راه اندازی و ست كردن اپل واچ

۳ روش راه اندازی ، سینک و ست کردن اپل واچ (Apple Watch)

ساعت های هوشمند (Smart Watch) طرفداران زیادی پیدا کرده اند که به تعداد آن ها هم افزوده می شود. اگر شما از آیفون استفاده می کنید، می توانید اپل واچ را برای استفاده خود انتخاب کنید. برای اتصال اپل واچ به گوشی و ست کردن تنظیمات آن باید فرآیند هایی را انجام داد که ساده هستند. امروز در انزل وب روش راه اندازی ، سینک و ست کردن اپل واچ با آیفون جدید یا دستگاه دیگر را آموزش می دهیم.

آموزش ست و وصل کردن اپل واچ با گوشی جدید

How to set up a new Apple Watch

اگر یک اپل واچ (Apple Watch) خریده باشید، باید قبل از استفاده، آن را به آیفون خود متصل کنید و به اصطلاح ست کردن اپل واچ را انجام دهید. اگر با روش این کار آشنا نیستید، با ما در ادامه مطلب راه اندازی ساعت اپل همراه باشید.

روش وصل اپل واچ به آیفون

برای اتصال اپل واچ به آیفون، چندین راه وجود دارد. می توانید این کار را به صورت اتوماتیک و دستی انجام دهید. پس ازاتصال باید تنظیماتی را هم ست کنید. همچنین ست کردن اپل واچ با گوشی جدید هم امکان پذیر است که روش انجام هر کدام از آن ها را توضیح خواهیم داد.

همینطور اگر با مشکل کمبود فضا در آیفون خود مواجه هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش خالی کردن فضای حافظه آیفون را هم مطالعه نمایید.

ست کردن اپل واچ با آیفون به صورت خودکار

در روش سینک کردن اپل واچ خودکار، باید برنامه Watch را در آیفون خود اجرا کنید. سپس در برنامه روی Start Pairing تاچ کنید.

ست کردن اپل واچ با آیفون به صورت خودکار

با باز شدن دوربین، گوشی را روی اپل واچ بگیرید. باید گوشی را روی ساعت تکان دهید تا ساعت در مرکز مستطیل زرد قرار گیرد. با انجام این کار پیام Your Apple Watch Is Paired را می بینید که نشانگر موفق بودن عملیات است. اکنون دو گزینه نشان داده می شود که می توانید با آن ها ساعت را از صفر تنظیم کنید و یا نسخه پشتیبان قبلی را اجرا کنید. هر ۲ گزینه را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 ست کردن اپل واچ با آیفون به صورت دستی

اگر نتوانستید عملیات سینک کردن اپل واچ با آیفون را به صورت خودکار انجام دهید، باید از روش دستی استفاده کنید. در این روش هم برنامه Watch را باز کنید. روی Start Pairing تپ کرده و گزینه Pair Apple Watch Manually را بزنید. در ساعت خود هم روی i ضربه بزنید تا نام دستگاه را بتوانید ببینید. سپس در گوشی خود روی نام ساعت نشان داده شده تاچ کنید.

 ست کردن اپل واچ با آیفون به صورت دستی

با این کار اتصال برقرار شده و می توایند مانند روش خودکار، ساعت را از نو تنظیم کرده یا بکاپ های قبلی را ریستور کنید.

ست کردن اپل واچ خود با آیفون جدید (اتصال مجدد اپل واچ به آیفون)

برای اتصال مجدد اپل واچ به آیفون جدید و بکاپ گرفتن از اپل واچ، ابتدا باید ساعت خود را از گوشی قبلی Unpair و جدا کنید. برای Unpair کردن اپل واچ باید وارد برنامه واچ در آیفون شوید و اپل واچ خود را انتخاب کنید. سپس روی نماد i ضربه بزنید و UnPair را انتخاب کنید. با این کار از اپل واچ شما روی آیفون بکاپ گرفته می شود. سپس Activation Lock را هم غیر فعال کنید. حال از آیفون بکاپ بگیرید تا اطلاعات جدید ساعت هم داخل آن وجود داشته باشد.

اکنون آیفون جدید را با آن بکاپ گرفته شده ریستور کنید و با اتصال مجدد اپل واچ به آن، پس از ست کردن باید گزینه ریستور بکاپ را بزنید. با این کار ساعت اپل شما همانند قبل راه اندازی می شود.

همچنین اگر از وجود خط و خش روی صفحه آیفون خود ناراحت هستید، مطلب روش های رفع خط و خش صفحه نمایش گوشی را مطالعه نمایید.

تنظیم کردن اپل واچ از نو پس از اتصال به آیفون

همانطور که در روش های اتصال گفتیم، پس از برقرای اتصال، از شما برای ریستور بکاپ یا راه اندازی اپل واچ از نو (New Apple Watch) سوال می شود. اگر می خواهید از اول تنظیمات ساعت اپل را انجام دهید، این گزینه (New Apple Watch) را انتخاب کنید.

ست کردن اپل واچ از نو

پس از زدن این گزینه ابتدا باید انتخاب کنید که ساعت روی دست چپ یا راست شما پوشیده می شود. سپس ضوابط و شرایط watchOS را هم باید تایید کنید که برای این کار Agree را بزنید.

