امنیت اینستاگرام چقدر است؟ 8 روش بالا بردن امنیت اینستاگرام

امنیت اینستاگرام چقدر است؟ ۸ روش بالا بردن امنیت اینستاگرام

اینستاگرام به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی تصویر محور در دنیا و ایران تبدیل شده است. اما موضوعی که خیلی از کاربران این برنامه ممکن است با آن آشنا نباشند، امنیت اینستاگرام است. امروز در انزل وب قصد داریم تا پاسخ سوال امنیت اینستاگرام چقدر است را بررسی کنیم و روش های بالا بردن امنیت اکانت را هم معرفی می کنیم تا با اطمینان بیشتر از این سرویس استفاده کنید.

خطرات امنیتی اینستاگرام چیست؟

What are The Security Risks of Instagram and How to Protect Account from Being Hacked?

تعدادی از کاربرانی که از اینستاگرام (Instagram) استفاده می کنند، اکانت خود را از دست می دهند و هک می شوند. هک شدن اینستاگرام بیشتر برای افرادی اتفاق می افتد که تعداد فالور های زیادی داشته باشند. با وجود این اتفاقات که تعداد آن ها هم کم نیست، موضوع امنیت اینستاگرام بیشتر توجه ها را به خود جلب می کند و این سوال در ذهن به وجود می آید که آیا خود اینستاگرام و دیتابیس های آن امنیت کافی دارند؟ چگونه از هک اکانت جلوگیری کنیم؟ در ادامه مطلب ضمن بررسی امنیت Instagram، روش های بالابردن امنیت آن را هم بررسی می کنیم تا احتمال هک شدن اکانت شما تا حد زیادی کاهش یابد.

آمار هک شدن اکانت های اینستاگرام

به صورت کلی نمی توان آمار دقیقی را ارائه کرد اما با توجه به شبکه یک میلیارد نفری کاربران و گزارش های دریافتی فراوان، مشخص می شود که افراد زیادی اکانت خود را در اینستاگرام از دست می دهند. بیشتر این افراد کسانی هستند که اکانت خود را ایمن نکرده و حسابشان امنیت پایینی دارد.

آمار هک شدن اکانت های اینستاگرام

هکر ها معمولا پس از دسترسی به حساب، شروع به تغییر تنظیمات، ایمیل، نام کاربری، حذف کردن پست و.. می کنند.

همینطور اگر با ارور we detected an unusual login attempt هم مواجه شدید، مطلب علت و ۳ روش رفع ارور We Detected an Unusual Login Attempt اینستاگرام را هم مطالعه نمایید.

تاریخچه مورد حمله قرار گرفتن اینستاگرام، اینستاگرام امنیت دارد؟

در سال ۲۰۱۷ قسمتی از دیتابیس اینستاگرام توسط گروهی از هکر ها هک شد و آن ها توانستند به پایگاه داده ای که شامل اطلاعات تماس بیش از ۶ میلیون نفر بود، دست پیدا کنند. افراد مشهور زیادی هم در این لیست وجود داشتند که اطلاعات تماس آن ها در اینستاگرام در دارک وب به قیمت ۱۰ دلار برای هر اکانت به فروش رفت. پس از آن اینستاگرام اعلام کرد که باگ موجود در سیستم را شناسایی کرده و خطرات امنیتی اینستاگرام را رفع کرده است.

تاریخچه مورد حمله قرار گرفتن اینستاگرام، اینستاگرام امنیت دارد؟

همچنین در حمله ای دیگر، اکانت کاربران زیادی هک شده است و دامین آن ها به .RU که نشان دهنده کشور روسیه است، تغییر نام داده شده است. تعداد این افراد هم زیاد است که متاسفانه اکانت خود را از دست داده اند و حتی در پس گیری آن هم دچار مشکل شده اند. برخی از این افراد حتی تایید دو مرحله ای را هم فعال کرده بودند و با وجود تحقیقات اینستاگرام، روش کار آن ها بحث بر انگیز است.

تاریخچه مورد حمله قرار گرفتن اینستاگرام، اینستاگرام امنیت دارد؟

شخصی که اکانت خود را غیر فعال و دی اکتیو کرده بود و تایید دو مرحله ای هم روی اکانت او فعال بود. با اینحال شخص هک شده و پس از گذشت بیش از ۱۰ روز متوجه این موضوع می شود و در بازگرداندن اکانت خود (به دلیل منقضی شدن مهلت لغو تغییر ایمیل) دچار مشکل می شود.

برنامه های هک کردن اینستاگرام

احتمالا تبلیغات زیادی را راجب برنامه های هک کردن اینستاگرام و.. دیده اید. می توان گفت که همه آن ها جعلی و غیر واقعی هستند و علاوه بر این که هیچ کاری نمی کنند، سعی در به سرقت بردن اکانت خودتان می کنند و به جای هک کردن، هک می شوید!

برنامه های هک کردن اینستاگرام

البته برخی از پروژه هایی هم وجود دارند که نظرات مختلفی راحب آن ها وجود دارد که به طور مثال می توان به پروژه هایی مانند Instagram-Py که اسکریپت هایی به زبان پایتون در لینکوس است، اشاره کرد. سازندگان این پروژه ادعا می کنند که به راحتی هر کسی با اجرای دستورات و روش های ذکر شده، می تواند اکانت های مختلف را هک کند. حتی اگر این پروژه واقعی هم باشد، دیگر با وجود سیستم جدید اینستاگرام، امکان وجود پسورد قوی و تایید دو مرحله ای و..، درصد موفقیت با این روش ها ناچیز است.

برنامه های هک کردن اینستاگرام

برای مطالعه بیشتر در زمینه هک اینستاگرام، مطالعه مطلب هک کردن تلگرام، اینستاگرام و.. شما چگونه انجام می شود؟ روش های مقابله چیست؟ را هم فراموش نکنید.

اینستاگرام قابل هک است؟ امنیت دایرکت و.. اینستاگرام

در نهایت با وجود تجربه هایی در مورد هک شدن اینستاگرام، اکثر کاربران می خواهند بدانند که اینستاگرام هک می شود یا نه؟ باید بگوییم که هیچ کاری غیر ممکن نیست و اینستاگرام هم مانند هر برنامه دیگری ممکن است هک شود! اما خبر خوب این است که تعداد هکر هایی که دانش و علم کافی برای چنین کاری داشته باشند بسیار کم است.

با توجه به بررسی های فراوانی که توسط تیم اینستاگرام انجام می شود تا باگ های احتمالی شناسایی و رفع شوند، هک کردن این برنامه بسیار مشکل است و همچنین هزینه و زمان زیادی را هم می طلبد. اگر شما امنیت حساب خود را به خوبی بالا ببرید، می توانید با خیالی آسوده از این برنامه استفاده کنید.

توجه داشته باشید که روش های مهندسی اجتماعی، فیشینگ، استفاده از اطلاعات قابل حدس، هک ایمیل و.. یا هک مستقیم خود اینستاگرام فرق دارند و میزان امنیت خود حساب هم تاثیر مهمی دارد.

روش های افزایش امنیت اینستاگرام، برای امنیت اینستاگرام چه کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم، باید امنیت اکانت خود را تا حد ممکن بالا ببرید تا از هک شدن احتمالی در امان بمانید اما چگونه بالا بردن امنیت اینستاگرام را باید انجام دهیم؟

