جلوگیری از اضافه شدن به گروه در واتساپ

آموزش کامل جلوگیری از اضافه شدن به گروه در واتساپ

واتس اپ (WhatsApp) از جمله معروف و پر طرفدار ترین پیام رسان های دنیا است. یکی از کمبود هایی که در این مسنجر احساس می شد، عدم امکان کنترل کامل حساب در بخش دعوت به گروه بود و هر کسی می توانست شما را به گروه های مختلف اضافه کند. اما با آپدیت جدید واتساپ این مشکل به اتمام رسیده است. امروز در انزل وب به شما نحوه جلوگیری از اضافه شدن به گروه در واتس اپ را به شما آموزش می دهیم.

جلوگیری از اضافه شدن به گروه در واتس اپ

How to Stop Others from Adding You to WhatsApp Groups

واتس اپ با رمز نگداری پیام ها، یکی از ایمن ترین پیام رسان های دنیا است که قبلا موضوع امنیت واتس اپ را هم بررسی کرده ایم. حال با امکان جدیدی که به این برنامه افزوده شده است، شما می توانید تعیین کنید که چه کسی بتواند شما را به گروهی اد (Add) یا اضافه کند. با این کار دیگر سایر اشخاص نمی توانند شما در گروه های مختلف که تمایلی به آن ندارید اضافه کنند. برای یادگیری این روش، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

آپدیت جدید واتس اپ در جلوگیری از اضافه شدن به گروه توسط اشخاص مختلف

مدیران واتس اپ، با ارائه آپدیت ها و امکانات مختلف سعی در راضی نگه داشتن و جذب کاربران بیشتر دارند و در آپدیت جدیدی که در راستای حفظ حریم شخصی و افزایش کنترل ارائه شده است، این قابلیت جدید را اضافه کرده است. ویژگی جلوگیری از دعوت به گروه در واتساپ باعث می شود تا سو استفاده ها مختلف از شماره ها برای اضافه کردن افراد به گروه ها کاهش یابد. این ویژگی پیش تر در سایر مسنجر ها مانند تلگرام وجود داشته است و درخواست های زیادی از واتس اپ برای اضافه کردن این ویژگی شده بود.

همچنین اگر خودتان هم ادمین یا مدیر گروه در واتس اپ هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب با استفاده از این ۶ ترفند مخفی گروه واتساپ پادشاه گروه خود باشید! را هم مطالعه نمایید.

چگونه از اضافه شدن به گروه واتس اپ جلوگیری کنیم؟

قبل از انجام این روش قابل ذکر است که این ویژگی در آپدیت جدید به این برنامه افزوده شده است. پس ابتدا ورژن واتس اپ خود را به آخرین نسخه ارائه شده آپدیت کنید. البته این ویژگی فعلا برای همه فعال نشده است و به مرور برای تمامی کاربران فعال و قابل دسترس خواهد بود.

پس از این که برنامه خود را بروز رسانی کردید، برای حل مشکل اضافه شدن ناخواسته به گروه در واتس اپ اندروید و آیفون، در گوشی خود واتس اپ را باز کرده و روی علامت سه نقطه یا منو تپ کنید.

چگونه از اضافه شدن به گروه در واتس اپ جلوگیری کنیم؟

به تنظیمات یا Settings بروید.

چگونه از اضافه شدن به گروه واتس اپ جلوگیری کنیم؟

سپس وارد بخش Account بشوید.

چگونه از اضافه شدن به گروه واتس اپ جلوگیری کنیم؟

حال Privacy را انتخاب کنید.

چگونه از اضافه شدن به گروه واتس اپ جلوگیری کنیم؟

در بین گزینه های نشان داده شده، روی Groups تاچ کنید. (این گزینه بعد از آپدیت اضافه شده است)

چگونه از اضافه شدن به گروه واتس اپ جلوگیری کنیم؟

در تنظیمات جدید Groups که برای جلوگیری از دعوت به گروه در واتساپ ایجاد شده است، شما سه گزینه را مشاهده خواهید کرد:

چگونه از اضافه شدن به گروه واتس اپ جلوگیری کنیم؟

  • Everyone: به همه کاربران واتس اپ اجازه می دهد تا بتوانند شما را وارد گروه کنند. این گزینه وضعیت شما را همانند سابق نگه می دارد و به عنوان گزینه پیشفرض هم انتخاب شده است.
  • My contacts: فقط مخاطبین شما می توانند شما را وارد گروه کنند. این گزینه برای جلوگیری از اضافه شدن به گروه توسط افراد ناشناس جلوگیری می کند.
  • Nobody: هیچ کسی نمی تواند شما را به گروهی وارد کند. اگر تمایل ندارید تا توسط هیچ کسی به گروهی اضافه شوید، این گزینه را انتخاب کنید.

پس از انتخاب گزینه مورد نظر، روی دکمه DONE تپ کنید تا تنظیمات جدید و جلوگیری از دعوت به گروه در واتساپ اعمال شود.

همینطور اگر از کاربران فعال واتس اپ هستید، مطالعه مطلب ۴ روش نحوه فهمیدن آنلاین بودن شخص در حالت Last Seen واتس اپ هم می تواند برای شما کاربردی و مفید باشد.

نحوه ارسال دعوت به گروه برای افرادی که مجاز نیستند

پس از رفع مشکل جوین شدن خودکار در گروه واتساپ، کاربرانی که خارج لیست باشند و اجازه افزودن شما به گروه را نداشته باشند، در صورتی که اقدام به این کار کنند در پیامی گفته می شود که قادر به انجام این کار نیستند.

نحوه ارسال دعوت به گروه برای افرادی که مجاز نیستند

اما می توانند دعوت خود را از طریق یک پیام خصوصی ارسال کنند. اگر شخصی این کار را انجام برای شما در چت شخصی او دعوت نامه ای را مشاهده می کنید که اطلاعاتی از گروه را نشان می دهد.

نحوه ارسال دعوت به گروه برای افرادی که مجاز نیستند

شما تا ۳ روز وقت دارید که وارد این گروه شوید که در این صورت باید Join Group را بزنید. انقضای دعوت نامه ۳ روز است اما اگر بخواهید با زدن Cancel می توانید زود تر این دعوت نامه را لغو کنید.

نحوه ارسال دعوت به گروه برای افرادی که مجاز نیستند

در پایان اگر از تلگرام هم استفاده می کنید و مشکل مشابهی دارید، مطالعه مطلب چگونه از ورود و اضافه شدن ناخواسته به گروه های تبلیغاتی تلگرام جلوگیری کنیم؟ را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش جلوگیری از اضافه شدن به گروه در واتس اپ را به شما آموزش دادیم. نظرتان راجب این ویژگی چیست؟ منتظر ارسال و دیدن نظرات، پیشنهادات و تجربیات شما در زمینه نحوه جلوگیری از اضافه کردن ناخواسته به گروه در واتس اپ آیفون و اندروید در دیدگاه این پست هستیم.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
آموزش جدید 9 روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه ها
آموزش جدید ۹ روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه های مختلف
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید گذاشتن ویس و پیام صوتی در استاتوس و استوری واتساپ
آموزش جدید گذاشتن ویس و پیام صوتی در استاتوس یا استوری واتساپ

نظرات