رفع مشکل قطع شدن و وصل شدن به هات اسپات آیفون

۱۵ روش رفع مشکل قطع شدن و وصل شدن به هات اسپات آیفون

وجود اینترنت در همه جا، اکنون به مسئله مهمی تبدیل شده است. شما می توانید با استفاده از هات اسپات آیفون (iPhone Personal Hotspot) اینترنت گوشی اپل خود را با سایر دستگاه ها به اشتراک بگذارید. اما مسئله همیشه به خوبی پیش نمی رود و گاهی مشکلاتی در حین اتصال به وجود می آیند. امروز در انزل وب روش رفع مشکل قطع شدن و وصل شدن به هات اسپات آیفون را بررسی و مرور خواهیم کرد.

حل مشکل اتصال و هات اسپات نشدن آیفون (iPhone Hotsopot)

How to Fix iPhone Personal Hotspot Not Working Issue

هات اسپات آیفون راه مناسبی برای اشتراک گذاری اینترنت است. تعداد زیادی از کاربران بدون مشکل خاصی از این قابلیت استفاده می کنند اما گزارش هایی هم وجود دارد که برخی کاربران در استفاده از این سرویس دچار مشکل شده اند. گاهی وجود دلایل مختلف می تواند باعث قطع شدن هات اسپات و ایجاد مشکل برای اتصال شوند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا روش های رفع مشکلات هات اسپات آیفون را معرفی کنیم.

بررسی نسخه سیستم عامل اپل

توجه داشته باشید که این قابلیت روی iOS 8.1 به بعد ارائه شد و اگر نسخه سیستم عامل آیفون شما قدیمی تر است، این ویژگی را نخواهید داشت. این ابزار به طور کلی برای گوشی های آیفون ۵ و جدیدتر در دسترس است.

مشکل اتصال هات اسپات نشدن آیفون

Hotspot آیفون از رادیوی بلوتوث و وای فای گوشی شما استفاده می کند و باید آن ها را بدون مشکلی فعال کند. اما گاهی آن ها فعال نمی شود. بنابراین بهتر است این موارد را پس از روشن کردن هات اسپات، به صورت دستی فعال کنید. برای این کار با بالا کشیدن انگشت از پایین صفحه، Control Center را باز کنید. سپس WiFi و Bluetooth خود روشن کنید.

مشکل اتصال هات اسپات نشدن آیفون

مشکل وصل نشدن هات اسپات iOS 10 و..

ریستارت کردن آیفون یک راه حل سریع و آسان برای حل مشکل قطع شدن هات اسپات ایفون است. گوشی را خاموش کنید و سپس مجدد اقدام به روشن کردن آن کنید. اگر آیفون ۷ یا ۷ پلاس دارید، می توانید از روش نگه داشت دکمه پاور به همراه صدای زیاد اقدام به ریستارت گوشی کنید. در سایر مدل های آیفون هم این کار با نگه داشتن دکمه پاور به همراه هوم امکان پذیر می باشد.

فعال سازی Cellular Data برای حل مشکل وصل نشدن هات اسپات آیفون

گاهی کاربران با فعال کردن هات اسپات، روشن کردن اینترنت سیمکارت یا Cellular Data را فراموش می کنند. به تنظیمات بروید و وارد قسمت Cellular شوید. سپس Cellular Data را انتخاب کنید و چک کنید که سویچ اینترنت سیمکارت روی حالت فعال و روشن باشد. در ضمن اینترنت خود را هم چک کنید. ممکن است اینترنت شما قابل اتصال نباشد که در این صورت باید با اپراتور سیم کارت خود تماس بگیرید.

حل مشکل وصل نشدن هات اسپات آیفون

رفع مشکل اتصال به هات اسپات آیفون به دلیل تنظیمات APN

همانطور که اشاره کردیم، ممکن است مشکل از اینترنت سیم کارت شما هم باشد که غیر فعال است. برای چک کردن این موضوع تنظیمات APN را هم بررسی کنید. به تنظیمات رفته وارد قسمت Cellular > Cellular Data Options > Cellular Data Network شوید. شما اکنون می توانید تنظیمات APN را بررسی کنید که درست باشد. اگر لیست خالی مقابل شما قرار دارد با اپراتور سیمکارت تماس بگیرید تا تنظیمات را برای شما ارسال کند.