  • انتخاب پسورد قوی: پسورد قوی، یکی از تاثیر گذار ترین عامل ها در افزایش امنیت حساب در هر برنامه ای است. هکر های ساده معمولا کار را با حدس پسور شروع می کنند. پیشنهاد می کنیم از حداقل ۸ کاراکتر شامل عدد، حروف، علائم و.. استفاده کنید و حتی این پسورد را هم حداقل سالی یک یا دوبار عوض کنید.
  • فعال سازی تایید دو مرحله ای: در تایید دو مرحله ای، علاوه بر دانستن پسورد، باید کد تاییدی که برای شما SMS می شود را هم وارد کنید.
  • افزایش امنیت ایمیل: کارهایی که برای افزایش اکانت اینستاگرام گفته شده است را برای حساب ایمیل خود هم اجرا کنید. فراموش نکنید که ایمیل شما، دروازه ورودی به همه برنامه هایی است که با آن ایمیل ساخته شده اند. پس حتما حساب ایمیل خود را هم از نظر امنیت تقویت کنید.
  • لغو دسترسی به برنامه های دیگر: در نسخه ویندوز خود روی تنظیمات کلیک کنید و Authorized Apps را بزنید.

روش های افزایش امنیت اینستاگرام، برای امنیت اینستاگرام چه کنیم؟

در اینجا لیستی از برنامه های متصل به حساب خود که می توانند از اطلاعات اکانت شما استفاده کنند را می بینید. اگر برنامه ای نا آشنا وجود دارد، با زدن Revoke Access آن را غیر فعال کنید.

روش های افزایش امنیت اینستاگرام، برای امنیت اینستاگرام چه کنیم؟

برای آشنایی کامل با روش انجام این موارد و همچنین نکته های دیگر، حتما پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کامل ۹ روش جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام را هم مطالعه نمایید.

سایر روش های نحوه بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام

علاوه بر انجام کار های ذکر شده، نکات زیر را هم برای تامین امنیت اینستاگرام بیاد داشته باشید تا اکانت شما از امنیت حداکثری بهره مند باشد.

  • خارج شدن از اکانت در دستگاه های مشترک: اگر از کامپیوتر یا گوشی عمومی برای استفاده از اکانت خود استفاده کردید، حتما پس از اتمام کار خود، از حساب خود خارج یا Log Out شوید. فراموش نکنید که در زمان ورود هم تیک گزینه Remember Me را در کامپیوتر های عمومی نزنید.

سایر روش های نحوه بالا بردن امنیت اینستاگرام

  • حملات فیشیگ: مراقب حملات فیشینگ هم باشید و اطلاعات حساب خود را در هر سایت و برنامه ای وارد نکنید. برخی از افراد سعی در گول زدن شما و دریافت اطلاعات حساب به روش های گوناگون و مهندسی های اجتماعی هستند.
  • بررسی اطلاعات حساب های مشکوک: اگر از یک حساب کاربری اطلاعات مشکوکی را دیدید، می توانید روی علامت منو (سه نقطه) در کنار آیدی آن تاچ کرده و About This Account را بزنید. در آپدیت های جدید اطلاعات مربوط به حساب به شما نمایش داده می شود. می توانید حساب های مشکوک را ریپورت یا گزارش کنید.

سایر روش های نحوه بالا بردن امنیت اینستاگرام

  • توجه داشتن به ایمیل های دریافتی: صندوق ورودی ایمیل خود را به صورت مرتب بررسی کنید تا اگر ایمیلی امنیتی راجب اکانت خود دریافت کردید، بتوانید سریعا واکنش مناسبی را نشان دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ضمن بررسی امنیت اینستاگرام، روش های افزایش امنیت را هم معرفی کردیم. با انجام روش های ذکر شده به صورت صحیح و کامل، می توانید با خیالی آسوده از برنامه استفاده کنید. آیا شما تجربه ای از هک شدن دارید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و سایر تجربیات خود در زمینه امنیت اینستاگرام را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش 2 روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش ۲ روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش 5 روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام
آموزش ۵ روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام

نظرات

  • محمود دلیر عبدی نیا says:

    آیا ممکن است کسی در اینستای من یک پست قرار دهد؟ کاری که اتفاق افتاده و یک پست تبلیغی در پیج من ظاهر شده.