رفع مشکل حافظه اندروید و ارور Insufficient Storage Available

۸ روش رفع مشکل حافظه اندروید و ارور Insufficient Storage Available

از جمله مشکلاتی که برای برخی از کاربران اندروید با آن مواجه می شوند، پر شدن حافظه است. اما گاهی حافظه خالی داریم ولی برای نصب برنامه و.. با ارور مشکل حافظه یا Insufficient Storage Available رو به رو می شویم. امروز در انزل وب روش های رفع مشکل حافظه اندروید و ارور Insufficient Storage Available یا Storage Space Running Out را بررسی و مرور می کنیم.

آموزش رفع ارور Insufficient Storage Available و پر شدن حافظه اندروید

How to Fix Insufficient Storage Available Error in Android

هر گوشی از حافظه داخلی بهره می برد که در صورت امکان، می توان با اضافه کردن مموری کارت، آن را افزایش داد. توجه داشته باشید که با وجود حافظه کافی در مموری کارت، برای نصب برنامه و.. به مقداری فضا در حافظه داخلی هم نیاز است. با این حال در بعضی از اوقات با وجود فضای خالی در گوشی، نمی توانید از آن استفاده کنید و ارور Insufficient Storage Available نمایش داده می شود. در این زمان باید چه کاری برای رفع این مشکل انجام دهیم؟ برای پاسخ این سوال تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بررسی وضعیت حافظه گوشی

قبل از انجام کاری برای رفع ارور Insufficient Storage Available ابتدا باید وضعیت حافظه گوشی خود را بررسی کنید. برای این کار به تنظیمات گوشی رفته و روی Storage تپ کنید. اگر حافظه شما واقعا پر بود، راهی جز خالی کردن حافظه ندارید. اما اگر شما فضای خالی نسبتا مناسبی داشتید، ادامه مراحل را دنبال کنید.

بررسی وضعیت حافظه گوشی

ریستارت کردن گوشی برای رفع مشکل پر شدن حافظه داخلی گوشی اندروید

با ریستارت کردن گوشی، حافظه رم ریست می شود و ممکن است مشکلات مربوط به حافظه و.. رفع شوند. بنا بر این توصیه می شود ابتدا گوشی خود را خاموش کرده و پس از چند لحظه مجدد آن را روشن سازید.

ریستارت کردن گوشی برای رفع مشکل پر شدن حافظه داخلی گوشی اندروید

اگر گوشی شما گزینه ریستارت را در منوی پاور خود دارد، می توانید از آن هم استفاده کنید.

همچنین برای پاکسازی حافظه گوشی خود، مطالعه مطلب ۱۵ تا از بهترین برنامه های پاکسازی حافظه داخلی ، خارجی و کش اندروید مفید و کاربردی خواهد بود.

رفع ارور Insufficient Storage Available در نصب برنامه

اگر با وجود فضای کافی اقدام به نصب برنامه از اپ استور گوگل می کنید اما با ارور Insufficient Storage Available در اندروید مواجه می شوید، با انجام این روش ممکن است مشکل شما رفع شود. ابتدا به تنظیمات رفته و روی Apps یا برنامه تاچ کنید.

رفع ارور Insufficient Storage Available در نصب برنامه

سپس برنامه Google Play Store را پیدا کرده و روی آن تاچ کنید.

رفع ارور Insufficient Storage Available در نصب برنامه

در صفحه باز شده روی Uninstall Updates تاچ کنید.

رفع ارور Insufficient Storage Available در نصب برنامه

منتظر بمانید تا آپدیت برنامه حذف شود. اکنون مجدد روی آیکن این برنامه تپ کرده و این بار باید بدون مشکل بتوانید برنامه ها را دانلود کنید.

رفع ارور Insufficient Storage Available در نصب برنامه

با انجام این مراحل ممکن است مشکل شما به صورت موقت رفع شود و ارور Insufficient Storage Available را نبینید اما با توجه به محدودیت فضا احتمالا مجدد با این ارور و مشکل حافظه مواجه می شوید. پس برای رفع ریشه ای مشکل، باید حافظه خود را مدیریت کنید. برای این منظور روش های ذکر شده در ادمه مطلب را انجام دهید.

حذف برنامه های غیرکاربردی برای حل مشکل کمبود حافظه داخلی اندروید

برنامه های خود را برای رفع مشکل پر بودن بی دلیل حافظه گوشی بررسی کنید. اگر حافظه کافی ندارید، برنامه هایی که از آن ها استفاده زیادی نمی کنید را حذف کرده تا در مصرف حافظه گوشی صرفه جویی کنید.

حذف برنامه های غیرکاربردی برای حل مشکل کمبود حافظه داخلی اندروید

اگر از برنامه های سیستمی گوشی که به صورت پیشفرض وجود دارند و امکان حذف آن ها (بدون روت) وجود ندارد، استفاده نمی کنید، در تنظیمات و قسمت برنامه ها، اقدام به حذف آپدیت آن ها کنید و سپس برنامه را غیر فعال یا Disable نمایید.

حذف برنامه های غیرکاربردی برای حل مشکل کمبود حافظه داخلی اندروید

سپس سعی کنید اکثر برنامه ها را هم به حافظه مموری کارت خود منتقل سازید تا افزایش حافظه داخلی اندروید صورت گیرد و مشکل پیغام اخطار Storage Space Running Out رفع شود.

همچنین برای انتقال برنامه های به مموری کارت، پیشنهاد می کنیم مطلب ۴ روش انتقال برنامه از حافظه داخلی به کارت حافظه SD اندروید (بدون روت و روت شده) را هم مطالعه نمایید.

نصب نسخه لایت برنامه در حل مشکل Insufficient Storage

اکثر برنامه های محبوب که معمولا حجم زیادی هم دارند، از یک نسخه لایت یا سبک هم استفاده می کنند. این نسخه معمولا برخی از ویژگی های برنامه اصلی را ندارد اما برای گوشی های با حافظه کم، عملکرد مناسب تری دارند.

نصب نسخه لایت برنامه در حل مشکل Insufficient Storage

شما می توانید نسخه لایت برنامه ها مانند فیسبوک لایت، اینستاگرام لایت و.. را به راحتی دانلود و استفاده کنید.

حذف فایل های اضافی گوشی برای افزایش حافظه

فایل های بزرگ حجم زیادی از حافظه را اشغال می کنند. پس لازم است به بررسی فایل های خود بپردازید و اگر فیلم و.. در گوشی خود دارید که دیگر آن ها را تماشا نمی کنید، برای رفع مشکل کمبود حافظه در اندروید اقدام به حذف آن ها کنید.

حذف فایل های اضافی گوشی برای افزایش حافظه

همچنین جهت افزایش حافظه داخلی اندروید سایر فایلهای حجیم مورد نیاز را هم به مموری کارت منتقل کنید.

خرید و اضافه کردن مموری کارت بزرگتر برای رفع مشکل Storage Space Running Out

اگر گوشی شما امکان اضافه کردن کارت حافظه را دارد، حتما یک مموری کارت یا کارت حافظه مناسب بخرید و آن را به گوشی خود اضافه کنید. اگر از مموری کارت استفاده می کنید، می توانید آن را با مدل های با حافظه بیشتر تعویض کنید/ سپس فایل ها و مدیا های خود را به کارت انتقال دهید و همچنین برنامه های قابل انتقال هم با رفتن به تنظیمات و قسمت برنامه ها و تاچ روی Move to SD Card به مموری انتقال دهید.

خرید و اضافه کردن مموری کارت برای رفع مشکل Storage Space Running Out

پاک کردن کش برنامه ها برای رفع پیغام فضای کافی موجود نیست

کش برنامه ها هم فضایی به خود اختصاص می دهند. با پاک کردن این فضا، می توانید مشکلات کمبود حافظه و پیغام فضای کافی موجود نیست را رفع کنید. روش حذف کش برنامه قبلا در انزول وب آموزش داده شده است.

پاک کردن کش برنامه ها

پیشنهاد می کنیم در منوی برنامه ها یا برنامه های مدیریت فایل، آن ها را به ترتیب بیشترین حجم مرتب کنید و ابتدا کش برنامه هایی که حجم زیادی دارند را حذف کنید.

رفع ارور فضای ذخیره سازی روبه اتمام است با فضا ذخیره سازی آنلاین

اگر به اینترنت مناسب دسترسی دارید، می توانید از سرویس های ذخیره سازی آنلاین مانند Google Drive, Dropbox و.. استفاده کنید. با انتقال فایل های خود در این سرویس ها، این گونه می توانید در مصرف حافظه گوشی صرفه جویی کنید و مشکل نمایش پیغام هایی نظیر Storage space running out اندروید را حل کنید.

در پایان اگر هنوز فضای مناسبی را به دست نیاورده اید، مطالعه مطلب ۵ روش افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید بدون نیاز به روت را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز روش های رفع مشکل حافظه و ارور Storage space running out یا Insufficient Storage Available را بررسی کردیم. با توجه به گسترده شدن بازار برنامه و افزایش خدمات و کیفیت آن ها، نیاز به حافظه های بیشتر احساس می شود. معمولا گوشی هایی که کمتر از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارند، با این مشکل مواجه هستند که امیدواریم با انجام روش های ذکر شده، مشکل شما رفع شود. شما همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه مشکل حافظه اندروید را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 7 روش حل مشکل File System Limit اندروید
آموزش ۷ روش حل مشکل File System Limit اندروید

نظرات