رکستون ۴ G خودرویی با قابلیت‌های بالا

رکستون ۴ G خودرویی با قابلیت‌های بالا [رپورتاژ آگهی]

سانگ یانگ رکستون نسل قبل که هنوز هم در بازار وجود دارد، در سال ۲۰۰۱ معرفی شد و بر پلتفرم مرسدس بنزM کلاس بود. در سال ۲۰۱۷ نسل جدید رکستون، رکستون ۴ Gمعرفی شد و می‌توان گفت این خودرو کاملاً جدید است. در حال حاضر پرچم‌دار محصولات سانگ یانگ رکستون ۴ G است.

منحنی‌های واقع در جلوی ماشین امضای جدید سانگ یانگ می‌باشد که قبلاً در تیوولی هم دیده بودیم. در نمای جانبی این خودرو از خطوط صاف و البته مستطیل شکل استفاده شده است که نشانگر این است که این خودرو عضلانی‌تر است؛ رینگ‌های استفاده شده کرومی ۲۰ اینچی هستند. ابعاد خودرو نسبت به سانتافه و سورنتو بزرگ‌تر است و حتی ویل بیس بزرگ‌تری هم دارد. نمای عقب ماشین نسبت به نمای جلو ساده‌تر است. اگر کلید خودرو در جیب شما باشد و شما جلوی درب صندوق عقب بایستید ‌در به طور اتوماتیک باز خواهد شد و البته می‌توانید این سیستم را خاموش کنید برای زمانی که شاید نخواهید در به طور اتوماتیک باز شود. نکته‌ای که در مورد این ماشین وجود دارد این است که زاپاس ماشین در زیر قرار گرفته همانند سانتافه و قفلی هم ندارد (اگر خودروی رکستون را خریدید یک قفل برای زاپاس آن بخرید).

طراحی داخلی خودرو رکستون ۴ G بسیار ساده است و طراحی اغراق‌آمیز خودروهایی چون کیا یا هیوندا را ندارد ولی تجهیزاتی که در آن استفاده شده است بسیار خوب است به طوری که داخل کابین پلاستیک نرم استفاده شده است، زیر نمایشگر چرم و با دوخت خوبی استفاده شده است و همین چرم و همین دوخت را می‌توان روی در و صندلی‌ها مشاهده کرد. روی داشبورد و کنار دسته دنده طرح چوب به کار برده شده است. در حالت کلی می‌توان گفت طراحی داخلی خودرو رکستون ۴ G خیلی شبیه آفرودرهای کلاسیک می‌باشد.

فضای صندلی‌های عقب زیاد است، خروجی تهویه مطبوع دارد، گرمکن برای صندلی عقب دارد؛ اما برای نشستن در ردیف سوم باید ابتدا صندلی ردیف دوم را بخوابانید، بالا آورده و سپس در ردیف سوم بنشینیم، با برگرداندن صندلی ردیف دوم به حالت قبل فضای ردیف سوم برای فرد بزرگسال خیلی کم است و چون پنجره هم ندارد تاریک است اما می‌تواند برای بچه‌ها جذاب باشد.

در تمام بازارهای جهانی بر این ماشین دو مدل موتور نصب می‌شود: اول ۲.۲ لیتری دیزلی است که در این مدل گیربکس ۷ سرعته بنز نصب است. دوم ۲ لیتری توربو بنزینی است که گیربکس چسب ۶ سرعته خودکار آیسن روی آن نصب است که می تواند حداکثر ۲۲۲ اسب بخار و۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نکته خیلی خوب خودروی رکستون ۴ Gاین است که حداکثر گشتاور یعنی ۳۵۰ نیوتن‌متر را در دور موتور خیلی پایین یعنی ۱۵۰۰ دور تولید می‌کند و این در شرایط آفرود، یا وقتی که چیزی را بکسل می‌کنید امتیاز خوبی برای خودرو است.

فرمان خودرو برقی و بسیار نرم است به عبارتی کاملاً و خیلی راحت تحت کنترل شماست. هندلینگ خودرو بسیار خوب است یعنی می‌توان گفت تقریبا در سطح رقبای کره‌ای خود قرار دارد. صدای داخل کابین خوب است اما اگر کمی زیاد گاز دهید صدای موتور کمی وارد کابین می‌شود که دلیل آن موتور دو لیتری و حجم کم آن است و طبیعی است دور موتورکه بالا می‌رود نسبت به موتور دو و نیم لیتری صدای بیشتری وارد کابین شود. یک قابلیت خیلی جذاب رکستون ۴ G این است که شما در حالت تک دیفرانسیل تمام نیرو را می‌توانید به دیفرانسیل عقب وارد کنید.

سانگ یانگ نشان داده است که در چند سال اخیر و مخصوصاً با تولید تیبولی می‌خواهد خودروهای به مراتب زیباتر و از نظر عملکردی ماشین‌های خیلی بهتری را تولید کند؛ اعلام کرده است که در ۵ سال آینده می‌خواهد نیم میلیون رکستون ۴ Gبفروشد که تعداد جالب توجهی است و جدیت سانگ یانگ را در فروش این خودرو نشان می‌دهد. خودرو رکستون ۴ Gدر سال ۲۰۱۷ جزو ۳۵ خودرویی شده است که کاندید بهترین خودرو سال شده‌اند و مجله ۴wd انگلیس این ماشین را به عنوان بهترین خودرو شاسی بلند سال انتخاب کرده است.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش رکستون ۴ G به بخش آگهی‌های خرید خودرو مراجعه کنید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات