دستگاه جوجه کشی

آشنایی با دستگاه جوجه کشی [رپورتاژ آگهی]

دستگاه جوجه کشی، یکی از تجهیزات کاربردی و پر استفاده در صنعت پرورش مرغ و طیور است. در این نوشته می خواهیم شما را با جزئیات دستگاه جوجه کشی آشنا کنیم. از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

دستگاه جوجه کشی چیست؟

دستگاه جوجه کشی، دستگاهی است که برای انجام فرآیند جوجه کشی مصنوعی استفاده می ‌شود.

در طبیعت، برای تبدیل تخم به جوجه، باید پرنده مادر روی تخم مرغ ها بخوابد. برای جوجه کشی در ابعاد گسترده، نمی توان پرنده مادر را روی تخم ها خواباند و باید از دستگاه خاصی برای این کار استفاده کرد. با کمک دستگاه جوجه کشی، دما و رطوبت لازم برای تبدیل تخم به جوجه تامین می شود و جوجه ها به صورت سالم از تخم در می آیند.

دستگاه جوجه کشی، شرایط خوابیدن پرنده مادر بر روی تخم را شبیه سازی می کند. دستگاه جوجه کشی با فراهم کردن شرایط مختلف از جمله دما، رطوبت و چرخش باعث می شود که تخم ‌های نطفه ‌دار در مدت زمان مشخص به جوجه تبدیل شوند. دستگاه جوجه کشی به ماشین جوجه کشی یا انکوباتور معروف است و برای جوجه کشی صنعتی، کاربرد زیادی دارد.

یکی از مزایای جوجه کشی صنعتی این است که با کمک دستگاه صنعتی، می ‌توان همزمان تعداد زیادی از تخم مرغ‌ ها را به جوجه تبدیل کرد. همچنین می توان در هر زمانی از سال عملیات جوجه کشی را انجام داد و محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

انواع مختلفی از دستگاه های جوجه کشی ساخته شده اند که میزان ظرفیت و سیستم عملکرد آنها متفاوت است. بعضی از دستگاه های جوجه کشی قابلیت نگهداری و جوجه کشی از تعداد زیادی تخم را دارند و در صنعت و شرکتها استفاده می شوند؛ در حالی که دستگاه های کوچکتر، ظرفیت کمتری دارند و برای مصارف خانگی به کار می آیند. از این نظر باید دستگاه جوجه کشی را به سه دسته دستگاه جوجه کشی خانگی، دستگاه جوجه کشی نیمه صنعتی و دستگاه جوجه کشی صنعتی تقسیم بندی کرد.

ماشین جوجه کشی خانگی

بسیاری از افراد، در پارکینگ یا زیر زمین خانه خود اقدام به جوجه کشی می کنند و با این کار، درآمد کسب می کنند. اگر شما هم می خواهید جوجه کشی را در منزلتان انجام دهید، به ماشین جوجه کشی خانگی نیاز خواهید داشت. حداقل ظرفیت ماشین جوجه کشی خانگی ۲۰ تخم است و می تواند به خوبی تخم پرنده ها را به جوجه ها تبدیل کند. با کمک دستگاه جوجه کشی خانگی، شما رطوبت و دمای لازم برای رشد جنین پرنده را فراهم می کنید و با زحمت کمتر، نتیجه بیشتری می گیرید.

دستگاه جوجه کشی بلدرچین

دستگاه جوجه کشی خانگی، دستگاهی است که ظرفیت آن کمتر از ۱۵۰ تخم مرغ است. دستگاه جوجه کشی مینی یا خانگی، برای جوجه کشی در منزل و کسب‌و‌کارهای کوچک کاربرد دارد.

مسلما داشتن یک ماشین جوجه کشی خانگی از جوجه کشی طبیعی راحت تر و کم دردسرتر است و از نظر اقتصادی نیز به صرفه تر خواهد بود؛ زیرا میزان تلفات با کمک دستگاه به حداقل می رسد و شما قادر هستید در یک زمان، تعداد زیادی از تخم ها را به جوجه تبدیل کنید.

قیمت دستگاه جوجه کشی چقدر است؟

قیمت دستگاه جوجه کشی به مولفه های زیادی مانند ظرفیت دستگاه جوجه کشی، کیفیت قطعات آن، اندازه دستگاه، شرکت سازنده و عوامل دیگر بستگی دارد. در حال حاضر، قیمت دستگاه های جوجه کشی بین ۷۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون تومان است. در هنگام خرید ماشین جوجه کشی باید به اندازه دستگاه موردنظر و میزان نیاز خود توجه داشته باشید و به سراغ بهترین و مناسب ترین گزینه بروید.

اگر به دنبال مناسب ترین، ارزان ترین و با کیفیت ترین گزینه برای خرید دستگاه جوجه کشی هستید، به دستگاه جوجه کشی بلدرچین دماوند فکر کنید. شرکت تولید کننده دستگاه بلدرچین دماوند، از باتجربه ترین و بهترین سازندگان دستگاه های جوجه کشی در ایران است. دستگاه های جوجه کشی بلدرچین دماوند، نسبت به دستگاه های جوجه کشی خارجی قیمت کمتری دارند و خرید آنها اقتصادی تر است. مسلما در شرایط اقتصادی کنونی ایران، قیمت دستگاه، یک فاکتور مهم است و بسیاری از افراد به دنبال دستگاه جوجه کشی ارزان قیمت هستند تا بتوانند کار پرورش و جوجه کشی پرندگان را زودتر و با سرمایه کمتر شروع کنند و از این راه درآمد کسب کنند. دستگاه جوجه کشی دماوند، از بهترین ماشینهای ساخته شده در ایران است که ظرفیتها و امکانات متنوعی دارد.

دستگاه جوجه کشی بلدرچین

قیمت دستگاه جوجه کشی بلدرچین چقدر است؟

بلدرچین، یکی از پرندگانی است که پرورش آن سود بسیار خوبی دارد. گوشت این پرنده، گرم و پرخاصیت است و تخم های آن نیز طرفداران زیادی دارد. پرورش و جوجه کشی بلدرچین، کار سختی نیست و سود فراوانی هم دارد. شما برای جوجه کشی بلدرچین و تبدیل تخم های پرنده به جوجه بلدرچین، نیازمند دستگاه جوجه کشی بلدرچین هستید. بازه قیمت دستگاه جوجه کشی بلدرچین متفاوت است و شما باید با توجه به بودجه خود اقدام به خرید دستگاه مناسب برای جوجه کشی از بلدرچین کنید. در حال حاضر، قیمت دستگاه جوجه کشی بلدرچین، بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان است. اگر می خواهید در منزل کار پرورش بلدرچین را شروع کنید، می توانید با دستگاه های ارزان تر شروع به کار کنید و بعد از سودآوری، تجهیزات پیشرفته تری برای کسب و کارتان تهیه کنید.

آیا می توان در منزل یک ماشین جوجه کشی ساخت؟

بعضی از افراد در ابتدای راه اندازی کسب و کار پرورش مرغ و پرنده نمی توانند از پس هزینه خرید دستگاه جوجه کشی بربیایند و معمولا به ساخت یک ماشین جوجه کشی در منزل فکر می کنند. خوشبختانه شما می توانید در خانه خود، شروع به ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی کنید. برای این کار، به وسایل خاصی نیاز خواهید داشت.

وسایل لازم برای ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی

برای ساخت دستگاه جوجه کشی به وسایلی مانند جعبه‌ای از جنس یونولیت، سرپیچ لامپ، لامپ رشته‌ای معمولی، چند تکه چوب برای ایجاد چهار چوب، توری فلزی به همراه یک طلق شفاف، دماسنج با رطوبت سنج، فنجانی کوچک برای نگه داشتن آب و مقداری چسب نیاز خواهید داشت.

ساخت دستگاه جوجه کشی

در این نوشته با دستگاه جوجه کشی، قیمت دستگاه جوجه کشی و نحوه ساخت دستگاه جوجه کشی آشنا شدید. اگر کارتان به جوجه کشی پرندگان مرتبط است، بهترین گزینه، خرید یک دستگاه جوجه کشی باکیفیت و مطمئن است.

شما می توانید با خرید دستگاه جوجه کشی دماوند ، کار پرورش و جوجه کشی از پرندگان را با سرمایه ای کم شروع کنید. دستگاه جوجه کشی دماوند از بهترین و تضمینی ترین تجهیزات جوجه کشی موجود در بازار است که تاکنون توانسته رضایت بسیاری از افراد را کسب کند. شما نیز می توانید دستگاه جوجه کشی دماوند را خریداری کنید و با استفاده از آن، کسب درآمد کنید.

از همراهی شما بسیار متشکریم.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • bazarjooje says:

    بازار جوجه ایران
    امروزه با توجه به رشد جمعیت ، آمار مصرف مرغ در کشورمان بسیار بالا رفته است و همین امر موجب شده تا پرورش مرغ گوشتی نیز رواج پیدا کند. برای پرورش مرغ گوشتی و یا راه‌اندازی کسب‌وکار پرورش مرغ به اطلاعاتی نیاز است که ما شمارا در این زمینه راهنمایی می‌کنیم . در مقالات گذشته ما در مورد مبحث پرورش مرغ بومی پرداختیم حال به مبحث پرورش مرغ گوشتی می پردازیم با ما همراه باشید.

    پرورش مرغ به چه معناست؟
    پرورش مرغ یعنی تهیه کردن جوجه‌های یک‌روزه و پرورش و نگه‌داری از آن‌ها بر طبق یک برنامه غذایی خاص و همچنین رسیدگی به بهداشت مرغ و رساندن آن به وزن مطلوب برای کشتار است.

    پرورش طیور گوشتی
    پرورش مرغ گوشتی

    چگونه می‌توان مرغ گوشتی را در خانه پرورش داد؟
    باید قبل از پرورش مرغ گوشتی در خانه به نکاتی باید توجه نمود که شامل موارد ذیل است:

    اگر قصد پرورش مرغ در خانه را دارید بهتر است که جهت مرغداریتان شرق یا غرب باشد.
    در زمان نصب هواکش‌ها باید به گونه ای آن را طراحی نمایید که جریان شدید باد باعث بروز مشکل در هواکش ها نشود.
    سازگاری با شرایط آب‌وهوا یکی دیگر از نکات مهم در زمان پرورش مرغ خانگی در منزل است زیرا باید با توجه به آب‌وهوایی که در هر منطقه دارید مطابق با آن منطقه سیستم گرمایشی، سرمایشی و… برای مرغ ها تهیه کنید.
    در زمان پرورش مرغ‌ گوشتی از نگهداری پرندگان دیگر خودداری نمایید.
    تمیزی سالن مرغ داری یکی دیگر از مواردی است که باید رعایت شود تا مرغ‌ها به بیماری کمتری دچار شوند.
    به محل پرورش مرغ ها نیز توجه نمایید جوجه‌ها و مرغ‌ها باید فضایی آزاد داشته باشند تا به‌راحتی بتوانند درون محوطه بچرخند.
    با توجه به فضای منزلتان جوجه خریداری نمایید به‌عنوان‌مثال می‌توان گفت که در فضای ۲۰۰ متری می‌توان ۲۰۰۰ مرغ را پرورش داد.
    پرورش طیور گوشتی
    پرورش طیور گوشتی

    برای تهیه جوجه مرغ گوشتی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
    باید جوجه‌ها را از مادر سالم تهیه نمایید.
    در زمان تهیه جوجه‌ها باید دقت نمایید که جوجه‌ها در یک سن و از یک مادر باشند.
    نسبت به نژاد جوجه‌ها نیز توجه نمایید زیرا برخی از نژادها توان بالایی نسبت به برخی از نژادهای دیگر دارند.
    مراقبت‌های اولیه را در زمان ورود جوجه باید انجام دهید.

  • شرکت بلدرچین دماوند says:

    سلام دوست عزیز
    شما می توانید جهت خرید دستگاه جوجه کشی و کسب مشاوره رایگان با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۹۵۵۴۵۱ تماس بگیرید.
    آدرس: تهران – نارمک – خیابان آیت – پلاک ۳۳۷

  • بهنام says:

    سلام از کجا میتونیم دستگاه جوجه کشی بخریم. شما فقط نام شرکت دماوند را گفتید نه شماره تلفنی نه آدرسی.