رفع مشکل لایو اینستاگرام

۹ روش رفع مشکل لایو اینستاگرام : قطع شدن ، اتصال ، باز نشدن ، پخش و..

شبکه های اجتماعی همواره در حال توسعه انواع امکانات و قابلیت ها جهت ارائه آن ها به کاربران خود هستند. اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از قابلیت های پر طرفدار در این اپلیکیشن امکان گفتگوی زنده کاربران با مخاطبان خود تحت عنوان لایو اینستاگرام است. منتهی گاهی اوقات برخی از کاربران با مشکلاتی در استفاده از این قابلیت مواجه می شوند. در این مطلب انزل وب قصد داریم به انواع روش های رفع اشکال لایو اینستاگرام از جمله مشکل قطع شدن ، اتصال ، باز نشدن ، پخش ، لایو دو نفره و.. بپردازیم.

آموزش روش حل مشکل اتصال ، قطع شدن و باز نشدن لایو اینستاگرام

How to fix Instagram Live Problem

پیش از این در انزل وب به آموزش ۴ روش غیر فعال کردن کامنت یا نظرات در هنگام پخش لایو (Live) اینستاگرام و نیز آموزش ایجاد لایو استوری دو نفره با دوستان پرداخته شده است. در راستای مطالب مربوط به لایو اینستاگرام این برا قصد درایم به مشکلاتی که در استفاده از آن پیش می آید پرداخته و روش های حل مشکل قطع شدن لایو اینستاگرام را مرور کنیم.

لایو (Live) اینستاگرام چیست؟

مشکل وصل نشدن لایو اینستاگرام

قابلیت لایو اینستاگرام از جمله امکاناتی است که از همان روز اول با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. با استفاده از این قابلیت می توانید به صورت زنده با مخاطبان و فالوئرهای خود در اینستاگرام ارتباط داشته باشید. هیچ محدودیتی در استفاده از این قابلیت نیست و شما می توانید با استفاده از آن در واقع رسانه تصویری شخصی برای خود داشته باشید. در هنگام پخش لایو اینستاگرام، مخاطبانتان می توانند نظرات خود را کامنت کرده و پاسخ شما را بلافاصله و به صورت مستقیم دریافت نمایند. جهت آشنایی بیشتر با امکان Live اینستاگرام می توانید به مطلب آموزش و ترفند های قابلیت استوری (Story) و لایو استوری (Live Story) اینستاگرام رجوع کنید. اما همه این ها به معنای عدم اشکال در این قابلیت جذاب اینستاگرام نیست. مثل هر محصول دیگری، قابلیت Live اینستاگرام هم می تواند با مشکلاتی مثل عدم پخش شدنف قطع شدن نابهنگام، ارور هایی مثل Checking Connection و دیگر موارد روبرو شود که در ادامه به روش های رفع آن ها پرداخته ایم.

رفع اشکال لایو اینستاگرام با ریستارت کردن گوشی همراه

همانطور که در مطلب رفع مشکل پخش و باز نشدن ویدیو اینستاگرام نیز اشاره کردیم همیشه اولین راه در مواجهه با مشکلات گوشی همراه ریستارت کردن آن است. این کار علیرغم سادگی در بسیاری از اوقات مشکلات را حل می کند. بهتر است گوشی خود را کاملا خاموش کرده و سپس مجددا آن را روشن کنید. این کار معمولا با نگه داشتن دکمه Power به مدت چند ثانیه انجام می وشد. اما برای ریستارت کردن راه های مختلفی در گوشی های همراه متفاوت وجود دارد. برای مثال در آیفون می توانید این کار ار انجام دهید:

۱- دکمه افزایش صدا را فشار داده و رها کنید.

۲- بلافاصله دکمه کاهش صدا را هم فشار داده و رها کنید.

۳- دکمه روشن/خاموش گوشی را فشار دهید تا زمانی که لوگوی اپل را ببینید.

بروز رسانی اینستاگرام جهت حل مشکل وصل نشدن لایو اینستاگرام

رفع اشکال لایو اینستاگرام

همواره اپلیکیشنهای خود را به روز نگه دارید. این کار مخصوصا در مورد برنامه هایی مثل اینستاگرام که به طور مرتب به ارائه آپدیت می پردازند اهمیت زیادی دارد. برای اینکار می توانید در گوشی های اندرویدی از پلی استور و در گوشی های آیفون از اپ استور استفاده کنید به طور مثال در آیفون می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

۱- وارد آیکون App Store در صفحه اول گوشی شوید.

۲- روی آیکون Updates در قسمت پایین سمت راست صفحه را لمس نمایید.

