انواع دوربین مداربسته

انواع دوربین مداربسته [رپورتاژ آگهی]

نظارت امروزه نقش بسیار بزرگی در جامعه بازی می کند که دوربین مداربسته رکن اصلی این نظارت است، با توجه به سیستم های امنیتی بسیاری که تاکنون ساخته شده، از لحاظ امنیتی در سطح بسیار بالایی قرار داریم. انواع مختلفی از دوربین های مداربسته وجود دارد که متناسب با انواع شرایط ساختمان ها می توان از آنها استفاده کرد. در حال حاضر و در جامعه امروزی چه برای صاحبان کسب و کارها و چه برای مردمان عادی که در ساختمان ها و برج ها زندگی می کنند، استفاده از دوربین مداربسته تبدیل به یک امری حیاتی شده است.

انواع دوربین مدار بسته که در سازمان ها، شرکت ها و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند، همه ی آن ها دارای امکانات و ویژگی های خاصی می باشند. زمانی که شما برای تامین امنیت و حفاظت از کسب و کار خود قصد خرید دوربین مدار بسته را دارید، می توانید از سه نوع دوربین مداربسته استفاده کنید.

در این مقاله ما قصد داریم سه مدل اصلی و پر کاربرد از انواع دوربین مداربسته از جمله دوربین مداربسته دام، بولت و PTZ را به شما معرفی کنیم.

دوربین مداربسته دام (DOME)

دوربین مداربسته دام (DOME)

دوربین مداربسته نوع دام عموما برای نظارت بر محیط داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی از مدل های دوربین های دام طوری طراحی شده اند که فقط از فاصله ای خیلی نزدیک زاویه دید لنز آن ها مشخص می شود مانند تصویر بالا، در واگن های متروی شهر تهران اغلب از نوع استفاده شده که این کار پیشگیری بیشتر از وقوع عمل مجرمانه دارد و به درستی انجام شده است.

استفاده از این دوربین ها بیشتر در مکان های مسقف اداری، تجاری، مسکونی و سالن ها می باشد. همچنین این دوربین ها از لحاظ کیفیت تصویر در انواع مختلف آنالوگ و شبکه ساخته می شوند. دوربین های دام امروزی تقریبا همه آنها مجهز به سیستم دید در شب می باشند و سیستم های دید در شب آنها دارای برد متوسط می باشند.

همچنین این دوربین ها دارای دو مدل لنز می باشند لنز ثابت و لنز وریفوکال. که هر کدام از آنها دارای اندازه لنز مشخصی می باشند.

دوربین مداربسته بولت (BULLET)

دوربین مداربسته بولت (BULLET)

دوربین های بولت بلند و استوانه ای هستند و برای استفاده در فضای باز بسیار ایده آل می باشند. مهمترین مزیت و نقطه قوت این دوربین ها، به طور خاص در مکان هایی است که نیاز به تماشای مسافت های بیشتر را دارد می باشد. زمانی که دوربین های بولت را در محفظه های محافظ قرار می دهید، دوربین ها در برابر گرد و غبار، باد و طوفان، باران و دیگر عوامل طبیعی محافظت می شوند، که این کار باعث می گردد طول عمر این دوربین ها بیشتر گردد. دوربین های بولت به راحتی می توانند بر روی یک پایه نصب گردند و با توجه به موقعیت و نوع هدفی که از نصب این دوربین ها وجود دارد، لنز ثابت، وریفوکال یا موتورایز بر روی دوربین نصب گردد و مورد استفاده قرار گیرد.

دوربین های بولت اغلب دارای سیستم دید در شب با برد بالاتری نسبت به دوربین های دام می باشند. باید به این نکته توجه کنید با توجه به اینکه در کاتالوگ دوربین مقدار عددی را به عنوان برد دوربین نوشته شده است، نهایت برد دوربین را نشان می دهد که ممکن است برای شما به آن مقدار نباشد. برد دید در شب این دوربین ها به تعداد و نوع LED های نصب شده بر روی آن بستگی دارد.

دوربین مداربسته PTZ

دوربین های PTZ یا اسپید دام در مکان های مورد استفاده قرار می گیرد که در آن یک متخصص امنیتی و مراقبت در حال اجرای سیستم های امنیتی و هدایت دوربین می باشد. به این دلیل که این دوربین ها قابلیت زوم اپتیکال و چرخش به چپ و راست، بالا و پایین را دارند. همچنین نام دیگر این دوربین ها گردان نیز می باشد.
بیشتر بخوانید :

نحوه هدایت این دوربین ها به صورت مکانیکی و از راه دور می باشد. به این صورت می باشد که شخصی که در حال کنترل و هدایت این دوربین است می تواند تمام زوایا را مورد بررسی قرار دهد. همچنین با توجه به نوع لنز نصب شده بر روی دوربین مداربسته می توان میزان زوم یا بزرگنمایی آن را افزایش داد.

یکی دیگر از قابلیت های دوربین های گردان این نکته می باشد که برای حرکت این دوربین ها، می توان با استفاده از برنامه و تنظیمات مشخصی، دوربین را به صورتی تنظیم گردد که بسیار خودکار در حال حرکت باشد و در طول مدت زمان تمام زوایای مکان مورد نظر شما را زیر نظر گرفته و برای شما ضبط کند.

از دوربین مدار بسته گردان یا PTZ معمولا در محیط های با فضاهای بزرگ و همچنین نیروهای امنیتی که به صورت شبانه روز فعالیت می کنند مورد استفاده قرار می گیرد. و یکی از بهترین نوع دوربین مداربسته می باشند.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات