میزان امنیت ایمو چقدر است؟ آیا برنامه ایمو قابل هک و شنود است؟

بررسی: میزان امنیت ایمو چقدر است؟ آیا برنامه ایمو قابل هک و شنود است؟

IMO یا ایمو یک برنامه برای تماس تصویری است که تلاش می کند جایگاه خود را به عنوان یک پیام رسان در شبکه اجتماعی جهت چت بین دوستان نیز تقویت کند. این نرم افزار دارای امکاناتی چون ایجاد گروه های اجتماعی، پیام رسانی، استیکرهای انیمیشنی و تماس تصویری با کیفیت بالا را فراهم آورده است. منتهی در این میان رابط کاربری نه چندان جذاب آن و البته نگرانی های امنیتی باعث تشکیک در استفاده از این اپلیکیشن می شود. در این مطل انزل وب به میزان امنیت ایمو خواهیم پرداخت.

بررسی امنیت برنامه چت ایمو (IMO)

Is IMO Messenger App Secure

پیش از این در انزل وب به بررسی میزان امنیت اینستاگرام و نیز میزان امنیت نرم افزار واتس اپ پرداخته شده است. در همین راستا در این مطلب قصد داریم به بررسی سطح امنیت اپلیکیشن ایمو بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه کار اپلیکیشن ایمو

میزان امنیت ایمو

نحوه نصب ایمو تقریبا مشابه واتس اپ است. برای ثبت نام در این اپلیکیشن یک کد امنیتی به شماره همراهتان ارسال خواهد شد. سپس اپلیکیشن همه مخاطبینتان را شناسایی می کند. می توانید با آن دسته از مخاطبینی که پیش از این ایمو را نصب کرده اند ارتباط برقرار کنید. همچنین اگر مخاطب خاصی از ایمو استفاده نمی کند می توانید می توانید از طریق پیامک ارسالی از ایمو وی را به این اپلیکیشن دعوت نمایید. درست مثل امکاناتی که در اینستاگرام و اسنپ چت فراهم شده است در اینجا هم می توانید با آپلود کردن عکس ها و فیلم های مد نظر خود به ایجاد Story بپردازید. همه این قابلیت ها در کنار سبکی قابل توجه این اپلیکیشن می تواند از نکات قابل توجه باشد.

حجم این برنامه کمی بیشتر از ۶ مگابایت است. این نکته را با واتس اپ که ۳۷ مگابایت حجم دارد مقایسه نمایید. این نکته مخصوصا برای گوشی های قدیمی تر از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین این برنامه از یک نسخه ویندوزی هم بهره می برد تا از تمام مزایای آن در پلتفرم دیگر هم بهره ببرید. نحوه تعامل ایمو با شبکه های ۳G و ۴G نیز از نکات خوب این اپلیکیشن است. منتهی رابط کاربری ایمو کمی پیچیده است. برای مثال برای خارج شدن از حساب کاربری خود باید به بخش تنظیمات پیشرفته بروید! همچنین تنظیماتی مثل صبط ویدیو یا به اشتراک گذاری صفحه در آن وجود ندارد. اما با این حال نگرانی اصلی در مورد این نرم افزار به مباحث امنیتی آن بر می گردد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

جهت آموزش بیشتر در رابطه با نحوه نصب ایمو می توانید به مطلب آموزش کامل ساخت و حذف اکانت ایمو (IMO) در اندروید و آیفون مراجعه نمایید.

عدم استفاده ایمو از رمزگذاری End-to-End در تماس های ویدیویی

توسعه دهندگان ایمو در تشریح ویژگی های این اپلیکیشن هیچ اشاره ای به استفاده از روش رمزگذاری End-to-End یا همان رمزگذاری کاربر به کابر نکرده اند. در این شیوه رمزنگاری تنها طرفین ارتباط قادر به خواندن پیام ها خواهند بود. در تصویر زیر، شکل های ۲ و ۳ به این نوع ارتباط اشاره دارند.

سطح امنیت ایمو

این به آن معنی است که اطلاعات ارسالی شما بدون هیچ گونه سرویس امنیتی خاصی روی شبکه قرار می گیرند. اکثر اپلیکیشن ها نظیر اینستاگرام، واتس اپ و اسنپ چت از این ویژگی استفاده می کنند. در واقع استفاده از روش رمزگذاری End-to-End امکانی پایه و اساسی در توسعه اپلیکیشن هایی از این دست محسوب می شود که متاسفانه در ایمو به آن چندان توجهی نشده است.

آیا تماس تصویری ایمو ضبط میشود و امنیت دارد؟

همان طور که پیش از این گفته شد بیشتر اپلیکیشن هایی که در حوزه پیام رسانی و ارتباط صوتی و تصویری کار می کنند از متد رمزنگاری End-to-End استفاده می کنند. با استفاده از این شیوه اطلاعات تنها بین دو کامپیوتر رد و بدل می شود و این وسط هیچ سروری وجود ندارد که بتواند به ذخیره اطلاعات یا شنود آن بپردازد. اما همان طور که اشاره شد متاسفانه ایمو از این شیوه رمزنگاری استفاده نمی کند.

بنابراین می توان گفت پاسخ سوال ایا تماس تصویری ایمو امن است؟ خیر میباشد و این برنامه از این لحاظ در سطح امنیتی پایینی قرار دارد. ضمن اینکه حتی با وجود این شیوه رمزنگاری نرم افزارهای جانبی فراوانی هستند که می توانند به ضبط مکالمه صوتی یا تصویری در حال اجرا بپردازند. پس اگر به طرف مکالمه خود اطمینان صددرصدی ندارید به هیچوجه جانب احتیاط را از دست ندهید.

