تفاوت لپ تاپ با نوت بوک و الترابوک

راهنما: تفاوت لپ تاپ با نوت بوک و الترابوک چیست؟

لپ تاپ، نوت بوک و الترابوک لوازمی هستند که شاید ما تفاوت بین آن ها را ندانیم. حتی بعضی از افراد فکر می کنند که همه آن ها یکسان هستند اما اینطور نیست گرچه تفاوت ها ممکن است جزئی باشند. برای آشنایی بیشتر با کامپیوتر ها و تفاوت لپ تاپ ها، امروز در انزل وب تفاوت لپ تاپ، نوت بوک و الترابوک را به شما معرفی خواهیم کرد.

بررسی فرق بین لپ تاپ ، نوت بوک و اولترابوک

What’s the Difference Between Laptop vs Notebook vs Ultrabook?

به صورت کلی قانون استانداردی وجود ندارد که به صورت دقیق تفاوت لپ تاپ، نوت بوک و الترابوک را توضیح دهد. اما برخی از ویژگی ها مانند سایز، امکانات و.. هستند که این دسته بندی ها را به وجود آورده اند. در ادامه مطلب، تفاوت لپ تاپ ها را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

لپ تاپ چیست؟

لپ تاپ ها به هدف جایگزینی برای کامپیوتر ها دسکتاپ ابداع شده اند که قابلیت حمل داشته باشد. سخت افزار آن ها تقریبا مشابه PC ها است و با کوچکتر شدن ابعاد، شما قادر به جا به جایی آن ها هستید.

لپ تاپ چیست؟

همینطور اگر قصد خرید لپ تاپ دسته دوم دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب نکات مهم و راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم : تست و بررسی سخت افزار و نرم افزار را مطالعه نمایید.

نوت بوک چیست؟

کاربرد نوت بوک چیست؟ واژه نوت بوک برگرفته از دوران اوایل تولید این دستگاه ها بود. در آن دوران نوت بوک ها با حذف برخی از امکانات، نسخه ای باریک تر، سبک تر و کوچکتری از لپ تاپ ها بودند.

نوت بوک چیست؟

اولترابوک یا الترابوک چیست؟

الترابوک ها (Ultrabook) نسخه ای پیشرفته از لپ تاپ ها هستند. الترابوک ها بسیار شبیه نوت بوک ها یا لپ تاپ ها هستند اما تفاوت مهمی که با آن ها دارند، سبک تر و کم وزن تر بودن آن ها است. در نسل های جدید وزن الترابوک ها کمتر از ۱.۵ کیلوگرم شده است و بسیار هم نازک (کمتر از ۲ سانتی متر) هستند. الترابوک ها به دلیل کاهش عرض و وزن معمولا فاقد درایو نوری هستند.

الترابوک چیست؟

تفاوت لپ تاپ و نوت بوک؟ تفاوت چندانی ندارند!

در زمان های قدیمی تر، نوت بوک ها کوچکتر و سبکتر از لپ تاپ ها بودند اما با پیشرفت تکنولوژی، این تفاوت به حداقل رسیده است و دیگر نمی توان تفاوت خاصی بین این دو سیستم قائل شد. اما هنوز هم معمولا لپ تاپ ها نسبت به نوت بوک ها سایز بزرگتری دارند.

تفاوت بین لپ تاپ و نوت بوک

همچنین در تفاوت لپ تاپ و نوت بوک قابل ذکر است که انتخاب نام این کامپیوتر به سلیقه تولید کننده هم بستگی دارد. به طور مثال یک تولید کننده از عبارت نوت بوک برای محصولات خود استفاده کند و شرکتی همان محصولات مشابه را به اسم لپ تاپ معرفی کند. اندازه صفحه برای این دسته معمولا در رنج ۱۲ تا ۱۸ و به طور میانگین ۱۵ اینچ است و با سخت افزار خود قادر به انجام کار های مختلف هستند.

همچنین مطالعه مطلب راهنمای خرید کارت گرافیک : بهترین مدل برای بازی ، کارهای گرافیکی و.. هم برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

تفاوت الترابوک با لپ تاپ و نوت بوک

الترابوک ها بسیار نارک تر و سبک تر هستند. هدف این دسته برای افرادی است که مجبورند دفعات زیادی سیستم خود را حمل کنند. از نظر اندازه صفحه نیز معمولا شامل بازه بین ۱۱ تا ۱۵ اینچ هستند.

تفاوت الترابوک با لپ تاپ و نوت بوک

اما تفاوت لپ تاپ و الترابوک فقط در ظاهر نیست. به طور مثال الترابوک درایو دی وی دی ندارند. از نظر قدرت پردازشی هم معمولا ایده آل برای فعالیت های سبک هستند. اگر بخواهیم تفاوت ها را دسته بندی کنیم، می توانیم آن ها را به شکل زیر معرفی کنیم:

  • از نظر ظاهری: همانطور که اشاره شد از نظر وزن، ضخامت و.. الترابوک ها کوچکتر هستند.
  • از نظر سخت افزار: الترابوک ها برای سبک تر ونازک تر بودن از پردازنده های ضعیف تر استفاده می کنند که باعث می شود نسبت به لپ تاپ ضعیف تر باشند.
  • از نظر باتری: الترابوک ها برای محدودیت های خود از باتری ضعیف تر (با حجم کمتر)، غیر قابل تعویض توسط کابر استفاده می کند.

درپایان اگر تصمیم به خرید لپ تاپ گیمینگ گرفتید، مطالعه مطلب راهنمای کامل انتخاب و خرید لپ تاپ گیمینگ را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز تفاوت های بین لپ تاپ، نوت بوک و الترابوک را توضیح دادیم. نظر شما راجب این کامپیوتر ها چیست؟ می توانید سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خو در زمینه تفاوت لپ تاپ با اولترابوک را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذاربد.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات