اهنمای خرید بهترین هندزفری و هدفون بلوتوث بی سیم

راهنمای خرید بهترین هندزفری ، هدست و هدفون بلوتوث بی سیم

لوازم الکترونیکی بی سیم، محبوب تر از نسل های قدیمی تر خود هستند و هندزفری بی سیم و هدفون بلوتوث هم از این قاعده خارج نیستند. اما اگر شما تصمیم به خرید یک هندزفری بی سیم داشته باشید، با برند ها و مدل های بسیار متفاوتی رو به رو می شوید و شاید انتخاب بین آن ها و قابلیت هایی که ارائه میدهدن برای شما مشکل باشد. امروز در انزل وب راهنمای خرید بهترین هندزفری ، هدست و هدفون بلوتوث بی سیم را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

راهنمای خرید هدست ، هدفون و هندزفری بلوتوث بی سیم

How to Buy Bluetooth Handsfree and Headset

با وجود فناوری بلوتوث، دیگری نیازی به سیم های دست و پا گیر و محدود کننده نخواهیم داشت. شما با انتخاب یک هندزفری مناسب می توانید کیفیت خوب، صدای شفاف، امنیت مناسب و ویژگی های دیگری را داشته باشید. در ادامه نکاتی را به شما یادآوری می کنیم تا بتوانید هندزفری متناسب با نیاز خود برای ورزش ، محیط کار و.. را خریداری کنید.

تفاوت هدفون، هدست و هندزفری

خیلی از افراد تفاوتی بین هدفون، هدست و هندزفری قائل نمی شوند اما این دستگاه ها در مواردی با هم فرق می کنند و بهتر است قبل از خرید با تفاوت آن ها آشنا شویم. به طور کلی و جامع می توان آن ها را به شکل زیر معرفی کرد:

  • هدفون فقط دو بلندگو دارد که روی گوش قرار می گیرد و می توانید فقط صدا بشنوید.
  • هدست همان هدفون است که یک میکروفون به آن اضافه شده است. به وسیله این میکروفون می توانید در تماس و یا بازی های آنلاین و.. صحبت کنید.
  • هندزفری هم ساختاری مشابه هدست دارد با این تفاوت که برای پاسخ دادن به تلفن دیگر نیازی به خود گوشی ندارید و می توانید با همان هندزفری تماس ها را مدیریت کنید.

خود هدفون، هدست و هندزفری هم به صورت کلی به دو مدل رو گوشی (روی گوش قرار می گیرد) و تو گوشی (داخل گوش قرار می گیرد) تقسیم می شوند. قابل ذکر است که معمولا بیشتر مدل های هدفون و تقریبا هدست، بیشتر رو گوشی هستند و هندزفری ها تو گوشی می باشند که انواع بی سیم و یا با سیم هم دارند.

تعیین نوع استفاده از هندزفری بلوتوث بی سیم

قبل از هر کاری در رابطه با خرید هدست بلوتوث و.. باید بدانید که هدست و هندزفری ها در طیف گسترده ای از اشکال، اندازه ها، قیمت و.. وجود دارند. شما ابتدا باید تصمیم بگیرید که در چه شرایطی می خواهید از دستگاه استفاده کنید؟ به طور مثال ممکن است بخواهید در محل های پر سر و صدا تماس بگیرید، در حین رانندگی صحبت کنید، در حال ورزش کردن موزیک گوش کنید و یا برای بازی های آنلاین کامپیوتری از آن استفاده کنید! عملکرد مورد نظر هدست را ابتدا تعیین کنید.

تعیین نوع استفاده از هندزفری بلوتوث بی سیم

ویژگی های مورد نیاز خود را برای خرید بهترین هدفون بی سیم بررسی کنید

در هدست های بلوتوث، امکانات مختلفی قرار داده می شود. به طور مثال بعضی از آن ها نویز گیر دارند که برای تماس (خصوصا در جاهای شلوغ تر) مناسب تر هستند، برخی دیگر از دستورات صوتی پشتیبانی می کنند که در حین رانندگی مناسب به نظر می رسد، برخی هم صدای استریو با کیفیت بالا تولید می کنند که برای طرفداران موسیقی ایده آل هستند. بنابر این پیشنهاد می شود بسته به نیاز های خود، لیستی از ویژگی های مورد نیاز تهیه کنید.

تعیین نوع استفاده از هندزفری بلوتوث بی سیم

طراحی مناسب هندزفری بلوتوث بی سیم برای خرید هدفون با میکروفون

هدست ها در اندازه های مختلفی تولید می شوند. به طور مثال برخی از هدفون ها بسیار بزرگ هستند و گوش را کامل می پوشانند و مناسب گوش دادن موسیقی با کیفیت خوب هستند ولی در عین حال برای استفاده در دفتر کار و.. مناسب نیستند! برخی دیگر نیز با اندازه کوچکتری که دارند، مناسب استفاده برای مکالمه هستند. به طور کلی برخی روی گوش قرار می گیرند و بقیه داخل گوش قرار خواهند گرفت. انتخاب مدل اول به نیاز شما و سپس سلیقه شما بستگی دارد. فراموش نکنید که اگر از عینک استفاده می کنید، باید مدلی را اتخاب کنید که به راحتی بتوانید از هر دو وسیله استفاده داشته باشید.