آیا ایمو هک میشود؟

یکی از معیارهای امنیتی هر برنامه ای می تواند تعداد روش هایی باشد که برای هک شدن ان توسط افراد مختلف و به شیوه های متفاوت بیان می شود. هر چه میزان این روش ها بیشتر باشد طبیعتا نشان دهنده ضعف اپلیکیشن در مقابله با آن ها است. به عنوان مثال روش زیر جهت هک شدن کد فعال سازی ایمو و هک ایمو دیگران ذکر شده است:

  • آدرس مک نصب کننده اپلیکیشن ایمو که همان قربانی است به دست آورده میشود.
  • هکر مک آدرس خود را به آدرس مک کامپیوتر یا موبایل قربانی تغییر می دهد.
  • وقتی هکر بعد از نصب به مرحله ارسال کد تایید رسید شماره همراه قربانی را وارد میکند.
  • کد تایید ایمو برای هکر ارسال می شود.
  • پس از وارد کردمن کد حالا هکر وارد حساب کاربری ایموی قربانی خود شده است!

همان طور که می بینید با روشی نسبتا ساده می توان حساب کاربری ایمو را هک نمود.

سطح امنیت اپلیکیشن ایمو

علاوه بر نکاتی که در بالا ذکر شد موارد دیگری نیز در نرم افزار ایمو وجود دارند که ما را نسبت به امنیت یا قابلیت ها و امکانات آن با تردید مواجه می کند. مواردی چون:

  • اضافه شدن خودکار مخاطبین ناشناس به لیست مخاطبین ایمو
  • عدم استفاده از قابلیت تنظیم Last Seen
  • شما نمی توانید مکان کنونی خود را با استفاده از این اپلیکیشن ارسال کنید. البته شاید از لحاظ امنیتی این مورد خوبی باشد ولی نکته ماجرا آن جا است که این بحث کلا از دسترس کاربر خارج است و در صورت نیاز هم نمی تواند از چنین قابلیتی استفاده کند.
  • محیط تصویری تماس ویدیویی و صوتی آن اغلب خسته کننده است و برای شروع یا پایان دادن یک مکالمه هم بسیار کند است.

به طور کلی با توجه به نکاتی که ذکر شد به شما توصیه می کنیم اگر نمی خواهید از تماس صوتی یا تصویری ایمو برای فعالیت های مربوط به کسب و کار یا مکالمات خصوصی و بسیار شخصی خود استفاده نمایید دست نگه داشته و به گزینه های دیگری رجوع کنید. اما در صورتی که برای استفاده های عادی و روزمره آن را انتخاب کرده اید می توان گفت انتخاب خوب و بجایی برای شما خواهد بود. گرچه باز هم نباید مسائل امنیتی آن را فراموش کنید. پس همیشه ایمو را به آخرین نسخه بروزرسانی نمایید تا در صورت رفع برخی ایرادات توسط شرکت توسعه دهنده از آن بی بهره نمانید.

برای کنترل مخاطبین خود در اپلیکیشن ایمو می توانید مطلب آموزش کامل ۴ روش رفع بلاک و بلاک کردن مخاطب در ایمو IMO را در انزل وب مطالعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به بررسی امنیت برنامه چت ایمو (IMO) پرداختیم. آیا شما تجربه ای از هک شدن در این نرم افزار دارید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و سایر تجربیات خود در زمینه امنیت ایمو را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش نحوه ساخت گروه در ایمو (imo)
آموزش نحوه ساخت گروه در ایمو (imo)
آموزش 8 روش حل مشکل برنامه ايمو (imo) در آیفون و اندروید
آموزش ۸ روش حل مشکل برنامه ایمو (imo) در آیفون و اندروید
آموزش تصویری کار با لایو ایمو و دیدن لایو استوری دیگران در آن
آموزش تصویری کار با لایو ایمو و دیدن لایو استوری دیگران در آن
آموزش کامل روش آنبلاک و بلاک کردن شخص در ایمو
آموزش کامل ۴ روش رفع بلاک و بلاک کردن مخاطب در ایمو IMO

نظرات

  • اصحاب کهف says:

    دوستان.وقتی خدا ما را آفریده و گفته به اندازه یک دانه خردل کار خوب و بد شما زیر نظر دارم و در آخر به حساب شما رسیدگی میکنم.
    پس حضرت آدم هم وقتی خواست برنامه ای اختراع و بسازد مطمعن باشید جوری میسازد که هر وقت خواست بتواند سرکی به محتوای آن برنامه بزند. پس بدانید امنیت کامل در هیچ برنامه ای وجود ندارد،و نکته آن که ما باید محتوایی در این برنامه ها ارسال کنیم که در شرایط موجود هیچ مشکلی نداشته و در آرامش کامل باشیم پس زندگی و آرامش ما مهم است نه برنامه های موجود.شاد باشید

  • سمیع says:

    من فکر میکردم ایمو هم مثل واتساپ امنه اما متاسفانه میگن نیست 😒

  • رها says:

    آیا حذف چت ایمو از شرکت وجود دارد منظورم که این پیام ها تا چه مدت در شرکت نگهداری و حذف می شود ممنون

  • بانو says:

    چراسفسطه میکنید؟
    گفتن ایمو امنیت نداره… اگه میگید داره، خب اثبات کنید.. کی حرف از نرم افزار ایرانی زد؟

  • محمد مهدی says:

    چقد زیر آب اپلکیشن های خارجی رو می‌زنیم انگار اپلکیشن های داخلی امنیت صد درصد دارن