انتقال مخاطبین دفتر تلفن آیفون به آیفون و اندروید به آیفون

۸ روش انتقال مخاطبین دفترچه تلفن آیفون به آیفون و اندروید به آیفون

آیفون از پرطرفدارترین گوشی های همراه در سراسر دنیا می باشد. بنابراین جای تعجب نیست که کاربران زیادی ترجیح دهند از اندروید به اپل مهاجرت کنند تا از امکانات این گوشی هوشمند بهره مند گردند. اما یک از مشکلاتی که ممکن است در این میان پیش آید بحث اضافه کردن لیست مخاطبین در گوشی آیفون جدید است. این کار می تواند بسیار وقت گیر و خسته کننده باشد. اما در این مطلب انزل وب می خواهیم به آموزش روش های مختلف انتقال مخاطبین دفترچه تلفن آیفون به آیفون و اندروید به آیفون بپردازیم.

انتقال شماره تلفن مخاطبین از آیفون به آیفون و اندروید به آیفون

How to transfer contact Form iPhone to iPhone and Android to iPhone

پیش از این در انزل وب به آموزش ۶ روش انتقال فایل بین آیفون (iOS) و اندروید و نیز ۷ روش انتقال تمام اطلاعات از یک گوشی اندروید به اندروید دیگر پرداخته شده است. در همین راستا در این مطلب به آموزش روش های انتقال مخاطبین دفتر تلفن آیفون به آیفون و اندروید به آیفون پرداخته خواهد شد.

انتقال مخاطبین دفترچه تلفن به گوشی جدید آیفون از گوشی قدیمی آیفون

انتقال شماره تلفنها روی آیفون به سیم کارت

۱- در گوشی قدیمی خود مطمئن شوید که به حساب کاربری iCloud متصل شده اید. برای اطمینان از این موضوع وارد Settings شوید. در آیفون هایی با سیستم عامل iOS نسخه ۱۰.۳ یا جدیدتر در ورتی که وارد حساب کاربری iCloud شده باشید نامی که برای اپل ایدی خود انتخاب نموده اید در بالای صفحه تنظیمات ظاهر می شود. در نسخه های قدیمی تر اما باید وارد گزینه iCloud شوید تا نام کاربری خود را مشاهده کنید. اگر وارد حساب کاربری خود نشده اید پس این کار را انجام دهید.

۲- پس از ورود به حساب کاربری، ابتدا به Settings رفته و پس از لمس نام کاربری خود گزینه iCloud  را انتخاب نمایید. سپس در صفحه جدید به دنبال گزینه Contacts باشید. دکمه کنار این گزینه باید به رنگ سبز باشد.

۳- گزینه بعدی که باید آن را فعال نمایید iCloud Backup می باشد. پس از فعال کردن آن، Back Up Now را انتخاب نمایید. در نسخه های قدیمی تر برای فعال کردن این گزینه باید به مسیر  Settings > iCloud > Backup بروید. مدت زمان انجام این فرایند علاوه بر سرعت اینترنت به مقدار اطلاعات موجود روی آیفون هم بستگی خواهد داشت.

۴- حالا می توانید آیفون جدید خود را با استفاده از اطلاعات موجود در iCloud backup تنظیم نمایید.

۵- زمانی که از شما برای انتخاب میان گزینه های backup یا set up as a new iPhone پرسیده شد باید گزینه Restore from iCloud Backup را انتخاب نمایید.

۶- حالا از لیستی که نمایش داده می شود آخرین بکاپ انجام شده را انتخاب کنید تا عملیات بازیابی شروع شود. مدت زمان انجام این کار هم بستگی به سرعت اینترنت شما خواهد داشت.

۷- در نهایت پس از انجام عملیات بازیابی، گوشی ایفون ریستارت خواهد شد و سپس آماده استفاده خواهد بود.

انتقال شماره تلفن مخاطبین از آیفون به آیفون با استفاده از iCloud

انتقال شماره تلفن ها با فرمت vcf به ایفون

اگر پیش از این آیفون خود را تنظیم کرده اید و حالا می خواهید مخاطبان قدیمی خود را به آن انتقال دهید باز هم می توانید از iCloude به شیوه زیر کمک بگیرید. برای انتقال دفتر تلفن به آیفون ابتدا باید سه مرحله نخست روش قبلی را دوباره تکرار کنید. پس از آن به بخش Contacts در گوشی خود رفته و آن را به پایین بکشید تا آیکونی  در حال چرخش ظاهر شود. به این کار App Refreshing گویند. سپس در چند دقیقه آتی مخاطبین از آیفون قدیمی به آیفون جدید ارسال خواهند شد.

انتقال مخاطبین از آیفون به کامپیوتر با استفاده از آیتونز

انتقال شماره از گوشی به سیم کارت در اپل

در دو روش قبلی به کمک iCloud توانستیم مخاطبین را بین دو گوشی انتقال دهیم. اما اگر کاربری دارای حساب کاربری در این سرویس نباشد چگونه می تواند به هدف خود برسد؟ برای این دسته از کاربران نیز راه خوبی وجود دارد و آن استفاده از نرم افزار معروف اپل یعنی iTunes است.

۱- آیفون قدیمی خود را به کامپیوتر یا مک خود متصل کنید و سپس iTunes را باز کنید. حتما از آخرین نسخه این نرم افزار استفاده نمایید.

۲- از منو آیفون خود را انتخاب نمایید و سپس روی Info در سمت چپ کلیک کنید تا از فعال بودن گزینه Sync Contacts اطمینان حاصل نمایید.

۳- حالا گزینه Sync  را کلیک کنید تا گوشی آیفون و همه مخاطبین ذخیره شده روی آن با کامپیوتر شخصی یا دستگاه مک شما همگام شود.

۴- پس از پایان این مرحله، گوشی آیفون قدیمی را جدا کرده و این بار گوشی آیفون جدید را به کامپیوتر وصل کنید.

۵- مرحله دوم را این بار برای این گوشی تکرار نمایید.

۶- حالا از بخش Advanced menu و زیر منوی  Replace information on this iPhone گزینه Contacts را فعال کنید. با این کار همه مخاطبینی که در حال حاضر روی آیفون ذخیره شده اند پاک خواهند شد و به جای آن ها مخاطبین ذخیره شده در آیتونز جایگزین می شوند.

۷- در نهایت روی گزینه Sync کلیک کنید تا کار به پایان برسد.

جهت اتصال گوشی آیفون به کامپیوتر می توانید مطلب آموزش ۳ روش اتصال آیفون به کامپیوتر و لپ تاپ با کابل و بدون کابل را مطالعه نمایید.

انتقال مخاطبین با استفاده از پشتیبان گیری از مخاطبین

در این روش ابتدا از لیست مخاطبین در گوشی قبلی بکاپ گرفته می شود و سپس این فایل بکاپ به گوشی جدید انتقال داده می شود. برای انجام انتقال مخاطبین از آیفون با کامپیوتر از نرم افزار iTunes به شکل زیر استفاده می شود:

۱- گوشی آیفون قدیمی خود را به کامپیوتر یا دستگاه مک وصل کرده و سپس iTunes را اجرا کنید.

۲- پس ازر انتخاب گوشی خود به بخش Summary بروید.

۳- در بخش Backups گزینه This Computer را انتخاب کنید.

۴- سپس روی Backup Now کلیک نمایید تا عملیات پشتیبان گیری آغاز شود.

انتقال شماره از گوشی به سیم کارت در اپل

۵- پس از پایان پشتیبان گیری، این بار گوشی آیفون جدید را به کامپیوتر وصل کنید.

۶- از همین بخش، این بار گزینه Restore Backup را انتخاب کنید تا اطلاعات بکاپ گرفته شده به گوشی جدید انتقال داده شوند.

انتقال مخاطبین ایفون به سیم کارت

انتقال شماره تلفن مخاطبین از آیفون به آیفون با نرم افزار AnyTrans

انتقال مخاطبین ایفون به سیم کارت

اگر از طریق روش های قبلی موفق به انجام این کار نشدید می توانید از نرم افزار AnyTrans استفاده نمایید. گرچه این نرم افزار رایگان نیست ولی یکی از ویژگی های خوب آن سازگاری با کامپیوترهای شخصی و دستگاه های مک به صورت همزمان است. برای استفاده از این نرم افزار جهت انتقال مخاطبین به گوشی آیفون جدید، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- ضمن اجرای نرم افزار AnyTrans، هر دو گوشی آیفون قدیمی و جدید را نیز به کامپیوتر وصل کنید.

۲- سپس در آن ابتدا گوشی قدیمی  خود را انتخاب کرده و روی Contacts کلیک کنید.

۳- مخاطبین مورد نظر خود را انتخاب کنید. می توانید  با نگه داشتن کلیدهای Ctrl + A در کامپیوتر شخصی یا Cmd + A در مک، همه آن ها را انتخاب نمایید.

۴- حالا با کلیک بر روی دکمه To Device، آیفون جدید خود را هم انتخاب نمایید.

۵- حالا فرایند انتقال مخاطبین آغاز خواهد شد.


روش ها انتقال مخاطبین از اندروید به آیفون

پس از معرفی شیوه های انتقال شماره دفترچه تلفن از آیفون به آیفون روش های سریع و کاربردی انتقال دفترچه تلفن از گوشی اندروید به آیفون را بررسی میکینم.

انتقال مخاطبین از اندروید به آیفون با جیمیل

اگر از گوشی اندروید و یک حساب کاربری گوگل (مثل جیمیل و گوگل پلی) بهره می برید پس به احتمال فراوان مخاطبین شما با حساب گوگلتان همگام شده اند و از این طریق می توانید به انتقال آن ها بپردازید. برای این کار طبق روش زیر عمل کنید:

۱- ابتدا باید از بکاپ گرفتن از گوشی خود مطمئن شده باشید. پس به Settings رفته و گزینه Accounts and Sync یا شبیه به آن را انتخاب کنید.

۲- جیمیل خود را وارد کرده و گزینه synchronisation را فعال کنید. حالا گوشی همراه و مخاطبین موجود در آن با حساب جیمیل همگام سازی شده اند.

۳- حالا به سراغ گوشی آیفون رفته و پس از باز کردن Settings گزینه Accounts & Passwords را در آن انتخاب نمایید.

۴- دوباره جیمیل خود را وارد نمایید.

۵- مطمئن شوید که گزینه Contacts فعال باشد.

۶- پس از اتمام مراحل قبلی حالا می توانید مخاطبین را در گوشی آیفون خود نیز مشاهده کنید.

این روش را از طریق دیگری هم می توانید دنبال کنید که البته کمی پیچیده تر از قبلی است. بنابراین اگر به هر دلیلی روش قبل جواب نداد این بار طبق مراحل زیر پیش بروید:

۱- از طریق آیکون Settings وارد تنظیمات آیفون شوید.

۲- گزینه Accounts & Passwords را انتخاب کنید.

۳- گزینه Add Account و سپس Other را انتخاب نمایید.

۴- حالا گزینه Add CardDAV Account را لمس کنید.

۵- حالا اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید. به خاطر داشته باشید که برای Server باید google.com را وارد کنید. برای User Name هم از جیمیل خود یا آدرس ایمیلی که در گوگل اپس وارد کرده اید استفاده نمایید. برای Password هم به همین شکل اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

۶- سپس از بالای صفحه گزینه Next را انتخاب کنید.

۷- مطمئن شوید که گزینه Contacts فعال باشد.

۸- پس از پایان این مراحل، بخش Contacts را در گوشی خود باز کنید تا فرایند همگام سازی بین آیفون و گوگل به طور خودکار آغاز شود. پس از پایان آن، در واقع مخاطبین مورد نظر شما در حساب جیمیل ذخیره شده اند.

اموزش انتقال مخاطبین اندروید به سیم کارت برای مشاهده در گوشی آیفون

اموزش انتقال مخاطبین به سیم کارت در آیفون

این روش انتقال شماره از گوشی به سیم کارت در اپل تنها در صورتی جواب می دهد که اندازه سیم کارت ها در هر دو گوشی یکسان باشد. اگر اینطور بود پس طبق مراحل زیر پیش بروید:

۱- ابتدا همه مخاطبین موجود در گوشی اندرویدی را روی سیم کارت ذخیره کنید.

۲- حالا سیم کارت را در گوشی آیفون جاگذاری کنید.

۳- به Settings رفته و  Contacts را انتخاب کنید.

۴- گزینه Import SIM Contacts را انتخاب نمایید.

۵- با پایان این فرآیند، مخاطبین گوشی اندرویدی را در گوشی آیفون خود نیز خواهید داشت.

انتقال شماره تلفن دفتر مخاطبین از اندروید به آیفون با استفاده از نرم افزار Move to iOS

انتقال مخاطبین ایفون به سیمکارت

نرم افزار Move to iOS به صورت بی سیم به انتقال لیست مخاطبین، پیامک ها، عکس ها و ویدیوها، صفحات ذخیره شده وب و اطلاعات مربوط به حساب های ایمیل در گوشی کاربران از سیستم عامل اندروید به سیستم عامل iOS می پردازد. در فرایند این انتقال، هر کدام از نرم افزارهای موجود روی گوشی اندروید که با گوشی آیفون نیز سازگارند به شما پیشنهاد داده می شود. بنابراین اگر قصد دارید علاوه بر لیست مخاطبین، اطلاعات دیگری را هم از گوشی اندرویدی خود به یک گوشی آیفون منتقل نمایید استفاده از این اپلیکیشن انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

اگر در گوشی اندروید، لیست مخاطبین خود را از دست دادید می توانید به مطلب آموزش ۵ روش ریکاوری شماره و مخاطب حذف شده از دفترچه تلفن اندروید در انزل وب رجوع کنید.

نظرات وپیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های انتقال شماره تلفن مخاطبین از آیفون به آیفون و اندروید به آیفون را معرفی کردیم. شما با کدام روش، لیست مخاطبین خود را انتقال دادید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در این زمینه را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

انتقال مخاطبین از تلگرام به سیم کارت و از انتقال شماره ها از تلفن همراه به مخاطبین تلگرام
آموزش انتقال ، ذخیره ، بازیابی و ورود گروهی شماره های مخاطبین تلگرام
وش انتقال تمام اطلاعات (شماره ، SMS و..) یک گوشی اندروید به اندروید دیگر
۷ روش انتقال تمام اطلاعات مثل اس ام اس ، شماره تلفن و.. از یک گوشی اندروید به اندروید دیگر

نظرات

  • محسن says:

    زاپیا بهترینه برای اینکار
    چون شما با هر نرم افزاری از روی ایفون بخواین انتقال مخاطبین بدین اگر تعدادی از مخاطبین شما روی جیمیل یا ایمیل باشه به هیچ عنوان انتقال پیدا نمیکنه حتی با ایتولز
    اما با زاپیا تمام مخاطبین به راحتی منتقل میشن بین همه دستگاه ها با همه سیستم عامل ها