تعیین نوع استفاده از هندزفری بلوتوث بی سیم

همچنین اگر می خواهید هندزفری بی سیم خود را خودتان بسازید، مطلب آموزش ۷ روش ساخت هدفون و هندزفری ساده و بی سیم بلوتوثی در خانه را مطالعه نمایید.


انواع هدست و هندزفری، بهترین هندزفری بلوتوث مناسب من کدام است؟

تا الان ویژگی های قابل بررسی را معرفی کردیم. حال در ادامه انواع هندزفری ها و کاربرد آن ها را هم معرفی می کنیم تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

هندزفری بی سیم حرفه ای (Professional)

اولین هدست های بلوتوث، دستگاه هایی لوکس برای مسافران تجاری بودند که نیاز به تماس های مهم در سفر و انجام کارهای مختلف داشتند. این مدل ادامه دهنده همان نسل است. هندفری بی سیم حرفه ای ظاهری شیک، کیفیت صدا مناسب، عمر باتری طولانی و استفاده راحت در طول روز دارند. این مدل برای مکالمه ایده آل می باشد.

هندزفری بی سیم حرفه ای (Professional)

هندزفری بی سیم فشرده کوچک یا Compact

این مدل تا حدودی شبیه نسل قبلی هستند اما بر حلاف آن ها، ظاهر و جثه بزرگی ندارد و کاملا کوچک و جمع و جور ساخته شده اند تا کمتر مشاهده شوند. کیفیت صدا، عمر باتری و سایر ویژگی ها هم خوب هستند ولی قطعا به دلیل کوچکتر شدن، کمی ضعیف تر هستند اما در زمان هایی که نیاز به تماس هایی دارید که نمی خواهید خیلی در چشم باشد، مناسب هستند.

هندزفری بی سیم فشرده یا Compact

هندزفری و هدفون بی سیم استریو (Stereo)

مدل های قبلی یک گوش را اشغال می کردند تا همیشه و در طول روز روی گوش باشند و مانع شنوایی نشوند. اما قطعا این مدل ها برای موسیقی و.. مناسب نیستند. در مدل هندزفری بلوتوث استریو برای آیفون و اندروید و.. از دو گوشی استفاده می شود و قطعا کیفیت بالایی برای گوش دادن و لذت بردن از موسیقی و همچنین انجام بازی های ویدویی و آنلاین دارند. در عین حال با میکروفون قرار داده شده، در زمان هایی که گوشی شما زنگ بخورد، می توانید با همان هدست تماس برقرار و یا در بازی های آنلاین صحبت کنید. این مدل برای گوش دادن به موسیقی و بازی ایده آل هستند.

هندزفری بی سیم استریو (Stereo)

همینطور اگر گوشی شما در حالت هدفون گیر کرد و علامت آن را در نوتیفیکشن گوشی می بینید، پیشنهاد می کنیم حتما مطلب روش حل مشکل ماندن گوشی در حالت هندزفری و هدفون را مطالعه کنید.


ویژگی ها و قابلیت های هندزفری بلوتوث سونی و جبرا و..

حال که با انواع هدفون ها آشنا شده اید، بهتر است با برخی دیگر از ویژگی های اضافی هم آشنا شوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

میکروفون دوگانه در هندزفری بی سیم جبرا و..

برخی از هندزفری های بلوتوث از دو میکروفون استفاده می کنند که به اصطلاح به آن ها نویز گیر گفته می شود. یکی از میکروفون ها صدا های محیط را شناسایی می کند و با تولید موجود مشابه اما معکوس، نویز را خنثی می کند. پس اگر در خیابان با صدای باد و..، خودرو با صدا های مختلف و سایر محیط های پر صدا هستید، این نکته را حتما به خاطر داشته باشید.

صدای HD در هدست بلوتوث

اگر علاقه مند به موزیک هستید، هندزفری یا هدستی را بخرید که از صدای HD پشتیبانی کند. این دستگاه ها صدای خود را با فرکانس ۱۶KHz دریافت، انتقال و پخش می کنند که دو برابر سیگنال معمولی است و موجب ایجاد ضدایی واضح تر، پاک تر و ایده آل تر می شود.

اتصال به چند نقطه در هدفون بلوتوث

اگر از چند گوشی یا چند دستگاه (مثلا یک گوشی و یک موزیک پلیر) استفاده می کنید و می خواهید هر دوی آن ها به یک هندزفری متصل شوند، در زمان خرید مدل های دارای ویژگی Multipoint Pairing را بخرید. در این دستگاه ها شما می توانید همزمان به دو یا چند دستگاه متصل شوید و از آن ها استفاده کنید.

پشتیبانی از دستورات صوتی در هندزفری بی سیم اپل و..

همانطور که اشاره کردیم، برخی از دستورات صوتی پشتیبانی می کنند. به طور مثال با دستور صوتی تماس را قبول کنید، رد کنید، با دستگاهی جفت شوید و سایر کار ها را انجام دهید.

در همین زمینه مطلب آموزش کامل اتصال و نصب هدفون بلوتوث در ویندوز هم برای شما مفید و کاربردی خواهد بود.

لوازم جانبی و سری گوشی های متفاوت در خرید هندزفری بلوتوث ارزان قیمت و..

اگر از مدل هایی مانند هنزفری بی سیم تو گوشی استفاده می کنید، بهتر است مدلی را خرید کنید که سری اضافه داشته باشد تا اگر سایز معمولی مناسب گوش شما نبود، از یک سایز دیگر استفاده کنید.

لوازم جانبی و سری گوشی های متفاوت

امکان اتصال کابل AUX

اگر نگران تمام شدن باتری هستید، بهتر است مدلی را بخرید که قابلیت اتصال کابل هم داشته باشد تا در مواقع نیاز از اتصال کابلی مثل AUX و.. استفاده کنید.

وجود NFC در هدفون بلوتوث

سایر ویژگی ها مانند وجود ان اف سی هم می تواند برای شما مفید باشد که بستگی به هزینه پرداخت شما دارد. همچنین توجه کنید از نسخه جدید بلوتوث استفاده شده باشد.

وجود NFC در هدفون بلوتوث

سایر ویژگی های حرفه ای هندزفری بلوتوث

  • Advanced Audio Distribution Profile (A2DP): به کاربران اجازه می دهد تا به صورت بی سیم موسیقی گوش کنند و با یک دکمه آن را به حالت تماس تغییر دهند.
  • Audio/Video Remote Control Profile (AVRCP): یک رابط استاندارد برای کنترل تلویزیون، تجهیزات Hi-Fi مانند پخش، توقف پخش و کنترل صدا را فراهم می کند.
  • Dial-up Networking Profile (DUN): امکان دسترسی به اینترنت و سایر سرویس های تلفنی
  • Hands-Free Profile (HFP): امکان استفاده از دستگاه های دیگر برای برقراری تماس (مثلا میکروفون خودرو)
  • Synchronization Profile (SYNC): همگام سازی اطلاعات بین دستگاه و هندزفری (تقویم، آدرس و..)
  • Object Exchange (OBEX) Protocol: پروتکل انتقال برای تبادل استفاده از اشیا
  • SIM Access Profile (SAP): اجازه می دهد تا دستگاه هایی مانند تلفن های داخل خودرو، به سیم کارت متصل به هندزفری بلوتوث وصل شوند و دیگر مثلا نیازی به یک سیم کارت جداگانه برای ماشین ندارید.

انتخاب مدل و خرید هندزفری بی سیم بلوتوث مناسب

اکنون تقریبا تمام ویژگی های هندزفری ها را بیان کردیم. پس ابتدا بسته به نیاز های خود و راهنمایی های ذکر شده، ویژگی، شکل، اندازه و مدل مورد نیاز خود را تعیین کنید تا ببینید چه هدفونی را می خواهید. سپس بسته به بودجه خود می توانید هندزفری هایی که آن ویژگی ها را دارند خریداری کنید. انتخاب مدل و برند هندزفری بی سیم بلوتوث رابطه مستقیمی با هزینه های شما دارد. قطعا برند های حرفه ای گرانتر و با کیفیت تر هستند و برند های معمولی، همان ویژگی ها را با کیفیت کم تر و قیمت ارزانتر در اختیار شما قرار می دهند. به طور کلی از لحاظ برند، Sony، AKG، Senheiser و Jebra از برند های مشهور و با کیفیت در این زمینه هستند.

در پایان پس از خرید هدفون مورد علاقه خود و ضمن لذت بردن از آن، مطالعه مطلب ۱۳ خطر و عوارض ناشی از استفاده مداوم هدفون و هندزفری را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز شما را برای خرید هندزفری بلوتوث راهنمایی کردیم. آیا توانستید مدل مورد نیاز خود را انتخاب و تهیه کنید؟ اگر نکته دیگری هم می دانید که در مطلب به آن اشاره نشده است، به همراه سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنمای خرید صندلی گیمینگ ، بررسی نکات مهم قبل از خرید
راهنمای خرید صندلی گیمینگ ، بررسی نکات مهم قبل از خرید
راهنمای خرید هارد اکسترنال و نکات مهم آن
راهنمای خرید هارد اکسترنال و نکات مهم انتخاب آن
برای خرید هاست برای سایت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
راهنما: برای خرید هاست سایت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
راهنمای خرید موتور برق خانگی و صنعتی
راهنمای خرید موتور برق خانگی و صنعتی

نظرات

  • ftp says:

    آیا برند ریمکس خوبه ؟ بهترین زمان شارژدهی برای یک هندزفری بلوتوث برای مکالمه تا چند ساعت است ؟