ساخت و طراحی بروشور در ورد

آموزش کامل تصویری ساخت و طراحی بروشور در ورد (Microsoft Word)

بروشور (Brochure) را می توان با برنامه های مختلفی ساخت. معمولا برای طراحی حرفه ای از نرم افزار های گرافیکی استفاده می شود. اما گاهی نیاز به یک بروشور ساده داریم که می توانید آن را به روشی راحت با برنامه ورد (Microsoft Word) هم طراحی کنید. اگر شما هم قصد طراحی بروشور در ورد را گرفته اید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید. امروز در انزل وب روش ساخت و طراحی بروشور در ورد را آموزش می دهیم.

آموزش طراحی بروشور در ورد (Word)

How to Make a Brochure on Microsoft Word 

بروشور به صفحه هایی گفته می شود که از متن و تصویر تشکیل شده اند که معمولا به دو یا سه قسمت تا می شوند. معمولا بروشور ها برای ارئه اطلاعات راجب یک محصول، رویداد یا شرکت، پروژه و جزوه و.. ساخته می شوند و جنبه اطلاع رسانی دارند. شما می توانید در برنامه ورد نسخه های Word 2003, Word 2007, Word 2010, Word 2013, Word 2016 و.. حتی نسخه آنلاین ورد، اقدام به طراحی بروشور در ورد با قالب ها و شکل های متنوع بکنید.

آموزش ساخت بروشور در ورد با استفاده از قالب های آماده

آسان ترین راه طراحی بروشور در ورد، کمک گرفتن از قالب های آماده یا نمونه بروشور ورد است. این کار در اکثر نسخه های ورد مشابه انجام می شود. برای این کار روی تب File در ورد کلیک کرده و New را انتخاب کنید. در قالب های نشان داده شده اسکرول کرده و بروشور مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی Create کلیک کنید. اگر نتوانستید بروشور را در لیست ببینید، در قسمت سرج عبارت Brochure را سرج کنید.

آموزش ساخت بروشور در ورد با استفاده از قالب های آماده

اکنون قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

آموزش ساخت بروشور در ورد با استفاده از قالب های آماده

برخی از قالب ها پیش نمایش هستند و هنوز روی سیستم شما دانلود نشده اند. برای این قالب ها باید روی دکمه Download کلیک کنید تا دانلود و اماده استفاده شوند.

آموزش ساخت بروشور در ورد با استفاده از قالب های آماده

حال قالب مورد نظر روی صفحه شما اجرا می شود. در کادر بروشور ورد و در هر حایی که متن می بینید، می توانید در آن ناحیه کلیک کرده و متون مورد نظر خود را بسازید.

آموزش ساخت بروشور در ورد با استفاده از قالب های آماده

برای افزودن عکس هم روی عکس های داخل بروشور راست کلیک کرده و گزینه Change Picture را بزنیدو سپس عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

قالب اماده بروشور ورد را بسته به نیاز های خود کامل کنید.

در انتهای روی تب File کلیک کرده و Save As را بزنید بعد از انتخاب یک نام و محل ذخیره، Save را بزنید تا فایل بروشور ورد آماده شده شما ذخیره شود.

آموزش ساخت بروشور در ورد با استفاده از قالب های آماده

همچنین اگر در بروشور خود قصد استفاده از اینفوگرافیک را دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب ۷ سرویس برتر برای طراحی و ساخت اینفوگرافیک آنلاین را هم مطالعه نمایید.

طراحی بروشور در ورد از صفر

گرچه پیشنهاد می شود از قالب های آماده استفاده کنید، گزینه ایجاد کلی بروشور هم وجود دارد. برای آشنایی و استفاده از نحوه ساخت بروشور در ورد، بهتر است که با ابزار های اصلی ورد آشنایی داشته باشید. ابتدا یک فایل جدید ایجاد کنید و مطمئن شوید که اندازه صفحه A4 و یا سایز کاغذ دلخواه باشد. سپس باید صفحه را به دو یا سه ستون تقسیم کنید.

برای تقسیم صفحه در ورد نسخه های ۲۰۰۳, ۲۰۰۷, ۲۰۱۰, ۲۰۱۳ روی تب Page Layout کلیک کرده و Columns را انتخاب کنید. سپس باید تعداد ستونی که نیاز دارید را انتخاب کنید.

