برداشتن و استخراج عکس از فایل ورد

آموزش ۵ روش برداشتن و استخراج عکس از فایل ورد (Word)

فرض کنید یک فایل ورد (Word) در اختیار دارید که شامل تصاویر گوناگونی است و حالا شما می‌خواهید فقط این تصاویر را از این فایل استخراج کنید تا بتوانید از آن ها در هر جای دیگری که می‌خواهید استفاده کنید یا ممکن است یک فایل ورد از مدت‌ها پیش در رایانه تان ذخیره شده باشد و حالا شما تصاویری را که در آن استفاده کرده اید در اختیار ندارید و تنها راه دسترسی به آن‌ها تنها از طریق همین فایل ورد است. از این رو در این مطلب به مرور شیوه‌های استخراج عکس از فایل‌های ورد خواهیم پرداخت.

آموزش نحوه ذخیره عکس از ورد (Word)

How To Extract Image From Word File

مایکروسافت ورد به ما اجازه می‌دهد که به آسانی تصاویر را بدون کاهش وضوح آن ها در کنار متن های مدنظرمان درج کنیم. اما گاهی ممکنست بخواهیم فقط تصاویر موجود در این فایل را بدون آنکه با متن آن کاری داشته باشیم در اختیار داشته باشیم. در حالت عادی شاید فکر کنید که خب با راست کلیک روی تصاویر و ذخیره کردن آن ها به راحتی میتوانیم به هدفمان برسیم. ولی فرض کنید فایل وردی که در اختیار دارید شامل بیش از صد تصویر باشد. طبیعی است که ذخیره نمودن همه این تصاویر با استفاده از این روش کاری وقت گیر و خسته کننده خواهد بود. اگر مطالب انزل وب را دنبال کرده باشید در همین راستا پیش از این نیز مطلب آموزش استخراج عکس از فایلهای PDF منتشر کردیم. حالا در این مطلب به شما چهار راه ارائه خواهیم کرد که از طریق آن بتوانید همه عکس های موجود در یک سند ورد را بدون نیاز به هیچ ابزار خاصی یا استفاده از نرم افزار کمکی دیگری به راحتی و در کمترین زمان استخراج نمایید.

برای آموزش روش تبدیل فایل ورد به عکس نیز می توانید به این مطلب روش های تبدیل فایل ورد به عکس مراجعه کنید.

روش اول: ذخیره کردن عکس فایل ورد توسط گزینه Save as Picture

در نسخه های جدید آفیس نرم افزار ورد دارای بسیاری از قابلیت های کاربردی میباشد که استفاده از روش های جانبی را بی نیاز کرده است، پیشنهاد میکینیم قبل از استفاده از روش های زیر ابتدا بر روی عکس مورد نظر خود در سند ورد کلیک راست کرده و در صورتی که منو شما دارای گزینه Save as Picture میباشد از طریق آن بسیار آسان و سریع برای ذخیره عکس خود را محل مدنظر اقدام کنید، سایر روش های زیر همانطور که اشاره کردیم برای تعداد بالا عکس ها و نسخه های قدیمی کاربرد بیشتری دارند.

Save as Picture ورد

روش دوم: ذخیره نمودن فایل ورد به عنوان یک صفحه وب

این یکی از ساده ترین راهها برای استخراج عکس از یک فایل ورد است. می‌توانیم ورد را به شکل یک صفحه وب ذخیره کنیم و با اینکار همه تصاویر موجود در این فایل به راحتی در اختیار شما قرار می گیرند.

فایل وردی را که میخواهید تصاویرش را استخراج کنید باز کنید. حالا بر روی گزینه “File” بر گوشه بالای سمت چپ کلیک کنید و “Save As” را انتخاب کنید.

save-as-in-file-menu

جایی را که می خواهید فایل را ذخیره نمایید انتخاب کرده و نام مناسبی برای آن برگزینید. حالا از لیستی که تحت عنوان “Save As” در اختیار شما قرار گرفته گزینه “Web Page” را انتخاب نمایید.

نحوه ذخیره عکس از ورد

البته حواستان باشد گزینه “Web Page, Filtered” را انتخاب نکنید چرا که ممکنست وضوح عکس ها را کاهش دهد. حالا بر روی گزینه “Save” کلیک کنید.

save-word-document-as-web-page

حالا به مکان ذخیره فایل ورد بروید. در اینجا فایلی با پسوند “htm.” و پوشه ای که با همین نام در کنار آن ایجاد شده است را می بینید.

htm-folder-of-the-word-document

 

با باز کردن این پوشه همه تصاویر بکار رفته در فایل وردتان را مشاهده خواهید کرد. حالا می‌توانید این تصاویر را در هر جایی که دلتان می خواهد کپی کنید.

extract-all-images-from-word-document

روش سوم: استخراج عکس از ورد با تغییر پسوند از “docx.” به “Zip.”

یک روش ساده دیگر برای برداشتن و استخراج عکس از یک فایل ورد. در ادامه با ذکر گام به گام مراحل به توضیح این روش می‌پردازیم.

سند مورد نظر را انتخاب کنید و روی  آن راست کلیک نمایید و گزینه “Rename” را برای تغییر نام آن انتخاب کنید.

rename-word-document

حالا پسوند این فایل را از “docx.” به “Zip.” تغییر دهید و دکمه  “Enter” را بزنید. در این حین اخطاری به شما داده می شود. نگران آن نباشید و فقط گزینه “Yes” را انتخاب کنید.

change-docx-to-zip

حالا از هر نرم‌افزار فشرده سازی که در دسترستان است (مانند Winrar، WinZip و..) برای استخراج این فایل فشرده جدید استفاده کنید. سپس مکان مورد نظر خود را برای ذخیره فایل استخراج شده انتخاب کنید.

extract-the-zip-folder

حالا پوشه ای را که استخراج کرده اید باز کرده و به این مسیر بروید: Word > Media

استخراج عکس از ورد

اکنون در پوشه “media” می‌توانید به همه تصاویر مدنظرتان دسترسی داشته باشید و آن‌ها را در هر جایی که می‌خواهید کپی کنید.

روش چهارم: ذخیره عکس از ورد با کپی کردن (Copy) و چسباندن تصاویر (Paste)

این روش ذخیره عکس از ورد به خوبی دو روش قبلی نیست. ولی برای زمانی که می‌خواهید فقط به یک یا دو تصویر از فایل ورد دسترسی داشته باشید کاملا مناسب است. ضمن اینکه اندازه و وضوح تصویر در این روش هم دستخوش تغییر نخواهد شد. بدین منظور بر روی تصویر موردنظرتان راست کلیک کرده و گزینه “Copy” را انتخاب کنید. حالا یکی از نرم‌ افزارهای ویرایش عکس مثل Paint یا فوتوشاپ را باز کنید. در اینجا ما از نرم افزار پیشفرض خود ویندوز یعنی Paint استفاده میکنیم. این نرم افزار را باز کرده و گزینه “Paste” را انتخاب کنید. می‌بینید که تصویر مدنظرتان در محیط نرم افزار به شما نشان داده می‌شود. حالا برای ذخیره آن کلیدهای “CTRL + S” از صفحه کلید را بفشارید یا گزینه “Save” را انتخاب نمایید.

save-image-from-word-document

روش پنجم: استقاده از دکمه “Prt Sc” صفحه کلید

یک راه دیگر برای ذخیره کردن تعداد کمی از عکس‌های موجود در یک فایل ورد، استفاده از دکمه “Prt Scr” موجود بر روی صفحه کلید است طریقه انجام اینکار را قبلا به صورت کامل در مطلب ۸ راه گرفتن اسکرین شات در ویندوز به صورت حرفه ای و بدون نرم افزار آموزش دادیم که در ادامه نیز به صورت مختصر مجددا آن را مرور میکنیم. با این روش، محتوای تصویر صفحه نمایش در حافظه موقت ذخیره می‌شود. حالا شما می‌توانید باز هم با استفاده از برنامه “Paint” به این تصویر دسترسی داشته باشید. به این ترتیب که مانند مرحله قبل در محیط برنامه دکمه “Paste” را بفشارید. سپس از بخش Select ابزار Rectangle را انتخاب نموده و با استفاده از آن بخشی از تصویر مدنظرتان را انتخاب کنید. سپس با استفاده از ابزار Crop آن بخش را جدا کنید. حالا می‌توانید تصویر را به راحتی ذخیره نمایید.

ضمنا برای آموزش تبدیل جدول ورد به اکسل نیز می توانید به مطلب آموزش تصویری تبدیل جدول ورد به اکسل مراجعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب به معرفی روش هایی برای استخراج عکس از فایل ورد (Word) پرداختیم. اگر شما هم از روش دیگری برای انجام اینکار استفاده میکنید می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • بابک کدخدا says:

    بسیار ممنونم ازتون واقعا راه حل های فوق العاده ای بود

  • بهنام says:

    روشی برای جلوگیری از ذخیره‌ی عکس خا وجود نداره. مثلا الان تو این دوران کرونا یه فرم آنلاین امضا کنی بفرستی عکس امضات دست همه هست.

  • محسن says:

    سلام
    ممنون ، مطلب مفیدی بود…