بهترین ابزار های حرفه ای آمارگیر وبلاگ و سایت ها

۱۱ تا از بهترین ابزار های حرفه ای آمارگیر وبلاگ و سایت ها

سایت ها زمانی می توانند به رشد و بهبود شرایط خود امیدوار باشند که از بازدیدکنندگان و کاربران قابل توجهی برخوردار باشند. جهت رسیدن به این هدف مدیر سایت باید به مطالعه و تحقیق بر روی عوامل و ابزارهای افزایش دهنده تعداد کاربران سایت بپردازد. اما اولین قدم در این راه اطلاع از وضعیت کنونی و آمار بازدید سایت است. در این مطلب انزل وب می خواهیم به معرفی ابزارهای آمارگیری بپردازیم که با نمایش آمار بازدید سایت و ارائه تحلیل های مختلف در این حوزه به شما در این مسیر کمک شایانی می کنند.

بهترین سایت آمارگیر فارسی و انگلیسی سایت وردپرس ، وبلاگ و..

Top Web Statistics Tools For Weblog and Websites

پیش از این به آموزش روش های بررسی و فهمیدن میزان بازدید و ترافیک ورودی یک سایت و نیز بررسی ۱۵ تا از بهترین ابزار آنلاین تست سرعت سرور و لود شدن سایت پرداخته شده است. اما در این مطلب قصد داریم به این بردازیم که چگونه آمار بازدید سایت را ببینیم تا از آن در جهت رشد و بهبود شرایط کنونی سایت استفاده کنیم. پس با ما همراه باشید.

مشاهده آمار بازدید سایت با Google Analytics

یکی از محبوب ترین ابزارها در این زمینه ابزار تحلیل گوگل است. این ابزار مجموعه ای از ویژگی ها را فراهم آورده است که برای هر وبسایتی قابل استفاده اند. با رابطی ساده و سر راست که به راحتی می توانید در آن به بررسی منبع ترافیک وبسایت، بررسی رفتار کاربران در وبسایت، تعداد کلیک ها و دیگر موارد بپردازید. جدا از تهیه آمار مربوط به وبسایت شما، Google Analytics همچنین پیشنهاداتی برای بهبود نرخ تبدیل و بهینه سازی وبسایت تان هم ارائه می دهد تا رتبه بهتری در موتورهای جستجو به دست آورید. این پیشنهادات شامل نکاتی چون افزایش سرعت وبسایت،مدیریت محتوا و استفاده از ابزارهای ارزیابی سایت است.

مشاهده آمار بازدید سایت

اگر چه شاید یکی از ضعف های این ابزار را می توان عدم تجزیه و تحلیل عمیق تر از میزان ترافیک بلادرنگ سایت دانست. همچنین ما در ایران به دلیل تحریم ها برای استفاده از خدمات این ابزار مجبور به استفاده از نرم افزارهای تغییر IP هستیم.

نمایش آمار بازدید سایت وردپرس با افزونه JetPack

چگونه آمار بازدید سایت را ببینیم

اگر از یک سایت وردپرسی استفاده می کنید پس احتمالا قبلا نام این افزونه را شنیده اید. JetPack جدا از دیگر ویژگی هایی که دارد به ارائه تحلیل های پایه ای در مورد وبسایت می پردازد. همچنین محیط ساده آن نیز کار را حتی برای مبتدی ها آسان می کند. با کمک این افزونه می توانید تعداد بازدیدکنندگان یک پست خاص، صفحات محبوب، کلیدوازهای مهم، مکان بازدیدکنندگان و رفتار آن ها در وبسایت را ردگیری کنید. البته این افزونه شاید برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال امکانات پیشرفته تر و اطلاعاتی با جزئیات از روند وبسایت خود هستند چندان مناسب نباشد.

 چگونه آمار بازدید سایت را ببینیم؟ با Stat Counter

Stat Counter ابزاری است که به تجزیه و تحلیل عمیق تر وبسایت به همراه ارائه ابزارهایی برای افزایش ترافیک وبسایت، تولید پست های منجر به فروش و همچنین یافتن کلیک های تقلبی است. همچنین با تنظیم آن می توانید اطلاعاتی سفارشی را هر هفته از طریق ایمیل دریافت کنید تا بتوانید به سرعت از اطلاعات مورد نظر خود آگاهی پیدا کنید.