طراحی بروشور در ورد از صفر

در ورد ۲۰۱۶ روی تب Layout کلیک کرده و Columns را انتخاب کنید. سپس تعداد ستون مورد نظر را وارد کنید.

شما باید حالت افقی و عمودی بودن صفحه را را انتخاب کنید که معمولا افقی انتخاب می شود اما باز هم بستگی به کار شما دارد.

  • برای این کار در ورد ۲۰۰۳ به مسیر File > Page Setup > Margins > Orientation بروید و حالت Landscape را انتخاب کنید.
  • برای این کار در ورد ۲۰۰۷ و ۲۰۱۳ روی تب Page Layout کلیک کرده و سپس در Orientation حالت Landscape را انتخاب کنید.
  • برای این کار در ورد ۲۰۱۰ تب Page Layout کلیک کنید.
    طراحی بروشور در ورد از صفر
  • در قسمت Page Setup و زیر Orientation حالت Landscape را انتخاب کنید.
    طراحی بروشور در ورد از صفر
  • برای این کار در ورد ۲۰۱۶ روی تب Layout کلیک کنید و بعد از انتخاب Orientation، حالت Landscape را انتخاب کنید.

طراحی بروشور در ورد از صفر

برای تنظیم کادر بروشور ورد میتوانید از پست آموزش تنظیم ، حذف و ایجاد کادر بندی در ورد استفاده نمایید و اگر در همین زمینه قصد تهیه پوستر را هم داشتید، مطالعه مطلب آموزش قدم به قدم تصویری طراحی و ساخت پوستر در فتوشاپ هم کاربردی و مفید خواهد بود.

طرز ساخت بروشور با کاغذ، ادیت و ویرایش بروشور در ورد

پس از انجام مراحل بالا، قالب کلی بروشور آماده Word را ساخته اید و باید متن، تصویر و.. را به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که اگر بروشور ۳ قسمتی طراحی می کنید، با توجه به نحوه تا کردن کاغذ، سمت راست صفحه قسمت جلو بروشور، وسط عقب بروشور و سمت چپ صفحه قسمت میانی را تشکیل می دهد. شما باید با توجه به چینش، مطالب خود را وارد کنید.

طرز ساخت بروشور با کاغذ، ادیت و ویرایش بروشور در ورد

قابل ذکر است که اگر بروشور مورد نظر شما دو طرفه است و از چپ به راست خوانده می شود، باید فرمت زیر را در نظر داشته باشید. توصیه می شود چند نمونه را چاپ کرده و یا با کاغذ و قلم آماده کنید تا با چینش به صورت کامل آشنا شوید.

طرز ساخت بروشور با کاغذ، ادیت و ویرایش بروشور در ورد

همینطور اگر فاصله های کناره ها مناسب نیست، در تب Layout روی Margins کلیک کرده و Narrow Margins را انتخاب کنید.

طرز ساخت بروشور با کاغذ، ادیت و ویرایش بروشور در ورد

سپس شما باید به صورت عادی و زمانی که با ورد کار می کنید، مطالب مورد نظر خود را به بروشور اضافه کنید و کار نهایی را روی سیستم خود ذخیره کنید. برای زیبایی بیشتر، از فونت های مناسب، اشکال و تصاویر زیبا و طرح های گرافیکی مختلف هم استفاده کنید.

در پایان اگر از پوستر ساخته شده رضایت نداشتید و قصد امتحان کردن سرویس دیگری را داشتید، مطالعه مطلب ۵ روش ساخت و طراحی انواع مدل بروشور به صورت آنلاین و رایگان را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش ساخت و طراحی بروشور در ورد و در نسخه های متفاوت آن را آموزش دادیم. نظر شما راجب این ویژگی در ورد چیست؟ آبا به راحتی از آن استفاده کردید؟ می توانید پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه ساخت بروشور در Word را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (10 روش)
آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (۱۰ روش)
راهنما کامل آموزش جايگزين كردن كلمه در ورد (همه روش ها)
راهنما کامل آموزش جایگزین کردن کلمه در ورد (همه روش ها)
آموزش 6 روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش ۶ روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)
آموزش ۱۳ روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)

نظرات