تغییر رنگ چراغ نوتیفیکیشن برنامه ها در اندروید

آموزش ۲ روش تغییر رنگ چراغ نوتیفیکیشن برنامه ها در اندروید

یکی از دلایل استفاده و محبوبیت اندروید، قابلیت سفارشی کردن موارد مورد نیاز است. چراغ چشمک زن LED نوتیفیکشن اندروید هم از این گزینه مستثنا نیست و می توانید آن را هم سفارشی کنید تا در زمان دریافت نوتیفیکشن، بدون لمس گوشی، راحت تر متوجه شوید که پیام از چه برنامه ای دریافت کرده اید. امروز در انزل وب روش های تغییر رنگ چراغ نوتیفیکشن اعلان برنامه ها در اندروید را بررسی خواهیم کرد.

دانلود برنامه تغییر رنگ چراغ چشمک زن نوتیفیکیشن اندروید

How to Change Your LED Notification Colors on Android

چراغ توتیفیکشن (LED Notification) در گوشی ها قرار داده شده است تا در صورت دریافت نوتیفیکشن (تماس از دست رفته، پیامک، هشدار خبری برنامه ها و..) متوجه آن شوید. معمولا رنگ این چراغ در اکثر گوشی ها ثابت است اما خبر خوب این است که برای گوشی های اندرویدی، برنامه هایی طراحی شده اند تا بتوانید رنگ نور این چراغ را تنظیم کرده و به دلخواه خود سفارشی کنید. برای آشنایی با این برنامه ها، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

دلایل تغییر رنگ چراغ نوتیفیکشن اندروید

رنگ چراغ اعلان گوشی، تاثیر زیادی در زیبایی گوشی شما ندارد اما به کمک آن، می توانید بدون نیاز به لمس کردن گوشی، بتوانید تشخیص دهید که چه نوع نوتیفیکشنی دریافت کرده اید که قطعا در مکان ها و زمان هایی به کار شما خواهد آمد. به طور مثال می توانید برای نوتیفیکشن تلگرام رنگ آبی، برای واتس اپ سبز، برای تماس از دست رفته قرمز و.. را انتخاب کنید. البته برخی از تولید کنندگان اقدام به قرار دادن تنظیمات مورد نظر در گوشی می کنند اما اگر گوشی شما این تنظیمات را ندارد، می توانید از برنامه های جانبی که معرفی می کنیم، کمک بگیرید.

دلایل تغییر رنگ چراغ نوتیفیکشن اندروید

همینطور اگر تمایل ندارید که متن پیام شما در صفحه قفل نشان داده شود، مطلب آموزش عدم نمایش متن پیام و پیغام برنامه ها در صفحه قفل (Lock Screen) اندروید را هم مطالعه نمایید.

فعال کردن چراغ نوتیفیکشن در تنظیمات چراغ نوتیفیکیشن اندروید هواوی ، سامسونگ و..

توجه داشته باشید که در برخی از موبایل ها، امکان غیر فعال کردن چراغ اعلان گوشی سامسونگ، سونی، هواوی و.. وجود دارد و برای استفاده از برنامه های معرفی شده، باید آن را فعال کنید. برای این کار به تنظیمات گوشی (Settings) رفته و وارد قسمت Sound & Notification بشوید. سپس گزینه Pulse Notification Light (یا اسامی مشابه) را پیدا کرده و مطمئن شوید که فعال باشد.

فعال کردن چراغ نوتیفیکشن در تنظیمات چراغ نوتیفیکیشن اندروید هواوی ، سامسونگ و...

همچنین در صورت تاخیر در دریافت نوتیفیکشن ها، مطالعه مطلب ۶ روش حل مشکل تاخیر نمایش اعلان برنامه ها در اندروید برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

دانلود برنامه تنظیم رنگ چراغ نوتیفیکشن اندروید Light Manager

دانلود برنامه تنظیم رنگ چراغ نوتیفیکشن اندروید Light Manager

یکی از بهترین برنامه های تغییر رنگ نور چراغ LED اعلان اندروید، Light Manager می باشد. پس از نصب این برنامه و اجرای آن برای اولین بار، صفحه درخواست مجوزی ظاهر می شود که با تایید آن به تنظیمات Notification Access گوشی منتقل می شوید. در آن جا باید این برنامه را فعال کرده و در پیام نشان داده شده، Allow را بزنید.

دانلود برنامه تنظیم رنگ چراغ نوتیفیکشن اندروید Light Manager

سپس محیط اصلی برنامه اجرا می شود.حالت ها و برنامه های مختلفی که می توانند با چراغ نوتیفیکشن اطلاع رسانی شوند به صورت لیست به شما نشان داده می شود. شما می توانید هر کدام از موارد مورد نیاز را انتخاب کرده و رنگ مورد نظر را برای آن تنظیم کنید. اگر برنامه خاصی در این لیست نبود، به آخر لیست رفته و Add an Application را بزنید و برنامه مورد نظر را انتخاب کنید.

دانلود برنامه تنظیم رنگ چراغ نوتیفیکشن اندروید Light Manager

قبل از تنظیم رنگ های جدید انتخاب شده، این برنامه باید ریستارت شود که به سادگی روی گزینه Restart Light Manager در بالای صفحه (لیست) کلیک کنید. قابل ذکر است که شما می توانید الگوی چشکم زدن چراغ و.. را هم تنظیم کنید.

دانلود برنامه تنظیم رنگ چراغ نوتیفیکشن اندروید Light Manager

این برنامه نسخه حرفه ای هم برای تنظیمات چراغ نوتیفیکیشن اندروید هواوی ، سامسونگ و.. دارد که در آن خبری از آگهی های تبلیغاتی در برنامه نیست اما نیازمند پرداخت هزینه ۱.۴۹ دلاری می باشد.

توجه داشته باشید که برای دانلود نسخه کامل برنامه های معرفی شده به صورت رایگان، می توانید از اپ استور و سایت های ایرانی استفاده کنید.

همینطور برای جلوگیری از دریافت نوتیفیکشن های مزاحم، پیشنهاد می کنیم مطلب ۴ روش غیر فعال کردن اخطار و اطلاعیه های مزاحم اندروید و آیفون را هم مطالعه نمایید.

دانلود برنامه چراغ اعلان برای سامسونگ و.. Light Flow Pro برای تغییر رنگ جراغ نوتیفیکشن اندروید

دانلود برنامه تنظیم رنگ چراغ نوتیفیکشن اندروید Light Manager

دیگر گزینه شما برای مشخص کردن رنگ چراغ نوتیفیکیشن برنامه های اندروید، استفاده از اپلیکشن Light Flow  می باشد. این برنامه کار های دیگری مانند امکان سفارشی کردن چرخه نوتیفیکشن ها، اولویت بندی، کنترل ویبره و صدا را هم انجام می دهد. البته این برنامه هم نسخه معمولی با لیست خاص و محدود شده ای از برنامه ها کار می کند اما در نسخه حرفه ای، امکان سفارشی سازی بیش از ۶۰۰ برنامه و رویداد اندروید، وجود دارد.

دانلود برنامه چراغ اعلان برای سامسونگ و.. Light Flow Pro برای تغییر رنگ جراغ نوتیفیکشن اندروید

استفاده از این برنامه هم ساده است و پس از تایید مجوز ها، می توانید برنامه مورد نظر از لیست را انتخاب کرده و تغییرات لازم را اجرا کنید. برای تنظیم رنگ نور چراغ نوتیفیکشن چشمک زن گوشی سامسونگ و..، باید به تب Light پس از انتخاب برنامه مورد نظر بروید و رنگ دلخواه را انتخاب کنید.

دانلود برنامه چراغ اعلان برای سامسونگ و.. Light Flow Pro برای تغییر رنگ جراغ نوتیفیکشن اندروید

در پایان اگر متوجه شدید که در تلگرام یا برنامه های دیگر مانند اینستاگرام و.. پیام هایی دریافت می کنید اما تا زمانی که وارد برنامه نشوید، تعداد پیام های جدید و هشدار آن ها برای شما نمایش داده نمی شود، مطالعه مطلب ۳ روش حل مشکل نشان ندادن هشدار پیام جدید در تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و.. را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش ها و برنامه های تغییر رنگ چراغ نوتیفیکشن را به شما معرفی کردیم. مدل گوشی شما چیست و با استفاده از کدام برنامه، نور LED نوتیفیکشن گوشی خود را سفارشی کردید؟ منتظر دیدن نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه اپلیکشن چراغ نوتیفیکشن اندروید در دیدگاه این پست هستیم.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش نحوه خاموش كردن نوتيفيكيشن تلگرام
آموزش نحوه خاموش کردن نوتیفیکیشن تلگرام
آموزش 3 روش دریافت و نمایش نوتیفیکیشن های گوشی در ویندوز 10
آموزش ۳ روش دریافت و نمایش نوتیفیکیشن های گوشی در ویندوز ۱۰
آموزش 3 روش جلوگیری از تکرار نوتیفیکیشن در اندروید و آیفون
آموزش ۳ روش جلوگیری از تکرار نوتیفیکیشن در اندروید و آیفون
آموزش 5 روش بستن و حذف نوتیفیکیشن ها در ویندوز 10
آموزش ۵ روش بستن و حذف نوتیفیکیشن ها در ویندوز ۱۰

نظرات