بهترین سایت حل معادلات، مسائل و سوالات ریاضی آنلاین

۶ تا از بهترین سایت حل معادلات ، مسائل و سوالات ریاضی آنلاین

ریاضیات برای هر کسی می تواند تلخی ها و شیرینی های خاص خودش را داشته باشد. این علم دارای مفاهیم و شاخه های زیادی است که شاید آشنایی با همه آن ها و حل آن ها با استفاده از قلم و کاغذ برای شخصی عادی ممکن نباشد. گرچه با پیشرفت فناوری و هوش مصنوعی می توان گفت که دیگر نیازی هم به این کار نیست. امروزه سایت های متعددی وجود دارند که به سرعت می توانند جواب انواع معادلات و مسائل ریاضی را در اختیار شما بگذارند. در این مطلب انزل وب نیز می خواهیم به معرفی بهترین سایت ها جهت حل مسائل و سوالات ریاضی بصورت آنلاین بپردازیم.

سایت های حل معادله ، فرمول، مسئله و تمرین ریاضی آنلاین

 Best Online Math Problem Solver Sites

پیش از این در انزل وب به معرفی ۷ تا از بهترین برنامه حل سوالات و مسائل ریاضی اندروید با دوربین و نیز آموزش رسم نمودار سه بعدی، خطی، قطبی، توابع ریاضی و.. آنلاین پرداخته شده است در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین سایت های حل مسائل ریاضی بپردازیم. نکته ای که در این سایت ها وجود دارد امکان ارائه پاسخ ها به صورت مرحله به مرحله است تا از این طریق به یادگیری کاربر نیز کمک شود.

حل آنلاین سوال ریاضی با سایت Cymath

سایت برای حل مسائل ریاضی

Cymath با استفاده از الگوریتم های هیوریستیک هوش مصنوعی می تواند به حل مرحله به مرحله مسائل ریاضی بپردازد. شاید بتوان گفت که این سایت بهترین نوع از وبسایت های حل مسائل ریاضی می باشد. تقریبا هر معادله و مساله ای که فکرش را کنید می توانید در این وبسایت حل نمایید. مسائلی مثل دیفرانسیل، لگاریتم، فاکتورگیری، مشتق و.. . کار با این سایت بسیار ساده است. ابتدا به صفحه نخست آن بروید. در اینجا یک باکس می بینید که باید مساله خود را در آن وارد کنید. می تواندی قبل از تایپ مساله خود از طریق دکمه Choose Topic نوع آن را انتخاب کنید.

سایت حل ریاضیات

برای مثال ما با انتخاب گزینه Differentiate می خواهیم از معادله دیفرانسیل برای محاسبه مساله خود استفاده کنیم. در زیر جواب به دست آمده برای معادله را مشاهده می کنید. همان طور که می بینید این جواب به صورت مرحله به محله به شما نمایش داده شده است که جهت اهداف آموزشی هم می تواند بسیار مفید باشد.

سایت حل سوالات ریاضی

ضمنا استقبال از این سایت حل ریاضیات موجب شده است که نسخه موبایلی آن نیز برای گوشی اندروید و آیفون توسعه داده شود.

پیش از این در مطلبی به معرفی ۱۲ مورد از بهترین برنامه ماشین حساب ساده و حرفه ای اندروید نیز پرداخته ایم.

سایت حل آنلاین ریاضی Mathway

سایت Mathway مجموعه کاملی را برای حل مسائل و معادلات مختلف فراهم نموده است. نکته قابل توجه در مورد این وبسایت آن است که دامنه حل مسائل آن فقط به جبر و ریاضی محدود نمی وشد و برای مثال جهت حل مسائل مربوط به شیمی هم می توانید در آن به دنبال پاسخ بگردید.

سایت برای حل مسائل ریاضی

شکل این صفحه جهت حل معادلات را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

سایت حل سوال ریاضی

در شکل زیر هم نحوه پاسخ به یکی از معادلات را در این سایت مشاهده می کنید. اگر می خواهید مراحل حل معادله را با جزییات بیشتری مشاهده کنید می توانید Tap to view steps را انتخاب کنید که البته برای بهره بردن از آن باید اول از همه در سایت ثبت نام نمایید.

حل آنلاین مسائل ریاضی مهندسی

اپلیکیشن این سایت را هم می توانید برای گوشی های اندروید و اپل دانلود نمایید.

