مکمل بدنسازی

مکمل بدنسازی [رپورتاژ آگهی]

مکمل ورزشی چیست؟ تب و تاب رسیدن به بدنی زیبا و خوش فرم امری است که این روزها در بین جوانان دختر و پسر بسیار فراگیر شده است. از همین رو با حضور در کلاس های ورزشی و استفاده از مکمل های ورزشی استاندارد همه در آرزوی رسیدن به بدنی زیبا در حال تکاپو هستند. مکمل های ورزشی کمک می کنند تا ورزشکار در حین ورزش انرژی بیشتری داشته باشد و همین نیرو و توان بالا تر به او برای بهبود عملکرد سوخت و ساز بدن کمک کند. استفاده از مکمل ها عموماً در بین آقایان رواج پیدا کرده است و اگر این امر زیر نظر متخصص و یا یک مربی ورزشی حرفه ای صورت بگیرد بدون شک به بهترین نتیجه دست پیدا خواهند کرد.

در ابتدای ترین روزهای ورزشی با مصرف مواد غذایی و پروتئین‌های طبیعی به جهت ماهیچه سازی گام بر می دارند و از آنجایی که نیاز به پودر بدنسازی پس از مدتی به شدت احساس می شود با شک و تردید در این راستا قدم می گذارند. این مهم را به یاد داشته باشید که مصرف مکمل های غذایی اگر به درستی صورت بگیرد در فرایند رشد سریع تر ماهیچه ها بسیار تأثیر گذارتر خواهد بود. از آنجایی که برخی دوست دارند یک شبه ره صد ساله را طی کنند شاید مصرف این مکمل ها را بیشتر از حد معمول دنبال می کنند که این امر خود می تواند خطرساز باشد. استفاده صحیح و منطقی مکمل های ورزشی بر اساس قواعد و دستور العملی های که بر اساس هر مکمل تعین و مشخص شده است بسیار به عملکرد بهتر بدن کمک می کند. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون مکمل های ورزشی مخصوصاً مکمل های بدن سازی اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر رؤیایی زیبا تر شدن این روزها دغدغه شما نیز است با ما همراه باشید تا اصولی ترین روش استفاده از مکمل ها را با شما در میان بگذاریم.

 چه عواملی را برای استفاده از پودرهای بدنسازی باید در نظر داشت؟

 چه عواملی را برای استفاده از پودرهای بدنسازی باید در نظر داشت؟

پودر بدنسازی را باید بر اساس پارامترهای اساسی و مهمی در نظر بگیریم تا کارایی بهتر آن را شاهد باشیم. مصرف مکمل ها شاید از نظر قانونی هیچ منعی نداشته باشد اما باید برند معتبر و استانداری از مکمل تهیه شود که این امر نیاز به تشخیص تخصصی آن دارد. مکمل های مثل کراتین و پروتئین وی از جمله پر طرفدار ترین مکمل های ورزشی هستند که اکثر ورزشکاران از آن استفاده می کنند؛ اما همین مکمل های ساده گاها مشاهده می شود که بر اساس استاندارهای سازمان بهداشت جهانی تهیه و تولید نشده اند. به همین خاطر برای شروع به شما توصیه می کنیم حتماً با یک متخصص برای تهیه مکمل های ورزشی مشاوره کنید. برخی از وب سایت های اینترنتی که فروش مکمل های بدنسازی را به انجام می رسانند از کادری مجرب و متخصص در این راستا بهره گرفته اند که شما به راحتی می توانید با یک مشاوره ساده و یا حتی مطالعه مواد  اصلی مکمل های ارائه شده به مواد تشکیل دهند آن محصول دسترسی پیدا کنید.

عوامل دیگری از قبیل سن، جنس، وزن، نوع ورزش، بیمارهای خاص و مسائلی از این دست می تواند در مصرف یا عدم مصرف مکمل های شما دخیل باشند که این امر نیز نیاز به یک مشاوره تخصصی دارد. بدون شک همه ما تنها هدفی که در سر داریم ورزش کردن به جهت سلامتی است پس نباید با استفاده خود سرانه از مکمل های ورزشی که سبب بهبود عملکرد سیستم بدن شما می شود به جهت مخالف آن در حرکت باشید.

مکمل بدنسازی

مکمل بدنسازی

مکمل بدنسازی را نباید به عنوان جایگزینی برای مواد غذایی در نظر گرفت زیرا این مکمل ها به اندازه کافی از پروتئین‌ها و ویتامین های که در مواد غذایی، سبزیجات و میوه ها است بهره نبرده اند. همان طور که از نام آن مشخص است مکمل یک بهبود دهنده برای دریافت بهتر و زودتر مواد مفید به بدن است. یک ورزش کار باید نیازهای خود را از مصرف مکمل های بدنسازی مد نظر قرار دهد. برخی از افراد استفاده از مکمل ها را به منظور افزایش وزن (گینر) و برخی دیگ هدف نهای شان کاهش وزن و چربی سوزی است. مکمل های ورزشی عملکرد ورزشی یا مکمل پمپ، مکمل ریکاوری، مکمل کراتی و مکمل پروتئین نیز به بهبود بهتر و سریع تر بدن بسیار کمک می کند. برخی از مکمل ها باید جداگانه و برخی دیگر به صورت ترکیبی مصرف شوند که بسته به دوره مصرف آن دارد.

بدون تردید هدف از استفاده مکمل های ورزشی گسترش عضله سازی در بدن است به همین منظور باید برخی نکات اساسی به دقت رعایت شود تا به این مهم به راحتی بتوان دست پیدا کرد. عواملی از قبیل تغذیه مناسب، تمرین مناسب، استراحت کافی به منظور ریکاوری شدن بدن از مهم ترین این عوامل عنوان شده است. زمان و مدت استفاده از مکمل های بدنسازی نیز باید به دقت رعایت شود.

پروتئین بدنسازی

پروتئین بدنسازی

پروتئین یکی از مهم ترین مکمل های بدن سازی است زیرا با مصرف پروتئین بدن شما به جهت رسیدن به یک عضله سازی زیبا هدایت می شود. پروتئین‌بدنسازی سبب می شوند اسید آمینه نسبت به پروتئین تخم مرغ جذب بدن شود. اگر بخواهیم به خواص پروتئین‌های بدنسازی اشاره ای داشته باشیم موارد فوق را می توان نام برد

  • پروتئین‌های ورزشی استاندارد سبب می شوند در حین ورزش فشار خون شما افزایش پیدا نکند و آن را به جهت کاهش فشار کنترل می کنند.
  • با مصرف پروتئین رشد عضلات در بدن به درستی شکل می گیرد و از بیماری های از قبیل ایدز جلوگیری می شود زیرا مقاومت بدن بالاتر می رود.
  • با مصرف پروتئین‌های بدن سازی ماده ای به نام گلوتاتیون که یک آنتی اکسیدان محلول در آب است در بدن انسان افزایش پیدا می کند که سبب بهبود ایمنی بدن می شود.
  • استفاده از پروتئین‌های ورزشی عملکرد ورزشی شما را بهبود می بخشد و سبب می شود استرس بدن شما کاهش پیدا کند.
  • استفاده از پروتئین مانع از کاهش هورمونی می شود که عضله های بدن را از بین می برد.

 پروتئین ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

پروتئین ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

بر اساس یک دسته بندی کلی پروتئین ها عموماً به سه دسته پروتئین ایزوله، پروتئین کارئین و پروتئین سویا طبقه بندی می شود.

 پروتئین ایزوله

سرعت جذب بالاتری نسبت به پروتئین وی دارد و برای استفاده بعد از تمرین ها به عنوان ایده ال ترین نوع شناخته شده است. در این زمان عضله های بدن به شدن نیاز به اسید های آمینه و پروتئین دارند که پروتئین های ایزوله به دلیل سرعت بالای جذب از این مهم بهره برده اند.

پروتئین‌های کازئین

این پروتئین یک پروتئین برای مصرف در دراز مدت است مکمل پروتئین کازئین برای استفاده در هنگام خواب بسیار مناسبی است و تمام نیازهای بدن را در زمان استراحت نیز تأمین می کند زیرا با ترشح مدامی از اسیدهای آمینه به داخل حریان خون از عضلات به خوبی محافظت می کند و مانع از تحلیل رفتن آن ها می شود.

پروتئین سویا

مکمل پروتئین سویا برای خانم ها و آقایان به عنوان بهترین مکمل در بدنسازی شناخته شده است. تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که با مصرف این پروتئین در خانم ها از بیماری سرطان پستان و در آقایان از سرطان پروستات جلوگیری و یا به طرز چشم گیری دچار شدن به این بیماری را کاهش می دهد. کاهش کلسترول خون، کاهش علائم یائسگی از جمله مزایای استفاده از این پروتئین عنوان شده است.

کلام آخر در مورد انواع مکمل های بدنسازی کاربردی

کلام آخر در مورد انواع مکمل های بدنسازی کاربردی

اگر بخواهیم در یک جمع بندی کلی به مکمل های روتین اشاره ای داشته باشیم می توانیم به مکمل های آمینو اسید، مکمل آمینو اسید شاخه ای از بی بی ای ای، مکمل پمپ یا همان مکمل پمپاژ خون، مکمل گلوتامین، مکمل مولتی ویتامین، مکمل کربو هیدرات، مکمل کربو پروتئین، مکمل ریکاوری، مکمل پروهورمون، مکمل چربی سوز و بسیاری موارد دیگر اشاره ای داشته باشیم. بدنساز ها باید با توجه به توان بدن، دوره تمرینی خود، سن، وزن، هدفی که برای استفاده از مکمل ها دنبال می کنند و بسیار موارد کلیدی دیگر فرآیند تهیه یک مکمل کارا و مفید را دنبال کنند. بدون تردید متخصصان حرفه ای و بدنسازانی که به علم جهانی در این راستا دسترسی پیدا کرده اند به سادگی می توانند شما را به جهت تهیه مفید ترین و موثرین مکمل ورزشی، مکمل بدنسازی و پروتئین‌های مخصوص برای ورزش شما را یاری کنند. بدنسازی در رده سخت ترین ورزش ها شناخته شده است به همین خاطر به جهت تقویت عضله ها و مانع از تحلیل رفتن آن ها نیاز است در کنار مواد غذایی مصرف شده پروتئین ها و مکمل های استاندارد نیز استفاده شود.

ورزش کردن به جهت رسیدن به سلامتی و یک وزن ایده ال همیشه برای ما دنبال می شود به همین خاطر اگر مصرف خود سرانه مکمل ها سبب شود که شما دچار بیماری شوید مصرف آن هیچ کاربرد مفیدی برای شما نخواهد داشت؛ اما اگر استفاده از آن ها بر اساس اصول استاندارد صورت بگیرد شما قطعاً به آنچه در ذهن دارید با سلامتی کامل نزدیک می شوید. امید است اطلاعات ارائه شده به جهت انتخاب یک مکمل ورزشی مناسب شما را یاری رسانده باشید.

مکمل های بدنسازی

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات