بررسی امنیت و تست سالم بودن شارژر گوشی

۶ روش بررسی امنیت و تست سالم بودن شارژر گوشی

گوشی های همراه دیگر تقریبا در هر خانه ای پیدا می شوند که همه آن ها به شارژر هم نیاز دارند. با وجود این بازار گسترده، شارژر های تقلبی زیادی هم هستند که با توجه به کیفیت پایین خود می توانند خطرناک باشند. اگر قصد خرید شارژر دارید و یا می خواهید بدانید که محصول خریداری شده شما اصلی است یا خیر، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. امروز در انزل وب روش های بررسی امنیت و تست سالم بودن شارژر گوشی را آموزش می دهیم.

روش های تشخیص سالم بودن شارژر گوشی

How to Check Your Smartphone Charger Safety

گوشی های هوشمند از باتری های قوی استفاده می کنند اما استفاده طولانی مدت ما آن ها با وجود فعال بودن وای فای و داده های سیمکارت، می تواند آن را سریع خالی خالی کند و مجبور به استفاده های طولانی مدت از شارژر شویم. اگر شارژ شما خوب شارژ نمی کند و یا از اصالت آن اطمینان ندارید، روش های زیر را تست کنید تا مطمئن شوید که شارژر مناسبی دارید و یا آن را عوض کنید. اگر قصد خرید دارید، با رعایت نکات گفته شده می توانید شارژ مناسبی بخرید. توجه داشته باشید که شارژر های تقلبی می توانند خطرناک باشند و احتمال آتش سوزی، شوک الکتریکی و.. در آن ها زیاد است پس حتما از فروشگاه های رسمی خرید کنید.

استفاده از شارژر اورجینال و مخصوص

حتما شارژر گوشی برند و مدل خود را بخرید. ولتاژ و شدت جریان یا آمپر شارژر موبایل برخی از شارژر ها با یکدیگر متفاوت هستند که ممکن است به دستگاه شما آسیب بزند. شاید شارژر برندهای دیگر و یا حتی متفرقه ها ارزان تر باشد، ولی باید این نکته را بدانید که شارژر مدل گوشی شما مخصوص گوشی شما طراحی شده است. در نهایت اگر مجبور به استفاده از شارژر های دیگر شدید، حتما ولتاژ و آمپر را روی دستگاه یا کارتن آن نگاه کنید تا با گوشی شما سازگار باشد.

استفاده از شارژر اورجینال و مخصوص

البته اگر مشکل دیر شارژ شدن دارید، ابتدا بهتر است مطلب روش حل مشکل شارژ نشدن یا دیر شارژ شدن گوشی را مطالعه نمایید.

توجه به بسته بندی شارژر

یکی از مواردی که شاید برای تست سالم بودن شارژر گوشی خیلی ها به آن توجه نکنند، بسته بندی محصول است. معمولا اجناس معتبر توسط شرکت بسته بندی مناسبی دارند که اطلاعات کامل محصول را ذکر می کند. سعی کنید شارژری را خریداری کنید که بسته بندی مناسب داشته باشد و اطلاعات شارژر را دقیق ذکر کرده باشد.

توجه به بسته بندی شارژر

استاندارد بودن شارژر

یکی دیگر از موارد مهم، وجود علامت استاندارد برای شارژر موبایل است. گرچه اکنون دیگر نمی توان به این نماد اعتماد کرد و افراد می توانند به راحتی آن را جعل کنند، اما باز هم وجود استاندارد FCC آمریکا، استاندارد CSA کانادا و استاندارد CE اروپا از موارد مهم هستند که باید نماد حداقل یکی از آن ها روی محصول باشد.

استاندارد بودن شارژر

بررسی پین های شارژر قبل از خرید

شاید این کار بیش از حد حساس محسوب شود اما برای بررسی دقیق آداپتور، کابل شارژر را به آن وصل کنید و مطمئن شوید که پین در اندازه دقیق وارد شود و بیش از حد بیرون نماند و یا کوتاه نباشد. پین آداپتور شارژر های گوشی تقلبی از ابعاد استانداردی پیروی نمی کنند.

