آموزش کامل تصویری کار با اسکایپ در کامپیوتر

آموزش کامل تصویری کار با اسکایپ در ویندوز کامپیوتر

برنامه اسکایپ به عنوان یکی از بهترین برنامه های چت و تماس آنلاین صوتی و تصویری در دنیا فعال، محبوب و در حال استفاده است. دانستن چگونگی استفاده از این برنامه، به شما کمک می کند تا با چند کلیک بتوانید بدون داشتن شماره تلفن شخصی، با او تماس تصویری با کیفیت HD و رایگان بگیرید! امروز در انزل وب روش تصویری کار با اسکایپ در کامپیوتر را آموزش می دهیم.

آموزش نحوه تنظیمات و نصب اسکایپ (Skype) در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۸.۱

How to Use Skype in Windows 10 Computer

برنامه اسکایپ محصولی از شرکت مایکروسافت است به صورت مناسب به شما امکان ارسال و دریافت پیام متنی، مکالمه صوتی و تصویری و.. را می دهد. کار با اسکایپ ساده است و به راحتی می توانید از آن استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که اسکایپ از تلفن همراه و کامپیوتر تا کنسول Xbox و اسمارت واچ ها در دسترس است و ما این آموزش را بر اساس استفاده در ویندوز کامپیوتر آموزش می دهیم. در سایر پلتفرم ها هم روش ها با درصد بالایی مشابه هم و این آموزش هستند.

آموزش ثبت نام در اسکایپ و نصب اسکایپ ویندوز ۱۰ ، ۸ و..

پیش از هرکاری ابتدا باید Skype را دانلود کنید و در آن ثبت نام کنید. برای دانلود به سایت Skype بروید و روی دکمه آبی Get Skype کلیک کنید. با این کار اپ استور ویندوز باز می شود و برنامه را خواهید دید. البته خودتان هم به طور مستقیم با سرچ نام اسکایپ در اپ استور ویندوز می توانید آن را با زدن دکمه Get نصب کنید.

آموزش ثبت نام در اسکایپ

پس از نصب اسکایپ روی کامپیوتر می توانید با سرچ در استارت اسکایپ را پیدا کنید و آن را اجرا نمایید. (می توانید میانبر این برنامه را به صفحه دسکتاپ اضافه کنید و یا آن را در استارت و تسکبار پین کنید) اگر شما قبلا حساب کاربری Skype را داشته اید می توانید با وارد کردن نام، شماره تلفن یا ایمیل وارد اکانت خود شوید. در غیر این صورت برای ساخت اکانت جدید روی Create a new account کلیک کنید.

آموزش ثبت نام در اسکایپ

سپس با استفاده از ایمیل و یا شماره تلفن خود اکانت جدید بسازید. پس از وارد کردن اطلاعات مورد نظر مانند ایمیل و یک پسورد برای اکانت خود، روی next کلیک کنید.

آموزش ثبت نام در اسکایپ

در مرحله بعدی باید اطلاعات بیشتری را وارد کنید.

  • در قسمت Age سن خود را وارد کنید.
  • در قسمت Name نام خود را وارد کنید.
  • در قسمت Location هم محل زندگی خود را انتخاب کنید.

پس از وارد کردن اطلاعات مراحل را ادامه دهید تا یک کد تایید برای ایمیل یا شماره شما ارسال شود. آن کد را هم وارد کنید و در صورت نیاز کد CAPTCHA را هم وارد کرده و در نهایت روی Create Account بزنید. توجه داشته باشید که در صورت مشاهده پیام مبنی بر اجازه دادن برای استفاده میکروفون، اسپیکر و وب کم در این بنرامه، با زدن Allow اجازه را صادر کنید.

آموزش ثبت نام در اسکایپ

نحوه جستجوی افراد در اسکایپ

زمانی که وارد اسکایپ شوید، اگر مخاطبی در حساب مایکروسافت خود داشته باشید، می توانید آن ها را به اسکایپ اضافه کنید. در غیر این صورت می توانید در جعبه جستجو در سمت چپ و بالای صفحه نام واقعی، نام اسکایپ و یا آدرس ایمیل دوستان، آشنایان و اقوام مورد نظر خود را وارد و سرچ کنید.

پیدا کردن دوستان و آشنایان در اسکایپ

در صورت پیدا کردن چند نام مشابه، می توانید با کلیک روی پروفایل آن ها، عکس و اطلاعات را چک کنید تا دوست خود را پیدا کنید. در اسکایپ با هر کسی که چت کنید یا تماس داشته باشید، خودکار به مخاطب های شما اضافه می شود.

توجه کنید اگر کاربر ویندوز ۱۰ نمی باشید قابلیت دریافت مستقیم اسکایپ از استور ویندوز را ندارید پس فایل نصبی مخصوص سایر ورژن های ویندوز را از سایت اسکایپ دانلود و نصب کنید. کار با اسکایپ سایر ورژن های ویندوز نیز تقریبا مشابه نسخه ویندوز ۱۰ میباشد.

 دریافت مستقیم اسکایپ

همچنین اگر قصد دارید دو نسخه از اسکایپ را روی کامپیوتر خود استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش نصب و اجرای همزمان چند نسخه از برنامه مثل اسکایپ و.. در کامپیوتر را مطالعه نمایید.

 Text Chats یا چت در اسکایپ

برای چت کردن در اسکایپ نام شخص مورد نظر در قسمت مخاطبان که آیکن آن در بالای پنجره مشخص شده است، پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. همچنین در لیست مکالمه های اخیر که در سمت چپ برنامه هم وجود دارند، می توانید شخص را انتخاب کنید و صفحه گفتگو در سمت راست برنامه باز می شود.

 Text chats یا چت در اسکایپ

برای ارسال پیام، متن خود را در باکس Type a message در پایین پنل مکالمه تایپ کنید و روی نماد Send کلیک کنید.

Voice calls یا تماس صوتی در اسکایپ

برای برقراری تماس صوتی در اسکایپ، ابتدا مطمئن شوید که میکروفون و بلندگوی کامپیوتر یا هدفون شما آماده هستند و درصورت نیاز آن ها را وصل کنید. سپس روی منوی سه نقطه در بالای پنجره کلیک کنید و به تنظیمات یا Settings بروید. سپس در بخش های Speakers و Microphone، اگر از خود دستگاه استفاده می کنید Default device را بزنید و در غیر اینصورت میکروفون و اسپیکر خود را انتخاب کنید.

Voice calls یا تماس صوتی در اسکایپ

با کلیک روی Test audio هم می توانید صدا را تست کنید.

Voice calls یا تماس صوتی در اسکایپ

سپس مخاطب را انتخاب کنید. (این کار همانند روش گفته شده در قسمت چت می باشد) پس از آن روی آیکن آبی تلفن در گوشه سمت راست و بالای برنامه کلیک کنید. اگر فرد آنلاین باشد و اسکایپش باز باشد، تماس شما به او نشان داده می شود که با قبول کردن شخص مقابل، تماس صوتی برقرار می شود.

Voice calls یا تماس صوتی در اسکایپ

اگر هم کسی با شما تماس گرفت، برای قبول تماس همانند تلفن همراه روی نماد سبز تلفن بزنید و در غیر اینصورت یا زدن نماد تلفن قرمز، تماس را کنسل خواهید کرد.

Video calls یا تماس تصویری در اسکایپ

تماس تصویری در اسکایپ یکی دیگر از محبوب ترین قسمت های این برنامه است. ابتدا طبق روش مشابه تست میکروفون و بلندگو، وب کم خود را هم در همان قسمت انتخاب و با فعال کردن Test video تصویر آنلاین خود توسط وب کم را ببینید و بررسی کنید.

Video calls یا تماس تصویری در اسکایپ

حال می توانید مخاطب مورد نیاز را انتخاب کنید و روی نماد آبی دوربین که مشخص شده است کلیک کنید تا تماس تصویری برقرار شود. علاوه بر آن می توانید یک تماس صوتی هم بگیرید و در ان با زدن دکمه دوربین، تماس را تصویری کنید. شما تصویر مخاطب را در قسمت اصلی برنامه خواهید دید و یکی تصویر مینیاتوری از شما در گوشه صفحه قرار می گیرد.