۳- حالا دکمه Update را لمس کنید.

۴- اگر چندین اپلیکیشن جهت آپدیت وجود دارد می توانید گینه Update All را انتخاب کنید.

در کنار آپدیت اینستاگرام به نصب آخرین نسخه سیستم عامل سازگار با گوشی همراه خود نیز توجه کنید. در آیفون برای بررسی این مورد می توانید به مسیر Settings-> General-> Software update بروید. همواره بهتر است پس از نصب آپدیت های جدید گوشی خود را یکبار ریستارت کنید.

ریست کردن اینستاگرام برای حل مشکل لایو اینستاگرام آیفون

گاهی اوقات دلیل بروز مشکل در اینستاگرام این است که به علت بروز اشکال در برخی از داده های حیاتی ان قادر به انجام صحیح اعمال خود نیست. این مشکل معمولا با ریست کردن اینستاگرام حل می شود. این کار به شکل های مختلفی قابل انجام است. در ایفون برای ریست کردن اینستاگرام می توانید به این شکل پیش بروید:

۱- انگشت خود را از پایین صفحه به میانه های آن بکشید و سپس گزینه App Switcher را انتخاب کنید.

۲- اپلیکیشن اینستاگرام را پیدا کنید.

۳- آن را لمس کرده و نگه دارید. سپس آیکون – را لمس کنید تا اپلیکیشن بسته شود.

۴- همچنین می توانید به کشیدن اپلیکیشن به بالا آن را ببندید.

این کار را می توانید برای بستن سایر اپلیکشین های در حال اجرا در پس زمینه گوشی که می توانند آن ها هم از دلایل بروز اشکال در اینستاگرام باشند نیز انجام دهید. پس از حدود ۳۰ ثانیه دوباره اینستاگرام را باز کنید و ببینید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

رفع مشکل پخش لایو اینستاگرام با خالی کردن فضای ذخیره سازی در گوشی همراه

بسیاری از مشکلاتی که برای انواع اپلیکیشن ها پیش می آید به خاطر کمبود حافظه ذخیره سازی است. کمبود حافظه می تواند موجب بسیاری از اختلالات عملکردی از جمله مشکل باز نشدن لایو اینستاگرام شود. اگر حافظه ذخیره سازی در گوشی شما کم شده است بهتر است فایل های غیر ضروری، عکس ها و فیلم های قدمی و نیز اپلیکیشن هایی را که از آن ها زیاد استفاده نمی کنید را از روی آن حذف نمایید.

پاک کردن دیتا و کش اینستاگرام برای مشکل قطع شدن لایو اینستاگرام

پاک کردن کش و دیتا برنامه اینستاگرام همیشه یک راه حل کاربردی برای رفع مشکلاتی نظیر مشکل نیامدن لایو اینستاگرام است ، برای انجام اینکار از روش های عنوان شده در مطلب روش رفع مشکل استوری اینستاگرام استفاده کنید.

استفاده از دستگاه دیگر برای ورود به اینستاگرام

اگر یک گوشی همراه دیگر در اختیار دارید این باز سعی کنید از طریق آن وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شوید. بررسی کنید که آیا همان مشکلاتی را که در گوشی خود مشاهده می کند در اینجا هم با آن ها مواجه می شوید یا خیر. همچنین اگر دارای چندین حساب کاربری هستید به آن ها نیز وارد شده و چک کنید که آیا این مشکل اتصال لایو اینستاگرام در همه این حساب ها وجود دارد یا نه.

حذف و نصب مجدد اپلیکیشن اینستاگرام در صورت مشکل قطع شدن لایو اینستاگرام

مشکل checking connection در اینستاگرام

اگر روش های قبلی برای حل مشکل پخش لایو اینستاگرام کارگشا نبودند شاید مجبور شوید که اپلیکیشن اینستاگرام را از روی گوشی پاک کرده و به نصب مجدد آن اقدام کنید. دقت داشته باشید که برای نصب مجدد این اپلیکیشن حتما از آخرین نسخه آن استفاده کنید. برای این کار در آیفون می توانید به این شکل پیش بروید:

۱- آیکون اینستاگرام را لمس کرده و برای چند ثانیه نگه دارید.

۲- علامت X را از گوشه آیکون اینستاگرام انتخاب کنید تا اپلیکیشن پاک شود.

۳- گزینه Delete را برای تایید عملیات لمس کنید.

۴- روی بخضی از فضای خالی در صفحه گوشی را لمس کنید.

۵- گوشی خود را ریستارت نمایید.

