزرگ است ممکن است میلیون ها پیکسل داشته باشد و این بدان معناست که این تصاویر حجم زیادی را اشغال خواهند کرد. وقتی می گوییم یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی است یعنی ۱۰ میلیون پکسل دارد و برای ذخیره آن به ۳۰ مگابایت فضا نیاز هست، اگر شما بخواهید چنین عکسی را به دوستتان ایمیل کنید مدت زمان بسیار زیادی طول می کشد. برای حل چنین مشکلی بایداز فشرده سازی یا کاهش اندازه عکس استفاده شود. امروز با ۱۰ تا از بهترین سایت های فشرده سازی آشنا خواهید شد.

سایت های تغییر و کاهش دهنده حجم عکس آنلاین

کاهش حجم عکس PNG آنلاین در Squoosh گوگل

سایت Squoosh گوگل یکی از سرویس های آنلاین و البته رایگانی است که شما به کمک آن می توانید حجم عکس های PNG، JPEG، BMP، WebP خود را کاهش دهید. نحوه کار با این سرویس بسیار ساده است. وارد سایت Squoosh شوید تا با صفحه ای مانند زیر روبرو شوید. در اینجا شما می توانید عکستان را از سیستم بکشید و در سایت رها کنید و یا اینکه Select an image را انتخاب کنید و به مسیری سیستمی که عکس را در آنجا انتخاب کرده اید بروید و عکس خود را انتخاب کنید.

کاهش حجم عکس PNG آنلاین در Squoosh

عکس آپلود می شود و در صفحه دیگری مانند زیر به شما نمایش داده می شود. در سمت چپ و در قسمت پایین شما می توانید حجم اصلی عکس را مشاهده کنید و در سمت راست و قسمت پایین می توانید میزان فشردگی عکس را مشاهده کنید. در این قسمت سایت به صورت خودکار کار کاهش حجم تصویر را برای شما انجام داده است اما اگر به فشرده سازی بیشتری احتیاج دارید ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

کاهش حجم عکس PNG آنلاین در Squoosh

کادر سمت راست به صورت بزرگتر در تصویر زیر مشاهده می فرمایید. در زیر بخش Compress شما می توانید فرمت های مورد نظر خود را انتخاب کنید. براساس فرمت های انتخاب شده اسلایدرهایی نمایش داده می شود، هر چقدر که شما نوار لغزنده را به سمت راست بکشید کیفیت عکستان بهتر می شود و این موضوع در حجم فایل هم تاثیر خواهد گذاشت به عبارت دیگر حجم عکستان افزایش پیدا می کند اما اگر این اهرم را به سمت چپ بکشید کیفیت عکس کمتر و اندازه فایل کمتر خواهد شد. بهترین حالت همانی است که خود سیستم برای شما تعیین می کند اما شاید نظر شما چیز دیگری باشد. برای تغییر اندازه عکس هم کافی است که چک باکس Resize را کلیک کنید و در کادر Width و Height اندازه های دلخواه خود را وارد کنید.

کاهش حجم عکس PNG آنلاین در Squoosh

بعد از اعمال تغییرات می توانید با کلیک روی مربع آبی که یک علامت فلش رو به پایین را دارد و در سمت راست – پایین قرار گرفته است عکس نهایی خود را دانلود کنید.

کاهش حجم تصاویر در سایت Compressnow

سایت Compressnow یکی از سرویس هایی است که به شما اجازه می دهد به راحتی عکس هایی که فرمت JPG, JPEG, GIF, PNG دارند و حداکثر دارای اندازه ۹ مگابایت هستند را فشرده کنید. جالب است بدانید که بعد از ۳۰ دقیقه عکس های شما از سرور پاک خواهند شد و دیگر لازم نیست نگران عکس هایتان باشید. برای استفاده از این کاهش دهنده حجم عکس آنلاین وارد سایت شوید تا صفحه ای مانند زیر به شما نمایش داده شود. حالا می توانید ۱ تا ۱۰ عکس را داخل سایت بکشید و یا از سیستم انتخاب کنید.

کاهش حجم تصاویر در سایت Compressnow

بعد از انتخاب عکس دکمه Upload Image را کلیک کنید، اهرمی که در بالا و وسط صفحه قرار گرفته است را تنظیم کنید و دکمه Compress now را کلیک کنید. در سمت راست شما می توانید میزان کاهش حجم عکس را مشاهده کنید. برای دانلود عکس روی لینک مشکی Download کلیک کنید.

