رفع مشکل نفرستادن کد امنیتی شش رقمی اینستاگرام

۱۴ روش رفع مشکل دریافت و نفرستادن کد امنیتی شش رقمی اینستاگرام

گاهی اوقات برای ورود به اینستاگرام نیازمند دریافت یک کد ۶ رقمی امنیتی هستیم. اغلب این حالت در مواقعی رخ می دهد که رمز عبور خود را فراموش کرده ایم یا اینستاگرام به دلایل مختلفی قصد دارد از هویت کاربران قبل از ورود به حساب کاربری مطمئن شود. اما متاسفانه گاهی پیش می آید که این کد برای ما فرستاده نمی شود و به همین دلیل موفق به ورود به اینستاگرام نمی شویم. در این مطلب انزل وب قصد داریم به روش های حل مشکل ارسال نشدن سکوریتی کد یا کد امنیتی شش رقمی اینستاگرام بپردازیم.

حل مشکل ارسال نشدن سکوریتی کد اینستاگرام

How To Fix Instagram Not Sending Security Code

پیش از این در انزل وب به علت ارسال نشدن و روش حل مشکل نیامدن کد امنیتی فعال سازی واتس اپ و نیز ۱۴ روش حل مشکل ورود به اینستاگرام و باز نشدن اکانت پرداخته شده است. این بار در این مطلب قصد داریم به حل مشکل ارسال نشدن کد امنیتی اینستاگرام به روش های مختلف بپردازیم.

رفع مشکل ارسال نشدن کد فعال سازی اینستاگرام با کدهای بازیابی

مشکل verify your account در اینستاگرام

اگر امکان احراز هویت دو مرحله ای را پیش از این فعال کرده باشید می توانید از کدهای بازیابی برای حل مشکل خود استفاده کنید. برای این کار طبق روش زیر عمل کنید. البته این روش را باید قبل از وقوع این مشکل به کار گرفته باشید تا بتوانید از کدهایی که در اختیارتان قرار می گیرد استفاده کنید:

۱- به پروفایل خود رفته و روی چند خط عمودی در بالای صفحه نمایش را لمس کنید.

۲- به Settings بروید.

۳- در اینجا ابتدا Privacy and Security و سپس گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب نمایید.

۴- Recovery Codes را انتخاب کنید.

برای لغو کدهای بازیابی کنونی و دریافت کدهای جدید نیز در این صفحه می توانید گزینه Get New Codes را انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که برای دسترسی به این کدهای بازیابی باید اول از همه وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شده باشید. سپس این کدها را کپی کرده یا از آن ها عکس بگیرید. با انجام این کار به احتمال زیاد مشکل شما حل خواهد شد. ولی در صورت حل نشدن آن می توانید روش های زیر را به کار گیرید.

حل مشکل مشکل نیامدن کد اینستاگرام با بررسی ایمیل

در هنگام وارد کردن ایمیل دقت کنید که آن را به درستی وارد کرده باشید.

رفع مشکل سکوریتی کد اینستاگرام

همچنین گاهی اوقات دلیل عدم دریافت این کد در ایمیل این است که تنظیمات ایمیل دستخوش تغییراتی شده است. مثلا ممکن است در تنظیمات ایمیل آمده باشد که پیام هایی که از منبع اینستاگرام ارسال شده باشند به طور خودکار حذف شوند. همچنین ممکن است این پیام ها در بخش اسپم فرستاده شده باشند. بنابراین به تنظیمات ایمیل خود و نیز بخش های مختلف آن نگاهی دقیق تر بیندازید.

مشکل نیامدن کد اینستاگرام

استفاده از گزینه Get Help Signing In وقتی کد شش رقمی اینستاگرام نمی آید!

اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و در صفحه لاگین دکمه Get Help Signing In را انتخاب کنید. در آیفون ایتدا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و سپس Other Issues را لمس کنید. در اندروید باید روی Use Username or Email کلیک کرده و سپس نام کاربری و ایمیل خود را وارد کنید. پس از آن به صفحه ای هدایت می شوید که شامل نام کاربری و پروفایل شما است. در اینجا باید گزینه Don’t have access to any of these یا همان گزینه Need more help را انتخاب نمایید.

چرا کد تایید اینستاگرام نمیاد

پس از انجام این مراحل به صفحه ای هدایت می شوید که می توانید در آنجا مشکل خود را نوشته و برای اینستاگرام ارسال کنید. معمولا دو تا سه روز طول می کشد که اینستاگرام با شما تماس برقرار کرده و ضمن درخواست مجدد نام کاربری و دیگر اطلاعات مربوط به حساب، لینکی برای شما می فرستد که از طریق آن می توانید به حل مشکل خود بپردازید.

حل مشکل Security Code با استفاده از شماره تلفن

ارسال نشدن کد اینستاگرام به شماره

برای حل مشکل ارسال نشدن کد اینستاگرام به ایمیل می توانید از شماره تلفن خود نیز استفاده کنید. برای این کار در باکس مورد نظر به جای ایمیل باید شماره تلفن خود را وارد نمایید. البته حواستان باشد که این باید همان شماره ای باشد که با آن حساب کاربری اینستاگرام را ایجاد نموده اید.

در صورت غیر فعال شدن حساب کاربری خود در اینستاگرام می توانید مطلب ۴ روش حل مشکل Your Account has been Disabled for Violating our Terms اینستاگرام را مطالعه نمایید.

استفاده از دستگاه دیگر برای حل مشکل ارسال نشدن کد اینستاگرام

گاهی اوقات ورود به حساب کاربری اینستاگرام از طریق یک کامپیوتر یا گوشی دیگر که از شبکه اینترنت و بالطبع آدرس IP متفاوتی بهره می برد مشکل نیامدن کد اینستاگرام را حل می کند. این قضیه به این دلیل است که برخی از آدرس های IP به دلایل مختلف ممکن است توسط اینستاگرام بلاک شده باشند. برای این کار می توانید از نرم افزارهای تغییر دهنده آی پی نیز استفاده کنید.

استفاده از Switch Account جهت حل مشکل نفرستادن کد اینستاگرام

کد شش رقمی اینستاگرام

در صورتی که پیامک کد اینستاگرام ارسال نمیشود در اپلیکیشن موبایل وقتی به صفحه لاگین وارد شدید در پایین صفحه گزینه switch account را لمس کنید. صفحه ای جدید باز خواهد شد. در صورت نیاز باکس های نام کاربری و رمز عبور را پاک کنید. سپس گزینه Log in with Facebook را لمس کنید تا از حساب کاربری خود در فیسبوک برای ورود به اینستاگرام استفاده نمایید.

استفاده از حالت مخفی در مرورگر

حل مشکل نفرستادن کد اینستاگرام

جهت رفع مشکل نیامدن کد اینستاگرام این بار سعی کنید از طریق مرورگر خود وارد حساب کاربری اینستاگرام شوید. برای این کار ابتدا از طریق منو گزینه New Incognito Window را انتخاب کنید و سپس وارد سایت اینستاگرام شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. گاهی اوقات انجام این کار در حل این مشکل مثمر ثمر خواهد بود.

حل مشکل ارسال نشدن کد فعال سازی اینستاگرام به روش های دیگر

علاوه بر مواردی که تا اینجا برای رفع مشکل سکوریتی کد اینستاگرام ذکر شد در صورت حل نشدن مشکل، می توانید نکات زیر را هم مدنظر قرار دهید:

  • با اینکه امکان دریافت کد از طریق پیامک هم وجود دارد ولی بهتر است برای این کار از نسخه وب اینستاگرام کمک بگیرید.
  • می توانید قبل از ورود به اپلیکیشن اینستاگرام، از طریق تنظیمات گوشی حافظه کش آن را پاک کنید. برای این کار می توانید مطلب آموزش ۴ روش پاک کردن حافظه پنهان کش Cache و داده های برنامه اندروید را مطالعه کنید.
  • حواستان باشد که شماره تلفن شما (بیشتر مواقعی از شماره مجازی استفاده میکنید) در لیست اسپم نباشد. البته اینستاگرام بیشتر شماره های مجازی را در این لیست قرار می دهد.
  • جهت دریافت کد شش رقمی اینستاگرام برنامه های مسدودکننده تماس ها و پیامک ها را موقتا غیر فعال کنید.
  • در اینستاگرام، شماره خود را بدون صفر وارد کرده و حتما گزینه ۹۸+ را قبل از وارد کردن شماره انتخاب کنید.
  • در صورت امکان از شماره های دیگر خود که برای اپراتور متفاوتی هستند جهت ثبت نام استفاده کنید.
  • از یک سرویس ایمیل دیگر برای دریافت کد استفاده کنید. البته اگر باز هم به مشکل برخوردید شاید از این ایمیل قبلا در ثبت نام برای اکانت دیگری استفاده کرده باشید. بنابراین حتما از ایمیلی استفاده کنید که تا به حال در ثبت نام اینستاگرام از آن بهره نبرده باشید. در جیمیل می توانید این مشکل را با اضافه کردن یک نقطه به آدرس ایمیل حل نمایید.

در صورت برخوردن به خطای We Detected an Unusual Login Attempt در اینستاگرام می توانید مطلب علت و ۳ روش رفع ارور We Detected an Unusual Login Attempt اینستاگرام را مطالعه نمایید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در مطلب امروز انزل وب سعی کردیم که روش های رفع مشکل نفرستادن کد امنیتی اینستاگرام را مرور کنیم. آیا تا به حال با این مشکل برخورد کرده اید؟ چنانچه در این رابطه تجربه و نظری دارید آن را در بخش نظرات و پیشنهادات این پست با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 12 روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش ۱۲ روش حل مشکل کپی رایت اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش نحوه دیدن زمان شروع فالو کردن یک شخص یا پیج اینستاگرام
آموزش 2 روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش ۲ روش گذاشتن هایلایت اینستاگرام بدون استوری
آموزش 5 روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام
آموزش ۵ روش رفع مشکل آنفالو نشدن هشتگ در اینستاگرام

نظرات

  • paru says:

    سلام من سیمکارتی که روش اینستا نصب کردم رو در دسترس ندارم بعد رمز اینستامم فراموش کردم ایمیلم رو زدم که رمز بره رو ایمیل اما هر چی نگا میکنم میبینم رمزی نیومده چیکارش کنم تو روخدا جواب بدین خیلی واجبه🥲

  • Salemkarimi9 says:

    انیستاگرام من یک کد ازاین ایمیل میخواد ولی کد سی‌شارپ رقمی نمیاد شمارم ایرانسل ۰۹۳۸۰۸۸۶..

  • Ppro says:

    سلام پیج خواهر من فقط بهش میگه با شماره تلفن میتونی بری تو بعد شماره رو میزنیم ولی میگه کد میکفرسته ما اون کده رو دریافت نمیکنیم، چیکار کنیم؟ پیج خواهرم خیلی مهمه تمام هنرهاش اون توئه نمیدونم چیکار کنیم تروخدا راهنمایی کنید، ممنونم ازتون🙏🌹

  • بابک says:

    سر کاریه اینجا کسی جوابگو نیست

  • 09927988948 says:

    سلام واتساپ پیام بدین

  • hilaasohrabi says:

    سلام تروخدا کسی اینجا پیام منو میبینه و بلده به جیمیلم پیام بده. من ١۵ روزه اینستام پریده و همه چیم درسته و میگه غلطه رمز میزنم میگ اشتباهه جیمیل میزنم میگ اشتباهه و همینطور شمارم لطفاااااا اگ کسی چیزی میدونه بگه به من

  • مسعود says:

    هرچقدر تلاش میکنم بجای کد ۶ رقمی بازیابی اکانت اینستا لینک دریافت میکنم

  • ehsan_ba3 says:

    من کار اشتباه کردم این ویدیواستوری کردم اگرمیشه پیجمو برگردونی

  • مینا says:

    سلام
    کد شش رقمی به ایمیلی میاد که‌من ده سال هست ازش استفاده نکردم و اون ایمیلم از بین رفته. آیا راهی هست که کد به ایمیل جدیدم بیاد. هر کاری میکنم فقط آدرس اون ایمیل رو میزنه. واقعا نمیدونم چی کار کنم که پیجم برگرده 😔

صفحات 1 2 3 4