ست کردن اپل واچ از نو

در ادامه می توانید اکتیویشن لاک (Activation Lock) و Find My iPhone را با وارد کردن اپل آیدی فعال کنید و بعد روی OK تاچ کنید.

برای ساخت پسورد اپل واج هم باید روی Create a Passcode تاچ کنید. برای ساخت پسورد بیشتر از ۴ کارکتر، add a passcode longer than four digits را بزنید.

اگر از اپل واچ سری ۳ با سرویس LTE استفاده می کنید، می توانید قابلیت Cellular را هم فعال کنید.

قابل ذکر است اگر پسورد اپل ایدی خود را فراموش کرده اید، مطلب آموزش کامل بازیابی پسورد اپل ایدی فراموش شده را مطالعه نمایید.

ست کردن اپل واچ از نو

تنظیمات Apple Pay را هم می توانید انجام دهید.

سپس در آیفون خود Continue را بزنید. اطلاعاتی راجب تماس اضطراری نشان داده می شود.

ست کردن اپل واچ از نو

با کلیک روی Install All هم برنامه های موجود آیفون شما که قابلیت نصب روی اپل واچ دارند، روش ساعت نصب می شوند. فراموش نکنید که می توانید این مراحل را با زدن Skip فعلا انجام ندهید.

در مرحله بعدی باید اجازه همگام سازی را بدهید و در نهایت کار به اتمام می رسد. با تاچ روی Apple Watch Basics می توانید توصیحات و راهنمایی های برای کار کردن ببینید.

ریستور کردن بکاپ اپل واچ

پس از اتصال اپل واچ به آیفون شما، به جز گزینه قبلی می توانید گزینه Restore from Backup را برای ریستور کردن بکاپ قبلی انتخاب کنید. حال باید بکاپ مورد نظر را انتخاب کنید.

ریستور کردن بکاپ اپل واچ

قوانین وشرایط را Accept کنید. با وارد کردن اپل آیدی، اکتیویشن لاک و Find My iPhone را تنظیم کنید. در صفحه بعدی OK را بزنید و بعد هم می توانید با زدن Create a Passcode یک رمز عبور انتخاب کنید.

ریستور کردن بکاپ اپل واچ

تنظیمات Cellular را هم در صورت نیاز انجام دهید.

ریستور کردن بکاپ اپل واچ

در صفحه باز شده Continue را بزنید و Apple Pay را هم می توانید تنظیم کنید.

ریستور کردن بکاپ اپل واچ

اکنون ساعت اپل شما اقدام به ریستور کردن بکاپ می کند. این فرآیند مدت زمانی طول می کشد که باید صبر کنید.

در پایان اگر مشکلات اپل واچ (مانند پیر نشدن اپل واچ، قفل شدن و..) برای شما رخ داد. مطالعه مطلب آموزش ریست اپل واچ برای حل مشکلات مختلف را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش اتصال اپل واچ به آیفون را آموزش دادیم. آیا به راحتی و بدون رخ دادن مشکل خاصی این کار را انجام دادید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه اتصال و راه اندازی اپل واچ را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنما تخصصی و سریع حل مشکل تاچ اپل واچ
راهنما کامل حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ
راهنما کامل حل مشکل شارژ نشدن اپل واچ
آموزش فعال سازی زوم و رفع مشکل زوم شدن صفحه اپل واچ
آموزش فعال سازی زوم و رفع مشکل زوم شدن صفحه اپل واچ
حل مشکل پیر و کانکت نشدن اپل واچ
آموزش ۷ روش حل مشکل پیر و کانکت نشدن اپل واچ

نظرات

  • Saman says:

    ممنون خیلی مفید بود
    روش انتقال از گوشی قدیمی به گوشی جدید فقط در سایت شما پیدا کردم
    ممنون

  • علی says:

    سلام اپل واچ رو چطوری به آی‌پد وصل کنم؟چون برنامه watch اجرا نمیشه

  • Roya says:

    سلام
    اپل واچم کانکت نمیشه با گوشیم!!!
    هر چی pair رو‌میزنم میگه امکان پذیر نیست!!
    چیکار باید انجام بدم (روش هایی که گفتید رو رفتم نشد😔)

  • سرداری says:

    سلام، زمانی که روی ساعت شما بعد از استارت وارد منوی اسکن میشوید یعنی تصویری که مثله ابر متراکم میباشدوباید اسکن شود. زیر صفحه بروی علامت مثلا یه همچین شکلی میباشد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(اُ) را کلیک کنید کد اونجاست

  • مهدی says:

    سلام
    من اپل واچ سری ۲ ریست فکتوری کردم
    هرکاری کردم از رو اسکن متصل نشد
    بصورت دستی هم اقدام کردم
    بعد از شناسایی مدل دستگاه
    از من یه کد ۶ رقمی میخاد که نمیدونم چیه
    کد خاصی وجود داره
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سرداری says:

      سلام، زمانی که روی ساعت شما بعد از استارت وارد منوی اسکن میشوید یعنی تصویری که مثله ابر متراکم میباشدوباید اسکن شود. زیر صفحه بروی علامت مثلا یه همچین شکلی میباشد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(اُ) را کلیک کنید کد اونجاست