رفع ارور No Command در اندروید

۴ روش رفع ارور No Command در اندروید

ارور No Command در گوشی های هوشمند اندرویدی، از جمله خطاهایی است که در ظاهرا مشکل بزرگی به نظر می رسند. اگر چنین خطایی برای گوشی شما نشان داده می شود، با ما همراه باشید. امروز در انزل وب روش های رفع ارور No Command در اندروید را بررسی و مرور خواهیم کرد.

روش حل مشکل پیغام خطای No Command اندروید

How to Fix No Command Error On Android

کاربران زیادی با ارور No Command مواجه می شوند و در عین حال راه های مختلفی هم برای رفع آن وجود دارد. قبل از بررسی روش های رفع این مشکل، ابتدا دلایل ایجاد این خطا را مرور خواهیم کرد.

پیغام No Command در اندروید چیست؟

ممکن است گوشی شما خاموش شود و پس از روشن کردن، با ارور No Command مواجه شوید و دیگر گوشی شما بوت نشود. همچنین اگر بتوانید گوشی خود را به حالت بازیابی یا Recovery Mode بوت کنید، ممکن است باز هم در کنار عکس ربات اندروید، ارور No Command را مشاهده کنید. با توجه به این که هیچ اطلاعات دیگری به ما داده نمی شود، این ارور کمی گیج کننده می شود زیرا معلوم نیست که چه اشتباهی رخ داده است. برخی از دلایل ارور No Command هم می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • در گوشی های روت شده، Super Users اجازه دسترسی به یک برنامه را مسدود کند.
  • فرآیند نصب از اپ استور ها را متوقف یا کنسل کنید.
  • سیستم عامل به صورت ناقص آپدیت شده باشد.
  • در حین ریست کردن گوشی مشکلی رخ دهد.

در هر صورت به هر دلیلی که این ارور اتفاق افتاده باشد، شما باید وارد ریکاوری مود شده و این فرآیند را با ریست فکتوری کردن یا بازگشت به تنظیمات کارخانه خاتمه دهید.

همچنین برای ریستارت شدن پشت سرهم گوشی هم پیشنهاد می کنیم مطلب ۶ روش رفع مشکل بالا نیامدن و ریستارت شدن پشت سرهم گوشی و تبلت اندروید را هم مطالعه نمایید.

روش رفع ارور No Command در ریکاوری مورد

قبل از انجام این روش توجه داشته باشید که باید سیم کارت، مموری و سایر تجهیزات جانبی را از گوشی جدا کنید. گوشی شما باید درصد بالایی شارژ داشته باشد. در این روش تمامی اطلاعات گوشی شما حذف شده و گوشی ریست فکتوری می شود.

روش رفع ارور No Command در ریکاوری مورد

برای رفع ارور No Command در گوشی، ابتدا گوشی خود را خاموش کنید. سپس دکمه های پاور و کاهش صدا را با هم نگه دارید تا منوی بوت لودر ظاهر شود.

سپس دکمه ها را رها کرده و با کمک دکمه های کاهش و افزایش صدا، گزینه Recovery Mode را انتخاب کرده و با زدن دکمه پاور آن را باز کنید.

حال ممکن است ارور No Command را مجدد ببینید.

در اینجا باید دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید و سپس یک بار دکمه افزایش صدا را بزنید و رها کنید (همچنان دکمه پاور را نگه دارید). بعد از این کار لیستی از گزینه های مختلف را خواهید دید که باید Wipe data/ factory reset را انتخاب کنید.

روش های دور زدن مشکل No Command برای ورود به حالت ریکاوری مود اندروید

یک پیام هشدار نشان داده می شود که اعلام می کند داده های شما حذف می شود. برای تایید Yes را بزنید.

روش های دور زدن مشکل No Command برای ورود به حالت ریکاوری مود اندروید

اگر ارور No Command مانع از دسترسی شما به ریکاوری مورد و.. می شود، باید روش های زیر را امتحان کنید. نیاز به انجام همه آن ها نیست و معمولا یکی از آن ها روی گوشی شما جواب می دهد. قابل ذکر است که اگر گوشی شما در حالت بوت ارور می دهد و این چرخه تکرار می شود، باتری خود را خراج کرده و چند لحظه صبر کنید. سپس باتری را اضافه کرده و روش های زیر را امتحان کنید.

  • دکمه پاور را به همراه کاهش صدا، افزایش صدا، هوم (Home) را با هم فشار دهید تا منو ظاهر شود.
  • دکمه های افزایش صدا و کاهش را باهم فشار دهید.
  • دکمه های پاور و افزایش صدا را فشار دهید.
  • دکمه های پاور و کاهش صدا را فشار دهید.
  • دکمه های پاور + کاهش صدا و هوم را فشار دهید.
  • دکمه های پاور + افزایش صدا و هوم را فشار دهید.

هنگامی که با یکی از روش ها منوی ریکاوری باز شد، گزینه Wipe Factory Reset یا اگر ارور در چرخه بوت قرار دارد Wipe Cache Partition را انتخاب کنید.

نصب اپدیت به صورت دستی برای حل مشکل No Command

همچنین در صورت بروز خطای Unfortunately has stopped هم مطالعه مطلب ۸ روش کاربردی رفع ارور Unfortunately has stopped در اندروید کاربردی و مفید خواهد بود.

نصب آپدیت به صورت دستی برای حل مشکل No Command

اگر خطای No Command زمانی به شما نشان داده شد که در حال آپدیت کردن دستگاه بودید، بهتر است به صورت دستی آپدیت را انجام دهید. برای این کار با روش های ذکر شده به منوی ریکاوری بروید و گزینه Apply update from cache را انتخاب کنید. بعد از باز کردن این گزینه، لیست آپدیت های قابل نصب نشان داده می شود که می توانید آن را نصب کنید.

نصب اپدیت به صورت دستی برای حل مشکل No Command

اگر آپدیتی را مشاهد نکردید، می توانید آن را به صورت صورت جداگانه دانلود کرده و داخل مموری ریخته و در منوی ریکاوری گزینه Apply update from external storage را انتخاب کنید.

فلش کردن رام گوشی برای رفع ارور No Command در اندروید

فلش کردن رام گوشی برای رفع ارور No Command در اندروید

اگر هنوز هم مشکل شما رفع نشد، باید اقدام به فلش کردن رام اصلی دستگاه کنید. فلش زدن رام برای گوشی ها و برند های مختلف متفاوت است و باید برای گوشی خود سرچ کنید اما به صورت کلی می توانید مطلب آموزش نصب رام و کاستوم رام بر روی گوشی و تبلت اندروید که قبلا در انزل وب آموزش داده شده است را مطالعه نمایید.

فلش کردن رام گوشی برای رفع ارور No Command در اندروید

اگر نتوانستید خودتان فلش کردن را انجام دهید، گوشی را به تعمیر کاران متخصص بسپارید تا این کار را انجام دهند. قابل ذکر است که اگر با فلش کردن هم مشکل رفع نشد، احتمال وجود عیب سخت افزاری وجود دارد که باید شناسایی و گوشی شما تعمیر شود.

در پایان برای آشنایی با بریک شدن گوشی، مطالعه مطلب سافت یا هارد بریک شدن گوشی چیست؟ حل مشکل بریک شدن گوشی را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه هایی برای رفع ارور No Command را معرفی کردیم. گوشی شما با انجام چه کاری دچار این مشکل شد و با کدام راه حل آن را رفع کردید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه مشکل No Command در اندروید را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • ثادق says:

    دمتون گرم گوشی من اینطوری شده بود الان از راهنمایی شما استفاده کردم درست شد.قبلن مال خواهرم اینطوری شده بود داده بود تعمیرگاه دوماه گوشی رو نگه داشت بعدش یک‌میلیون هزینه گرفت
    کلاهبردار

  • R.a says:

    سلام وقتتون بخیر.
    گوشی من شیائومی هست.خاموش شده روشنش میکنم فقط گزینه no command میاد روی صفحه.میخوام توی خونه ریست کنم،روستا هستم به خدمات موبایلی دسترسی ندارم.باید چیکار کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

  • بدون نام says:

    سلام برای من این مشکل پیش اومده نمیدونم چه کار کنم خیلی استرس دارم‌چون همه عکس هام داخل تبلت هست میشه کمکم کنید؟

  • میلاد says:

    سلام این مشکل برای من انگاه اپدیت تبلت پیش اومد و وقتی گزینه ها رو میزدم میدیدم که کار نمیکنه الان ری استارت کردم و صفحه همونجور مونده لطف کنید کمکم کنید

  • فرهاد says:

    با تشکر از راهنمایی شما مشکل گوشی جی + تی ۱۰ من هم با راهنمایی شما و یکبار خاموش کردن حل شد . با سپاس
    فقط یک سوال داشتم به وجود آمدن این مشکل طبیعیه یا باید به تعمیر کار مراجعه کنم . چون ۱۵ روز است گوشی را خریده ام ؟

  • امیرحسن says:

    با تشکر از راهنمایی شما من تبلت لنوو داشتم این مشکلم با نگه داشتن دکمه پاور و یکبار زدن دکمه افزایش صدا حل شد

  • اسماعیلی says:

    سلام
    درمورد حل مشکل پیغام خطای No Command اندروید
    بسیار متشکرم.

  • شهرام.س says:

    با سلام
    واقعا سایت پربار و خوبی رو راه‌اندازی کردین.تبلت من با ترور no commandمواجه بود که به کمک راهنماییهای ارزنده شما مجددا بکار افتاد.
    ازتون ممنونم
    بزرگی میگه:ارزش داناییهای انسان به شمار خوانندگان اون بستگی داره

  • mohammadhossein says:

    ممنون از سایت خوبتون خیلی خوب بود
    من قبلا گوشی هواوی g630 u10 یه بار خاموش شد یهو بعد که میخواستم روشن کنم یه ربات میومد رو صفحه شکمش باز بود ازش یه چیزی در اومده بود
    هیچ کاری بلد نبودم بکنم فقط خاموش رو نگه میداشتم تا خاموش شه
    آخرش تعمیر کاری درستش کردن برای این گوشی هم این روش جواب میده؟
    مشکل رو آخرش خودم نفهمیدم از کجا بوده نوشته هاشو هم نخونده بودم ببینم چی میگه گفتن اندرویدش سوخته درستش کردن
    فقط یه سوال دارم که ری بوت چیه؟؟

  • سجاد says:

    عالی بود ممنون از سایت خوبتون خیییییلللللللیییییی ممنون

  • هدیه says:

    سلام ، من یک گوشی دست دوم سامسونگ گلکسیs7 edge گرفتم بعد فلش زدن و راه اندازی و دادن جی‌میل و پسورد یهو خودش رفت روی بوت منم مجدد ریست فکتوری کردم رفت روی قفل باینری ،مجبورا رام مخصوص خودشو دانلود گرفتم و از طریق odlin نصب کردم که با موفقیت pass شد اما بعد از اون بعد از روشن شدن میره روی no cammand و هی ریست میشه با تمامی دستوراتی که دادین هم روی ریکاوری نمیره ،فقط روی لودینگ میتونم برم
    خواهشاً راهنمایی کنید

  • Danial says:

    سلام، ممکنه بدون اینکه متوجه شید دکمه‌ی صدای گوشیتون گیر کرده باشه و غین حالت پیش بیاد. پس حتما قبل این کارها پیش یک تعمیرکار معتبر گوشی رو ببرید تا این مورد رو چک کنه و اطلاعات گوشیتون علکی حذف نشن.

  • امید says:

    سلام خسته نباشید
    من تبلتمو اومدم اپدیت کنم این مشکل واسم پیش اومد بعد واسه من گزنه هاش ۴ تاس کلا که فقط این apply update adb هست بعد چند بارم wipe data رو زدم ولی درست نمیشه چیکار کنم؟

  • samir says:

    سلام مطلب خیلی عالی بود…ممنون از زحماتی که میکشید و مقالات مفیدی که به اشتراک میزارید…
    سپاس