۱۲ تا از بهترین ترفند و برنامه های کاهش مصرف باتری اندروید

برنامه های کاهش مصرف باتری زیادی وجود دارند که پیدا کردن یکی از آنها که واقعا موجب صرفه جویی در انرژی مصرفی شود شاید کمی وقت گیر باشد به همین دلیل امروز در انزل وب ما سعی داریم چند مورد از بهترین ترفندها و برنامه کاهش مصرف باتری که در گوگل پلی استور وجود دارد را به شما معرفی کنیم.

بهترین برنامه باتری اندروید و ترفندهای کاهش مصرف زیاد باطری

Best Battery Saver Apps for Android Device

امروزه گوشی های هوشمند دارای پردازنده های قدرتمندتر و صفحه نمایش های بزرگتر شده اند. متاسفانه باتری های لیتیوم یون به اندازه ای پیشرفته ساخته نشده اند که برای روزها انرژی خود را حفظ کنند. برای اینکه ما به طول عمر باتری های خود کمک کنیم و از مصرف انرژی زیاد خودداری کنیم باید از بهترین برنامه های کاهش مصرف باتری اندروید و ترفندهای کاهش مصرف زیاد باطری استفاده کنیم تا بتوانیم از مصرف بیش اندازه شارژ و تخلیه شارژ باتری گوشی خود جلوگیری کنیم.

بهترین برنامه باتری اندروید و ترفندهای کاهش مصرف زیاد باطری

نسخه کامل برنامه های معرفی شده را میتوانید از منابع ایرانی دانلود کنید.

کاهش مصرف زیاد باتری در حالت استندبای با Amplify

Amplify در واقع یکی از برنامه هایی است که نیاز به روت دارد و عملکرد اصلی آن این است که Wakelock را شناسایی کند. Wakelock در واقع به برنامه هایی گفته می شود که مانع از به خواب رفتن گوشی شما می شود. این برنامه کمک می کند تا برنامه های Wakelock را شناسایی و متوقف کنید. شما می توانید برنامه ها، آلارم ها و سایر سرویس هایی که باعث تخلیه باتری می شوند را کنترل کنید. شما می توانید نسخه رایگان برنامه را دانلود کنید و همچنین یکی نسخه حرفه ای تر نیز با قیمت ۱۰ دلار دارد که ویژگی های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. Amplify قطعا یکی از برنامه های کاهش مصرف باتری عالی است.

کاهش مصرف زیاد باتری در حالت استندبای با Amplify

Greenify بهترین اپلیکیشن کاهش مصرف باتری اندروید

Greenify یکی از محبوبترین نرم افزارهای کاهش مصرف باتری اندروید است که برنامه هایی که باعث بیدار ماندن گوشی می شوند را شناسایی و غیرفعال می کند. این برنامه در هر دو دستگاه های روت شده و روت نشده کار می کند با این وجود در دستگاه های روت شده قابلیت های بیشتری را دریافت خواهید کرد. تمام قابلیت های موجود در این برنامه رایگان هستند و در صورت تمایل می توانید برای پشتیبانی از توسعه دهنده ۲.۹۹ دلار پرداخت کنید.

Greenify بهترین اپلیکیشن کاهش مصرف باتری اندروید

GSam Battery Monitor نرم افزار کاهش مصرف باتری اندروید

GSam Battery Monitor یکی دیگر از برنامه های کاهش مصرف باتری محبوب است. علاوه بر اینکه این برنامه می تواند باعث کاهش مصرف باتری شما شود بلکه به شما اطلاعاتی در مورد چگونگی تخلیه شدن باتری شما ارائه می دهد که می توانید از این اطلاعات برای بهبود عمر باتری خود استفاده کنید. به طور مثال شما می توانید برنامه های Wakelock، مدت زمان بیداری و حتی اطلاعات پردازنده و سنسور را مشاهده کنید. GSam در هر دوی دستگاه های روت شده و روت نشده کار خواهد کرد.

GSam Battery Monitor نرم افزار کاهش مصرف باتری اندروید

چگونه مصرف باتری گوشی را کاهش دهیم؟ با برنامه Servicely

Servicely از برنامه های کاهش مصرف باتری است که تنها در دستگاه های روت شده کار می کند. نحوه کار این برنامه به این صورت است که برنامه ها و سرویس هایی که در بک گراند اجرا می شوند را متوقف می کند به همین دلیل هم ممکن است نوتیفیکیشن های خود را با تاخیر دریافت کنید، بنابراین از این برنامه جلوگیری از مصرف زیاد باتری در حالت استندبای و.. به دقت استفاده کنید. شما می توانید نسخه پولی برنامه را با ۳.۴۹ دلار خریداری کنید.

چگونه مصرف باتری گوشی را کاهش دهیم؟ با برنامه Servicely

اپلیکیشن کاهش مصرف باتری اندروید Wakelock Detector

Wakelock Detector جزو بهترین برنامه های کاهش مصرف باتری است که همانطور که از نامش پیداست به تشخیص برنامه های Wakelock کمک می کند و شما می توانید فهرستی از تمام برنامه هایی که باعث بیدار ماندن گوشی می شوند را پیدا کنید و شما می توانید این برنامه ها را حذف کنید و جایگزین های مناسبی را نصب کنید. Wakelock Detector در برنامه های روت شده کار خواهد کرد و نسخه پولی آن دارای قیمت ۱.۹۹ دلار می باشد.

Wakelock Detector - بهترین اپلیکیشن کاهش مصرف باتری اندروید

صرفه جویی در مصرف باتری اندروید توسط Pixoff

شما می توانید از طریق برنامه هایی مانند Pixoff به صورت دستی پیکسل های صفحه نمایش گوشی خود را غیرفعال کنید. البته این کار را هنگام تماشای فیلم های HD انجام ندهید چونکه شاهی کاهش کیفیت شدید خواهید شد بخصوص وقتی که صفحه نمایش شما دارای رزولوشن ۱۰۸۰P یا بالاتر باشد.

صرفه جویی در مصرف باتری اندروید

ترفند کاهش مصرف باتری اندروید ۷، ۸ و..

در صورتی که از برنامه هایی مانند گوگل مپ استفاده میکیند برای کاهش مصرف باتری گوشی اندروید خود به Google Maps بروید و مد Device Only را فعال کنید. در این وضعیت مختصات وضعیت شما تنها از طریق اطلاعات GPS تعیین می شود. در مدهای Battery Saving و High Accuracy گوشی شما ماژول های مختلفی از جمله وای فای و بلوتوث را به کار می گیرد که می تواند باتری زیادی را مصرف کند برای غیرفعال کردن این گزینه ها به مسیر Settings > Security & location > Location یا Settings > Security & location > Location > Advanced > Scanning بروید و گزینه های Wi-Fi scanning و Bluetooth scanning را غیرفعال کنید.

ترفندهای کاهش مصرف باتری اندروید ۷، 8 و ...

آموزش کامل غیرفعال و از کار انداختن جی پی اس گوشی اندروید و آیفون را مطالعه بفرمایید.

کاهش مصرف باتری اندروید توسط تم های تاریک

استفاده از تم های تاریک از پیکسل های کمتری استفاده می کند و پیکسل کمتر هم انرژی کمتری از صفحه نمایش شما را استفاده می کند. در صورتی که گوشی شما از مد حالت شب پشتیبانی می کند آن را فعال کنید که قبلا در انزل وب ما نحوه فعال کردن حالت شب را آموزش دادیم و برنامه هایی را در این زمینه برای کاربران اندروید معرفی کردیم که در صورت تمایل می توانید آن را مطالعه بفرمایید.

کاهش مصرف باتری اندروید

کاهش مصرف باتری Android System

در صورت نیاز از اتصال وای فای استفاده کنید، اتصال سلولی عموما باتری را سریعتر تخلیه می کند. برای غیرفعال کردن وای فای خود به مسیر Settings > Network & internet > Wi-Fi بروید و در زیر Wi-Fi preferences گزینه Turn on Wi-Fi automatically را از حالت انتخاب خارج کنید.