۶- پس از بالا آمدن آن به اپ استور رفته و اخرین نسخه اینستاگرام را دانلود کنید. سپس ان را نصب نمایید و مجددا وارد حساب کاربری خود شوید.

حل مشکل Checking Connection در اینستاگرام

اگر با پیغام Checking Connection در لایو اینستاگرام مواجه میشوید احتمال دارد مشکل از شبکه اینترنت شما نیز باشد برای همین شبکه وای فای یا دیتا دیگری را جهت اتصال به اینستاگرام انتخاب کنید در غیر اینصورت تنظیمات پروکسی گوشی و APN را ریست کنید.

ریست کردن گوشی همراه برای حل مشکل کانکت نشدن لایو اینستاگرام

آخرین راهی که در صورت بروز هرگونه مشکلی در گوشی های همراه باید به سراغ آن بروید این روش است. با ریست کردن گوشی همه اطلاعات موجود در آن پاک می شود. بنابراین این روش را تنها در صورتی به کار گیرید که تمامی راه حل های قبلی با شکست مواجه شده اند. برای ریست کردن گوشی های آیفون می توانید به مطلب آموزش کامل ۳ روش ریست فکتوری و ریستور آیفون و برای ریست نمودن گوشی های اندرویدی به مطلب آموزش کامل نحوه بازگشت به تنظیمات کارخانه یا ریست فکتوری اندروید در انزل وب مراجعه نمایید.

توجه کنید در صورت داشتن مشکلاتی مثل مشکل نداشتن لایو اینستاگرام حتما به نکات چرا من برخی از قابلیت و گزینه های جدید اینستاگرام را ندارم؟ دقت فرمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه هایی برای رفع مشکل لایو اینستاگرام معرفی کردیم. مشکل شما با انجام کدام روش رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه مشکل لایو اینستاگرام و ارور checking connection را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام
حل مشکل گیر کردن در حالت Posting یا Sending استوری یا پست اینستاگرام
چگونه استوری دیگران را نبینیم؟ (راهکار ساده و فوری)
چگونه استوری دیگران را نبینیم؟ (راهکار ساده و فوری)
آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام

نظرات

  • طاهره ذاکری گورزانگی says:

    سلام خسته نباشید خدمت شما چرا وقتی لایو میزارم نمتونم بیارم بالا و وقتی بالا میرم لایو صفحه سیاه میشه دلیلش چیه تشکر راهنمایی کنید بیشتر از چند تا فیلتر امتحان کردم جواب نداد رفتم بالا باز هم صفحه سیاه شد

  • رسول زارع زاده says:

    چرا وارد لایو میشم به اشتباه میزنه لایو تمام شد در حالی که تمام نشده

  • ۷۸۹سعید۱۱ says:

    داخل لایو که میشم لایو قطع میشه و از همون نقط تصویر می ایسته باید چکار کنم

  • Reza says:

    چراوقتی داخل لایویی می رم نمی تونم چت کنم صفحه کلید بالا نمی یاد اصلافقط موقع لایو اینجوری میشه

  • ابی says:

    سلام چرا درخواست دوستان رو میپذیرم و میام بالا بعد از دو دقیقه از لایو بیرون میام و اینستاگرام ریست میشه اینیستاگرام رو پاک کردم و دوباره وصل کردم آپدیت هم کردم درست نمیشه

  • بی نام says:

    سلام چرا قسمت استوری اصلا گزینه لایو برام نمیاد؟؟تو هرگوشی امتحان میکنم همینجوریه درست نمیشه
    نمیتونم لایو بگیرم

    • حسین says:

      چرا زمانی که بیننده لایو دوستان هستم صفحه کلیدم بالانمیاید تا قادربه ارسال کامنت باشم،،،لطفا راهنمایی کنید،،لطفا

    • همت says:

      منم همینجورم تو گزینه هام اصلا لایو نیست چیکار کنم

  • حزب الله says:

    با عرض سلام چرا وقتیکه تو لایو اینستا یکی میخونه صدای اونیکه میخونه در گوشی های دیگه پخش و بد صدات و فقط باید تنها بخونه تا صداش خوب بشه ممنونم اگه گام به گام توصیح بدین

  • neda says:

    چرا لایو من بعد از ذخیره برای گوشی‌های آیفون صدا نداره؟

  • حجت says:

    در لایو دونفره تصویر من تاریکع ولی صدا میاد..خودم لایو میذارم هیچ مشکلی نیس.مشکل از کجاس بنظرتون؟؟

  • Fred says:

    چرا وقتی وارد لایو کسی میشم ن میتونم کامنت بزارم ن کامنت کسی برام میاد

صفحات 1 2