خارج و وارد شدن حالت ریکاوری DFU آیفون

آموزش ۳ روش خارج و وارد شدن به حالت ریکاوری DFU آیفون

حالت DFU آیفون برای موارد مختلفی طراحی شده است. اگر شما به هر دلیلی می خواهید وارد این حالت ریکاوری شوید، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید. امروز در انزل وب قصد داریم روش وارد و خارج شدن حالت ریکاوری DFU آیفون را به شما آموزش دهیم تا به راحتی و با اطمینان کافی بتوانید گوشی خود را وارد این حالت کنید.

آموزش نحوه بردن و خارج شدن آیفون از حالت DFU ریکاوری

How to put your iPhone or iPad into DFU Mode

حالت DFU در گوشی های آیفون کاربرد های مختلفی مانند جیلبریک، آپدیت سیستم عامل به نسخه غیر رسمی، دانگرید یا نصب سیستم عامل نسخه پایین تر و.. دارد. در هر حال برای هر مشکلی که قصد رفتن به این حالت را دارید، مراحل گفته شده زیر را به صورت صحیح برای گوشی خود انجام دهید. این کار نیازمند زمان بندی دقیق است و اگر با یک بار انجام نتوانستید این فرآیند را انجام دهید، جای ترس و نگرانی نیست زیرا اکثر افراد با چند بار تکرار می توانند به درستی این فرآیند را انجام دهند! مراحل را مجدد با دقت بیشتری تکرار کنید.

حالت DFU در آیفون چیست؟

کلمه DFU کوتاه شده Device Firmware Update است و محیطی است که توسط اپل برای بازیابی (ریکاوری) عمیق روی آیفون طراحی شده است. در این حالت گوشی شما فعال است اما بوت لودر آن اجرا نمی شود. در این مود با کامیپوتر می توان همه چیز در آیفون را تغییراتی داد که شامل Firmware و.. هم می شود. تفاوت این حالت با ریکاوری مود این است که در این است که آیفون می تواند همچنان با کامیپوتر در ارتباط باشد. قابل ذکر است که روش رفتن و خارج شدن از حالت DFU در آیفون های ۶ و قدیمی تر، ۷، ۷+ و ۸ و جدیدتر اندکی تفاوت دارند که برای هر نسخه را جداگانه معرفی خواهیم کرد.

حالت DFU در آیفون چیست؟

همچنین اگر فقط نیاز به ریست فکتوری دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کامل ۳ روش ریست فکتوری و ریستور آیفون را مطالعه نمایید.

روش وارد شدن به حالت DFU آیفون ۸ و جدید تر

روش رفتن به حالت DFU در iPhone 8 و جدید تر

اگر از گوشی های iPhone 8 و نسل جدید تر استفاده می کنید، برای بردن آیفون به حالت DFU ابتدا باید آیفون خود را به کامپیوتر وصل کنید و iTunes را اجرا کنید.

دکمه افزایش صدا را بزنید و سریع رها کنید و سپس سریعا دکمه کاهش صدا را هم بزنید و سریع رها کنید.

اکنون دکمه On/Off کناری آیفون را فشار دهید و نگه دارید تا صفحه نمایش سیاه شود و بعد دکمه را رها کنید.

حال دکمه Volume Down یا صدای کم را به همراه پاور فشار داده و تا ۵ ثانیه نگه دارید. (اگر لوگو اپل را مشاهده کردید، یعنی شما دکمه ها را بیش از حد نگه داشته اید و باید این مراحل را مجدد از اول تکرار کنید.)

بعد از گذشت زمان مشخص شده دکمه On/Off را رها کرده ولی دکمه کاهش صدا را مجدد برای حدود ۵ ثانیه دیگر نگه دارید. (در این مرحله هم اگر عبارت Plug into iTunes را دیدید، یعنی در این مرحله دکمه را زیاد نگه داشته اید و باید مجدد مراحل را از اول شروع کنید)

اگر صفحه نمایش شما پس از انجام این مراحل مشکی ماند و چیزی نشان داده نشد، یعنی کار ها را درست انجام داده اید! حال آیفون شما باید در حالت DFU باشد و پیغامی در آیتونز نشان داده می شود.

روش بردن آیفون به حالت DFU در iPhone 7

روش رفتن به حالت DFU در iPhone 7

اگر از گوشی های iPhone 7 و iPhone 7 Plus استفاده می کنید، برای بردن آیفون به حالت ریکاوری ابتدا باید آیفون خود را به کامپیوتر وصل کنید و iTunes را اجرا کنید.

حال آیفون خود را خاموش کنید.

اکنون دکمه On/Off آیفون را در سمت راست گوشی را به مدت سه ثانیه فشار دهید و نگه دارید.

سپس دکمه Volume Down یا صدای کم در سمت چپ را هم فشار داده و نگه دارید.

هر دو دکمه را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. (اگر لوگو اپل را مشاهده کردید، یعنی شما دکمه ها را بیش از حد نگه داشته اید و باید این مراحل را مجدد از اول تکرار کنید.)

بعد از گذشت زمان مشخص شده دکمه On/Off را رها کرده ولی دکمه کاهش صدا را مجدد برای حدود ۵ ثانیه دیگر نگه دارید. (در این مرحله هم اگر عبارت Plug into iTunes را دیدید، یعنی در این مرحله دکمه را زیاد نگه داشته اید و باید مجدد مراحل را از اول شروع کنید)

اگر صفحه نمایش شما پس از انجام این مراحل مشکی ماند و چیزی نشان داده نشد، یعنی کار ها را درست انجام داده اید! حال آیفون شما باید در حالت DFU باشد و پیغامی در آیتونز نشان داده می شود.

