طراحی و ساخت اینفوگرافیک آنلاین

۷ سرویس برتر برای طراحی و ساخت اینفوگرافیک آنلاین

اینفوگرافیک (Infographic) یکی از موثر ترین و سرگرم کننده ترین روش های بصری برای نمایش اطلاعات، آمار، گزارش نتایج های مختلف و.. است. برخی از ما ممکن است اینفوگرافیک خاصی را دیده و قصد ساخت یکی از آن ها را داشته باشیم. اما چگونه و با چه ابزاری این کار را انجام دهیم؟ امروز در انزل وب برترین سرویس های طراحی و ساخت اینفوگرافیک آنلاین را معرفی می کنیم.

معرفی ابزار و سایت ساخت آنلاین اینفوگرافیک (Infographic)

How to Create an Infographic?

اگر هدف ارائه اطلاعات و آمار مختلفی را داشته باشیم، راه های مختلفی را برای انجام آن داریم. مطمئنا استفاده از روش های بصری، تاثیر و خوانایی بیشتری دارد و در عین حال سرگرم کننده تر است. احتمالا با دیدن یک اینفوگرافیک به این نتیجه رسیده اید که باید این کار را طراحان انجام دهند اما با وجود سرویس های آنلاین، می توانید خودتان هم دست به کار شوید و بدون نیاز به دانش حرفه ای طراحی و استفاده از نرم افزار های گرافیکی، یک اینفوگرافیک آنلاین به صورت کاملا رایگان بسازید. در ادامه مطلب بهترین سرویس های فعال در این زمینه را معرفی می کنیم.

طراحی اینفوگرافیک آنلاین به صورت رایگان با Canva

طراحی اینفوگرافیک آنلاین به صورت رایگان با Canva

ابزار طراحی اینفوگرافیک Canva یک سرویس قدرتمند است که به شما اجازه می دهد طرح های مختلف را بدون نیاز به داشتن دانش طراحی بسازید. Canva قالب های مختلفی برای ساخت اینفوگرافیک در شبکه های اجتماعی، آگهی و.. فراهم کرده است. استفاده از این سرویس رایگان است و نیاز به ثبت نام دارد. البته برخی از عناصر مانند عکس و آیکن و.. نیاز به خرید دارند. پس از ورود به سایت باید Infographic را انتخاب کنید.

ساخت اینفوگرافیک آنلاین Canva

در این سرویس اینفوگرافیک به صورت قالب هایی وجود دارند که شما می توانید عناصر موجود در آن را هم جایگزین کنید. البته امکان طراحی از صفر روی بوم خالی هم وجود دارد. علاوه بر کتابخانه گسترده عناصر، شما قابلیت آپلود عکس و.. را هم دارید.

ساخت اینفوگرافیک آنلاین Canva

اگر به ساخت بنر تبلیغاتی هم نیاز و علاقه دارید، مطلب معرفی بهترین سایت های ساخت و طراحی بنر تبلیغاتی متحرک و ثابت آنلاین را مطالعه نمایید.

سرویس Venngage برای ساخت آنلاین اینفوگرافیک

سرویس Venngage برای ساخت آنلاین اینفوگرافیک

سرویس Venngage به صورت رایگان برای ساخت پوستر، گزارش، تبلیغات و اینفوگرافیک استفاده می شود. برای ارتقا برنامه امکان خرید اشتراک وجود دارد. پس از ساخت اکانت رایگان، باید نوع اینفوگرافیک را از بین گزینه های آماری، اطلاعاتی، مقایسه، آموزش و.. انتخاب کنید.

سرویس Venngage برای ساخت اینفوگرافیک آنلاین

پس از پیدا کردن قالب مود نظر، به راحتی می توانید با ابزارک های موجود، پروژه سفارشی خود را بسازید.

آموزش ساخت اینفوگرافیک در سایت Piktochart

آموزش ساخت اینفوگرافیک در سایت Piktochart

از دیگر گزینه های شما برای ساخت اینفوگرافیک آنلاین، Piktochart می باشد. اندازه های تصویر قابل دسترسی در این سرویس شامل سایز های معمولی، کشیده، مختص ارائه در اسلاید(اینفوگرافیک برای پاورپوینت)، پوستر و.. برای Infographic می باشد. کار با این سرویس ساده و برای همه قابل استفاده است.

سرویس آنلاین ساخت اینفوگرافیک Piktochart

هنگامی که قالب را انتخاب کردید، می توانید به سادگی سایر عناصر را با کشیدن و رها کردن به بوم خود اضافه کنید و یا تصاویر خود را آپلود و استفاده کنید. با افزودن متون مورد نیاز، پروژه شما کامل می شود.

چگونه اینفوگرافیک بسازیم؟ با کمک سرویس easel.ly

چگونه اینفوگرافیک بسازیم؟ با کمک سرویس easel.ly

همانطور که از نام سرویس easel.ly پیداست، به راحتی و سادگی می توانید طراحی اینفوگرافیک آنلاین رایگان را به صورت رایگان انجام دهید. در صفحه اصلی باید بین گزینه های ساخت پروژه جدید یا استفاده از قالب های آماده، یکی را انتخاب کنید. تمامی عناصر مانند زمینه، اشکال، متن، نمودار و.. قابل سفارشی کردن هستند.

سرویس ساخت اینفوگرافیک آنلاین easel.ly

پس از انتخاب حالت طراحی، به یک پنجره هدایت می شوید تا اطلاعات مورد نظر خود را وارد، مدیریت و طراحی کنید.

همچنین مطالعه مطلب معرفی بهترین سایت های طراحی آنلاین تیشرت هم می تواند برای شما جالب و کاربردی باشد.

Visme برای ساخت اینفوگرافیک آنلاین

Visme برای ساخت اینفوگرافیک آنلاین

همانند سایر سرویس ها، Visme هم رایگان است و گزینه ارتقا با پرداخت هزینه را دارد. Visme یکی سرویس جدید است که در ابتدای راه قرار دارد. اینفوگرافیک در کنار سایر گزینه های انیمیشن، مدل، آگهی و.. در دسترس است. برای شروع روی Create New Visme کلیک کنید.

Visme برای ساخت اینفوگرافیک آنلاین

پس از انتخاب نوع پروژه متوجه خواهید شد که قالب های آماده در این سرویس برخی رایگان بوده و برخی نیز نیازمند پرداخت هستند. قالب های رایگان به راحتی پروژه شما را به انتهاب می رسانند.

Visme برای ساخت اینفوگرافیک آنلاین

نرم افزار طراحی Infographic آنلاین infogr.am

نرم افزار طراحی Infographic آنلاین infogr.am

سایت infogr.am هم از قالب های متفاوتی استفاده می کند. همانند تمام سرویس های مشابه، پس از انتخاب قالب، اقدام به سفارشی سازی آن برای کار مورد نظر خود کنید. این سرویس گزینه های خوبی برای ساخت اینفوگرافیک آماری آنلاین دارد.

ساخت اینفوگرافیک آنلاین با infogr.am

استفاده از این سرویس شاید نسبت به بقیه کمی سخت تر باشد و زمان بیشتری را بطلبد. با این حال گزینه های مناسبی را خصوصا در زمینه گزارش نتایج بصری دارد.

ساخت اینفوگرافیک آنلاین با infogr.am

پیشنهاد می کنیم مطلب معرفی بهترین سرویس های طراحی آنلاین دکوراسیون داخلی را هم مطالعه نمایید.

سایت Visualize.me برای اینفوگرافیک آنلاین و رایگان

سایت Visualize.me برای اینفوگرافیک آنلاین و رایگان

سایت Visualize.me یک نوع متفاوت تر از اینفوگرافیک را می سازد. تمرکز این سرویس روی رزومه است و با کمک این سریس می توانید رزومه ای جالب، گرافیکی و کامل در مورد خود تهیه کنید. بعد از ورود به سایت آنها به شما کمک می کنند یک اینفوگرافیک رزومه بسازید. برای این کار کافیست اطلاعات مورد نیاز مربوط به خود را وارد کنید و با تکمیل فرم ها، یک Infographic Resume مناسب داشته باشید. در این سرویس قابلیت اتصال به LinkedIn هم وجود دارد.

سایت Visualize.me برای اینفوگرافیک آنلاین و رایگان

در پایان برای دیدن اینفوگرافیک های فارسی و همچنین مطالعه بیشتر در همین زمینه، مطالعه مطالب آرشیو دسته اینفوگرافیک در انزل وب را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز بهترین سرویس های ساخت اینفوگرافیک آنلاین به همراه نمونه های اینفوگرافیک را به شما معرفی کردیم. استفاده از کدام سرویس را ترجیح می دهید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه ساخت عکس اینفوگرافیک با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

اینفوگرافیک فارسی عصر کیو آر کدها
اینفوگرافیک فارسی گوشی هوشمند در ۶۰ ثانیه
اینفوگرافیک فارسی ” آنچه که ایمیل ها در مورد شما بیان میکنند “
اینفوگرافیک فارسی لینوکس

نظرات