کاهش مصرف باتری Android System

ذخیره باتری اندروید با محدود کردن اجرای برنامه ها در بک گراند

با حذف برنامه هایی که استفاده نمی کنید دیگر آنها در بک گراند اجرا نمی شوند و در نتیجه باتری مصرف نمی کنند و همچنین فضای ذخیره سازی شما را افزایش می دهد. علاوه بر این شما می توانید برنامه هایی که دارید را محدود کنید تا در بک گراند اجرا نشوند، به مسیر Settings > Apps & Notifications بروید و در داخل صفحه برنامه خاص به مسیر Advanced > Battery > Background restriction بروید.

ذخیره باتری اندروید با محدود کردن اجرای برنامه ها در بک گراند

شما می توانید با رفتن به مسیر Settings > Battery > Menu > Battery Usage برنامه هایی که باتری زیادی مصرف می کنند را پیدا کنید و آنها را محدود کنید.

کاهش مصرف باتری اندروید ۸ به بالا

در حالی که دستیار گوگل یک قابلیت جالب و کاربردی می باشد اما می تواند میزان باتری مصرفی شما را افزایش دهد. برای غیرفعال کردن دستیار گوگل به Google app بروید و سربرگ More را تپ کنید. Settings را انتخاب کنید در زیر Google Assistant دوباره Settings را تپ کنید. به سربرگ Assistant بروید و نام تلفن خود را انتخاب کنید و گزینه Google Assistant را غیرفعال نمایید.

کاهش مصرف باتری اندروید 8 به بالا

دیگر ترفندهای ذخیره باتری اندروید

علاوه بر روش های بالا لطفا موارد زیر را نیز بررسی بفرمایید:

  • روشنایی صفحه خود را کاهش دهید – با کاهش روشنایی صفحه نمایش (به جز در محیط های روشن)  انرژی کمتری مصرف می شود و باتری شما دیرتر تخلیه می شود.
  • بازی نکنید – بازی های موبایل می تواند به طور قابل توجهی باتری مصرف کنند. کسانی که در نزدیکی یا شارژر قرار ندارند می توانند بازی کردن خود را به تاخیر بیاندازند تا به منزل یا دفتر کار خود می رسند.
  • اتصالاتی که استفاده نمی کنید را غیرفعال کنید – اگر از بلوتوث، وای فای، رادیو و … استفاده نمی کنید آنها را غیرفعال نمایید.
  • از حالت صرفه جویی در باتری استفاده کنید – اکثر سازندگان در گوشی های خود از مد Battery Saving استفاده می کنند که با فعال کردن آن می توانید در باتری خود صرفه جویی کنید. توجه داشته باشید که با فعال سازی این گزینه سرعت پردازش پردازنده کاهش پیدا می کند و ممکن است نوتیفیکشن های خود را دیرتر دریافت کنید و یا استوری اینستاگرام شما آپلود نشود و …
  • از حالت ویبره استفاده نکنید – حالت ویبره نیاز به ایجاد ارتعاش و روشن شدن صفحه دارد که می تواند باتری را تخلیه کند.
  • قابلیت سینک کردن را غیرفعال کنید – برای غیرفعال کردن Auto-Sync به مسیر Settings > Accounts بروید و گزینه Automatically sync data را غیرفعال کنید.

در آخر از شما دعوت می کنیم برای بهبود باتری گوشی خود از ۳ ترفند کارساز کالیبره کردن باتری گوشی اندروید و آیفون بدون نیاز به روت استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب ما سعی کردیم بهترین روش ها و برنامه های کاهش مصرف باتری اندروید را به شما آموزش دهیم، چنانچه شما روش دیگری برای کاهش مصرف باتری  می شناسید می توانید در بخش دیدگاه زیر با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش سریع نحوه غیر فعال سازی IPv6 در اندروید برای اپراتورها
آموزش 3 روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش ۳ روش انتقال برنامه گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر
آموزش نصب و اجرای ویندوز 11 در اندروید
آموزش نصب و اجرای ویندوز ۱۱ در اندروید توسط لانچر
آموزش 7 روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید
آموزش ۷ روش آپدیت برنامه های گوشی اندروید

نظرات