Video calls یا تماس تصویری در اسکایپ

اگر به هردلیلی قصد چت وسط تماس را هم دارید، با کلیک روی نماد چت در گوشه پنجره در بالا و سمت راست، می توانید در کنار تماس چت هم کنید.

Video calls یا تماس تصویری در اسکایپ

در پایان با زدن دکمه قرمز گوشی، قادر خواهید بود تماس را قطع کنید.

اگر از تماس تصویری راضی نبودید و قصد ایجاد تماس تصویری گروهی با اینستاگرام را دارید، مطالعه مطلب آموزش کامل استفاده از تماس تصویری گروهی در اینستاگرام هم می تواند برای شما مفید باشد.

خارج شدن از اکانت اسکایپ

در پایان اگر بخواهید به طور کامل اکانت خود را در برنامه ببیندید، روی پروفایل خود کلیک کنید و گزینه Sign Out را بزنید تا از اکانت خود در برنامه خارج شوید.

خارج شدن از اکانت اسکایپ

سیستم و سرعت اینترنت مورد نیاز اسکایپ

ممکن است کیفیت و یا سرعت مناسبی در اسکایپ نداشته باشید که این موضوع مستقیما به اینترنت شما مرتبط است. از لحاظ سخت افزاری، حداقل یک کامپیوتر با پردازنده Core 2 Duo 1.8 GHz به بالا قادر به اجرای این برنامه خواهد بود. برای تماس صوتی شما نیاز به حداقل اینترنت با سرعت ۱۰۰ kbps (برای دانلود و آپلود) دارید. برای تماس صوتی گروهی هم حداقل سرعت دانلود ۴Mbps و آپلود ۵۱۲kbps نیاز است. در تماس های تصویری هم هر چه سرعت بالاتری داشته باشید، تماس روان تر و تصویر با کیفیت تری خواهید داشت.

در پایان اگر از طرفداران شبکه های اجتماعی هستید و قصد نصب واتساپ را هم در کامپیوتر خود دارید، مطالعه مطلب آموزش تصویری استفاده و نصب واتساپ روی کامپیوتر را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش نصب و استفاده از واتساپ در ویندوز را آموزش دادیم. چنانچه از دستگاه دیگری استفاده می کنید، اقدامات مشابهی را باید انجام دهید. نظر شما راجب اسکایپ و امکانات و کیفیت آن چیست؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش برقراری تماس گروهی در اسکایپ
آموزش برقراری تماس گروهی در اسکایپ
آموزش 12 روش حل مشکل اجرا و باز نشدن اسکایپ در ویندوز
آموزش ۱۲ روش حل مشکل اجرا و باز نشدن اسکایپ در ویندوز
آموزش ساخت ، تغییر و تنظیم آیدی اسکایپ در گوشی و کامپیوتر
آموزش ساخت ، تغییر و تنظیم آیدی اسکایپ در گوشی و کامپیوتر
آموزش 5 روش شیر اسکرین و اشتراک گذاری صفحه در اسکایپ
آموزش ۵ روش شیر اسکرین و اشتراک گذاری صفحه در اسکایپ

نظرات

  • آینا راداکبری says:

    عالی بود تشکر

  • اصغر says:

    آموزشتان عالی بود سپاسگزارم

  • جوکر says:

    عااااالی بود ممنونم

  • yousef farahi says:

    بسیار عالی بود..تشکر و سپاس

  • فاطمه says:

    سلام ممنونم ازآموزشتان میخواستم بپرسم که چجوری میشه وقتی که توی یک گروه باهمه به صورت همزمان تماس تصویری داشته باشم؟

  • سهراب روشن آبادی says:

    با امتنان از اطلاعات جامعی که در این بخش به اشتراک نهاده اید، سئوال اینجانب این است که در اسکایپ لب تابم گزینه میکرفن برای ضبط صوت مشاهده ننموده ام در صورتی که در موبایلم زمانی که اسکایپ داشتم و به دلیل نامعلوم حذف شد گزینه میکرفن مشاهده و مورد استفاده قرار می گرفت. متمنی است در خصوص چگونگی دسترسی به میکرفن ضبط صورت راهنمائی فرمائید.