کاهش حجم تصاویر در سایت Compressnow

کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در Compressor

سایت Compressor یک ابزار آنلاین قدرتمند برای کاهش حجم و فشرده سازی عکس است که به شما اجازه می دهد کیفیت بالای تصاویر خود را به همان صورتی که هست حفظ کنید. در این سایت فرمت های JPEG، PNG، GIF و SVG پشتیبانی می شود و اندازه فایل ۱۰ مگابایتی ساپورت می شود. بعد از ورود به سایت با صفحه زیر مواجه خواهید شد، عکس را انتخاب کنید و یا اینکه بکشید. در بالای صفحه Lossless یا Lossy عکس را انتخاب کنید.

کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در compressor

سیستم به صورت خودکار کار فشرده سازی عکس را انجام می دهد. اگر کیفیت عکس اصلی مناسب نباشد شما شاید هیچگونه کاهش حجمی نخواهید بود. با کلیک روی DOWNLOAD YOUR FILE می توانید عکس را در سیستم ذخیره کنید، با کلیک روی SAVE TO DRIVE می توانید عکس را در گوگل درایو ذخیره کنید، با کلیک SAVE TO DROPBOX می توانید عکس را در دراپ باکس ذخیره کنید و با انتخاب Compress another picture می توانید عکس دیگری را برای کم کردن حجم انتخاب کنید.

کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در compressor

کاهش حجم عکس در سایت Imagecompressor

نحوه کار با سایت Imagecompressor هم بسیار ساده است. شما وارد سایت می شوید عکسی که قصد فشرده سازی آن را دارید را آپلود می کنید و به صورت خودکار فشرده سازی انجام می شود.

کاهش حجم عکس در سایت Imagecompressor

اسکرول را به سمت پایین بکشید تا با اهرمی مانند زیر روبرو شوید. همانطور که ملاحضه می فرمایید اهرم در ست راست شماست با بالا کشیدن اهرم کیفیت عکس شما بالا می رود و با پایین کشیدن اهرم کیفیت عکس شما کاهش پیدا می کند. برای اینکه ببینید با زوم کردن عکستان پیکسل پیکسل می شود یا نه کافیست دکمه وسط ماوستان را بچرخانید تا عکس زوم شود. بعد از انجام تنظیمان روی دکمه دانلود کلیک کنید تا عکس روی سیستم ذخیره شود.

کاهش حجم عکس در سایت Imagecompressor

تغییر سایز و فرمت عکس آنلاین در Reduceimages

سایت Reduceimages یکی دیگر از سرویس های آنلاینی است که به شما اجازه می دهد به طور رایگان سایز و فرمت عکس را تغییر دهید. وارد سایت شوید و عکس خود را آپلود کنید.

تغییر سایز و فرمت عکس آنلاین در Reduceimages

اسکرول را کمی پایین بکشید. حالا در کادرهای مربوط به طول و عرض اندازه دلخواه خود را وارد کنید، در قسمت Final Format فرمت فایل هایی خود را انتخاب کنید، در قسمت Quality کیفیت عکس خود را به صورت درصد وارد کنید و در قسمت Background color رنگ پس زمینه عکس را انتخاب کنید و در نهایت دکمه Resize را کلیک کنید.

تغییر سایز و فرمت عکس آنلاین در Reduceimages

برای تغییر سایز عکس در ویندوز می توانید از ۵ روشی که قبلا در انزل وب آموزش دادیم استفاده کنید.

تغییر سایز و فشرده سازی آنلاین عکس در Simpleimageresizer

در سایت Simpleimageresizer شما امکان تغییر و فشرده سازی عکس را دارید بعد از اینکه وارد سایت شدید دکمه Select Image را انتخاب کنید و عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید، حالا دو گزینه در اختیار دارید Percentage و Dimensions که شما برحسب درصد یا بعد میزان کاهش حجم عکس را مشخص می کنید. اهرمی هم که در پایین این دو گزینه قرار گرفته است مقدار فشرده سازی عکس را مشخص می کند. بعد از انجام این کارها دکمه Resize را کلیک کنید.

تغییر سایز و فشرده سازی آنلاین عکس در Simpleimageresizer

پردازشی انجام می شود و در نهایت لینک دانلود در اختیار شما قرار داده خواهد شد. این سایت دارای برنامه اندروید نیز می باشد که در صورت تمایل می توانید دانلود کنید.

تغییر سایز و فشرده سازی آنلاین عکس در Simpleimageresizer

از ۱۰ تا از بهترین سایت های تغییر سایز عکس آنلاین بدون افت کیفیت استفاده کنید.

کاهش حجم عکس JPG و PNG به صورت آنلاین و در سرویس Imageresize

برای کم کردن حجم عکس در سایت Imageresize شما می توانید یک عکس را از سیستم و یا که از اینترنت انتخاب کنید، از طریق صفحه زیر عکس خود را آپلود کنید.