بررسی پین های شارژر قبل از خرید

برای مطالعه بیشتر در همین زمینه، مطالعه مطلب روش تشخیص شارژر گوشی تقلبی از اصلی مفید و کاربردی خواهد بود.

بررسی وزن شارژر

در کل جنس های تقلبی معمولا از مواد ارزان ساخته می شوند و قطعاتی مانند فیوز و.. از آن ها حذف می شود. در نتیجه وزن کلی شارژر موبایل تقلبی سبک تر از اصلی است. اگر در خرید دو جنس مشابه شک دارید، می توانید از این روش استفاده کنید. شارژر ها معمولا ۵۶ تا ۱۱۳ گرم وزن دارند و نباید کمتر از ۴۰ گرم باشند.

بررسی وزن شارژر

تست کابل شارژر

اگر شارژر شما با کابل ارائه می شود، کابل آن را هم بررسی کنید تا سالم باشد. اگر هم از کابل های دیگر استفاده می کنید، مطمئن شوید که آن کابل سالم باشد و باعث اتصالی و.. نشود.

تست کابل شارژر

همچنین دقت داشته باشید که شارژر گوشی در نزدیکی رطوبت زیاد نباشد. در صورت خیس شدن های اتفاقی، تا خشک شدن آن صبر کنید.

همینطور برای جلوگیری از خراب شدن کابل، مطالعه مطلب روش جلوگیری از خراب شدن کابل شارژ آیفون، اندروید و.. فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز نشانه های یک شارژر خوب را معرفی کردیم و نکاتی را ذکر کردیم تا یک محصول خوب بخرید. آیا شما از شارژر های اصلی استفاده می کنید؟ اگر ویژگی دیگری را می دانید که در این مطلب به آن پرداخته نشده است، در دیدگاه این پست به همراه سایر نظرات و پیشنهادات خود با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

انزل وب
کاپشنی از جنس تکنولوژی

نظرات

  • ?nIma? says:

    سلام من گوشیم سامسونگ A30 با ۶۴ گیگ حافظه هست و یک ماه پیش خریدم و وقتی خریدم یادم رفت شارژ اولیه رو درست بزنم و وقتی تبدیل سری شارژر رو گرفتم تست کردم که ببینم شارژ میکنه یا نه بعدش از برق کندم و خونه اومدم گوشی روی ۲۰ درصد اومد زدم به شارژ و ۸۰ درصد کشیدم و بعد از اون دیدم که گوشی خیلی زود باتری خالی میکنه خب پیشنهاد شما چیه چیکار کنم تا این مشکل حل بشه؟؟؟
    اگه بزارم گوشی صفر درصد بشه و از شب تا صبح بزارم و صبح از شارژ بکشم مشکل حل میشه؟؟؟؟

    • سامان says:

      شارژ اولیه برای a30؟؟ مگه نوکیا ۰۰۱ هست. گوشی های امروزی رو بین ۲۰ تا ۸۰ باید شارژ کرد.
      شارژ اولیه افسانه که نه دیگه اسطوره ای بیش نیست

  • ..... says:

    روی شارژر من فست نوشته نیست یعنی تقلبی هست؟؟

  • علیرضا says:

    متاسفانه نصف بیشتر این روش ها تو ایران جواب نمیده! یعنی شرکت کپی بردار ، آنچنان کپی دقیقی میکنه از روی محصولات اصلی که تفاوت چندانی بینشون نمیمونه و خود فروشنده ها هم توش میمونند که کدوم اصلی و کدوم غیر اصلی!!
    راهی که من مدتی ازش استفاده میکنم و تا الان هم کاملا راضی بودم اینه که به جای انتخاب شارژر و سیم شارژر از برند اصلی دستگاه خودم مثلا سامسونگ، سونی و … از برندهای معتبر و گارانتی دار دیگه با مشخصات یک سان استفاده میکنم. مثلا شارژرهای شرکت هویت، کینگ استار، اینکس و … استفاده کنیم. هم معتبر، هم تقلبی نیست هم گارانتی داره و آدم خیالش راحتِ