Quickmath، سایتی برای حل مسائل و تمرین ریاضی

quickmath یکی از اولین سایت های حل مسائل ریاضی است. شاید این نکته را از ظاهر نسبتا قدیمی آن هم بتوان متوجه شد. در این سایت نیز می توانید انواع محاسبات جبری، حسابداری، نمودارها، معادلات و.. را حساب کنید. برای این کار پس از انتخاب گزینه مورد نظر خود در صفحه اول سایت می توانید معادلا ریاضی مد نظرتان را تایپ کنید.

حل تمرینات ریاضی کاربردی

برای مثال در شکل زیر محاسب های جهت فاکتورگیری انجام شده است. همانگونه که مشاهده می کنید در اینجا هم جزئیات محاسبه این معادله آمده است. گرچه برای مشاهده کامل تر آن باید حتما در سایت ثبت نام کرده باشید.

حل مسئله ریاضی آنلاین

حل مسائل ریاضی کاربردی با Symbolab

symbolab سایتی بسیار خوب در زمینه حل مسائل ریاضی کاربردی ، فرمول ریاضی و.. است که یکی از نکات خوب آن توجه به مسائل آموزشی در کنار حل مسائل و معادلات گوناگون است. در این وبسایت هم می توانید به مشاهده مراحل حل یک مساله بپردازید. با مشاهده صفحه اول این وبسایت می توانید تعداد مسائل و معادلاتی که در محدوده پوشش این سایت قرار دارند را حدس بزنید. از اینرو می توان گفت که در زمینه حل فرمول ریاضی آنلاین در این سایت با کمبودی مواجه نخواهید بود. ضمن آنکه نسخه های اندروید و اپل این وبسایت نیز جهت دانلود توسعه داده شده است.

حل آنلاین مسائل ریاضی مهندسی

یکی از امکانات جالب این سایت که آن را از دیگر سایت ها متمایز کرده است توجه خاص آن به مسائل آموزشی است. برای بهره مندی از این قابلیت می توانید از منوی سایت گزینه Practice را انتخاب نمایید. سپس از بین موضوعات زیر یکی را انتخاب کنید.

وب سایت حل معادلات ریاضی

برای مثال، شکل زیر مربوط به آموزش لگاریتم می باشد که البته برای استفاده کامل از آن باید عضو سایت شده باشید.

حل مسائل ریاضی بصورت آنلاین

وبسایت Wolframalpha برای حل فرمول ریاضی آنلاین

سایت wolframalpha را نمی توان تنها یک وب سایت حل معادلات ریاضی نامید. زیرا محدوده ای که توسط این وبسایت پوشش داده شده است تنها منحصر به ریاضیات نیست.

سایت برای حل مسائل ریاضی

اگر می خواهید با استفاده از این سایت به حل معادلات ریاضی بپردازید باید وارد بخش Mathematics شوید. در این بخش هم گزینه های متعددی در دسترس شما قرار داده شده است. گزینه هایی که از محاسبات جبری ساده تا حتی تئوری اعداد و احتمالات را در بر می گیرند. شما می توانید مسئله مورد نظر خود را در بخش مربوط به آن وارد کنید تا جوابش را دریافت نمایید. برای مثال پاسخ یکی از محاسبات جبری صورت گرفته را در شکل زیر مشاهده می فرمایید.

حل ریاضی آنلاین

همچنین مراحل حل هر مساله نیز به زیبایی توسط این سایت ارائه می شود. به طور مثال سه مرحله اول حل مساله بالا به شکل زیر است:

حل تمرینات ریاضی کاربردی

اگر می خواهید نسخه ای از این وبسایت را در گوشی های همراه خود نیز داشته باشید م توانید نسخه اندروید و اپل آن را نیز دانلود نمایید.

حل آنلاین مسائل ریاضی مهندسی با استفاده از سایت Chegg

آخرین سایتی که جهت حل آنلاین سوال ریاضی بررسی می کنیم سایت chegg است. در این سایت نیز با فراهم آوردن امکان حل مرحله به مرحله مسائل مختلف ریاضی امکان یادگیری هر چه بیشتر ریاضیات برای دانش آموزان فراهم شده است. برای حل مسائل ریاضی با استفاده از امکانات این سایت اول از همه پس از ورود به آن باید از منوی سایت گزینه MATH SOLVER را انتخاب نمایید.

حل آنلاین مسائل ریاضی مهندسی

با ورود به این بخش در همان ابتدا با باکس مخصوص تایپ مسائل ریاضی مواجه می شوید. در اینجا نیز می توانید به پاسخ سوالات خود از مسائل ساده ریاضی تا توابع مختلف دست یابید. البته توجه داشته باشید که در این سایت قبل از هر کاری باید به ایجاد یک حساب کاربری بپردازید. زیرا مشاهده پاسخ های مورد نظرتان بدون این کار ممکن نیست.