کاهش حجم عکس به صورت آنلاین و در سرویس Imageresize

حالا می توانید عکس را برش بزنید، بچرخانید، میزان تغییر سایز عکس برحسب درصد را انتخاب کنید، میزان کیفیت عکس را تعیین کنید و فرمت نهایی (فرمت JPG یا PNG) را انتخاب کنید و در نهایت دکمه Resize image را کلیک کنید.

کاهش حجم عکس به صورت آنلاین و در سرویس Imageresize

سایت کم کردن حجم عکس Picresize

سایت Picresize هم تقریبا مشابه با سایت Imageresize عمل می کند. عکس مورد نظر خود را برای کاهش حجم آپلود کنید.

سایت کم کردن حجم عکس Picresize

حالا می توانید عکس را به صورت ۹۰ درجه بچرخانید، درصد کاهش سایز عکس را وارد کنید، به عکستان افکت بدهید، یکی از فرمت های خروجی JPEG، PNG، GIF را انتخاب کنید و در نهایت کیفیت عکس را مشخص کنید.

سایت کم کردن حجم عکس Picresize

روش های افزایش کیفیت عکس در گوشی اندروید را بررسی بفرمایید.

فشرده سازی عکس JPG در سایت Resizeimage

شاید بتوان گفت که سایت Resizeimage ترکیبی از گزینه هایی که در سایت های بالا وجود داشت را ارائه می دهد، عکس را انتخاب می کنید و عکس را برش می زنید، می چرخانید، تغییر اندازه می دهید، فرمت خروجی را انتخاب کنید، عکس را بهینه سازی کنید و کیفیت خود را تعیین کنید.

فشرده سازی عکس JPG در سایت Resizeimage

Kraken یک کاهش دهنده حجم عکس آنلاین

سایت kraken گرچه ظاهر خوبی ندارد اما با گزینه هایی که در اختیار شما قرار می دهد می تواند حجم عکس شما را کاهش دهد. شما می توانید از درایپ باکس یا گوگل درایو عکس خود را آپلود کنید و یا اینکه به صورت فایل ZIP عکس را آپلود کنید. در این سایت شما کیفیت عکس را از ۱ تا ۱۰۰ می توانید تعیین کنید.

kraken یک کاهش دهنده حجم عکس آنلاین

در آخر پیشنهاد می کنیم از ۴ روش سریع برای بهینه سازی و کاهش حجم عکس استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما از بین سایت هایی که ما امروز در انزل وب به شما معرفی کردیم کدامیک بهترین فشرده ساز عکس است؟ آیا این برنامه ها توانسته اند با موفقیت اندازه عکس شما را کاهش دهند؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • علی ( ارمیا ) says:

    سلام . خیلی خیلی ممنون . برای بارگذاری عکسهام مشکل داشتم که از طریق سایت شما مشکلم حل شد . بازهم ممنونم و امیدوارم دراین مسیر خدمات سالم نرم افزاری موفق و پیشرو باشید .

  • سحر says:

    عالی بود

  • Ali says:

    خیلی خوب بود

  • NANAZ says:

    سلام سایت شما چند هفته پیش رتبه اول بود
    الان رتبه ۴ شده و من بعد از بررسی متوجه شدم مقاله شما خیلی به درد بخور تره
    خواستم بگم یه آپدیتی چیزی کنید تا دوباره رتبه اول شید :]
    من بخاطر کارم زود به زود میام اینجا

  • احمد says:

    خیلی عالی بود . خیلی ممنون . من از سایت https://compressor.io که معرفی کردید استفاده کردم . اجر شما با خدا . زنده و سلامت ، پیروز و پر روزی باشید .

  • aziiiii says:

    عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بودددددددددددددددددددددددد..واقعا ممنون.خیلی کارم لنگ بود و الان لازمش داشتم برای مدرک دانشگاممممممم.مرسییییییییییییییییییییییییییی

  • فاطمه says:

    عاااالیی بود. ممنون از اینکه دانش خودتون رو رایگان در اختیار دیگران میگذارید. انشاءألله روزی تون چندبرابر بشه.

  • Khaled Developer says:

    لطفا سایت زیر هم اضافه کنید
    https://tinypng.com/
    عکس من رو تا ۹۴ درصد بدون افت کیفیت حجمش رو کم کرد
    عکس رو خودم تو فتوشاپ درست کرده بودم
    حجمش هم ۲ و نیم بود
    خلاصه ۲ دقیقه صبر کردم دیدم چه کرد!!
    شما هم امتحان کنید و در سایت خود درج کنید

    با احترام
    Khaled Developer

    • pari says:

      سلام. این اطلاعات جایی درج نمیشن؟ من شناسنامه و… را ارسال کردم که حجمش کم شه. الان نگرانم):