افزونه اسکرین شات گوگل کروم

حرفه ای و تخصصی: ۷ مورد از برترین افزونه اسکرین شات گوگل کروم

شاید گرفتن اسکرین شات از صفحه وب در گوگل کروم کار آسانی باشد. شما به راحتی می توانید با انتخاب دکمه PrtScn در ویندوز یا  کلیدهای Cmd+Shift+4 در مک از صفحه وب خود اسکرین شات بگیرید. ولی وقتی صحبت از امکان ایجاد ویرایش ها یا وجود دیگر قابلیت ها به میان آید این روش ها در مقابل افزونه هایی که به طور اختصاصی برای این منظور طراحی شده اند حرفی نخواهند داشت. در این مطلب انزل وب می خواهیم به بررسی بهترین افزونه اسکرین شات در گوگل کروم بپردازیم.

آموزش اسکرین شات گرفتن در گوگل کروم

Best Chrome Screenshot Extensions

پیش از این در انزل وب ۱۰ نرم افزار حرفه ای برای گرفتن اسکرین شات در ویندوز ، مک و لینوکس و نیز ۸ راه گرفتن اسکرین شات در ویندوز معرفی شده است. اما در این مطلب می خواهیم به شما افزونه هایی را معرفی کنیم که از بهترین ها برای گرفتن اسکرین شات از گوگل کروم هستند. پس با ما همراه باشید.

چگونه در گوگل کروم اسکرین شات بگیریم؟

قبل از شروع  بهتر است روش گرفتن اسکرین شات بدون استفاده از افزونه را نیز به شما آموزش دهیم، جهت انجام اینکار در ویندوز دکمه CTRL + SHIFT + I و در مک CMD + OPTION + I را نگه دارید.

شما در اینجا میتوانید کل صفحه یا تنها قسمتی از صفحه را برای گرفتن اسکرین شات انتخاب کنید، توسط نوار بالایی اندازه صفحه و میزان زوم را تعیین کنید، سپس بر روی سه نقطه سمت راست کلیک کنید و برای گرفتن عکس از کل صفحه گزینه Capture full size screenshot و برای گرفتن اسکرین شات تنها از قسمت تعیین شده گزینه Capture Screenshot را انتخاب نمایید.

اسکرین شات از گوگل کروم

در نهایت برای مشاهده اسکرین شات های گرفته شده به پوشه Downloads مراجعه کنید.

افزونه اسکرین شات از کل صفحه وب Full Page Screenshot

دانلود افزونه اسکرین شات گوگل کروم

این افزونه به شما کمک می کند که تنها با یک کلیک از همه صفحه خود اسکرین شات بگیرید. برای این کار پس از نصب Full Page Screenshot، آیکونش را در کنار نوار آدرس خواهید دید. برای گرفتن اسکرین شات کافیست روی آیکون کلیک کنید و منتظر بمانید که صفحه وب توسط این افزونه پیمایش شود. سپس تب جدید باز خواهد شد که در آن می توانید اسکرین شات را به صورت یک تصویر یا PDF دانلود نمایید. همچنین قادر به تغییر فرمت عکس یا تغییر اندازه صفحه PDF خواهید بود. شاید تنها مشکلی که در این افزونه وجود داشته باشد این است که گاهی در تشخیص و عکس گرفتن از هدر و فوتر صفحه وب دچار اشتباه می شود. با این حال این افزونه یکی از بهترین ها برای گرفتن اسکرین شات از کل صفحه وب است. افرونه Full Page Screenshot کاملا رایگان است.

می توانید مطلب چگونه بدون نصب برنامه و افزونه از سایت ها اسکرین شات کامل بگیریم را نیز مطالعه بفرمایید.

افزونه اسکرین شات از گوگل کروم Fireshot

چگونه در گوگل کروم اسکرین شات بگیریم

این افزونه نیز هر قابلیتی را که افزونه قبلی داشت، در خودش جای داده است. اما علاوه بر آن Fireshot قادر به گرفتن اسکرین شات از قسمت های انتخاب شده توسط شما نیز است. ضمن اینکه مشکلات افزونه قبلی در رابطه با هدرها و فوترها را ندارد. این افزونه تصاویر را در پوشه پیش فرض خود ذخیره می کند که البته قادر به تغییر آن در تنظیمات خواهید بود. یک نکته قابل ذکر دیگر در رابطه با این افزونه این است که امکاناتی نظیر حاشیه نویسی، برش تصویر و ویرایش عکس را نیز در خود جای داده است. با ایان حال این افزونه کاملا رایگان نیست و برای دسترسی به همه امکانات آن باید از نسخه پولی آن استفاده نمایید.

دانلود افزونه اسکرین شات گوگل کروم ۱-Click Screenshot

چگونه در گوگل کروم اسکرین شات بگیریم

یک افزونه نسبتا پیشرفته با امکاناتی نظیر اسکرین شات از دسکتاپ، اسکرین شات از وب کم، ویرایشگر اختصاصی و ویرایش محتوا. این اپلیکیشن منبع باز که یکی از بهترین اکستنشن کروم برای اسکرین شات میباشد دارای ویژگی های بسیار جالبی است که آن را در این لیست منحصر بفرد می کند. با استفاده از افزونه ۱-Click Screenshot شما می توانید محتوای صفحه وب را قبل از آن که اسکرین شات بگیرید تغییر دهید. مثلا می توانید تاریخ آن را تغییر دهید یا متنی به آن اضافه کنید. البته این تغییرات موقتی است و پس از گرفتن اسکرین شات، صفحه وب به حالت قبل بازخواهد گشت. ضمن اینکه با استفاده از ویرایشگر این افزونه، علاوه بر اسکرین شات ها قادر به ویرایش دیگر تصاویر نیز خواهید بود.

نرم افزار عکس گرفتن از صفحه وب Gmail Screenshot

نرم افزار عکس گرفتن از صفحه وب

بر خلاف اسم این افزونه کاری که آن انجام می دهد تقریبا هیچ ارتباطی با جیمیل ندارد. افزونه Gmail Screenshot نیز یکی دیگر از افزونه های پر کاربرد برای اسکرین شات از گوگل کروم است. کارکرد آن مانند دیگر افزونه هاست. شما ابزارتان را انتخاب می کنید، اسکرین شات می گیرد و کمی ویرایش انجام می دهید و در نهایت آن را ذخیره می کنید. اما یک قابلیت ارائه شده توسط این افزونه تقریبا منحصر بفرد است. اسکرین شات های گرفته شده توسط این افزونه در فضای ابری ذخیره می شوند. بنابراین شما قادر خواهید بود اسکرین شات ها را با یک URL اختصاصی به اشتراک بگذارید. بنابراین شما می توانید یک حساب کاربری ساخته و همه اسکرین شات هایی را که با این افزونه می گیرید در حساب گوگل درایو خود ذخیره نمایید. بیشتر امکانات این افزونه به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.

 افزونه اسکرین شات کروم Nimbus Screenshot & Video Recorder

آموزش گرفتن اسکرین شات تمام صفحه مرورگر

این افزونه دارای ویژگی ها و امکانات بسیاری است. امکاناتی مثل ضبط ویدیو و اسکرین شات با تاخیر زمانی. شما با استفاده از افزونه می توانید اسکرین شات ها را در قالب موبایلی تهیه کنید. همچنین می توانید اسکرین شات ها را با اندکی تاخیر زمانی و نیز با انتخاب بخشی دلخواه از صفحه وب تهیه کنید. با استفاده از Nimbus می توانید از صفحه وب، وب کم یا دسکتاپ خود یک ویدیو نیز تهیه کنید. همچنین با استفاده از ویرایشگر قادر به اضافه کردن واترمارک به تصویر خواهید بود. همه این امکانات در کنار رایگان بودن این افزونه، آن را به گزینه ای قابل تامل و حرفه ای برای عکس گرفتن از صفحه وب در مرورگر گوگل کروم تبدیل نموده است.

دانلود پلاگین گرفتن اسکرین شات گوگل کروم Twitter Screenshots

بهترین اکستنشن کروم برای اسکرین شات

با استفاده از این افزونه می توانید از توییت های مورد علاقه خود اسکرین شات بگیرید. اسکرین شات گرفتن از یک توییت خاص در صورت استفاده از دیگر افزونه ها می تواند خسته کننده باشد ولی افزونه Twitter Screenshots کار شما را در این رابطه راحت کرده است. این افزونه در کنار هر توییت یک دکمه capture قرار می دهد که با انتخاب آن می توانید اسکرین شات بگیرید. به محض گرفتان اسکرین شات تب جدید باز خواهد شد که در آن می توانید تصویر را در مکان مورد نظر خود ذخیره کنید. البته شاید بهتر بود که در این افزونه امکان ذخیره خودکار اسکرین شات ها فراهم می شد و شاید این نکته تنها اشکال افزونه Twitter Screenshots باشد.

افزونه اسکرین شات از گوگل کروم YouTube Screenshots

افزونه اسکرین شات گوگل کروم

این افزونه هم با اضافه کردن دکمه ای به صفحه وب به شما امکان اسکرین شات گرفتن از آن را می دهد. ضمن اینکه قادر به اسکرین شات از ویدیوهای یوتیوب هم خواهید بود. در اسکرین شات از ویدیوهای یوتیوب فقط فریم های ویدیوی مورد نظر لحاظ خواهد شد و در عکس مورد نظر خبری از کنترل ها پلیر یا دیگر بخش های صفحه وب نخواهد بود. اپلیکیشن YouTube Screenshots هم کاملا رایگان است.

می توانید مطلب ۱۷ تا از مهمترین تنظیمات مرورگر گوگل کروم کامپیوتر و گوشی را در انزل وب مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز بهترین افزونه اسکرین شات گوگل کروم را آموزش دادیم. با کدام یک از افزونه های تخصصی کار کرده اید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش تصویری پاک کردن کش کروم ویندوز ، اندروید و آیفون
آموزش 16 روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش ۱۶ روش حل مشکل ارور Your Connection Is Not Private گوگل کروم
آموزش 13 روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش ۱۳ روش کاهش مصرف رم کروم
آموزش 15 روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر
آموزش ۱۵ روش حل مشکل دانلود نکردن گوگل کروم کامپیوتر

نظرات

  • سجاد says:

    سلام و خسته نباشید
    دنبال یک افزونه و یا نرم افزار هستم که به صورت اتوماتیک ساعت مثلا ۱۰ هر شب از یک صفحه مشخص اسکرین شات بگیره. میشناسین چیزی شما؟