سایت حل سوالات ریاضی

اگر علاقمند به بازی های فکری هستید می توانید به مطالب ۱۵ تا از بهترین بازی فکری اندروید و نیز ۱۳ بازی فکری آنلاین تک و دو نفره در انزل وب مراجعه نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز بهترین سایت های حل مسائل ریاضی را معرفی کردیم که با آن ها می توانید ضمن رسیدن به پاسخ مسائل ریاضی، به یادگیری و تقویت خود در این زمینه هم بپردازید. از نظر شما کدام یک از این سایت ها بهترین عملکرد را دارد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

معرفی و دانلود 10 تا از بهترین برنامه حل مسائل ریاضی اندروید
معرفی و دانلود ۱۰ تا از بهترین برنامه حل مسائل ریاضی اندروید

نظرات

  • امیر says:

    بهترین brainly هست
    فقط زبان اصلی عکس بفرستید
    در کسری از ثانیه جواب بگیرید

  • محمد says:

    اپلیکیشن کاملا رایگان و ایرانی《حل نوین》که از بازار و مایکت قابل دانلود هست تمام این مسئله‌ها رو را در کسری از ثانیه و بدون نیاز به فیلترشکن و تبلیغات براتون حل می‌کنه.
    پیشنهاد می‌کنم اون رو نصب کنید.

  • حسن says:

    سلام داداش تو بازار نبود میشه برام خود لینک برنامه رو بفرستی

  • فرشید says:

    برنامه حل نوین رو از بازار دانل.د و نصب کنید. بهترین برنامه ایرانی در حل مسائل کاملا رایگان:
    https://cafebazaar.ir/app/hale.novin.ir

  • عرشیا says:

    عالی بود

  • Melisa says:

    منم موندم یه سوال هست نمیتونم حلش کنم ایش این همه سایت رو نگاه کردم یکیش درس و حسابی نیست فقط محاسبات هست یعنی سوالهایی که شکل دار هستن و یا فقط مسئله هستن رو نمیشه نوشت با عکس میزنم میگه سوال ریاضی پیدا نشد منگول ان دیگه اگه این سوال ریاضی نیست پس چیه به نظر سایته من دارم بهش علوم نشون میدن اینم فناوری ارزشش
    ولی دستتون درد نکنه باز برای اونایی که سوالاتشان محاسبات بود به درد خورده
    💛
    ولی برای سوال های مسئله ای هم یه سایتی بزارید تنکس🙃

  • Asma says:

    من تازه بااینـ سایتـ اشنا شدم میشه راهنماییم کنید ک چطور باش کار کنم؟؟؟

  • صدیق الله says:

    ۴۰۰۰۰۰پول درکاربار بود ۱۰۰۰۰۰پول را دو بارګرفته است ۴۾اه بعد۶۾اه بعددر سال اخیر ۾فاد هر دو نفر بیان کنید؟

  • محمدصالح یعقوبی says:

    خوبه

  • محمدرضا says:

    سلام
    می تونید از سایت ما هم دیدن کنید
    http://www.riazionline.com
    ریاضی آنلاین

  • محسن says:

    خیلی خوبه

  • مژگان says:

    ببخشید میتونید کمکمون کنید واسع حل مساعل ریاضی

  • مهدی قدرت الهی says:

    باسلام.
    تمام مطالب بسیار خوب و مفید فایده بود…
    ولی واقعا جای تاسف داره که انسانهای بزرگ با چنین هوش و فراست که اینهمه برنامه های مختلف ریاضیات رو برای کامپیوتر و موبایل طراحی میکنند جهت تبلیغ کار خودشون میان دم از درصد خوشگلی میزنن ، حداقل تصویر یه نفر دیگه رو میذاشتید که بدونم چه کاره است ، گیتاریست ، تو گروه موسیقی کار میکنه ، بازیگر ه ، مجریه…
    چهره آقای گلزار زیباست ولی شما رو به ”عقلتون” قسم میدم ”اذهان زیبا” رو با گذاشتن چنین مطالبی تا این حد تقلیل ندید ، با علم بر این موضوع که که از آقای گلزار زیباتر و خوش تیپتر باور کنید هست…
    صورت زیبا هیچ نیست ، ای برادر سیرت زیبا بیار
    با سپاس ، مهدی قدرت الهی از الیگودرز.

  • Sisili says:

    مطلب خوبی بود.سپاس

  • Alireza says:

    عالیه ممنون.