استعلام چک برگشتی ، صیادی و.. بانک از طریق پیامک ، سایت ، برنامه و...

۳ روش استعلام چک برگشتی ، صیادی و.. بانک با پیامک ، سایت و برنامه

مدتی است که بانک مرکزی امکانی را فراهم نموده است تا از طریق آن بتوان اقدام به ارائه خدمت استعلام سوابق چک برگشتی نمود. این کار در راستای توسعه سامانه جدید صیاد است. صیاد مخفف سامانه صدور یکپارچه الکترونیک دسته چک است که هدف آن ایجاد شفافیت و به حداقل رساندن تخلفات بانکی در حوزه دسته چک ها است. این دسته چک ها علاوه بر اتحاد ظاهری در نحوه صدور نیز از مکانیسم یکسانی پیروی می کنند. در این مطلب انزل وب می خواهیم به نحوه استعلام چک صیاد ، برگشتی و.. از طریق روش هایی مثل اس ام اس ، سایت و برنامه گوشی بپردازیم.

معرفی شماره پیامک، برنامه و سامانه استعلام چک صیادی، برگشتی و.. بانک

How To Inquiry Of Check Records

پیش از این در انزل وب به معرفی ۵ سرویس برتر استعلام بیمه شخص ثالث و بدنه ماشین و همچنین روش استعلام پلاک خودرو صفر ، فک پلاک و.. با کد ملی پرداخته شده است. اما این بار می خواهیم به آموزش روش های مختلف استعلام چکهای جدید موسوم به چک های صیادی بانک ملی ، ملت ، سپه و.. بپردازیم. استفاده از این چک ها می تواند بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه را به حداقل برساند. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ارسال شناسه از طریق شماره پیامک استعلام چک

شماره پیامک استعلام چک

از پاییز سال ۱۳۹۷ این امکان فراهم شده است که از طریق ارسال شناسه استعلام ۱۶ رقمی مندرج در چک های صیادی به سامانه استعلام پیامکی بانک مرکزی از وضعیت اعتباری صادر کننده چک از نظر تعداد و مبلغ چک های برگشتی اطلاع حاصل کنید. هزینه هر استعلام ۳۵۰۰ ریال می باشد. قالب ارسال پیامک باید به این شکل باشد: شناسه استعلام ۱۶ رقمی*۱*۱

با ارسال این کد، در پاسخ از طریق پیامکی با سرشماره ۷۰۱۷۰۱، اطلاع رسانی بر اساس رنگ انجام خواهد شد. در واقع صادر کنندگان چک بر اساس میزان اعتبارشان، رتبه‌بندی می‌شوند و در پاسخ استعلام، بانک مرکزی میزان اعتبار آنها را براساس یک رنگ خاص به شکل زیر به پیام‌ دهنده اعلام می‌کند:

وضعیت سفید: صادر کننده چک هیچ سابقه ای در داشتن چک برگشتی ندارد.

وضعیت زرد: صادرکننده چک در سوابق خود دارای یک فقره چک برگشتی با حداکثر مبلغ ۵ میلیون تومان است.

وضعیت نارنجی:‌  صادرکننده چک در سوابقش دو تا چهار فقره چک برگشتی با حداکثر مبلغ ۲۰ میلیون تومان دارد.

وضعیت قهوه ای: صادرکننده چک حداقل پنج تا ده فقره چک برگشتی با حداکثر مبلغ ۵۰ میلیون تومان دارد.

وضعیت قرمز: صادرکننده چک دارای بیشتر از ده فقره چک برگشتی با مبلغ بیش از ۵۰ میلیون تومان است.

ضمنا به این توجه کنید که در حال حاضر هر شماره تلفن همراه تنها چهار استعلام در هر روز می تواند بگیرد. همچنین در صورتی که به هر دلیل اعم از بروزرسانی زیرساخت های اطلاعاتی تا مدت زمان ۱۵ دقیقه، پاسخی دریافت نگردد نتیجه با پیامک «عدم امکان اخذ استعلام» به کاربر اعلام خواهد شد.

استفاده از سامانه استعلام چک برگشتی ساد ۲۴

سامانه استعلام چک برگشتی

سامانه ساد ۲۴ جهت استعلام چک هایی به کار می رود که در اثر ارتکاب جرم هایی همچون سرقت به دست آمده باشند. بنابراین شما می توانید در صورت به سرقت رفتن یا مفقود شدن چک های خود، شماره سریال آن ها را در این سایت وارد کنید تا بدین شکل از انتقال یا سوء استفاده از آن ها جلوگیری کنید. همچنین می توانید جهت اطمینان از اینکه چکی که از شخصی دریافت کرده اید جزو چک های مفقودی یا سرقتی نباشد نیز می توانید از این سامانه کمک بگیرید. برای این کار در صفحه اصلی این سامانه باید شماره سریال چک مورد نظر را وارد کنید تا در رابطه با آن استعلام گرفته شود.

دانلود برنامه استعلام چک در اندروید

خوشبختانه اپلیکیشن هایی نیز برای این کار توسعه داده شده است. برای مثال در اپلیکیشن استعلام چک صیادی می‌توانید با ارسال شناسه ۱۶ رقمی مندرج در چک‌های صیادی به سامانه استعلام پیامکی بانک مرکزی، از وضعیت چک‌های برگشتی صادرکننده آن مطلع شوید. در واقع این برنامه نیز به همان شیوه ارسال پیامک عمل می کند. منتهی کمی طرح و قالب گرافیکی نیز به آن اضافه نموده است. ضمن اینکه با وجود آن دیگر لازم نیست که به حفظ کردن کد استعلامی که پیش از این به آن اشاره شد بپردازید.

استعلام چکهای صیادی

همچنین اپلیکیشن چک سام نیز یکی دیگر از برنامه های استعلام چک برگشتی بانک ها در پلتفرم اندروید است که می توانید از آن برای استعلام چک های صیاد نیز استفاده کنید.

استعلام چک های صیاد

جهت استعلام باقیمانده شارژ و بسته اینترنتی سیم کارت های مختلف می توانید مطالب ۱۲ روش استعلام باقیمانده شارژ سیم کارت اعتباری ایرانسل ، همراه اول و رایتل و نیز آموزش ۱۲ روش استعلام مانده بسته اینترنت همراه اول ، ایرانسل و رایتل را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در انزل وب به آموزش ۳ روش استعلام چک برگشتی ، صیادی و.. بانک از طریق پیامک ، سایت ، برنامه پرداختیم. شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در این رابطه در بخش دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

پیدا کردن کدپستی از روی آدرس و نقشه در چند قدم ساده (پیدا کردن کدپستی فراموش شده)
پیدا کردن کدپستی از روی آدرس و نقشه در چند قدم ساده (پیدا کردن کدپستی فراموش شده)
راهنما با جزئیات برای استعلام وضعیت سند خودرو
راهنما با جزئیات برای استعلام وضعیت سند خودرو
4 ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
۴ ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
آموزش 5 روش استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و..
آموزش ۵ روش استعلام تعداد سیم کارت ایرانسل ، همراه اول ، رایتل و..

نظرات