همینطور اگر مشکل اکتیو ندن آیفون را هم دارید، مطالعه مطلب ۷ روش حل مشکل اکتیو نشدن آیفون و ارور Could Not Activate iPhone برای شما کابردی و مفید خواهد بود.

روش رفتن به حالت DFU در iPhone 6 و قدیمی تر برای ریستور آیفون در حالت ریکاوری و..

در این نسل از آیفون ها هم برای وارد شدن به حالت DFU و.. ابتدا باید آیفون خود را به کامپیوتر خود متصل کنید و آیتونر را اجرا کنید.

روش رفتن به حالت DFU در iPhone 6 و قدیمی تر

حال آیفون خود را خاموش کنید. (دکمه On/Off در بالای گوشی را به مدت سه ثانیه نگه دارید و در منوی نشان داده شده در گوشی، دکمه Slide to power off را بکشید تا گوشی خاموش شود.)

روش رفتن به حالت DFU در iPhone 6 و قدیمی تر

پس از خاموش شدن کامل، دکمه On/Off در بالای گوشی را برای مدت ۳ ثانیه فشار داده و نگه دارید.

روش رفتن به حالت DFU در iPhone 6 و قدیمی تر

سپس دکمه Home در جلوی گوشی را هم فشار داده و نگه دارید. (به صورت همزمان هر دو دکمه را نگه دارید)

هر دو دکمه را تا ۱۰ ثانیه (۸ تا ۱۰) نگه دارید. (اگر لوگو اپل را مشاهده کردید، یعنی شما دکمه ها را بیش از حد نگه داشته اید و باید این مراحل را مجدد از اول تکرار کنید.)

روش رفتن به حالت DFU در iPhone 6 و قدیمی تر

بعد از گذشت این زمان، دکمه On/Off را رها کنید اما دکمه Home را همچنان برای ۵ ثانیه دیگر نگه دارید. (در این مرحله هم اگر عبارت Plug into iTunes را دیدید، یعنی در این مرحله دکمه را زیاد نگه داشته اید و باید مجدد مراحل را از اول شروع کنید)

روش رفتن به حالت DFU در iPhone 6 و قدیمی تر

اگر صفحه نمایش شما پس از انجام این مراحل مشکی ماند و چیزی نشان داده نشد، یعنی کار ها را درست انجام داده اید! حال آیفون شما باید در حالت DFU باشد.

روش رفتن به حالت DFU در iPhone 6 و قدیمی تر

ادامه مراحل DFU Mode در آیتونز

پس از انجام فرآیند بالا به صورت دقیق و صحیح، در حالی که گوشی شما صفحه مشکی دارد، در آیتونز مدل آیفون شما شناسایی می شود و حال می توانید عملیات مورد نظر خود مانند ریستور آیفون و.. را روی گوشی در حالت ریکاوری آیفون انجام دهید.

ادامه مراحل DFU Mode در آیتونز

چگونه آیفون را از حالت ریکاوری خارج کنیم؟ خروج از حالت DFU آیفون

  • برای خروج از حالت DFU آیفون هم در آیفون ۶ و پایین تر فقط کافیست تا دکمه های هوم و پاور را به طور همزمان فشار داده و نگه دارید.
  • برای خروج از حالت iTunes در آیفون ۷ هم باید دکمه صدای کم را به همراه پاور فشار داده و نگه دارید.
  • برای خروج از ریکاوری آیفون ۸ و جدیدتر هم دکمه ابتدا دکمه کاهش صدا را بزنید و سپس سریعا دکمه افزایش صدا را هم بزنید. بعد آن دکمه پاور را هم نگه دارید و تا ۱۰ ثانیه صبر کنید.

صبر کنید تا لوگوی اپل ظاهر شود. پس از آن دستگاه به درستی و حالت عادی بوت می شود.

در پایان اگر زمانی متوجه شدید که گوشی شما در حالت هندزفری گیر کرده است، مطالعه مطلب حل مشکل ماندن و رفتن گوشی آیفون و اندروید در حالت هدفون و هندزفری را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش وارد و خارج شدن به حالت DFU آیفون را برای نسخه های مختلف آموزش دادیم. آیا به راحتی توانستید فرآیند مذکور را انجام دهید؟ این کار نیاز به زمان بندی دارد و در صورت نیاز می توانید زمان های مذکور را یک یا دوثانیه کمتر و بیشتر کنید. چناچه نکته دیگری وجود دارد که به آن اشاره نشده است، آن را به همراه سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه حالت ریکاوری آیفون ۵S و.. را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • محمدصالح says:

    سلام وقت بخیر
    گوشی من (iphone 11) رو حالت
    iPhone is disabled مونده و با هر بار خاموش روشن کردن گوشی ۱ ساعت در حالت غیر فعال میمونه بعد یکساعت صفحه سفید ریکاوری میاد ولی اتفاقی نمیوفته و باز روز از رو روزی از نو …
    ممنون میشم راهنماییم کنین

  • مبین says:

    سلام ،گوشیم رو همون آرم آیتونز گیر کرده ،هر کاری میکنم نمیره ،اشکال از برد هست؟

  • RachelWeisz says:

    نمی توانید از حالت DFU خارج شوید؟ Recovery Tool Fix Recovery می تواند به سرعت مشکل دستگاه iOS در حالت DFU را حل کند.