رفع مشکل وصل نشدن به هات اسپات آیفون به دلیل تنظیمات APN

پوشش شبکه برای اتصال به اینترنت و هات اسپات آیفون

وضعیت آنتن دهی روی اتصال به اینترنت تاثیر دارد. اگر سیگنال آنتن شما خیلی ضعیف است، ممکن است نتوانید به اینترنت با وجود سالم بودن تنظیمات متصل شوید و در نتیجه هات اسپات شما هم کار نخواهد کرد. سعی کنید موقعیت خود را تغییر دهید تا سیگنال مناسبی دریافت کنید.

اگر مشکل پریدن آنتن هم دارید، مطلب رفع مشکل No Service آیفون را مطالعه نمایید.

Reset Network Settings برای رفع مشکل هات اسپات در iOS 12 و..

گاه خراب بودن تنظیمات می تواند ریشه همه مشکلات باشد. به مسیر Settings > General > Reset > Reset Network Settings بروید تا تمام تنظیمات مربوط به اینترنت شما ریست شود. با انجام این کار ممکن است وجود مشکلات احتمالی به دلیل تنظیمات نادرست رفع شود.

توجه داشته باشید که با این روش تمامی اطلاعات مربوط به رمز عبور وای فای و تنظیمات APN و.. حذف می شود. پس از اتمام عملیات گوشی را ریستارت کنید و مجدد تنظیمات APN را برای اتصال به اینترنت وارد کنید.

Network Settings برای رفع مشکلات هات اسپات آیفون

وجود مشکل در سایر دستگاه ها برای اتصال به هات اسپات آیفون

همیشه مشکل در هات اسپات آیفون شما نیست! به همین دلیل در دستگاه هایی که می خواهید به هات اسپات متصل شوید، اقدام به ریستارت کردن کنید. سپس در صورت امکان درایور های WiFi و.. را آپدیت کنید و مجدد اتصال را چک کنید.

آپدیت کردن سیتم عامل آیفون برای رفع مشکل هات اسپات نشدن

مشکلات موجود در سیستم عامل نیز گزینه دیگر است که مشکل ساز است. گوشی خود را از نظر وجود آپدیت برای سیستم عامل چک کنید و آن را به آخرین نسخه موجود iOS ارتقا دهید.

همینطور اگر سیستم عامل شما آپدیت نمی شود، پیشنهاد می کنیم مطلب ۲۰ روش حل مشکل آپدیت نشدن iOS و برنامه ها را مطالعه کنید.

مشکل در هات اسپات آیفون با USB

در این شرایط برای رفع مشکل وصل نشدن هات اسپات آیفون به لپ تاپ، اولین کار آپدیت کردن آیتونز به آخرین نسخه است. اگر مشکل حل نشد کابل دیگری را هم امتحان کنید. سپس به قسمت Preferences > Network در برنامه بروید و اگر گوشی خود را درلیست نمی بینید، با کلیک روی علامت + آن را اضافه کنید.

مشکل در هات اسپات آیفون با USB

در صورت وجود گوشی، آن را انتخاب کنید و روی علامت چرخ دنده کلیک کنید و گزینه Make Service Inactive را بزنید و روی Apply کلیک کنید.

مشکل در هات اسپات آیفون با USB

سپس مجدد به همین قسمت رفته و این بار Make Service Active را انتخاب و Apply را بزنید. در ضمن انتخاب گزینه Trustدر زمان مشاهده پیام روی گوشی را فراموش نکنید.

مشکل در هات اسپات آیفون با Bluetooth

ابتدا مطئن شوید که دو دستگاه با هم Pair شده باشند. سپس بلوتوث را در هر دو دستگاه خاموش و روشن کنید. همچنین اگر دو دستگاه قبلا با هم Pair بوده اند، آن ها را Unpair کنید و مجدد عملیات Pair را تکرار کنید. برای این کار به تنظیمات و بلوتوث بروید. سپس روی دستگاه مورد نظر تاچ کنید و Unpair یا Forget this Device را بزنید. این کار را تنظیمات بلوتوث مک و ویندوز هم می توانید انجام دهید.

تغییر نام گوشی برای رفع مشکل اتصال به هات اسپات

به تنظیمات قسمت General بروید و وارد About شوید. سپس روی Name تپ کنید. یک نام جدید انتخاب کنید و مجدد تست کنید.

تغییر نام گوشی برای رفع مشکل اتصال به هات اسپات

خاموش و روشن کردن حالت هواپیما برای رفع مشکل هات اسپات iOS 11 و..

روش دیگر که برای کاربران iOS 11.3 گاهی کار می کند، فعال کردن حالت هواپیما است. پس از گذشت چند لحظه دوباره آن را خاموش کنید.

خاموش و روشن کردن حالت هواپیما

همچنین اگر مشکل کارنکردن تاچ دارید، مطالعه مطلب روش رفع مشکل کار نکردن تاچ آیفون را فراموش نکنید.

استفاده از سایر روش های اتصال به هات اسپات

اگر حالت وای فای برای گوشی شما کار نمی کند، اتصال از طریق سایر روش ها مانند بلوتوث و کابل USB را تست کنید.

استفاده از سایر روش های اتصال به هات اسپات

ریست کردن آیفون

در نهایت اگر هیچ کدام از راه حل ها جواب نداد، مجبور به تست راه حل ریست کردن آیفون هستید. آموزش ریست آیفون قبلا در انزل وب آموزش داده شده است. پس از بکاپ گرفتن از اطلاعات، می توانید این روش را هم امتحان کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های رفع مشکل عدم اتصال به هات اسپات آیفون را آموزش دادیم. شما با کدام روش مشکل خود را رفع کردید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خو در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما تخصصی حل مشکل هات اسپات آیفون (iOS)
راهنما تخصصی حل مشکل هات اسپات آیفون (iOS)
آموزش 2 روش فعال سازی و ساخت هات اسپات در ویندوز 11
آموزش ۲ روش فعال سازی و ساخت هات اسپات در ویندوز ۱۱
آموزش کامل 20 روش حل مشکل هات اسپات ویندوز 10
آموزش کامل ۲۰ روش حل مشکل هات اسپات ویندوز ۱۰
آموزش 13 روش حل مشکل Hotspot یا هات اسپات آیفون
آموزش ۱۳ روش حل مشکل Hotspot یا هات اسپات آیفون

نظرات

  • امیر says:

    درود و سلام
    مشکل قطع شدن هات اسپات گوشی من پس از چند دقیقه به طور خود به خودی را دیگر دوستان هم دارند و اینجا نوشته‌اند. اما کسی پاسخ نداده است.

  • Ali says:

    من به هات اسپات ایفون وصل میشم اما بعد ی مدت خودش قطع میکنه باید چیکار کنم؟؟؟؟

  • سولی رمضانی says:

    سلام گوشی آیفون من به نقطه اتصال گوشی دیگه وصل نمیشه یعنی یک ثانیه وصل میشه بعد سریع قطع میشه یه موقعهایی هم اصلا وصل نمیشه چیکار باید کرد؟

  • احمد says:

    خیلی مقاله کاملی بود
    ممنون

    • Farnaz says:

      سلام، من با گوشیم هات اسپات میکنم فقط چنددقیقه متصل میشه و هى قطع میشه مجدد باید روشن خاموش کنم هات اسپات گوشیم رو ک وصل بشه هر دو سه دقیقه قطع میشه مجدد باید وصلش کنم؛ قبل از این ٧پلاس بود گوشیم هیچ مشکلى نداشتم و شبانه روزى وصل بودم و حتى با گوشى صحبت هم میکردم قطع نمیشد ولى الان ١٣پرومکس گرفتم و اصلا متصل نمیمونه ممنون میشم راهنماییم کنین!

  • نادری says:

    سلام.من وقتی هات اسپات رو فعال میکنم و دستگاهی به گوشیم کانکت میشه دیگه خود گوشیم ابنترنت نداره.یعنی مثلا لپ تاپم‌داره از اینترنت گوشی استفاده میکنه ولی با خود گوشیم ماری نمیدونم انجام بدم با اینترنت.نه واتس اپ و غیره اپ دیت میشه نه سافاری باززمیشه.مشکل چیه؟

    • شیدا says:

      سلام
      یک دور reset network setting انجام بدید و دوباره کادر ها رو به جز MMS با توجه به اپراتور تلفن همراهتون پرکنید.

  • مینا says:

    من به هات اسپات ایفون وصل میشم اما بعد ی مدت خودش قطع میکنه باید چیکار کنم؟؟؟؟

  • sama says:

    وای خدا خیرتون بده ایشالا مشکل چند ماهه من با راهنمایی شما برطرف شد ممنونم