پردرآمدترین رشته های برق و تاسیسات در سال 98

پردرآمدترین رشته های برق و تاسیسات در سال ۹۸ [رپورتاژ آگهی]

رشته برق یکی از پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی و یکی از زیر شاخه های مهندسی می باشد. این رشته از پرکاربردترین و گسترده ترین رشته های علوم مهندسی می باشد.

رشته برق بصورت دانشگاهی در دانشگاه های فنی و مهندسی در گرایش های گوناگونی تدریس می شود. عموم دانشجویان این رشته معتقدند که دوره های دانشگاهی ویژه بازار کار نمی باشند و دانشجو پس از گذراندن دوره تحصیلی توانایی ورود به بازار کار را ندارد. برای همین دوره هایی ویژه بازار کار در موسسات خصوصی به صورت عملی تدریس می شوند. در این موسسات کارآموز به شیوه کاملا عملی با یک دستگاه، نرم افزار یا پروژه سر وکار دارد و مباحث آموزش داده شده در این کلاس ها ، آموزش های کاربردی و رایج همان تخصص می باشند.

در این نوشته می خواهیم چند رشته پردرآمد و پرطرفدار در زمینه برق و تاسیسات را برای شما معرفی نماییم. رشته هایی که امروزه در بازار تقاضای زیادی دارد و می تواند یک شغل خوب برای شما فراهم نماید.

تعمیرات موبایل

استفاده از گوشی های هوشمند موبایل روز به روز در بین عموم جامعه افزایش پیدا کرده و کاربرد آنها بیشتر و بیشتر می شود. این وسیله هر روز جای بیشتری در زندگی شخصی افراد پیدا می کند بنابراین می توان گفت میزان تقاضا برای خدمات و سرویس دهی این وسیله کاربردی به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده. این موضوع نوید یک خبر خوب را برای تعمیرکاران موبایل می دهد که نشان دهنده یک بازار خوب و رو به رشد این شاخه می باشد.

برای اینکه بخواهید یک تعمیرکار موبایل شوید می بایست ابتدا دوره آموزش تعمیرات موبایل را در یک آموزشگاه معتبر بگذرانید و در ادامه مدت کوتاهی نیز مشغول به کارآموزی در یک تعمیرگاه شوید. سپس با سرمایه ای بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان (بدون در نظرگرفتن هزینه اجاره مکان) می توانید برای خود یک تعمیرگاه راه اندازی نمایید.

همچنین می توانید به صورت همکاری و توافقی، در یک مغازه فروش موبایل مشغول به تعمیرات موبایل نمایید و بعد از گسترش کارتان برای خود یک مکان مستقل اجاره نمایید.

تعمیرات موبایل

تعمیرات لوازم خانگی

تعداد لوازم خانگی در خانه گستردگی زیادی دارند، علاوه بر آن قیمت لوازم خانگی نیز رو به افزایش می باشد و برای یک خانواده متوسط، تعویض لوازم خانگی بعد از خراب شدن به صرفه نمی باشد. برای همین بهترین راهی که یک خانواده در این شرایط اقتصادی پیش روی خود دارد تعمیر لوازم خراب شده می باشد.

از مباحث گفته شده می توان پی برد که شغل تعمیرات لوازم خانگی بازار بسیار بهتری از قبل خواهد داشت. شما می توانید با گذراندن دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی، انواع ماشین های لباسشویی، ظرفشویی، یخچال ساید و معمولی، مایکروویو، تلویزیون، لوازم خرد آشپزخانه و… را تعمیر نمایید.

تعمیرات لوازم خانگی

پی ال سی (plc)

درآمد یک متخصص plc در کشورهای مختلف متفاوت است. مثلا در کشورهای اروپایی و کشورهای صنعتی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار است. برای کشور ایران که در حال صنعتی شدن می باشد این درآمد حدود ۶ تا ۲۰ میلیون تومان می باشد.

برای اینکه یک plcman حرفه ای شوید نیاز است تا با چند برند پی ال سی مسلط شوید و برای مسلط شدن به پی ال سی های مختلف دیدن فیلم های آموزشی کفایت نخواهد کرد و شما باید عینا پی ال سی را در دستان خود لمس کنید. بهترین راه برای یادگیری شرکت در کلاس های آموزش plc در یک آموزشگاه با سابقه و با تجهیزات می باشد.

برای کسب درآمد از پی ال سی یا باید در یکی از شرکتهای فنی مهندسی استخدام شوید و یا به صورت فریلنسری پروژه دریافت نمایید و یا به آموزش plc بپردازید.

پی ال سی (plc)

نصب و تعمیرات پکیج دیواری

اگر می خواهید تعمیرکار پکیج شوید می توانید با سرمایه بسیار کمی کارتان را شروع نمایید و درآمد بسیار خوبی نصیب خود نمایید. با توجه به افزایش آپارتمان ها و واحدهای مسکونی که از پکیج استفاده می کنند، تقاضا و نیاز به سرویس دهی پکیج دیواری نیز بسیار زیاد می باشد. در این شغل نیاز به کمی تجربه دارید که آن را به مرور در حین کار کسب خواهید نمود.

یک تعمیرکار پکیج باید با انواع برندهای پکیج موجود در بازار آشنایی کامل داشته باشد. برای اینکه شروع به کار نمایید ابتدا باید در یک دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری ثبت نام نمایید و بعد از آن نیز به صورت وردست در کنار یک شخص مجرب مشغول به کار شوید.

نصب و تعمیرات پکیج دیواری

آموزشگاه فن آموزان یکی از با سابقه ترین و مجهزترین آموزشگاه های برق و تاسیسات می باشد و افتخار دارد تا کمک کوچکی در ورود به بازار کار علاقمندان رشته های برق و تاسیسات نماید. دوره های آموزشگاه فن آموزان تحت نظر اساتید مجرب و به صورت کاملا عملی برگزار می شود. کارآموزان می توانند پس از پایان دوره مدرک معتبر زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور را دریافت نمایند.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات