پیگیری کارت سوخت خودرو ، موتور و.. صفر کیلومتر و المثنی

۵ روش پیگیری کارت سوخت خودرو ، موتور و.. صفر کیلومتر و المثنی

با توجه به قوانین و شرایط جدید، افرادی که وسیله نقلیه دارند و یا به تازگی اقدام به خرید کرده اند، باید کارت سوخت وسیله خود را هم دریافت کنند. اما با توجه به تعداد بالای افراد ثبت نام کننده و رخ دادن مشکلات مختلف و تاخیر در دریافت، پیگیری کردن کارت سوخت می توانید برای شما اقدامی کاربردی باشد. امروز در انزل وب روش های مختلف پیگیری کارت سوخت خودرو، موتور و.. صفر کیلومتر و کارت سوخت المثنی از طریقه سامانه ، کد پیام کوتاه و.. را بررسی می کنیم.

روش پیگیری کارت سوخت المثنی و خودرو صفر کیلومتر در سامانه ، با کد و..

How to Tracking The Fuel Card vehicle in Iran

با توجه به قدمت کارت های سوخت، معمولا اکثر افراد با کارت سوخت آشنا هستند. با وقفه ای که در اجرای این قانون در سال های اخیر پیش آمد، خیلی از افراد کارت های خود را گم کرده اند. دولت برای این افراد و همچنین خودرو های جدید، سیستم ثبت نام مجدد برای کارت سوخت راه اندازی کرد. اگر مدت زمان طولانی از ثبت نام شما می گذرد و یا به طور کلی می خواهید بدانید وضعیت کارت سوخت المثنی و یا صفر شما چگونه است، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

پیگیری کارت سوخت هوشمند از طریق درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی

یکی از راحت ترین راه های پیگیری کارت سوخت آنلاین، مراجعه به سامانه پیگیری وضعیت کارت هوشمند سوخت است که قسمتی از درگاه پلیس +۱۰ می باشد. برای استفاده از این سامانه فقط کافیست وارد این سایت شده و نوع و شماره پلاک خود را در قالب تعریف شده، وارد سایت کنید.

پیگیری کارت سوخت هوشمند از طریق درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی

بعد از وارد کردن اطلاعات لازم و زدن دکمه پیگیری کارت سوخت، فرآیند انجام می پذیرد و وضعیت کارت هوشمند سوخت شما نشان داده می شود.

از جمله سایر خدمات غیر حضوری، می توان به استعلام خلافی هم اشاره کرد. اگر قصد گرفتن خلافی دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب معرفی ۶ روش استعلام خلافی ماشین آنلاین و آفلاین را هم مطالعه نمایید.

پیگیری کارت سوخت ماشین از طریق سامانه پست

همانطور که می دانید کارت سوخت خودرو صفر کیلومتر یا المثنی پس از صدور تحویل پست داده می شود تا آن را به درب منزل و دست شما برساند. اگر کارت شما تحویل پست شده باشد، می توانید با روش پیگیری کارت سوخت از پست، وضعیت آن را مشاهده کنید. شرکت پست هم سامانه ای برای رهگیری مرسولات سازمانی در پست دارد که می توانید از آن استفاده کنید. پس از ورود به این سایت، ابتدا باید نوع سند خود را انتخاب کنید. پس منوی کشویی را باز کرده و کارت سوخت را انتخاب کنید.

پیگیری کارت سوخت از طریق پست

سپس شماره VIN کارت خودرو را در کادر راست وارد کنید. اعداد داخل تصویر کادر سمت چپ را هم وارد کنید و دکمه جستجو را بزنید. سیستم وضعیت کارت شما را پیگیری می کند و چند لحظه بعد وضعیت را نشان می دهد.

پیگیری کارت سوخت از طریق پست

همچنین برای پیگیری سایر بسته های پستی، مطلب آموزش روش پیگیری مرسولات پستی پیشتاز، معمولی و.. با کد رهگیری را مطالعه نمایید.

سامانه پیگیری کارت سوخت خودرو در سامانه خدمات دولت

در درگاه ملی خدمات دولت، علاوه بر امکان ثبت نام کارت سوخت، قابلیت پیگیری کارت سوخت گازوئیل، بنزین و.. هم قرار داده شده است.

پیگیری کارت سوخت در سامانه خدمات دولت

پس از ورود به بخش پیگیری سامانه ثبت نام کارت سوخت بانکی خدمات دولت، شماره تلفن همراه ثبت نامی خود را در کادر مقابل وارد کنید. همچنین نیاز است کد امنیتی داخل عکس را هم وارد کنید و دکمه ورود را بزنید و ضعیت را پیگیری و مشاهده کنید.

پیگیری کارت سوخت در برنامه سامانه خدمات دولت

سامانه پیگیری کارت سوخت خدمات دولت که در مرحله قبل معرفی کردیم، یک اپلیکشن هم برای سیستم عامل های اندروید و iOS دارد. شما می توانید از این برنامه هم جهت پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت و.. استفاده کنید. کافیست تا به قسمت دانلود اپلیکشن دولت همراه بروید و در آن جا استور مورد نظر خود را انتخاب کنید تا برنامه دانلود شود. با این برنامه امکان ثبت نام کارت سوخت، پیگیری کارت سوخت و.. وجود دارد. این برنامه متعلق به خود دولت است و برای این فرآیند امن و مورد اطمینان است.

پیگیری کارت سوخت در برنامه سامانه خدمات دولت

به کاربرانی هم که قصد استفاده از سایت سامانه یارانه ها را دارند، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کار با سایت سامانه پیگیری یارانه، یارانه قطع شده، ثبت نام و.. را بخوانند.

روش استعلام وضعیت و پیگیری کارت هوشمند سوخت ماشین از طریق پیام کوتاه (SMS)

علاوه بر روش های آنلاین معرفی شده، می توانید به صورت آفلاین هم با استفاده از روش پیگیری کارت خودرو از طریق پیامک، وضعیت کارت سوخت خود را پیگیری کنید. در این روش باید شماره VIN کارت خودرو و یا موتور خود (که در روش های قبلی نشان داده شده است) را به شکل زیر به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ پیامک کنید.

برای خودرو باید ابتدا حرف V و سپس ستاره را تایپ کنید و شماره VIN خودرو از روی کارت آن وارد کنید و به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ ارسال کنید.

مثال:

V*IRPC90VV5I9658742

اگر شما مالک موتور سیکلت هستید، ابتدا حرف M را تایپ کنید و بعد از گذاشتن یک ستاره، کد VIN پشت کارت موتور سیکلت را وارد کنید و آن را به همان شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ ارسال نمایید.

مثال:

M*IRKV91MN5O3685988

در هر دو وسیله نقلیه با رعایت قالب درست، پس از ارسال پیامک، بلافاصله وضعیت کارت سوخت برای شما پیامک می شود.

در پایان با توجه به اتمام اعتبار کارت های ملی قدیمی اگر تا کنون کارت ملی جدید دریافت نکرده اید مطالعه مطلب آموزش کامل ثبت نام و پیگیری کارت ملی هوشمند را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های پیگیری کارت سوخت ماشین و موتور را آموزش دادیم. شما از کدام راه استفاده کردید و آیا نتیجه مناسبی را دریافت کردید؟ می توانید سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را هم در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

کد رهگیری املاک چیست؟ نحوه دریافت کد رهگیری املاک

نظرات

  • Frdosbarin says:

    باسلام ، واقعا که هیچ کشوری مثل ایران بی بندوباری به این اندازه به خود ندیده،تمامی پنج روشی که شما زحمت کشیدید وتوضیح دادید را امتحان کردم رد روش های آنلاین که هیچ کدوم از سایت ها جواب نمیده و مینویسه در حال حاضر ودر این لحظه امکان ارائه خدمات وجود ندارد لطفا بعدا امتحان کنید،روش پیام کوتاه هم که انگاری پول قبض پرداخت نکردند وسامانه مسدود شده ،اصلا نیازهای مردم به شخمشون هم نیست،سایت مخابرات هم که میگه با عرض معذرت فعلا سامانه فعلا قادر به پاسخ گویی نمی باشد ،واقعا که باید از این همه درایت دولت ونظام صمیمانه تشکروقدردانی کرد،حالا اگر قراربود بهشون پول پرداخت کنیم یابدهی قبلی ویا قبض خدماتی پرداخت کنیم به هزارویک روش ممکن وناممکن تمامی امکانات در خدمت مردم عزیز به طور شبانه روزی آماده دریافت وجه نقدوپول جیرینگی شماداوطلبانه بسیج میشدند تاشما به راحتی پولتون رو بریزید تو حلق نا محترمشون

  • حقگو says:

    الان ۷ ماه است که کارت سوخت من در حال تولید است نکنه می خوان بجای کارت سوخت برایم بمب اتم درست کنند ۵۰ روز است که میگن صادر شده اما تحویل پست نشده مگر یک تحویل پست چقدر کار دارد که بعد از ۵۰ روز هنوز در نوبت تحویل پست است!!!!!!!!!!!!!؟

  • علیرضا حسن خانی says:

    پدربنده حدود شش ماه پیش برای دریافت کارت سوخت از طریق کافی نت اقدام وثبت نام کرده است اما تا این تاریخ هیچ خبری نیست وچندین بار هم پیامک وکده پشت کارت را به شماره۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ ارسال کردیم اما هیچ جوابی دریافت نکردیم لطفا رسیدگی فرمائید

  • امیر دهقان بنادکی says:

    من منوتور خریدم پلاک قدیمی مدل ۸۸ بوده و من ۱۵ برج ۴ تعویض پلاک شده وملی شد وکارت موتور نیامده رفتم پلیس +۱۰ میگن این از طرف تعویض پلاک انجام شده برو میفرستند درخانه اگر ۴۰ روز شد بیا پلیس +۱۰ الان سهمیه بندی شد من ن کارت موتور ن سوخت دارم

  • هادی says:

    برای ماشین این کار رو انجام دادم. میگه متن ارسالی صحیح نمیباشد. درست وارد کردم. کارت من از این جدیداس و سریال کنار بارکد.
    اینا فکر کارت جدیدا رو نکردن مگه ؟ این چه وضعشه آخه

  • فاطمه says:

    سلام . من پیگیری که می کنم تو سامانه دولت میگه تایید شده . پیامک هم که دادم نوشته در حال تولید است ولی توی سامانه پست نیومده هنوز یعنی کجا مونده ؟

  • کمال بزرگ زاده says:

    باسلام ماشین صفر کیلومتر ازبنگاه خریدم وکارت سوخت نداشت ودرحال حاضر سند بنام خودم هستش .برای دریافت کارت سوخت راهنمایی فرمایید .باسپاس

  • نادر ریاض منتظر says:

    من ۲ تا ماشین دارم برا هردو ۶ ماه که ثبت تام کرده ام ولی تا کنون هیچ وارت سوختی دستم نرسیده ده بارم به این شماره ها اس ام اس فرستادم ولی هیج جواب برام نیومده..فکر کنم. هممونو سر وار کذاشتن.

  • عباس نبوی says:

    سلام من موتور از کسی خریدم بامدارک بدون کارت سوخت ولی هنوز تعویض پلاک نکردم،میتونم خودم اقدام کنم واسه کارت هوشمند سوخت؟

  • امیر نادری says:

    من تعویض پلاک کردم ولی کارت سوخت قبلی رو دارم پیتونم از اون‌استفاده کنم یا خیر؟؟؟؟