ابزار آمار بازدید سایت

ویژگی های پیشرفته این ابزار شامل یک شمارنده مخفی، ردیابی فعالیت های بازدیدکنندگان قبل و بعد از بازدید سایت شما، مقایسه سایت در موتورهای جستجوی مختلف، ردیابی  سایت های HTTPS، اعطای دسترسی به اعضای مختلف و بسیاری موارد دیگر است. البته مساله اینجاست که همه این ویژگی ها رایگان نیستند. برای مثال در صورت استفاده رایگان از این ابزار قادر به ردیابی بیش از ۲۵۰۰۰۰ بازدیدکننده در یک ماه نخواهید بود.

آمارگیر حرفه ای وبلاگ AWStats

ابزار آمارگیر وبلاگ

یک ابزار منحصربفرد پیشرفته که سمت سرور کار می کند. AWStats یک ابزار تحلیل منبع باز است که می تواند به تجزیه و تحلیل همزمان چند وبسایت روی یک سرور بپردازد. برای استفاده از این ابزار، ارائه دهنده هاست وبسایت شما باید داده های وب را در فایلی که توسط AWStats قابل خواندن باشد ثبت کند. شمارش بازدیدکنندگان، زمان مصرفی در وبسایت، پهنای باند مورد استفاده، محافظت از وبسایت در برابر حملات کرم ها، ردیابی کلیدواژه ها و دیگر ویژگی ها از امکاناتی است که توسط AWStats فراهم شده است.

جهت حفظ امنیت وبسایت می توانید مطلب ۱۲ تا از بهترین سرویس های بررسی آنلاین امنیت سایت را مطالعه نمایید.

آمارگیر بازدید سایت Open Web Analytics

نمایش آمار بازدید سایت وردپرس

یک ابزار رایگان و منبع باز دیگر برای تحلیل وبسیات ها. Open Web Analytics به شما این اجازه را می دهد که API آن را با API وبسایت خود تنها با یک کلیک ادغام نمایید. ویژگی هایی که در این ابزار ارائه شده است شامل شمارش ترافیک، پشتیبانی از تحلیل همزمان چند سایت، نظارت بر رفتار کاربران، ردیابی کلیک ها، گزارش فعالیت کاربران و دیگر مواردی از این دست است.

ابزار آمار بازدید سایت iPerceptions

مشاهده آمار بازدید سایت ها

iPerceptions از استراتژی متفاوتی برای آمارگیری وبسایت استفاده می کند. این ابزار به صورت مستقیم از بازدیدکنندگان وبسایت شما در قالب یک پرسشنامه نظرخواهی می کند. سوالات این پرسشنامه شامل ۴ سوال اساسی از بازدیدکنندگان می شود: نامشان چیست؟ هدفشان از آمدن به این وبسایت چیست؟ آیا از وبسایت راضی هستند؟ و اینکه چه پیشنهادی برای بهبود آن دارند؟ iPerceptions می تواند با ابزار Google Analytics ادغام شود تا کارایی آن را افزایش دهد. البته این ابزار دارای امکانات دیگری هم هست؛ ولی تنها ویژگی رایگان آن همین پرسشنامه می باشد.

آمارگیر پیشرفته GoingUp

کد آمار بازدید سایت

اگر می خواهید علاوه بر در اختیار داشتن آماری از عملکرد سایت خود گوشه چشمی هم بر سئوی آن داشته باشید GoingUp می تواند انتخاب خوبی باشد. با این ابزار حرفه ای قادر به ردیابی ترافیک وبسایت در هر صفحه به طور مجزا خواهید بود و در نتیجه امکان مقایسه بین عملکرد بخش های مختلف وبسایت را خواهید داشت. همچنین می توانید به بررسی این بپردازید که هر بازدیدکننده چگونه وارد سایت شما شده و پس از آن به کجا رفته است. همچنین کلمات کلیدی که منجر به ترافیک بیشتر شده اند را مشخص می کند و نیز به بهینه سازی صفحات وبسایت جهت کسب سئوی بهتر می پردازد. GoingUp به ارائه پیشنهاداتی در جهت استراتژی های مربوط به سئو می پردازد تا از این طریق رتیه وبسایت را بهبود بخشد. البته با استفاده از این ابزار تنها قادر به مدیریت و تجزیه و تحلیل یک سایت در یک زمان خواهید بود.

همچنین می توانید مطلب بررسی ۶ سرویس برتر نمایش آنلاین رتبه سایت را در انزل وب مطالعه کنید.

آمارگیر پیشرفته Histas

آمارگیر بازدید سایت

وبسایت Histas نیز در زمینه مشاهده آمار بازدید سایت به ارائه خدمت می پردازد. از طریق امکاناتی که در این سایت در اختیار شما قرار می گیرد قادر به گرفتن آماری کامل از وضعیت وبسایت، تحلیل بلادرنگ سایت، آمارهای مربوط به بازدیدکنندگان شامل بازدیدهای اخیر، بیشترین فعالیت آن ها در سایت، صفحات و ارجاعات محبوب و همچنین وضعیت سایت در موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی مختلف می باشید. ضمن اینکه استفاده از خدمات و امکانات این سایت کاملا رایگان است.

پلاگین آمارگیر حرفه ای برای وردپرس WP STATISTICS

افزونه آمارگیر وردپرس

یک افزونه دیگر برای استفاده در سایت های وردپرسی. این افزونه WP STATISTICS با ارائه محیطی ساده شما را در تحلیل وبسایت وردپرسی خود کمک می کند. امکانات متعددی از طریق این افزونه در اختیار شما قرار می گیرد. امکاناتی نظیر پنل فارسی، شناسایی شهر و کشور بازدیدکنندگان، تعداد بازدیدکنندگان از هر موتور جستجو، مرورگرهای مورد استفاده توسط آن ها، ارائه آمارهایی بر اساس محتوای پست های سایت، پشتیبانی از ویجت ها جهت آمارگیری از وبسایت و نیز ارائه آمارها در قالبی زیبا و گرافیکی می باشد. البته برخی از امکانات پیشرفته این افزونه غیر رایگان می باشد. اما گستردگی امکانات رایگان آن به حدی است که بتواند کار شما را راه بیندازد.

می توانید مطلب ۱۳ تا از بهترین سایت های دانلود قالب HTML و وردپرس فارسی و انگلیسی را نیز در انزل وب مطالعه کنید.

دریافت کد آمار بازدید سایت در وبگذر

کد آمار بازدید سایت

آمارگیر وبگذر ابزاری کاملا فارسی جهت آمارگیری و تحلیل ترافیک سایت ها است. این آمارگیر امکانات فراوانی همچون ارائه آمارها از طریق پیامک، نمایش مشخصات افراد حاضر در سایت، پیش بینی آمار روزهای آتی، مشخص کردن آمار تعداد بازدید کننده ثابت و نمایش صفحه، کلمات کلیدی جستجو شده و بسیاری امکانات دیگر نموده است. جهت استفاده از این آمارگیر باید ابتدا به قسمت ایجاد شمارنده در کنترل پنل اعضاء در وبسایت وبگذر مراجعه کنید. سپس در قسمت ثبت شمارنده مقدار اولیه آن، تعداد رقم ها و قالب آن را انتخاب کنید و نهایتا روی ایجاد شمارنده کلیک کنید. برای اضافه کردن آن به وب سایت خود نیز کد HTML را از قسمت دریافت کد دریافت کرده و در قسمت مورد نظر خود در قالب سایتتان اضافه کنید.

شمارنده وبلاگ و سایت Persianstat

ابزار آمارگیر وبلاگ

یک ابزار فارسی دیگر که آمارگیر حرفه ای وبلاگ است. سایت Persianstat به ارائه گزارش بازدید های روزانه، موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان، تکنولوژی های استفاده شده، گزارش از صفحات لینک داده شده و گزارش نحوه ورود بازدیدکنندگان می پردازد. ضمن اینکه به آمارهایی چون تعداد بازدید های یونیک، پراکندگی و آمار بازدیدها در کشورها، نحوه ورود بازدیدکنندگان از طریق صفحات داخلی، صفحات و سایت های لینک داده شده و کلمات کلیدی جستجو شده نیز دسترسی خواهید داشت.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز بهترین ابزار های حرفه ای آمارگیر وبلاگ و سایت ها را معرفی کردیم. شما از چه ابزاری برای این کار استفاده می کنید و آیا از آن راضی هستید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بهترین سرویس های آمارگیر جایگزین گوگل آنالیتیکس
بهترین سرویس های آمارگیر جایگزین گوگل آنالیتیکس

نظرات

  • محمدحسین says:

    سلام میشه راهنمایی کنید سایتی رو میخوام که بیشترین کلمات تکرار شده در یک متن رو داخل یک تصویر به ترتیب بیشترین بزرگتر نشون بده ولی اسمشو یادم رفته

  • مهدیه نوربخش says:

    درود معرفی خوبی بود
    استتی هم خوبه